קיבוץ חולדה
Israel

יומיים בירושלים ושפלת יהודה

אחרי יומיים מדהימים בצפון הפעם בחרנו לבקר בירושלים עיר הקודש ובאזור שפלת יהודה. 
ירושלים אחת הערים הכי יפות עם האווירה הכי מיוחדת שיש- עיר משולבת שיש בה פשוט הכל. בבלוג הזה אספר על החוויות, האטרקציות וההמלצות שלי למקומות הכי מיוחדים שאסור לכם לפספס אם אתם מגיעים לאזור ירושלים ושפלת יהודה!

המלצה מספר 1 : יקב כרם ברק
בדרך לירושלים ביקרנו ביקב כרם ברק הממוקם לצד נוף כרמים יפייפה. יקב כרם ברק הוא עסק משפחתי המייצר את יינות היקב במקום החל משנת 2012.  יוסי רוזנברג, הבעלים של היקב אירח אותנו במקום וערך לנו שולחן מפנק עם יינות, גבינות ולחמים מעולים שאת כולם מייצרים במקום! 

         

 יקב כרם ברק קרוי על שמו של ברק, בן המשפחה שמת ממחלה קשה. ברק היה אמן מוכשר שאייר דמויות קומיקס שלימים נהפכו לסמל וכיום מתנוססות על בקבוקי היין.  התרשמתי מאוד מהעיצוב המיוחד של הבקבוקים ומטעמו של היין.

בשנת 2019 זכה יקב כרם ברק בתואר יקב הבוטיק הטוב ביותר בתחרות טרוינו (תחרות בין לאומית המתקיימת בישראל שמגיעים אליה מתחרים מרחבי העולם).

יקב כרם ברק פעיל במהלך ימות השבוע (ימים א’-ה’) בשעות 10.00-16.00, ובמחיר של 65 ש”ח לאדם תוכלו להנות מסיור כיפי בכרם, ומטעימות יין, לחם וגבינות.  בימי שישי בשעות 9.00-16.00 יש “בראנץ’ שישי חופשי” עם קונספט מגניב שמציע בופה חופשי של מאפים, לחמים, גבינות, ירקות, יינות מעולים ועוד וכל זה במחיר של 100 ש”ח בלבד לאדם! כמובן שחשוב לתאם הגעה מראש (ביום שבת היקב סגור). 
יקב כרם ברק מציע גם סדנאות להכנת גבינות ולחמים לקבוצות וימי כיף לעובדים ואפילו אירוח לימי הולדת ומסיבת רווקות במתחם שקט שנמצא ליד היקב ממש סמוך לכרם. 
קישור לאתר האינטרנט:
https://www.kerembarak.com/

המלצה מספר 2: סיור קולינרי עם אמציה
סיור קולינרי מטורף עם המדריך האלוף אמציה שמכיר כל פינה סודית ומיוחדת בשוק מחנה יהודה🌮 בסיור תעצרו במגוון תחנות קולינריות, שכל ביס יותר טעים מהאחר! תגיעו רעבים! מדובר על סיור קולינרי מושלם של שעתיים וחצי.
יוצא מידי שבוע בימי חמישי ב18:00 או שישי ב10:00. הביקוש מטורף! מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש.
טווח המחירים נע בין 189₪-269₪ (משתנה לפי אופי הסיור).

לתיאום סיור, ולפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם אמציה
050-921-0800

המלצה מספר 3: סיור איזיריידר עם שימי
‏‎סיור כיפי שמתבצע על כלי חשמלי, יציב ושקט עם ארבעה גלגלים שניתן לרכב עליו בעמידה או בישיבה. הכלי בטיחותי וקל לתפעול. הרכיבה מגיל 16 ומעלה ואין צורך בניסיון קודם או ברישיון נהיגה. הסיור עובר בסמטאות הקסומות של עין כרם, כנסיות עתיקות ובמגוון תצפיות מיוחדות על העיר ומלווה לאורך כל הדרך בהסברים של שימי המקסים! משך הסיור בין שעה וחצי לשעתיים, הכל לפי הקצב שלכם, מועד הסיורים יקבע בתיאום מראש בימים א-ו בין השעות 08:00 ועד השקיעה.
עלות הסיור 500 ₪ לזוג, עלות סיור שקיעה 600₪ לזוג
לתיאום סיור ניתן ליצור קשר עם שימי 0522873666



המלצה מספר 4: שדה חמניות בקיבוץ חולדה 

הגענו לבקר באזור באחת התקופות הכי יפות בשנה- חג השבועות. בדיוק בתקופת הפריחה של שדות החמניות ברחבי הארץ (מדובר על המלצה שהיא עונתית- פרח החמניה הוא פרח קייצי ולא פורח בכל ימות השנה. פריחתו היא בערך בחודש מאי עד חודש אוגוסט). כנראה אחד המקומות הכי פוטוגניים שמושך אליו בלוגריות, בלוגרים, צלמים ומטיילים מכל הארץ בכמויות. יש כמה מוקדים של שדות חמניה ואחד מהם הוא קיבוץ חולדה, שנמצא ממש סמוך ליקב ברק!
אנחנו בהתחלה הגענו ליער חולדה אבל בווייז צריך לכוון ל”קיבוץ חולדה” וקשה ממש לפספס את השדה הענק הצהוב שבולט כבר ממרחקים!
מיותר לציין שאפשר להנות מהמקום המדהים הזה ולצלם תמונות יפייפיות מבלי להרוס אותו/ לקטוף את הפרחים. 
*ממש בסמוך לשדה החמניות נמצא יער חולדה ומצפה טל, מקום נחמד מאוד לטיול קצר ולתמונות למעוניינים. 
* תעשו לעצמכם טובה ותבואו עם נעליים מתאימות-  המקום מלא בבוץ. 

קיבוץ חולדה

המלצה מספר 5 : מסעדת “אבו גוש” 
בדרך לירושלים עצרנו במסעדת “אבו גוש”. מסעדת בשרים מזרחית עם אוכל מצויין! אכלנו שיפוזי פרגית, שיפודי קבב וכמובן חומוס ונהננו מאוד מהאוכל ומהשירות! המסעדה מרווחת יותר מבדרך כלל, שומרת על ריחוק בין השולחנות- ופתוחה בתקופת הקורונה. בקומה למטה מתחת למסעדה תוכלו לקנח גם אחלה כנאפה.
* המסעדה פתוחה בימים ראשון עד שבת בשעות  11:00 – 23:00.
* מצרפת קישור לאתר האינטרנט שלהם לתפריט ולפירוט מחירים:  https://abugosh.rest.co.il/
דרך אגב! בשנת 2010 מסעדת “אבו גוש” שברו את שיא גינס- צלחת החומוס הגדולה ביותר בעולם (4 טון של חומוס!!!!)
כתובת:  כביש השלום 65, אבו גוש 

מסעדת אבו גוש

המלצה מספר 6 : מקומות לינה בירושלים:

מלון Albi ומלון Noel
שני מלונות דומים מאוד אחד לשני מבחינת הסגנון. מלונות מודרנים, ברמה גבוהה, מעוצבים בסטייל, עם אווירה אורבנית שיקית וחדרים מרווחים ומושקעים תוך חשיבה על כל הפרטים הקטנים.
המלונות נמצאים במיקום מנצח במרחק כמה דקות הליכה משוק מחנה יהודה.

מלון נואל:

מלון אלבי:

Post הוסטל
אתוודה שבדרך כלל אני לא נוהגת לישון בהוסטלים וזו הייתה הפעם הראשונה שלי, וpost הוסטל לגמרי לא איכזבו אותי והתרשמתי ממש לטובה מהמקום. ההוסטל שוכן בבניין בית הדואר המרכזי ההיסטורי משנות ה-30 של המאה הקודמת, ונמצא במרחק 2 דקות הליכה מתחנת הרכבת הקלה ו9 דקות הליכה משער יפו, אחד משערי האבן בחומות העיר העתיקה. העיצוב של המקום מהמם, יש חדרים משותפים ויש גם חדרים זוגיים עם שירותים ומקלחת פרטיים והמחיר בערך 300 ש״ח לזוג! החדר נקי ויחסית קטן- כולל שתי קומות שהקומה למעלה היא בעיקר למיטה. המיטה הזוגית נוחה במיוחד ובחדר יש גם ספה שנפתחת למיטה נוספת, שירותים ומקלחת משופצים. ארוחת הבוקר של המלון היא בבית קפה שנמצא במרחק הליכה מההוסטל. ארוחת בוקר מעולה. 
כתובת: כורש 3, ירושלים

 
המלצה מספר 7: סיור עצמאי עם Bee Travel 

הישר ממסעדת “אבו גוש” הלכנו לסיור וירטואלי עצמאי בירושלים של חברת BEE TRAVEL.   
אז אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה בעצם סיור וירטואלי עצמאי? 
מדובר על קונספט מגניב ממש שבו לא צריך להתייצב בשעה קבועה ולעמוד בקצב של קבוצה. הסיור מתאים לכאלה שמעוניינים לטייל בקצב שלהם בלי לחץ- בוחרים את השעה והיום המתאימים לכם לסיור, המדריך מוסרט ונמצא בטלפון הנייד שלכם ונותן הסברים על המקומות הכי מרתקים בירושלים . אנחנו הזמנו את הסיור יום מראש, לאחר ההזמנה נשלח אלינו מייל עם שם משתמש וסיסמה איתם התחברנו לאתר וצפינו בסרטוני ההדרכה. צוות Bee Travel היו זמינים לכל שאלה והיה לנו מענה במידת הצורך (יש מספר טלפון ואיש קשר שזמין לפניותכם בכל עת). לאחר הרכישה הסיור זמין לכם באיזור האישי באתר למשך 14 ימים.  
Bee Travel מציעים מספר סיורים ברחבי ירושלים עם מדריכים מקומיים (חלק מהסיורים מוצעים גם באנגלית).  אנחנו לקחנו את הסיור בעיר העתיקה בירושלים שנמשך בערך שעתיים-שלוש (תלוי בקצב שלכם כמובן) והיה מרתק ומלמד! בסיור הגעתי בפעם הראשונה אל כנסיית הקבר השוכנת ברובע הנוצרי של העיר העתיקה בירושלים- המקום הקדוש ביותר בנצרות המשמש מקום עלייה לרגל עבור תיירים וצליינים רבים מכל העולם. בכנסיית הקבר נמצאת אבן המשיחה שעל פי האמונה לאחר צליבתו של ישו ולפני קבורתו גופתו נמשחה בשמן זית. תיירים רבים קונים בשוק ליד חפצים חסרי כל ערך ושמים אותם על אבן המשיחה והם מאמינים שהחפצים שואבים את קדושתה של האבן והם ישמרו על החפצים האלה כל ימות חייהם וישתמשו בהם רק באירועים מיוחדים. בדרך כלל המקום מלא עד אפס מקום בכל ימות השנה, בתקופת הקורונה המקום ריק מה שמאפשר שמירה על ריחוק מאנשים אחרים במקום (בנוסף, יש בכניסה לכנסייה אלכוג’ל לשימוש המבקרים). הכניסה לכנסייה ללא עלות. 
אחרי הביקור בכנסיית הקבר המשכנו לנקודת תצפית נחמדה על ירושלים, הגענו לכותל המערבי, לשוק בעיר העתיקה וכמובן שהכל היה מלווה בהסברים מרתקים שלגמרי השלימו לנו את החוויה! 
וכל זה היה רק טעימה מהסיור המרתק שהיה לנו!
קישור להזמנה באתר: https://www.gobeetravel.com/tours/

המלצה מספר 8: מסלולים כיפיים באזור

קפיצה לשמורת הטבע עין פרת- חצי שעה נסיעה מירושלים נמצאת אחת משמורת הטבע הכי קסומות שיש- עין פרת (ואדי קלט). שמורת טבע מהמממת עם מסלול כיפי ופינות מקסימות לשכשוך במים. בשמורה יש מעיינות, נביעות ונחל זורם.  שמורת עין פרת מחולקת למספר איזורים ונביעות (מצרפת מפה של המקום). האיזור של בריכת התאנה היה דיי עמוס ואנחנו התקדמנו לכיוון בריכת המפל שהייתה פשוט מהממת ולא עמוסה באנשים (רוב האנשים נשארו באיזור של החנייה).  
מפת עין פרת
שמורת עין פרת היא אחלה מיקום לעשות פיקניק, יש שולחנות שממוקמים ממש בתוך המים עם אפשרות תוך כדי האוכל לשכשך את הרגליים. רק תעשו טובה, קחו איתכם שקיות זבל ושמרו על המקום הקסום הזה נקי!
בחלק מהבריכות הטבעיות במקום יש דגים שידאגו לכם לטיפול מסור ויסירו לכם את העור היבש מהרגליים ללא תשלום נוסף (;

*אנחנו הגענו למקום עם נעלי ספורט וזה היה פחות מתאים, כדאי להגיע גם עם נעלי שורש, סנדלים, כפכפים או נעל פתוחה שתוכלו להכנס ולצאת מהמעיין בקלות בלי צורך לגרוב ולהוריד גרבים כל הזמן. 
*בשל מגבלה של משרד הבריאות על מספר המבקרים ברגע נתון, יש להירשם מראש לביקור באתר טרם ההגעה. הכניסה מתאפשרת בהצגת אישור “תיאום מועד הביקור” ורק בשעות הנקובות בו. יש הגבלה לזמן השהות במקום ויש להתעדכן בשעות באתר של רשות הטבע והגנים. כמובן שמומלץ להגיע לאתר באמצע שבוע (יש הרבה פחות עומס מאשר בסופ”ש). 
עוד מידע על שמורת הטבע עין פרת וקישור להזמנה של כרטיסים באתר של רשות הטבע והגנים: https://www.parks.org.il/trip/prat/
*ניתן להגיע עם רכב ויש חנייה מסודרת במקום.
* עלות כרטיס כניסה 29 ש”ח לאדם, יש להזמין מקום מראש ניתן לשלם במקום או באתר (יש הנחה קטנה לסטודנטים 25 ש”ח לאדם). 

עין חניה- אחד המעיינות היפים לביקור באזור הרי יהודה.  בעין חניה יש כמה מעניינות מהממים ופוטוגניים, מבנים משוחזרים ומיוחדים, הרבה טבע, צמחיה ופריחה. המקום שייך לרשות הטבע והגנים, הכניסה בתשלום של 14 ש״ח ומומלץ לתאם הגעה מראש באתר.

המלצה מספר 9: מסעדת “מחניודה”
אמנם ההמלצה הזו לא מהביקור האחרון שלנו בירושלים, אלא מהביקור הקודם אבל אי אפשר לסיים את הבלוג על ירושלים בלי המלצה על המסעדה המדהימה הזו!
מי שלא מכיר, מדובר על מסעדה מצוינת ואחת האהובות עליי של השפים אסף גרניט ואורי נבון, לגמרי אחת המסעדות המעולות שהייתי בהן בישראל!
לקראת הביקור שלנו במסעדה דאגתי להזמין מקום חודש וחצי מראש (מכיוון שיש ביקוש רב למסעדה בכל ימות השנה). אני ממליצה מאוד על הישיבה בבר במסעדה- מלבד האוכל המעולה, וההגשה המדהימה שלו יש אווירה מיוחדת במקום. אנחנו הזמנו את מנת הטעימות במסעדה (במחיר של 295 ש”ח לסועד) בה כל סועד מקבל מספר מנות קטנות- בערך 7 מנות (לפי העדפותיו אותן מציין מראש למלצר). 
מחירים לא זולים אבל לגמרי שווה את זה!
קישור לאתר האינטרנט למחירים ולתפריט: 
https://www.machneyuda.co.il/

 

המלצה מספר 10 : שוק מחנה יהודה בלילה וביום
אין מצב שאתם מגיעים לירושלים ולא עושים סיבוב בשוק מחנה יהודה- אחד מהשווקים המפורסמים, הכי שווים ותוססים. האווירה ביום שונה לחלוטין מהאווירה בלילה בשוק ושווה גם להגיע למקום בשעות הערב ולשבת באחד מהפאבים במקום. כל האיזור מעוצב עם גרפיטיפי אדיר לגמרי, אווירה טובה ואנשים מקסימים – חוויה! 

ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באינסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי!

You Might Also Like...

1 Comment

  • Reply
    חיים
    09/06/2020 at 09:03

    יפהפה

Leave a Reply