Israel

לא רק חזירי בר- חיפה שלא הכרתם

יומיים מהממים בעיר שנולדתי בה וגדלתי בה כל חיי. אז מי שעוקב אחרי באינסטגרם רואה עדכונים שוטפים על חזירי הבר שמסתובבים בחצרות ובבתים שלנו. קיבלתי מכם ים של הודעות מפוחדת ובקשות להסברים מה הם עושים אצלנו בשכונות במקום בחי בר או ביערות. אז הסבר קצר לפני שמתחילים.
הרבה מהשכונות בחיפה ממוקמות על ואדיות והבנייה במהלך השנים מתרחבת יותר ויותר לשטחים פתוחים ולטבע שם גרות חיות בר. חזירי הבר עולים לשכונות שלנו במטרה לחפש מזון ומקורות מים, בעבר הם נהגו לעלות לשכונות רק בלילות מכיוון שפחדו מבני אדם. היום חזירי הבר כבר תושבים קבועים ורובם כבר אינם מפחדים מבני אדם (שחלקם אפילו מאכילים אותם) והם מגיעים לשכונות שלנו גם בשעות היום. 
העירייה מנסה להתמודד עם הנושא בגלל נזקים שחזירי הבר עושים (בורות בפארקים, ריצות בכבישים, הפיכה ושפיכה של פחי זבל ציבורים…) ובין היתר בגלל הפחד שהם מטילים על הילדים שחוזרים הבייתה ברגל מבתי הספר. יש דילמה מוסרית מה לעשות עם חזירי הבר ועולים כל מיני פתרונות ורעיונות במטרה להתמודד עם הבעיה (גידור השכונות, דילול חזירי הבר ואפילו סיירת “חזירי הבר” שמבריחה אותם מהבתים). בנתיים אנחנו לומדים לחיות איתם בשלום, מבינים שהם כבר חלק מהנוף בשכונות שלנו ושהם אינם מזיקים והפחד והחששות קצת ירדו.

     
אבל לא רק חזירי בר יש בחיפה!!! חיפה אחת הערים היפות,מלאה בטבע, מקומות לטייל, נמל, ים, קניות, נקודות תצפית מהממות, מסעדות טובות, ברים ופאבים כיפיים. חיפה היא עיר בה יש שילוב מושלם בין מספר תרבויות- בקיצור יש פה הכל! הבלוג הזה עומד להיות מפנק במיוחד והוא יכלול את כל הטיפים והמקומות הכי שווים ומומלצים (שאת חלקם מכירים רק חיפאים ואת חלקם אפילו חלק מהחיפאים לא מכירים) שאסור לכם לפספס בביקור שלכם בחיפה.
* ממליצה לכם לסמן במפה בגוגל את המקומות אליהם תרצו להגיע בחיפה, הרבה מהמקומות שהמלצתי עליהם מאוד קרובים אחד לשני. 
בזכות הבלוג יצא לי להכיר מקומות חדשים בעיר המדהימה הזו שלא הייתי בהם לפני ואנשים מקסימים שסביר להניח לא הייתי פוגשת! תזכרו איפה ראיתם את ההמלצות האלה בפעם הראשונה!! יומיים מושלמים בחיפה- יוצאים לדרך!

המלצה מספר 1: “סוף העולם”- נקודת תצפית כיפית על חיפה
יש כמה נקודות תצפית מטריפות על חיפה וזו לגמרי אחת המדהימות ששוות ביקור! אחלה מקום (שכנראה רק חיפאים מקומיים מכירים) לפיקניק או פק”ל ואפילו לשבת ולצפות בשקיעה. מקום רגוע, שקט ורומנטי שנמצא בקצה שכונת כרמליה (השכונה בה אני גרה) ונקרא “סוף העולם”. בשביל למצוא אותו צריך לשים בוויז את הכתובת: רחוב ויצ”ו 29, חיפה. 

 

מגיעים לשער שבתמונה, חונים בסמוך לו וצועדים חמש דקות ברגל למקום (אגב, תקפידו לסגור את השער הוא נבנה רק בתקופה האחרונה בניסיון לצמצם את העלייה של חזירי הבר לשכונות).
בקיצור אחד המקומות האהובים עליי בחיפה- תודו לי אחרי זה… 

   

המלצה מספר 2: סיור “קירות מדברים” בעיר התחתית בחיפה עם גילי וציון
אם חשבתם שראיתם כבר הכל בחיפה, תחשבו שוב! אחד מהסיורים הכי מגניבים בחיפה שמתקיימים בעיר התחתית עם מורי הדרך המוסמכים גילי וציון. גילי וציון הם מורי דרך מוסמכים עם רישיון מטעם משרד התיירות וילידי ותושבי העיר חיפה. בסיור הם לקחו אותנו למקומות הכי מרתקים ונסתרים ברחבי העיר התחתית בחיפה, למדנו על ההיסטוריה של העיר ועל ההתחדשות העירונית ושמענו את הסיפורים המעניינים שמאחורי ציורי הגרפיטי ברחבי העיר. גילי וציון בעלי ידע רחב, ענו לכל שאלותינו בשמחה והעבירו את הסיור בצורה מרתקת.
נקודת המפגש היא בתחנת הרכבת מרכז השמונה (יש חנייה חופשית במקום) , משך הסיור 3 שעות, העלות 100 ש”ח לאדם ויש להרשם לסיור מראש (מצרפת קישור להרשמה בהמשך). הסיורים מתקיימים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, יש לעטות מסיכה לאורך כל הסיור ולחתום על הצהרת בריאות לפני היציאה. הסיורים מתקיימים במסגרת מצומצת של עד 20 אנשים וישנה שמירה על ריחוק חברתי.  חשוב להגיע עם מספיק מים לדרך ועם נעליים נוחות וכן יש להגיע עם בגדים צנועים (יש עצירה במסגד והמעוניינים יוכלו להכנס). גילי וציון מוציאים מבלבד הסיור בעיר חיפה, סיורים ברחבי הארץ וניתן להתעדכן במגוון הסיורים ולהרשם אליהם בקישור הבא: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfoT-5gYYrSf2ytc3NP71546q9S9801Iz3ELLfrITgLyRWAOg/viewform
למידע ופרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם גילי במספר הטלפון או באתר האינטרנט “גרין ליידי” של גילי: https://green-lady.co.il/
מספר הטלפון של גילי ליצירת קשר (עדיף להשאיר הודעה בווצאפ): 052-8928378 גילי

המלצה מספר 3: יקב וורטמן
יקב מקסים שנמצא בסמוך לשכונת כרמליה בלב הכרמל בחיפה- רגע של שקט בכל הרעש שמסביב. הגענו ליקב ביום שישי בשעות הצהריים בהזמנה מראש ונהננו מאווירה כיפית, שקטה ורגועה. יקב וורטמן פועל כבר 17 שנה והוא היקב היחיד בישראל שנמצא בלב עיר גדולה.  מדובר על יקב אורגני שמייצר יינות איכותיים ברמה גבוהה מחומר גלם איכותי ומציע תפריט גבינות, ממרחים (שחלקם מיוצרים במקום), יינות מעולים ונוף משגע. הביקור ביקב פתוח בתיאום מראש בימי שני ורביעי בשעות 10.00-15.00 לישיבה במקום או לטעימה מודרכת (הכוללת בערך 5 יינות ועולה 60 ש”ח לאדם). 
המקום מציע אפשרות לימי הולדת ואירועים באווירה כיפית ורגועה לנוף מדהים של הים. 
* ניתן לקנות את יינות היקב במקום, או באתר במשלוחים, לתושבי חיפה החל מ150 ש”ח- משלוח חינם!

כתובת: נתיב אופקים 23, חיפה
כתובת אינטרנט: https://www.vortmanwinery.com/
*היקב נמצא במרחק של חמש דקות נסיעה מנקודת התצפית “סוף העולם”. 
   

המלצה מספר 4: סיור טעימות קולינרי עם ארז גולקו בואדי ניסנס
 
אחת האטרקציות המדהימות שלגמרי אסור לכם לפספס בביקור שלכם בחיפה ! ארז גולקו מקיים סיורים קולינרים קבוצתיים בואדי ניסנס וביחד עם אישתו נטלי, הם מארחים בביתם אנשים לארוחות, ימי הולדת, סדנאות לבישול בריא ואפילו כותבים בלוג בו ניתן למצוא מתכונים מגוונים.
בסיור שהתקיים ביום שישי בהדרכה של ארז הגענו לשכונת ואדי ניסנאס לחוויה קולינרית הכוללת היכרות עם קונדיטוריות, דוכני שוק, מאפיות ומסעדות. במהלך הסיור ביקרנו בנקודות המאפיינות את הצד הקולינרי של העיר חיפה, בדגש על הדו קיום המאפיין את העיר ואת תושביה ופגשנו אנשים מיוחדים ושמענו את הסיפורים המרתקים שלהם. הסיור היה מעניין ומלמד וההדרכה של ארז הייתה מעולה מלווה בחוש הומור, טיפים לבישול, הסברים מפורטים ומענה על שאלות.
משך הסיור שעתיים וחצי החל מהשעה 10.00 יש להצטייד בנעליים, בגדים נוחים ומים (ומסיכה בימי הקורונה). עלות הסיור 140 ש”ח לאדם וכדאי להזמין מקום מספיק זמן מראש כי הביקוש לסיורים אדיר (מגיעים אנשים מכל הארץ). הסיורים יוצאים בימי שישי ושבת, אך ניתן להזמין גם סיורים פרטיים לקבוצות במהלך כל השבוע (חוץ מיום ראשון שהואדי סגור). הסיור יכול להתאים לימי כיף, לקבוצות ולימי הולדת. 
את הסיור ניתן להזמין דרך האתר של ארז שיפנה אתכם לאתר “eatwith” שם נרשמים לסיור. “eatwith” הינה פלטפורמה הפועלת ברחבי העולם ומאגדת אנשים לארוחות בבתיהם. ארז לוקח חלק בפרויקט מזה 5 שנים ואירח כבר מעל ל6,000 אנשים בביתו. 
ארז מוציא את הסיורים גם בתקופה הזו ופועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מספר המשתתפים בסיור מצומצם יותר מבדר”כ. 
קישור לעמוד האינסטגרם של ארז: https://www.instagram.com/erezgolko/
קישור להזמנה של הסיור: https://inmykitchen.co.il/wadi-nisnas-tour/

המלצה מספר 5: חיי לילה ובילויים- פאב המכולת 
חיי הלילה והבילויים מתרכזים במספר מקומות ברחבי העיר חיפה. המקום המרכזי של הבילויים לצעירים בו יש בעיקר פאבים וברים הוא העיר התחתית שם תוכלו למצוא פאבים כמו: עיזה בר, ליביריה ועוד. מקום נוסף עם פאבים וברים הוא מרכז הכרמל שם תוכלו למצוא ברים כמו: סליק (יש ימים שיש במקום מסיבות), פטריקס, פייבל, מוריסון ועוד.
הפאב/ בר שאני רוצה להמליץ עליו הוא פאב שכונתי וקטן שדווקא לא מוכר כמעט בחיפה בשם “המכולת”, אליו מגיעים בעיקר תושבי השכונה וסביבתה, פאב עם אווירה מיוחדת ופיצה הכי טעימה שיש- שלא טעמתם כמותה בשום מקום. הבסיס של הפיצה עשוי מטורטיה (אני אוהבת מאוד את הפיצת טורטיה שלהם עם בטטה וגבינת פטה- מצרפת תמונה) . 
המקום פתוח החל משעה 19.00 ועד אחרון הלקוחות, השירות במקום מעולה ואני ממליצה לכם לשבת על הבר. העישון מתאפשר רק במקומות הישיבה בחוץ, ושומרים על הפאב בפנים נקי מעישון ומריח של סיגריות. 
* אפילו יש בירה מיוחדת בטירוף שמיוצרת ומשווקת רק בפאב “המכולת”- בירה חיפאית- בירת “חזיר הבר”.
כתובת: רחוב קדימה 1, חיפה. 

 

המלצה מספר 6: בית קפה ברדא 
בית קפה ברדא המשמש גם כמאפייה נמצא בעיר התחתית ומציע ארוחות בוקר מיוחדות שכוללות כריכים וקורסאסונים במילוים מעולים. במהלך השבוע בשעות הבוקר עשוי להיות תור בכניסה אבל הוא עובר במהירות. מבצעים הזמנה בקופה ולאחר מכן מתיישבים עם האוכל בשולחן. יש תחלופה מהירה מאוד של הכריכים במקום וכל הזמן מכינים כריכים חדשים וטריים. הזמנו כריך פרצל שהיה מעולה, קוראסון עם פיסטוק ושוקולד לבן שגם היה מצוין.  המחירים נוחים.
המקום פתוח כל יום (מלבד יום שבת) בשעות 7.00-14.00 ולאחר מכן מ18.00-23.00
* בתקופת הסגר והקורונה יש להתעדכן בשינויים.
* יש חניון ציבורי סמוך אבל הוא מתמלא במהירות. 
כתובת: הנמל 6, חיפה 
כתובת אינטרנט : https://www.breadabakery.com/

 

המלצה מספר 7: סיבוב בטיילת לואי וביקור בגנים הבהאים 
הגנים הבהאים הם אחד המקומות הכי מוכרים, יפים ומומלצים בחיפה. יש 2 גנים הקדושים לדת הבאהית בישראל- גן אחד הנמצא בעכו והשני נמצא בחיפה על הר הכרמל. את הגנים הבאהים מטפחים עובדים שכירים ומתנדבים בהאים, המגיעים לישראל לתקופות התנדבות קצובות במסגרת צליינות. הקהילה הבאהית בחיפה מכילה מיעוט של תושבים קבועים ורוב של ארעיים שאינם אזרחי ישראל או תושבי קבע במדינה (עולי רגל ומבקרים) – המגיעים לישראל ומתחלפים אחרי תקופה מוסכמת, לעיתים מגיעים לאחר המתנה של שנים בארץ מוצאם, לתקופות של ימים ספורים – ולעיתים מגיעים לתקופה של שלושה חודשים ויותר. המתנדבים הבאהים מועסקים בעבודות שונות כמו גינון או עבודות מנהלה. חיפה משמשת כמוקד עלייה לרגל עבור באהים מכל העולם. הגנים הבאהים בכרמל הפכו למרכז תיירותי עבור מטיילים ומבקרים רבים המגיעים לאזור.
ניתן לבקר בגנים מבלי לעשות סיור במקום. גם כשהגנים סגורים, ניתן להגיע לנקודת תצפית מקסימה. 
*הגנים הבאהים פתוחים לקהל הרחב ברוב ימות השנה ויש סיורים בשעות מסוימות. יש לברר מראש באתר האינטרנט שלהם או במספר הטלפון 04-8313131 שעות פתיחה ופרטים על סיורים.
* לגנים הבאים יש מספר כניסות, כניסה ראשונה מרחוב יפה נוף 61- משם נקודת התצפית היפה ביותר על הגנים הבאים (בסמוך לטיילת לואי במרכז הכרמל), כניסה שנייה דרך המושבה הגרמנית בשדרות בן גוריון וכניסה שלישית בשדרות הציונות 80. 
*יש להגיע בלבוש המכסה את הכתפיים ומגיע עד הברכיים. 
ניתן לשלב את הכניסה לגנים הבאים מרחוב יפה נוף יחד עם סיבוב בטיילת לואי.מטיילת לואי נשקף נוף יפייפה על כל מפרץ חיפה- לגמרי שווה עצירה! 
קישור לאתר האינטרנט בו ניתן להתעדכן בסיורים:
https://www.ganbahai.org.il/he/tours/

המלצה מספר 8: טיול ברכבל חיפה וביקור בסטלה מאריס
הרכבל שב לפעילות ופעיל בימים אלה בין השעות 9.00-19.00 (שעות הפתיחה עשויות להשתנות בהתאם למזג האוויר ובהתאם לעונה) ואין צורך להזמין כרטיס או לתאם הגעה מראש. מחיר כרטיס לכיוון אחד הוא 25 ש”ח ומחיר כרטיס הלוך חזור הוא 35 ש”ח. העלייה לרכבל וקניית כרטיס מתאפשרת בשתי תחנות העלייה.  הרכבל מחבר בין טיילת “בת גלים” (רכבל תחתון) לבין אזור סטלה מאריס (רכבל עליון). 
בביקור שלכם באזור סטלה מאריס תוכלו לבקר במנזר סטלה מריס שנמצא בכתובת: דרך סטלה מריס 100, חיפה.

בשכונת סטלה מאריס, בסמוך למנזר תוכלו להנות גם מנקודת תצפית סטלה מאריס –בצד המערבי של חיפה בשכונת סטלה מאריס נמצאת התצפית המדהימה שבתמונה. במקום יש מסלול כיפי וקליל עם נוף מדהים לים. אם אתם מחפשים נקודה בחיפה לצפות בה בשקיעה – זה לגמרי המקום בשבילכם, הליכה קצרה בשביל עפר ואתם בספסל שבתמונה מהמקום הזה ניתן להמשיך לרדת עוד למטה עד לכיפת הקפלה הלבנה.
בכדי להגיע למקום יש לנווט לנקודת ציון הבאה 🧭: (32.8283882, 34.9681303)


המלצה מספר 9: סדנת הישרדות לנשים עם מדריכת הטיולים מעיין ברקוביץ׳

מעיין ברקוביץ׳, מדריכת טיולים מוסמכת, יוצרת תוכן בתחום הטיולים וחברה טובה שלי לקחה אותי לסדנת הישרדות שארכה בערך כ5 שעות. הסדנה התקיימה במעיין בטירת כרמל וכללה למידה והתנסות במיומנויות שדאות, פיתוח ביטחון ומתיחה קלה של גבולות הנוחות. בסדנה התנסיתי בפעם הראשונה במיומנויות שלא יצא לי מעולם להתנסות בהן לפני כן ואפילו הצלחתי להדליק אש עם אבן אש בפעם הראשונה. התנסינו גם בטיהור מים, למדנו מיומנויות של הדלקת אש ובישול עליה, מציאת מזון ומים בשטח, שימוש בטבע ועקרבונות להשרדות בטבע ולטיול בעצמאות. מעיין מוציאה קבוצות קטנות ואינטימיות של נשים בלבד ועלות הסדנה 400 ש״ח למשתתפת. המחיר כולל את כל מה שתצטרכו לסדנה, את ההדרכה ואת האוכל. הסדנה תיתן לכן הזדמנות להתנסות בחווית שטח אמיתית, כמו שלא תחוו בשום טיול אחר ותלמדו לשרוד בשטח עם ציוד מינימלי. הסדנה מעצימה את הביטחון, העצמאות ואת היכולות שלכן ומתאימה ממש לכולן! גם למי שמעוניינת לשפר את המיומנויות הקיימות שלה וגם למי שלגמרי חסרת ידע בנושא (כמוני). 
לפרטים נוספים ויצירת קשר עם מעיין: 0523653223

המלצה 10: ״דריקס״ בר-מסעדה
בר-קפה הראשון מסוגו בארץ- שמציע שילוב מושלם של אוכל ומעל ל-250 משחקי קופסה!! במקום יש אפילו צוות שידע להדריך וללמד אתכם כל משחק שתרצו! המקום ממש לכולם! המקום מתאים לקבוצות חברים, לזוגות ואפילו למשפחות עם ילדים . במקום יש אפילו ערבי קונספט, טורנירים, וסדנאות, ואפילו יום בחודש לקהילה הגאה. הכניסה בעלות של 30 ש”ח לשחקן. מזמינים אוכל ושתייה ללוות את המשחק, ומשחקים במה  ללא הגבלת זמן!

כתובת:  דרך חטיבת גולני 18, חיפה, מול מוזיאון הרכבת.
שעות פתיחה:
ימים ב’, ג’, ד’ – 17:30-00:00
יום ה’ – 17:30-01:00
שישי – 12:00-01:00
שבת – 12:00-00:00
ימי ראשון סגור 

המלצה מספר 11: מקומות לטיול בטבע
נחל שיח-
בסמוך לשכונת כרמליה יש מסלול נחמד, שאורכו בערך 2 ק”מ. נחל שיח הוא נחל אכזב (הזורם בחורף בלבד ומוזן בעיקר ממי גשמים או ממעיינות עונתיים). נחל שיח אינו מסלול מעגלי תחילת המסלול בכתובת לוטוס 5, כרמליה וסיום המסלול ברחוב המלך שלמה. במידה וישנה אפשרות (ואתם עם שני רכבים) מומלץ להשאיר בנקודת הסיום רכב. במידה ולא, ניתן להגיע בחזרה לנקודת ההתחלה בתחבורה ציבורית או במונית. המסלול פתוח לכל והוא ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מראש. ניתן לקרוא עוד על נחל שיח באתר למטייל:  https://www.tiuli.com/tracks/149/%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%A9%D7%99%D7%97

מעיין עין אחוזה – בלב העיר חיפה נמצא המעיין המקסים עין אחוזה שאתם לגמרי חייבים לבקר בו! כדי להגיע למקום יש לכוון בוויז לרחוב וויתקין בחיפה ולחנות ממש אחרי הפנייה בתחילת הרחוב (מדובר על הצומת של רחוב פרויד עם רחוב ויתקין). 
ממש בסמוך יש תחנת אוטובוס ומאחוריה מדרגות המובילות לנחל אחוזה. אחרי הירידה במדרגות תראו פיצול– יש לבחור בשביל הימני. הליכה של כמה דקות ואתם מגיעים לבריכה הקסומה שבתמונה! המים בבריכה קרים, מרעננים וממש כיפים לטבילה. מסלול קצר וכיפי, מתאים גם למשפחות. ללא עלות, וללא צורך בהרשמה מראש. בסופי שבוע המקום עמוס, תגיעו כמה שיותר מוקדם! 
ועוד משהו חשוב!!!!! מאחורי התמונה המושלמת הזו הרבה כאב, סבל ו1000 עקיצות של נמלי אש בכל הגוף. אחסוך מכם את התמונות הקשות. יש במקום קן נמלים ממש על קו הבריכה. שימו לב שאתם לא יושבים שם, אלא בחוץ על מחצלת. 

נחל סעדיה- נחל סעדיה, שנמצא ממש בלב חיפה הוא נחל יפהפה עם טמפ׳ מים קבועה של 21 מעלות כל השנה. יש בו פינות קסומות לפיקניק ולשכשוך, והרבה מקומות מוצלים. הנחל היה תקופה ארוכה מזוהם בגלל בנייה ושפכים שהוזרמו אליו, ובזכות מתנדבים שפועלים במקום יש מאבק על הצלתו. נכון להיום המים בנחל נקיים וניתן להגיע לטייל במקום ולהכנס לנחל.
🚘כתובת בוויז: חניה עין סעדיה

חי בר חיפה- החי-בר שבכרמל הוא מקום מיוחד אשר מוקדש למטרה חשובה- גידול בעלי חיים הנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שנכחדו מן האזור והשבתם לטבע. בטיול במקום תוכלו להכיר בעלי חיים כמו היחמור הפרסי, אייל הכרמל, כבש בר איראני ואפילו בנשרים, שגם הם חלק מפרויקט ההשבה לטבע ולכולם גם תפקיד חשוב במערכת האקולוגית. בתקופה זו חשוב להירשם מראש דרך האתר של רשות הטבע והגנים בשל מגבלות משרד הבריאות. בכדי להגיע למקום יש לכתוב בוויז: שמורת טבע חי בר בכרמל. המקום מתאים גם לביקור עם ילדים ושעות הפעילות 8.00-17.00. מחיר כניסה למבוגר 22 ש”ח, בהצגת כרטיס סטודנט מחיר הכניסה 19 ש”ח. מידע מעניין נוסף על המקום והרשמה מראש באתר : https://www.parks.org.il/trip/hay-bar-carmel/
פארק נשר – אמנם לא בחיפה, אך בסמוך לה במרחק נסיעה של כרבע שעה נמצא פארק נשר. בפארק נשר היפייפה ישנם גשרים תלויים לצד נוף מדהים מעל צמרות העצים. הפארק מציע טיול כיפי וקליל האורך כשעה-שעתיים.
* ביום שבת המקום דיי עמוס ורצוי להגיע כמה שיותר מוקדם למקום. 
* הכניסה לפארק היא ללא תשלום וללא צורך בהזמנת מקום מראש (החנייה בתשלום).
פרטים נוספים על המקום באתר של קק”ל: https://www.kkl.org.il/recreation-and-tours/scenic-lookouts/scenic-lookouts-north/nesher-park/

המלצה מספר 12: חנות בגדים “דנדשה”
דנדשה היא רשת חנויות בגדי יד שנייה המהווה מרכז הכשרה תעסוקתי לנשים העוברות תהליכי שיקום ושילוב בקהילה.  בדנדשה תוכלו להביא פריטי לבוש, נעליים ואקססוריז במצב מעולה שכבר לא בשימוש שלכם ותמורת כל 10 פריטי תקבלו 50 ש”ח לקנייה בחנות. כמובן שניתן להגיע לרכוש פריטים מבלי להביא פריטים שלכם, המחירים בחנות זולים מאוד ונעים בין 10-70 ש”ח לפריט. אני התנסיתי כבר מספר פעמים במסירת פריטים ורכישת פריטים בחנות וזו לגמרי הזדמנות מצוינת לחדש ולרענן את הארון שלכם. 
חשוב לציין כי נלקחים אך ורק פריטים במצב ממש טוב ולא פריטים קרועים או בלויים. 
לדנדשה יש מספר סניפים בכל רחבי הארץ וביניהם סניף אחד שנמצא בעיר התחתית בחיפה. החנות פתוחה בימים א’-ה’ בשעות 10:00-18:00 וביום ו’ בשעות 10:00-14:00. 
כתובת: דרך יפו 24, חיפה. 
מספר טלפון ליצירת קשר ולבירור פרטים נוספים: 050-209-1053

ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באינסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי! 

You Might Also Like...

2 Comments

  • Reply
    מיכל
    07/07/2020 at 11:19

    אין על חיפה! המלצות נהדרות, תודה רבה ניצן! 🙂

  • Reply
    טל
    07/07/2020 at 11:26

    בתור חיפאית לשעבר (31 שנים שמגדירות אותי ככזו), אני מכירה את המקומות הקסומים שהיית בהם וממליצה לכולן לבקר!

Leave a Reply