Israel

דווקא עכשיו חופשה בישראל- הערבה וים המלח

אז אני וחברה שלי אורי יצאנו לחופשה כיפית בים המלח, ערד ובאיזור הערבה- דווקא עכשיו זמן מושלם לחופשה בארץ. התחלנו את הטיול שלנו בערד עיר שהפתיעה אותנו מאוד לטובה, משם המשכנו לים המלח וסיימנו באיזור הערבה. אספתי לכם בכתבה הזו את המקומות הכי מדהימים באזור הערבה וים המלח ואת האטרקציות שלגמרי אסור לכם לפספס בביקור שלכם באזור. על העיר ערד כתבתי לכם כתבה מפורטת בנפרד. 

ים המלח:
המלצה מספר 1: לינה בוואן צבעוני בחאן עין גדי 
כבר תקופה ארוכה שאני מתכננת טיול לצפון אירופה שכולל לינה בוואן ולצערי כרגע התכנון הזה לא ייצא לפועל. תכננתי את החופשה שלי לים המלח ושמעתי על מתחם מיוחד ויחיד מסוגו בארץ שנמצא בעין גדי והייתי חייבת להגיע לשם לראות במה מדובר! אחד המקומות שגרפו הכי הרבה מחמאות ושאלות בעמוד האינסטגרם שלי הוא חאן עין גדי. מדובר על רעיון מדהים של אבי ובן, שני חבר’ה צעירים שעשו טיול עם וואן באוסטרליה וחזרו עם חזון מטורף שרצו לממש אותו בישראל.  המקום מציע חוויה יוצאת דופן של קמפינג מלא בסטייל, שם תוכלו להנות מאוכל מעולה ואווירה רגועה ושקטה. אני בדרך כלל נוהגת להתארח בבתי מלון בטיולים שלי והפעם החלטתי להתנסות בחוויה חדשה שהפתיעה אותי לטובה! במקום יש בר ומסעדה שם תוכלו להנות מארוחות בוקר, צהריים וערב מעולות. 
יש מספר אפשרויות לינה במקום: האפשרות הראשונה היא בחושה- מעין צימר למשפחות, האפשרות השנייה היא בתוך וואן צבעוני שהיא מתאימה לזוגות, האפשרות השלישית היא להגיע עם קראוונים באופן עצמאי והאפשרות הרביעית לינה באוהלים. 
אנחנו לנו בוואן הצבעוני והחוויה הייתה מיוחדת במינה. הוואן מרווח מאוד ובתוכו מיטה נוחה, מזגן מעולה, שקעים, תאורה ומקום לשים את הציוד. הוואנים יחסית מבודדים מבחינת רעשים חיצוניים ככה שהרעש מבחוץ לא הפריע לנו.  חשוב לציין שהשירותים והמקלחות משותפים ונמצאים מחוץ לוואן. המים במקלחות היו נעימים ובשעות הערב המאוחרות לא היו תורים.  יש חנייה חופשית במקום ואינטרנט חופשי למבקרים במקום. יש להצטייד במגבות, כלי רחצה ורצוי להביא איתכם גם מצעים מהבית. 
המקום רגוע עם מוזיקה כיפית, אווירה מדהימה בכל שעות היום, יש המון פינות ישיבה כיפיות, סנוקר ופינג פונג והכי כיף שהמחירים נוחים מאוד ומתאימים לכל כיס. 
מחירים: לילה בוואן הצבעוני 500 ש”ח לזוג (גם באמצע שבוע וגם בסופ”ש) .
לילה בחושות המשפחתיות- הבקתות- 400 ש”ח עד שלושה אנשים, עבור כל אדם נוסף עוד 100 ש”ח.
לילה בקמפינג עם אוהלים חיצוניים 50 ש”ח לאדם. ניתן לבצע הזמנות דרך בוקינג או הזמנה טלפוני. 
* יש אפשרות לבישול עצמאי במקום אך בעקבות מגבלות הקורונה יש להצטייד בכלי בישול מהבית (סירים, מחבתות..). 
כתובת להזמנה ישירה ללא עמלות: https://www.booking.com/hotel/il/ein-gedi-nature-lodge.en.html?aid=2001135&no_rooms=1&group_adults=2
מספר טלפון להזמנה ישירה דרך הקבלה: 052-9230555

המלצה מספר 2:  טיול קייאקים עם עופר 
טיול הקייאקים יצא מאזור מצוקי דרגות בהדרכתו של עופר. בהגעה למקום קיבלנו הסברים והנחיות בטיחות לחתירה בקייאק, כל זוג קיבל קייאק וזוג משוטים ויצאנו לדרך!  במהלך כל הטיול עופר נתן הסברים מרתקים על ים המלח, על ההיסטוריה של המקום, ענה על כל השאלות שלנו בידע רב ובהרחבה וצילם אותנו לאורך כל הדרך. במהלך הטיול עשינו מספר עצירות למנוחה, לשתייה ולצילום. אחת מהעצירות הייתה בסמוך לבולען מרשים – נכנסנו אליו, צפנו בתוכו ושמענו הסברים מעניינים על היווצרותו. חוויה מיוחדת במינה שאינה סטנדרטית, שונה לחלוטין מהשייט המוכר לנו מהקייאקים של הנחלים בצפון, חוויה מאוד ייחודית ושונה מהאטרקציות האחרות. שייט במים המופלאים של ים המלח היא חוויה שלגמרי אסור לכם לפספס! 
טיולי הקייאקים של עופר יוצאים בכל יום בין רביעי אחר הצהריים ועד לראשון בבוקר. בכל יום יוצאים 2 טיולים הראשון בבוקר בשעות 8.00-11.00 והשני בשעות 15.00-18.00. בסיום הייתה מקלחת. 
* יש להצטייד ב2 ליטר מים לפחות, קרם הגנה, כובע  ורצוי להביא מגן לפלאפון מפני המים או תיק עמיד במים (למי שיש), רצוי להביא בגדים להחלפה. מחיר טיול הקייאקים הינו  300 ש”ח לזוג.
להזמנות ופרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם עופר במספר הטלפון: 050-8650705

המלצה מספר 3: טרקטורוני ים המלח 
טיול טרקטורונים כיפי שיצא מהחוף של מלון ליאונרדו קלאב. בטיול טרקטורונים חווינו את אזור ים המלח בצורה מהנה ושונה. לא מדובר על טיול אקסטרים אלא טיול חוויתי שניתן להנות בו מהמקום הייחודי בו נמצאים. במקם קיבל את פנינו גל שהיה המדריך שלנו וליווה אותנו במהלך הטיול והיה מאוד אדיב וסבלני. במהלך הטיול הייתה עצירה בדרך של 15 דק’ לאבטיח קר ומתוק, לשתיית מים ולהסברים על המקום, על תופעת הבולענים, על שימור ים המלח ועל הנזק הסביבתי שיוצרים מפעלי ים המלח. הטיול מתאים לזוגות ולמשפחות עם ילדים ויש מספר אפשרויות המוצעות ב”טרקטורוני ים המלח”:
(1) טיול ברייזר- ברייזר יושבים אחד ליד השני ללא קסדות הנהיגה עם הגה. מתאים לעד ארבעה אנשים ברכב. העלות 500 ש”ח למסלול של שעה (אנחנו עשינו טיול רייזרים). 
(2) טיול בטרקטורון זוגי- יושבים אחר מאחורי השני, הנסיעה היא עם קסדות והנהיגה עם כידון. העלות 400 ש”ח למסלול של שעה. 
* 150 ש”ח תוספת עבור כל חצי שעה נוספת. 
 יש אפשרות לנהיגה עצמאית בכלי הרכב (לבעלי רישיון בלבד- גם מי שיש לו מלווה יכול לנהוג בכלי הרכב), או להתלוות לצד מדריך שנוהג בכלי הרכב. 
שעות פעילות: כל יום בין השעות 9.00-20.00 . ביום שישי פעילים עד כניסת שבת וביום שבת לא פעילים.
להזמנות וקבלת פרטים נוספים: 058-7887768 אביב 

המלצה מספר 4: חוויה לילית במדבר עם אסף הרשטיג
אסף הוא מורה דרך כבר 15 שנים ומדריך טיולים במדבר. נפגשנו עם אסף בשעה 18.00 במדבר יהודה במצוקי דרגות והוא לקח אותנו לטיול מקסים שכלל הסברים מרתקים על רועי הצאן הבדואים שמגיעים לאזור, על בעלי החיים והצמחים במדבר. אסף לקח אותנו לנקודת תצפית מדהימה על ים המלח ולסיום הכנו ארוחת ערב מדברית וטעימה שהייתה חוויה מיוחדת מאוד עבורי. הדלקנו מדורה ובישלנו יחד אוכל (חציל על האש, סמבוסק בולגרית, לבנה עם זעתר ושמן זית, ירקות חתוכים ועוד) .
מדובר על חוויה מיוחדת  שמתאימה לכל המשפחה. אורך הטיול בערך 4 שעות, וכולל מסלול הליכה של כ 4-5 ק”מ. ניתן להוציא טיולים עם אסף בתיאום מראש ועלות הטיול לקבוצה של 8 אנשים 150 ש”ח לאדם (ניתן להצטרף לקבוצה קיימת). 
אסף מוציא מספר טיולים נוספים במדבר בנוסף לטיול שאנחנו עשינו. הטיול הראשון זה טיול הורה וילד שהיא חוויה מיוחדת ומגבשת מאוד להורים שמעוניינים לצאת לחוויה שונה ומיוחדת עם ילדם. הטיול השני יוצא פעמיים בחודש והוא טיול זריחת ירח שיש להרשם אליו מספיק זמן מראש. 
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם אסף בטלפון: 054-4862624
קישור לפרטים נוספים ולהזמנות: https://lp.vp4.me/m1hs

המלצה מספר 5: טיול בנחל עין בוקק 
באזור ים המלח יש הרבה מסלולי טיולים נחמדים, שלא הספקנו לבקר בהם, כמו: בריכת צפירה, נחל צאלים, מצדה ועוד. אחד מהמסלולים האהובים עלי שאני תמיד עוצרת בו בביקור שלי בים המלח- עין בוקק. מסלול כיפי וקצר (בערך שעה- שעה וחצי), וכולל הליכה במים ומקומות כיפיים להתרעננות וטבילה במים. אין צורך בהרשמה מראש למסלול והכניסה חופשית ללא עלות- צאו לטייל ולהנות ושמרו על המקום נקי. ממליצה מאוד לצאת לטייל מוקדם ככל האפשר בבוקר (עם הזריחה) בכל מסלול שתבחרו, בגלל עומסי חום כבדים באזור (במיוחד בקיץ).
* הצטיידו בבקבוקי מים, בבגדי ים, מגבת ונעלי הליכה נוחות. 

ערבה:
המלצה מספר 1: לינה בצימרגולה בעין יהב
בביקור שלנו בערבה התארחנו בצימר המהמם של  משפחת עפרוני. הצימר בנוי מעץ ומעוצב בטוב טעם תוך חשיבה על כל הפרטים הקטנים. הצימר גדול ומרווח, מאובזר וכולל טלוויזיה ענקית, מיטה גדולה ונוחה, מטבחון מאובזר (למעוניינים בבישול עצמי בצימר), חצר מפנקת ומרווחת, חדר שירותים ותכשירי רחצה ואפילו בכניסה לצימר הייתה לנו עמדת חיטוי של אלכוג’ל. בצימר חיכו לנו מגבות מגולגולת ועליהן צמידים המאפשרים כניסה חופשית לבריכה של המושב.
הייתה לנו חוויה מאוד מיוחדת בצימר ולשרון בעלת המקום היה אכפת מאוד מהנוחות וההנאה שלנו, נתנה לנו המלצות על מקומות באזור ובצימר עצמו חיכתה לנו רשימה של מסעדות, מקומות ואטרקציות מומלצות באזור. הייתה מאוד חייכנית וסבלנית וסייעה לנו הרבה מעבר למקובל ומצופה מצימר. מחיר ללילה באמצע שבוע או בסוף שבוע הוא 700 ש”ח. בסופ”ש לילה שני בהנחה של 20% (560 ש”ח) ובאמצע שבוע לילה שני ב300 ש”ח. בבוקר הוגשה לנו עד פתח הדלת ארוחת בוקר מפנקת שכללה ביצים, לחמים ומאפים, סלט, גבינות , ממרחים ויוגורט עם גרנולה (ניתן להזמין את ארוחות הבוקר בסל פיקניק לכל מקום באזור, גם בלינה או שהייה במקום אחר). 
קישור להזמנה ישירה: https://www.booking.com/hotel/il/tsymrgvlh.en.html?aid=1951282&no_rooms=1&group_adults=2
טלפון ליצירת קשר והזמנות: 052-3665962 – שרון

המלצה מספר 2: בא לי טוב- מרכז התמרים עין יהב
 התמרים הכי טעימים באזור הערבה! אם אתם נמצאים באזור ואתם אוהבים תמרים העצירה הזאת היא לגמרי חובה עבורכם! למשפחתה של שרון בעלת הצימר בו התארחנו מטע תמרים מרשים של עשרים דונם בהם כ300 עצי תמר. הגענו למטע לטעום הישר מהעץ את התמרים . שרון סיפרה לנו שמדובר על מושב חקלאי בו לכל משפחה יש את המשק שלה ונוכחנו לגלות כי אזור הערבה הוא איזור אידיאלי לגידול עצי תמר. גידול התמרים של משפחת עפרוני נעשה באהבה גדולה וניתן להרגיש זאת בטעם של התמרים- לגמרי מרגישים את ההשקעה והעבודה הקשה בטעם של התמרים! ניתן לרכוש את התמרים הכי טעימים שיש באופן ישיר ממשפחת עפרוני אם אתם נמצאים במושב עין יהב. ניתן ליצור קשר דרך מספר הטלפון:
052-3665962.
* יש נקודות מכירה של התמרים ביישוב מתן, בכפר בילו ואילניה. 
* משלוחים לכל רחבי הארץ דרך מספר טלפון: 0523665962 או באתר האינטרנט: https://tmarimcenter.co.il/%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%AA/%D7%91%D7%90-%D7%9C%D7%99-%D7%98%D7%95%D7%91-1-%D7%A7%D7%92/
* בקרוב מאוד צפוייה להיפתח בכניסה למושב עין יהב חנות קונספט של מוצרי תמרים.

המלצה מספר 3: גלריית האומנות של נעמי רותם 
בעין יהב תוכלו לבקר גם בגלריה המרשימה של האמנית נעמי רותם, שדרך האומנות מעבירה את סיפור חייה.  כבר בהגעתכם למקום  תוכלו לראות בחצר המשק אוסף מעבודותיה של האמנית ובגלריה תוכלו לראות יצירות ברונזה מרשימות. שם תפגשו את האמנית ותשמעו את הסיפורים המרתקים שעומדים מאחורי הפסלים. עלות סיור בגלריה 25 ש”ח לאדם, משך הסיור הוא 45 דק’ עד שעה. הביקור בגלריה מתאים גם לקבוצות וניתן לשלב את הסיור במקו עם ארוחה מפנקת במקום. יש לתאם הגעה למקום מראש. 
**אגב, נעמי רותם היא גם האחראית על ארוחת הבוקר המפנקת שלנו בצימר.
ניתן ליצור קשר עם האמנית: 052-8991127 -נעמי


המלצה מספר 4: יקב מואה  

יקב מאה ועל משנת 2015, הענבים מהם מיוצרים היינות מגיעים מאזור מצפה רמון מהכרמים המדבריים. עד לשנת 2020 יקב מואה ייצר 5000 בקבוקים בשנה והחל מהשנה ,היקב בצמיחה ועבר לייצור של 9000 בקבוקים בשנה.  כשהגענו ליקב קיבל את פנינו רועי שעשה לנו סיור ביקב והראה לנו את התהליך המלא של ייצור היין החל מהשלב הראשוני של הענבים ועל לשלב הסופי של הביקבוק. אחרי הסיור במקום טעמנו את היינות המיוצרים במקום, גבינות, לחמים, מטבלים ופירות/ירקות העונה. עלות סיור וטעימות של כ4 סוגי יין בלבד  40 ש”ח לאדם (80 ש”ח לזוג) ועבור תוספת של פלטת גבינות, לחמים ומטבלים ופירות וירקות 70 ש”ח. 
שעות פתיחה של היקב: כל ימות השבוע כולל שישי שבת בשעות 11.00-18.00 
ניתן לרכוש את היין באופן ישיר דרך אתר האינטרנט (המשלוחים הם מאילת ועד אזור השרון):  https://moawine.co.il/
ליצירת קשר ופרטים נוספים: 052-3666095- יהודה 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply