Israel

חופשה בסטייל בקיסריה

יצאתי לסקר את אחת מהערים המיוחדות והמרתקות -קיסריה, עיר הנמל האדירה שבנה הורדוס. קיסריה מציעה מגוון רחב של אטרקציות, מסעדו טובות, וסיפורים היסטוריים מרתקים החל מהתקופה הרומית ועד התקופה האיסלמית. 

המלצה מספר 1: סיור מודרך בגן הלאומי בקיסריה
על חוף הים התיכון בסמוך ליישוב קיסריה נמצא הגן הלאומי. גן לאומי עתיקות קיסריה מציג רצף תרבויות של 2,500 שנות היסטוריה, והוא אחד מהאתרים החשובים ביותר בארץ ישראל והוא בעל חשיבות לאומית ובין-לאומית, בו עוברים כמליון מבקרים מידי שנה!  האתר משמר ערכי טבע, נוף ומורשת ומטפח אותם גם בעבור הדורות הבאים. הגן הלאומי כולל: מתחם התיאטרון, מתחם ההיפודרום, מתחם העיר העתיקה והנמל ומרכז מבקרים. מומלץ מאוד לקחת סיור מודרך במקום. הסיורים מודרכים ע”י מתנדבי המיזם “גן-קהילה” – סיורים בתאטרון הרומי ובנמל קיסריה. הסיורים מתקיימים בימי שבת. המדריך שלנו היה דרור בן יוסף (שהוא בדרך כלל לא מדריך את הסיורים במקום) והוא ד”ר לארכיאולוגיה וארכיאולוג מחוז צפון של רשות הטבע והגנים. בסיור הגענו למקומות מיוחדים מאוד. חשוב לציים שביקרתי בגן הלאומי מספר פעמיים ובסיור הגענו למקומות שלא ביקרתי בהם עדיין. בחודשי הקיץ המים מומלץ מאוד להצטייד בבקבוק מים, כובע ונעלי הליכה נוחות. רוב ההליכה היא בשמש.  הכניסה לגן הלאומי כרוכה בתשלום, הסיורים בתוך המתחם הם ללא עלות וניתן להתעדכן בתאריכים ובשעות הסיורים באתר של רשות הטבע והגנים: 
https://www.parks.org.il/reserve-park/%D7%92%D7%9F-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%99-%D7%A7%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%94/

המלצה מספר 2: ביץ’ בר קיסריה 
אחרי שנכנסתם לגן הלאומי בקיסריה, תוכלו להנות ממגוון מסעדות טובות. אחת מהמסעדות האהובות עליי בקיסריה היא הביץ’ בר בקיסריה שהוא בר ומסעדת חוף הממוקם בנמל קיסריה. המקום נמצא על שפת הים וישנה אפשרות לשבת בחוף וגם בשולחנות מסודרים ב-דק. המקום מציע אוכל מעולה, ארוחות בוקר, ארוחות צהריים, מתוקים וקוקטיילים טעימים ופוטוגניים. במקום יש אווירה כיפיית וצעירה ובסופי שבוע בחודשי קיץ יש דיג’י שמתקלט במקום. המקום מעוצב מדהים ויש בו פינות מעולות לצילום. בדרך כלל אין צורך בהזמנת מקום מראש, המתחם גדול מאוד. מוזמנים להתרשם מהתפריט באתר האינטרנט, מצרפת קישור. 
שעות פעילות:

ליצירת קשר ולפרטים נוספים: 04-6363989
אתר האינטרנט: https://beach-bar.co.il/menu-2/

צילום : תומר מליח

 

המלצה מספר 3: לה ויטה בלה
מסעדה נוספת שנמצאת בגן הלאומי בקיסריה- לה ויטה בלה. רוני הבבעלים של המקום פגש אותנו והכין לנו ארוחת בוקר טעימה. המקום מציע גם מגוון מתוקים, גלידות, יוגורטים וקינוחים מושחטים נוספים. יש מעט מקומות ישיבה וכל מקומות הישיבה נמצאים בחוץ. 

שעות פעילות: ימים א’-ו’ בשעות 9:30-21:30 
יום שבת 9:30-22:00
אתר אינטרנט: https://www.lavitabella.co.il/
טלפון ליצירת קשר: 04-6265-888

 

המלצה מספר 4: מועדון צלילה קיסריה העתיקה 
מועדון הצלילה ממוקם בגן הלאומי נמל קיסריה, על חורבותיו העתיקות של נמל הורדוס השקוע, והוא מוציא צלילות לפארק הארכיאולוגי התת-מימי הראשון והיחיד מסוגו בעולם. נערך במקום המחקר התת-ימי הראשון בארץ ומאז המקום מושך אליו הרבה צוללים וארכיאולוגים מכל רחבי העולם. מועדון צלילה קיסריה העתיקה מספק שירותי צלילה גם לצוללים מוסמכים וגם לחסרי ניסיון שמעוניינים להתנסות בצלילה בפעם הראשונה. במקום צוות מדריכים מוסמך ובעל ניסיון. לפני הכניסה למים קיבלנו תדרוך והסברים על המקום ומה אנחנו עומדים לראות מתחת למים,  ולמדנו סימנים מוסכמים מתחת למים. קיבלנו את כל הציוד הנדרש ונכנסנו למים. לכל צולל התלווה מדריך מקצועי. ניתן גם לשנרקל במקום. 
אנחנו עשינו צלילת היכרות, המיועדת לכל מי שאינו צולל מוסמך ומעל גיל 8. הצלילה מתבצעת עם מדריך ונדרשת חתימה על טופס הצהרת בריאות לפני הכניסה למים. בצלילה תכירו את הספורט התת-ימי ותיהנו ממראם של האתרים הארכיאולוגיים התת-ימיים המדהימים של קיסריה . 
מחיר צלילת הכרות רגילה (25-30 דקות): 250 ₪ לאדם. מחיר צלילת הכרות מורחבת (45-50 דקות): 350 ₪ לאדם.
מיועד לכל מי שיודע לשחות. בפארק ארכיאולוגי התת-ימי הנמצא בסמוך למועדון הצלילה ניתן גם לשנרקל, עלות השכרת ציוד שנרקול 45 ש”ח ליום. 

שעות פעילות המועדון:
חודשים אפריל – נובמבר
ימים א’-ה’: 9:00 – 17:00
ימי ו’-ש’ וחגים : 7:00 – 17:00
ערבי חג: 7:00-14:00

חודשים דצמבר-מרץ
ימים א’-ה’: 10:00 – 16:00
ימי ו’-ש’ וחגים : 7:00 – 16:00
ערבי חג: 7:00-14:00

טלפון ליצירת קשר: 04-6265898
אתר אינטרנט
: http://caesarea-diving.com/

צילום מתחת למים: תומר מליח האלוף!

המלצה מספר 5: מועדון הגולף קיסריה
במועדון הגולף בקיסריה קיבל את פנינו בועז שגב, המנהל המקצועי של המועדון. בועז סיפר לנו על ענף הספורט המיוחד, שהוא הספורט הכי עתיק בהיסטוריה בכל עולם שהומצא בסקוטלנד בשלהי ימי הביניים. מועדון הגולף בקיסריה, הוקם בינואר 1961 על ידי משפחת רוטשילד. אז, הגולף היה ספורט אקסקלוסיבי ואליטיסטי, ועם השנים הפך לספורט עממי שמתאים לכל חתכי האוכלוסייה (גם לילדים ולמשפחות).  מועדון הגולף בקיסריה פשוט מדהים, עם המון שטחים פתוחים וירוקים ואגמים יפים. כשהגענו למועדון הגולף בקיסריה, בועז נתן לנו תדרוך קצר, עלינו לרכב הגולפית ונסענו למגרש. מטרת המשחק לקלוע את הכדור לתוך הגומה בקרקע בקצה המסלול במספר מינימלי של חבטות בכדור. המשחק מחייב ריכוז, וקואורדינציה. פעם ראשונה שאני מתנסה בספורט מהסוג הזה ולגמרי הייתה חוויה מדהימה! מומלץ להגיע עם כובע ובקבוק מים למקום, הכל מתרחש בשמש בחוץ.  ללמוד גולף במועדון הגולף בקיסריה לוקח כשלושה חודשים ועלות חבר מועדון 400 ש”ח לחודש וכולל שישה שיעורים פרטיים ושימוש במתחם ללא הגבלה , וכולל כל הציוד . מחיר בילוי חד פעמי בגולף בקיסריה משתנה לפי מבצעים שיש באותו החודש ונע בין 299 ש”ח לזוג ל 399 ש”ח למשפחה בת 5 נפשות. 

שעות פעילות: ימים א, ג’, ד’, ה’ בשעות 6:30-18:30 
יום ב’ מועדון הגולף סגור. 
יום ו’ ויום שבת בשעות 6:00-18:00
טלפון להזמנות וליצירת קשר: 6550*
אתר אינטרנט: https://www.caesarea.com/he/home/tourism/golf-club
עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/caesareagolf

המלצה מספר 6: מסעדת מריפוסה
מסעדת מריפוסה, נמצאת במתחם מועדון הגולף שבקיסריה ושייכת לשלושת השפים מאיר אלאלוף, חביב משה ויומי לוי. השפים שעבדו יחדיו שנים רבות במסעדות הטובות בארץ חברו ליצירת מסעדת מריפוסה, מסעדה באווירה כיפית, אוכל מצוין וקוקטיילים מעולים. המרפסת של המסעדה פונה לנוף המדהים של מגרשי הגולף. חשוב לציין שהמחירים במסעדה לא זולים. 

שעות פתיחה: ימים ראשון-שבת בשעות 12:00-23:00
טלפון ליצירת קשר ולהזמנת מקום: 04-626-5000
אתר אינטרנט: https://www.mariposa.co.il/

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply