Travels

BUCHAREST

אחרי סופ”ש בבוקרשט (שלושה וחצי ימים), הגיע רגע כתיבת הבלוג. לבוקרשט טסנו עם עוד זוג חברים, הגענו ללא צפיות ענקיות והופתענו לגלות שבוקרשט מציעה אוכל מעולה, מחירים זולים של קניות, בילויים וחיי לילה מעולים. יחד עם זאת, החוויה שלנו מהעם הרומני לא הייתה חיובית במיוחד, הם אינם שירותיים כלל וחלקם אינם מסבירי פנים (בפעם הראשונה שיוצא לי להיתקל ביחס לא נעים ממקומיים במספר מקומות בעת השהייה שלי בחו”ל). נתקלנו ביחס לא נעים מהעובדים בקזינו, ממלצרים ואפילו ממנהלי מסעדות שעליהם אפרט בהמשך. לדעתי ארבעה ימים מספיקים בהחלט בכדי למצות את בוקרשט. 

כמה דברים לפני שמתחילים: 

1. טיסות- את הטיסות הזמנו שבועיים לפני (לתחילת חודש מרץ), הטיסה עלתה לנו 197 יורו לאדם כולל מזוודה של 23 קילו לזוג. את הטיסות הזמנו דרך האתר skyScanner וטסנו בהלוך עם חברת תעופה Wizzair ובחזור עם Tarom (חברת תעופה רומנית מקומית). הטיסות היו קצרות ולא היו עיכובים יוצאי דופן. היו טיסות הרבה יותר זולות אבל אנחנו היינו צריכים טיסות בשעות ספציפיות מאוד, המחירים ליעד הזה לא היו יקרים במיוחד ייתכן שזה קשור לתקופה הפחות תיירותית ולמגפת הקורונה שהתחילה והפחידה רבים.

2. מלון– אנחנו לנו במלון Hotel Lido by phoenicia. המלון היה מעולה, היינו מרוצים מאוד מהמלון, מארוחת הבוקר ומהחדרים שהיו מעוצבים בסגנון מדהים (גם שלנו וגם של זוג החברים שלנו), החדרים היו שונים מאוד אחד מהשני אבל היו מעולים. לנו בקומה העליונה ביותר (קומה שישית) וקיבלנו חדר עם מרפסת ונוף לעיר. 

קישור ישיר להזמנת המלון ללא עמלות:  https://www.booking.com/hotel/ro/lido-by-phoenicia.en.html?aid=2001135&no_rooms=1&group_adults=2

3. נסיעות- ההתניידות שלנו ברחבי העיר הייתה באמצעות 2 דרכים. הדרך הראשונה והמרכזית הייתה אובר ( UBER). למי שלא מכיר, מדובר על אפליקציה שצריך להוריד לטלפון ולהכניס פרטי כרטיס אשראי, מדובר על נסיעות שיתופיות עם נהגים ברכבים פרטיים ואינם נהגי מונית. מכניסים באפליקציה את היעד אליו מעוניינים להגיע, מאתרים נהג שנמצא בקרבת מקום (בדרך כלל מגיע תוך 5 דק’ גג). הנסיעות באובר היו לנו מאוד זולות (בין 8-60 ש”ח, תלוי באורך הנסיעה). השתמשנו באובר גם בנסיעות הלוך וחזור משדה התעופה, לכן אני ממליצה להוריד את האפליקציה מראש.
דרך ההתניידות השנייה הייתה על קוקטינטים חשמליים באמצעות אפליקציית ליים (LIME). מדובר על קורקינטיים חשמליים בדומה לאלה שמשתמשים בהם בתל אביב. גם באפליקציה הזאת מכניסים מראש פרטי אשראי ותצלום של רישיון נהיגה (לכן יש להצטייד ברשיון נהיגה), הנהיגה בקורקינט החשמלי היא מעל גיל 18 ומותר לבעלי רישיון בלבד. הקורקינטים החשמליים מפוזרים ברחבי העיר (לא במקומות מסודרים מסוימים, הם נמצאים ממש בכל פינה, ובאמצעות סריקה של הברקוד עליהם באפליקציה ניתן להפעילם). העלות של הקוקרינטים החשמליים יותר יקרה מהתניידות באובר, אך מדובר על חוויה ואטרקציה בפני עצמה שנחמד להתנסות במקומות מרווחים אפילו בפארקים. לא התניידנו בכלל בתחבורה ציבורית מכיוון שהעלויות של הנסיעה באובר היו מאוד זולות.  

4.  סים מקומי– את הסים המקומי עם האינטרנט ניתן לרכוש בחנות Vodaphone, אני קיבלתי 2 סימים עם אינטרנט טרם ההגעה לבוקרשט. אך ניתן לרכוש את הסים בכל חנות של Vodaphone. 

5 . כרטיס סטודנט– במידה ואתם סטודנטים שווה להצטייד בכרטיס סטודנט בכדי לקבל הנחה בכניסה למקומות כמו ארמון הפרלמנט. 

6. מזג האוויר– הרווחנו מזג אוויר מצויין! היה יום אחד גשום שביום הזה יצאנו לטיול יום מחוץ לבוקרשט. שאר הימים היו שמשיים ונעימים באופן יחסי לתקופה (תחילת מרץ). יש כמובן להתעדכן במזג האוויר מראש. אני תמיד מתלבשת במזג אוויר הפכפך ולא ברור בשיטת הבצל.

מקומות ואטרקציות שאסור לכם לפספס בשהייתכם בבוקרשט:

המלצה מספר 1: טיול יום להרים הקארפטים עם אופנועי שלג

הטיול להרים הקראפטים היה אחד הטיולים הכי מיוחדים שעשיתי! הגיע לאסוף אותנו מהמלון בסביבות השעה 7:45 נהג רומני מקומי בשם גבריאל, נהג מקסים עם וייב אדיר שיודע כבר עברית שוטף בגלל שמתראה עם ישראלים על בסיס יומי. הנסיעה להרים נמשכה בערך שעתיים ובדרך גבריאל סיפר לנו היסטוריה מעניינת מאוד של בוקרשט, סיפר על הממשל וענה על כל השאלות שלנו. גבריאל בעל ידע רחב וידע לענות לנו על כל שאלותינו (בעברית). בחור צעירי וכיפי שהפך את הטיול לחוויה מיוחדת. 

מחיר הטיול תלוי במספר המשתתפים בו, אנחנו שילמנו 70 יורו לאדם (המחיר היה כולל נסיעה הלוך חזור מהמלון, השכרת אופנוע שלג 1 לזוג, קסדות וחליפות) המחיר לא כלל עלייה לרכבל וארוחת צהריים. בעייני העליה ברכבל הייתה מעט מיותרת- שימשה בעיקר את גולשי הסקי, הראות לא הייתה טובה והטמפרטורות למעלה היו מאוד נמוכות ולא ראינו שם משהו שונה מהטיול שעשינו לפני כן, העליה למעלה ברכבל אינה חובה למי שלא מעוניין, עלות העליה לרכבל 35 ליי שהם בערך 30 ש”ח).
*מבחינת מזג האוויר- הייתי ממליצה מאוד להצטייד בכפפות, בכובע חם ובשכבות בגדים מחממות ואם יש לכם טרמי עוד יותר טוב. היה קר בהרים ובלי הכפפות היה ממש בלתי נסבל. 

מספר הטלפון של גבריאל: +40768599888

 


המלצה מספר 2: מתחם הספא טרמה (Therme)

מתחם ספא מטורף שמחולק לשלושה אגפים. המחיר עבור כניסה לשלושת האגפים מתחלק לפי הזמן שאתם מעוניינים לשהות במקום ולפי מספר האזורים בהם אתם מעוניינים לשהות. יש אפשרות לשהות יום שלם, שלוש שעות או ארבע וחצי שעות (ניתן להוסיף עבור כל שעת שהייה נוספת עוד כמה ליי בודדים). אנחנו הגענו בשעות אחר הצהריים (לארבע וחצי שעות) ונכנסנו
לכל שלושת האזורים ושילמנו 88 ליי- המחיר כולל גם לוקר (בערך 73 ש”ח). במידה ואתם מעוניינים רק בשני איזורים ואתם סטודנטים, בהצגת כרטיס סטודנט תוכלו לקבל הנחה בכניסה. בכניסה מקבלים צמיד שנראה כמו שעון שהוא משמש לפתיחה ונעילה של הלוקר המתחם כולל מסעדות, אזורים ענקיים של סאונות יבשות ורטובות ברמה ממש גבוהה, בריכה של נביעת מים חמים המגישה בפנים בר משקאות. במקום אין צורך להסתובב עם כסף כל החיוביים מתבצעים דרך הצמיד וביציאה יש לשלם עבור כל מה שאכלתם/שתיתם. ניתן להזמין גם עיסויים באיזור של הספא. יש שעות קבועות בהן מתקיימות סדנאות בתוך מתחמי הסאונות (סדנאות של הרפייה, מדיטציה ועוד..) סמוך לכל סאונה רשומה השעה של הסדנה, שווה להתעדכן ולהשתתף בסדנאות (אין אפשרות להצטרף באמצע הסדנה, יש להגיע חמש דקות לפני).
בנוסף, יש פארק מים קטן בתוך המתחם, שווה לגמרי!!! הייתי ממליצה להגיע בשעות הצהריים המוקדמים עד הערב/הלילה המקום פתוח עד מאוחר והחוויה ביום ובלילה שונה.
* מומלץ להצטייד מראש טרם ההגעה למתחם בבגד ים, כפכפים, ומגבות או חלוקים. במקרה ששכחתם ניתן לרכוש גם במקום. 
* יש הסעות עם שאטלים הלוך חזור בחינם מנקודות מסוימות ברחבי העיר בשעות קבועות, מצרפת תמונה עם פירוט של השעות ושל נקודות האיסוף.


המלצה מספר 3: סיבוב ב Linden Park 

היה לנו יום עם מזג אוויר מקסים ויצאנו להסתובב בפארק מהמם. פארק ירוק וכיפי עם כמה דוכנים של פופקורן, צמר גפן מתוק, נאצ’וס. אווירה רגועה וכיפית בפארק עם ספסלים נמצא ממש ליד אגם נחמד. יש במקום גלגל ענק עם תצפית מהממת על בוקרשט, יש מתקנים לילדים ורכבת הרים ממש חמודה במקום. נהננו מאוד מהמקום! אנחנו נכנסנו לסופר הסמוך לפארק והיו שם טילונים וגלידות ממש מיוחדות שאין אצלנו בארץ (גלידות של קינדר, קיטקט, פררו רושה..), אז אם אתם בקטע של מתוקים לגמרי הייתי נכנסת לסיבוב שם. אם יש לכם זמן פנוי ובא לכם מקום רגוע כיפי ושקט הפארק הזה לגמרי מומלץ! 

התשלום הוא פר מתקן (גלגל ענק עלה 30 ליי לזוג והרכבת עלתה בערך 16 ליי לזוג).

 

 

 המלצה מספר 4: סיור מודרך באנגלית בארמון הפרמלנט

כמה דגשים חשובים לפני שמגיעים לארמון הפרמלנט:
* חשוב להגיע למקום עם פספורט- אין כניסה ללא דרכון.
* חשוב מאוד להזמין סיור מראש לפחות 24 שעות לפני- אנחנו ביצענו את ההזמנה יום לפני דרך פקידת הקבלה במלון. 

* במידה ואתם סטודנטים הצטיידו בכרטיס סטודנט יש הנחה לסטודנטים בכניסה למקום. המחיר מעל גיל 26 יקר יותר. 

המדריך שלנו דיבר באנגלית ברורה וקלה, הסיור היה מאוד מעניין . אורך הסיור היה שעה.

 

 

המלצה מספר 5: שער הניצחון וסיבוב בפארק הרסטאו הסמוך לו

פארק הרסטאו פארק ענק עם אגם וטבע ירוק- מקסים לגמרי. אחלה מקום לשבת למנוחה או לפיקניק על גדת האגם. אנחנו הגענו לפארק עם הקורקינטים החשמליים ועשינו סיבוב איתם בפארק. מקום פסטורלי ורגוע, יש בתי קפה שאפשר לשבת בהם. ממש בסמוך (מחוץ לפארק) נמצא שער הניצחון אפשר לשלב את ההגעה אליו עם סיבוב בפארק הסמוך לו. 

הכתובת של שער הנצחון:Piața Arcul de Triumf, București, רומניה

מסעדות שאסור לפספס:

המלצה 1: OSHO 

הזמנו מקום מראש למסעדה ליום שישי בערב- המסעדה ענקית לכן לא הייתה מפוצצת והיה מקום להגיע מבלי להזמין מקום מראש. OSHO היא מסעדת בשרים וסטייקים מצוינת, איכותית ומומלצת במיוחד לאוהבי הבשר!
כשהגענו מנהל המסעדה (שיודע כמה מילים בעברית) קיבל את פנינו יחד עם השף, השירות היה פצצה והאוכל היה מדהים. ניתן לבחור את סוג הבשר ואת המשקל מבעד לחלון הבשרים וחלק מהעשייה של הבשר מתבצע במן מופע בשולחן לעיננו שזו חוויה בפני עצמה. הזמנו כבד אווז, צלעות כבש ועוד בשרים מצויינים. המחירים הם מחירים כמו במסעדות בשרים איכותיות, יקר יחסית לשאר המחירים בבוקרשט, זול יותר מהמחירים של מסעדות בשרים בארץ. בכל מקרה המחיר ששילמנו לגמרי היה שווה את זה!! מומלץ בחום!!!

כתובת: Bulevardul Primăverii 19-21, București 011972, רומניה


 

המלצה מספר 2: Closer to the moon

מסעדה שקיבלנו עליה המלצות ממקורות רבים והחלטנו לנסות אותה. מסעדה מעולה עם מחירים נוחים, ישנה אפשרות לשבת ב-דק בחוץ בתוך איגלואים מחוממים ונעימים. אנחנו הגענו בערב ולא הזמנו מקום מראש. ההזמנה של המנות מתבצעת במקום דרך הודעת ווצאפ (ולא דרך מלצר) אך ישנה אפשרות להתייעץ עם המלצרים במקום לגבי המנות. מחירים נוחים ולא יקרים.
*מומלץ להגיע בשקיעה- המסעדה ממוקמת במקום גבוה וישנה תצפית נחמדה. 

כתובת: Strada Lipscani 17, București 030167, רומניה

 

המלצה מספר 3: Caru’ cu bere- קארו קו ברה 

מסעדה מקומית מצויינת שבה ביקרנו ביום האחרון שלנו בבוקרשט ולא התאכזבנו! המסעדה ענקית וכוללת 2 קומות ומקומות ישיבה רבים גם בחוץ. המסעדה למרות גודלה הייתה כמעט בתפוסה מלאה (לא ביצענו הזמנה מראש אך הושיבו אותנו מיד). המקום מעוצב מדהים וכשאנחנו סעדנו הייתה בתוך המסעדה הופעה של כנרית ואורגן. המחירים נוחים ולא יקרים. מומלץ !
כתובת: Strada Lipscani 17, București 030167, רומניה

 

 

קניות ובילויים:

אז בטיול הזה להבדיל מטיולים אחרים הספקנו לבלות דיי הרבה זמן בקניונים! 

המלצה 1: קניון Mega Mall

קניון מקסים לגמרי שיש בו את כל הרשתות המוכרות שיש בארץ כמו זארה, ברשקה, מנגו, H&M. בקניון הזה יש רשת שיש אותה בכל רחבי אירופה ואני מתה על האופנה שלהם: NEW YORKER- חנות מעולה עם בגדים נדירים ומחירים מצוינים! מצאתי שם מציאות כמו מעיל חום דמוי פרווה ב50 ליי בלבד!!! 

כתובת: Bulevardul Pierre de Coubertin 3-5, București 021901, רומניה 


המלצה 2: קניון אפי-  Afi Cotroceni

גם בקניון הזה נמצאות כל הרשתות המוכרות וגם החנות NEW YORKER. בקניון הזה ראינו את החנות: AUCHAN שהיא חנות כל בו מעולה שיש בה פשוט הכל מנעליים במחירים ממש מצחיקים, בגדי תינוקות, קוסמטיקה, אוכל וממתקים מקומיים בקיצור פשוט הכל. אם אתם מעוניינים להביא מתנות למשפחה וחברים זה לגמרי המקום לקנות בו. מחירים מאוד זולים חזרנו עם כמויות של דאודורנטים שבארץ עולים פי 4. 

לשני הקניונים הגענו עם האובר. 

כתובת: Bulevardul General Vasile Milea 4, București 061344, רומניה

המלצה 3: The Old town

אם אתם בליינים אמיתיים, בוקרשט מציעה באזור העיר העתיקה ברים, פאבים מסיבות ומועודונים. האיזור בלילה מלא בחיים ואקשן. נחמד מאוד להסתובב באיזור. 

 

דיס המלצה: 

למרות שאני לא נוהגת לעשות את זה בדרך כלל בבלוג שלי, הפעם זה בלתי נמנע. מעוניינת לשתף אתכם בחוויה פחות נעימה שהייתה לי באזור הברים והבילויים בבר-מסעדה בשם: Freddo. הגענו באמת בוייב טוב באחד מהערבים שלנו למקום, הזמנו עוגת אוריאו שבתפריט היו מפורטים לפרטי פרטים כל המרכיבים של העוגה: חלב, ביצים, עוגיות….. כשהעוגה הגיעה הופתעתי לגלות שמדובר על עוגת פירות יער שצפה גם ברוטב של פירות יער חשוב לציין שמרכיב זה כלל לא היה רשום בתפריט. קראנו למלצר והוא התעקש שאכן מדובר בעוגת אוריאו והראה לי עם היד שכבה דקה בבסיס של אוריאו, הוא קרא למנהל שחטף את העוגה בגסות וזרק עלי את החשבון. השירות היה מזעזע והוציא אותנו בתחושה מאוד לא נעימה מהמקום.

 

כמה מקומות לתמונה המושלמת:
1. רחוב המטריות:
 קיבלתי כמה הודעות ושאלות באינסטגרם על הרחוב הזה, חשוב לציין שהרחוב קצרצר והמטריות שם לא נראות חדשות ושלמות כמו בתמונות שמפורסמות בגוגל הן חלקן קרועות ומלוכלכות , אבל בכל זאת נחמד לעשות סיבוב בעיר ולבקר שם אם אתם באזור. 
כתובת: Pasajul Victoria, București 030167, רומניה

2. בית קפה Ethel:

בית קפה ורוד מהמם עם עיצוב מגניב ממש,  הרבה מהקינוחים מבססים על שוקולד מריר. אכלנו מאפינס שוקולד חלב ועוגת בננה שהייתה מצוינת, מקום נחמד לעצור לקפה (רק אם אתם בדרך.. לא הייתי ממליצה לנסוע למקום במיוחד). שווה להגיע לבית הקפה ביום יפה ולשבת במקום החיצוני ששם הכי מיוחד, למרות שגם העיצוב בפנים מקסים- אפילו השירותים מעוצבים מגניב בקום!

כתובת: Strada Aviator Jean Texier 1, București 011901, רומניה

3. בית קפה Cereal Crunch Cafe:

אם אין לכם ארוחת בוקר במלון או אם בא לכם סתם משהו מתוק, בית קפה חמוד שמציע ארוחות קורנפלנקס עם חלב ומילקשייקים במגוון טעמים. מחירים נוחים בין 11-19 ליי תלוי בגודל המנה שאתם מעוניינים.

כתובת: Bulevardul Națiunile Unite 3, București 030167, רומניה

 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply