Israel

יומיים בעכו- המקומות הכי מדהימים שאסור לכם להחמיץ

עכו כנראה אחת מהערים הכי מדהימות ומפתיעות שיצא לי לבקר בהן ולסקר אותן לעומק בתקופה האחרונה. אנשים מדהימים, מסבירי פנים וסמטאות קסומות שלרגע אפשר לשכוח שאנחנו נמצאים בישראל. בשנת 2001 עכו העתיקה הוכרזה כאתר מורשת עולמי ע”י ועדת המורשת העולמי של אונסק”ו ובשל כך זכתה למימון וסיוע כספי המושקע בשחזור ושימור אתרי העיר השונים.
האתרים ההיסטורים שהם בגדר חובה בביקור שלכם בעיר עכו הם: אולמות האבירים, מוזיאון אוצרות בחומה, מוזיאון אסירי המחתרות, מסגד אלג’זאר, מגדל השעון וחאן אל עומדאן, הבזאר הטורקי והנמל העתיק, לא ארחיב על מקומות אלו בבלוג שלי, אך תוכלו לקרוא עליהם באתרי האינטרנט השונים כמו אתר  אוצרות הגליל .
יצאתי ליומיים כיפיים בעכו ואספתי לכם את המקומות המיוחדים שאסור לכם לפספס בביקור שלכם בעכו המדהימה (ומחכה לכם גם הטבה סופר שווה)!!!!

המלצה מספר 1: מחלבת אלטו
רגע לפני שהגענו לעכו עצרנו בקיבוץ שמרת שנמצא במרחק 5 דקות נסיעה מעכו. בקיבוץ שמרת נמצאת מחלבת אלטו המשמשת גם כבית קפה. מדובר על עסק משפחתי מקסים באווירה כפרית המציע חווית אירוח כיפית. מחלבת אלטו נולדה מאהבה למלאכת הגיבון והיצירה. “ALTO” –משמעותו “גבוה” ובמחלבת אלטו אכן מכוונים גבוה ומפתחים מוצרים איכותיים, עשירים בארומה ובטעם ייחודי.  אלטו היא מחלבה המבוססת על חלב עיזים ומשווקת את הגבינות שלה למסעדות בוטיק ולמעדניות. המחלבה מתמחה בייצור גבינות עזים קשות ומיוחדות , לצד גבינות בשלות במגוון עשיר, גבינות טריות ויוגורטים סמיכים שאינם חמוצים, מבחר ייחודי של גבינות דלות שומן וגלידת עזים ייחודית.
כשהגענו למחלבה קיבלו את פנינו יונת ושקד המקסימות שסיפרו לנו על המקום ועל הגבינות המיוחדות המיוצרות במקום. טעמנו פלטת גבינות מפנקת הכוללת 9 סוגי גבינות מהקולקציה העשירה שהיא מעל 30 גבינות. במחיר של 120 ש”ח בלבד תקבלו פלטת גבינות, חמאת עיזים לבנה, לחם מחמצת, מטבלים וירקות העונה. אחרי פלטת הגבינות טעמנו שתי מנות נוספות, כנאפה מלוח של אלטו ו”קרואסון אלטו” שהוא קרואסון שחיתות ממולא בכל טוב: תרד, ביצה עלומה, שמנת וגבינות ולקינוח טעמנו יוגורטים מעולים על בסיס חלב עיזים. בקיצור, כל מנה שהגיעה הייתה יותר טעימה מהשנייה. אם אתם באיזור אין מצב שאתם מפספסים את המקום המדהים הזה!!!
שעות פעילות: ימי א’-ה’ בשעות 8:00-15:00 .
יום ו’ בשעות 8.00-13.00.
*מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם כדי להמנע מעומסים, ימי שישי עמוס מאוד ורצוי להזמין מקום מראש. ביום שבת המקום סגור (כשר).
* המקום מתאים גם לאירוח לימי הולדת, ובראנצ’ים משפחתיים והתפריט מעט שונה (ההגשה היא למרכז השולחן).
אתר אינטרנט: http://altodairy.co.il/

המלצה מספר 2: סוויטת מליסנדה
בין סמטאות העיר העתיקה לא רחוק מחומות העיר והים נמצאת הסוויטה “מליסנדה 3” הקסומה. הסוויטה נמצאת בתוך שכונת מגורים בעיר העתיקה במרחק הליכה מאתרים מרכזיים, מהשוק, מהמסעדות, מהחומות ומהמגדלור. למליסנדה 3 סוויטות אירוח מפנקות במיוחד.
מליסנדה 1 – נמצאת במיקום אטרקטיבי שבין הבזאר הטורקי לבין שוק עכו וכוללת מבואה עם פינת ישיבה כיפית, מיטת קינג סייז וספה הנפתחת למיטה כפולה. בסויטה מטבחון מאובזר, חדר רחצה מפנק, פינת ישיבה עם מסך טלויזיה וחיבור לכבלים.
מליסנדה 2 – כוללת קומת גלריה המאפשרת לינת משפחה עם ילדים או אירוח של 2 זוגות וממוקמת במרחק הליכה קצר מהשוק ומהים. היחידה כוללת: חדר רחצה גדול ומרווח, ואמבטיה פרי סטנדינג, מטבחון מאובזר, פינת ישיבה עם מסך טלוויזיה וחיבור לכבלים.
ומליסנדה 3 בה אנחנו התארחנו. הסוויטה בנויה במבנה אבן מרשים ביותר, תקרת קשתות מלבנים. ריהוט וטאץ’ אדריכלי חדשני המעוצב בטוב טעם ומשתלב עם האבן תוך חשיבה על כל הפרטים הקטנים. בחדר מיטה זוגית, לצידה אמבטיה מדהימה, מסך טלוויזיה עם חיבור לכבלים, מטבחון מאובזר, מאורר תקרה וגם מזגן. הסוויטה הייתה מפנקת בטירוף, הכל היה נקי ומסודר. שירות היה מעולה וצוות המקום ענו לכל שאלה שלנו באדיבות וסייעו בהגעה לאתרים מרכזיים. מיכל הייתה זמינה לכל דבר ולכל שאלה בעת השהייה שלנו במקום וגם בעת ההזמנה בטרם ההגעה שלנו למקום שלחה מגוון המלצות לטיולים, מסעדות ואטרקציות בעיר.  סויטת האירוח מדורגת בציון 9.6 בבוקינג. בהחלט מוצדק.

ואם כל זה לא מספיק, התעוררנו לארוחת בוקר עשירה ומפנקת שהוגשה לנו במתחם “ערבסק” , מרחק 3 דקות הליכה מסויטת האירוח. ארוחת הבוקר הייתה בהגשה לשלוחן (ולא מזנון) טרייה ועשירה וכללה: ביצה על פי בחירה, ירקות טריים חתוכים, גבינות, ריבות, לחמים, חציל מעולה בתנור עם טחינה וסלט ערבי, שתייה חמה ולקינוח ממתקים ערבים. ארוחת בוקר הייתה עשירה ומגוונת ותוכלו להנות ממנה בתוספת ל100 ש”ח לזוג בלבד. שווה!
קישור להזמנה ישירה: https://www.booking.com/hotel/il/melisende.en.html?aid=2001135&no_rooms=1&group_adults=2

המלצה מספר 3: חמאם טורקי גטאס:
כשהגענו לחמאם הטורקי “גטאס” שנמצא בלב עכו עלו בי ישר זיכרונות וגעגועים לאיסטנבול המדהימה. כבר מהרגע שנכנסנו למבנה ולפני הטיפול הופתעתי לגלות בניין מרשים מאוד שנבנה בחפירה ידנית (!!) מכיוון שלא ניתן להכניס למקום דחפורים גדולים. אמיל גטאס עזב קריירה בהייטק כדי להגשי חלום, רכש בית ישן והרוס בעיר העתיקה ואחרי תהליך ארוך ומפרך הפך את המקום לפנינה אמיתית. לצידו עובדים בניו המחוייבים למקום ולשירות איכותי למבקרים. חמאם גטאס הוא עסק משפחתי שעובד כבר 9 שנים, החמאם שופץ ונראה מרשים ביותר!  עם הכניסה אירחו אותנו בשתיה, פירות וממתקים בזמן שמילאנו הצהרת בריאות . המתחם בנוי מתחת לקרקע ותמונות, סרטונים ומילים לא יוכלו להעביר את החוויה העוצמתית ואת המתחם היפהפה הכולל: סאונה רטובה,סאונה יבשה, ג’קוזי מפנק , צוות מטפלים מקצועי וטיפולים מסורתיים ומיוחדים! מדובר על ספא לא טיפוסי, חוויה מיוחדת ושונה שלא תוכלו לקבל בשום מקום אחר… יש שתי אפשרויות טיפול בגטאס חמאם. ישנה אפשרות לטיפול קצר של 20 דקות שהוא כולל טיפול קרצוף עם סבון שמן זית טבעי, כולל מסאג’ לכתפיים, לצוואר לקרקפת ולראש וכן כולל פילינג לפנים- וכל זה על מיטות שיש חמות. ישנה אפשרות נוספת לטיפול מלא של 45 דקות כולל טיפול מסאג’ טורקי מלא, קרצוף עם סבון שמן זית טבעי, כולל מסאג’ רקמות עמוק, עיסוי לצוואר ולקרקפת וכן כולל פילינג פנים- על מיטות שיש חמות. אנחנו קיבלנו מטפל ומטפלת סופר מקצועיים ועשינו את הטיפול של 45 דקות והוא היה מעולה. הייחוד של המקום הוא שבעת השהות שלכם בחמאם “גטאס” המקום נסגר רק עבורכם לשעתיים וזרים לא יכולים להכנס למתחם, מה שמאפשר שמירה הפרטיות שלכם במקום. אגב, החוויה הייתה הרבה יותר מוצלחת מהטיפול שעשיתי באיסטנבול, הייתה מאוד אותנתית- מהמבנה ועד הטיפול המיוחד שקיבלנו. בקיצור מושלם… מי שלא היה שם כנראה לא יבין… אחד מהמקומות הכי מיוחדים בעכו. תודו לי אחרי זה על ההמלצה הזו!!!
השגתי **הטבה** סופר שווה בלעדית לקוראי הבלוג שלי בלבד!!!! בהזמנה טלפונית, ציינו שהגעתם דרך הבלוג שלי ותקבלו הנחה על סך 25 ש”ח לאדם (כאשר ההזמנה היא עבור 2-5 אורחים). בהזמנה הכוללת 6 אורחים או יותר ההטבה הינה הנחה על סך 50 ש” לאדם!! 
*חשוב לציין שהמקום עובד לפי ההנחיות של התו הסגול, צוות המטפלים עובד עם מסיכות מגן שקופות, נמדד חום גוף בכניסה למקום וממלאים הצהרת בריאות של משרד הבריאות.
* המקום מתאים גם לאירועים פרטיים, לזוגות ולמסיבות רווקות וניתן להזמין גיפט קארד מתנה ולקבל אותו בווצאפ או במייל. גטאס חמאם הביאו תלבושות מסורתיות מאיסטנבול במיוחד למסיבת רווקות במקום.
מסיבת רווקות בגטאס חמאם
* החמאם פעיל בכל ימות השבוע בשעות 10.00-22.00. בתיאום מראש יש אפשרות להגיע בשעה מוקדמת יותר.
* ניתן לבצע הזמנות דרך אתר האינטרנט, דרך הטלפון ואפילו דרך המייל.
קישור להזמנה: https://www.ghattasbath.com/

המלצה מספר 4: מסעדת טורקיז
בסימטאות העיר העתיקה נמצאת מסעדת “טורקיז”. כשהגענו למסעדה קיבל את פנינו בעל המקום בחור נחמד מאוד בשם סמיר שפתח את המסעדה שלו לפני פחות משנה. סמיר צלם מוכשר ובשנה האחרונה הגשים חלום ופתח מסעדה משלו, העיצוב של המסעדה מיוחד מאוד ושונה מהנוף מסביב ומשאר המסעדות.
כשישבנו לאכול עבר בחור למכור אבטיחים וסמיר אמר לנו שאלה האבטיחים הכי טובים בעכו, כל בעלי החנויות מסביב יצאו לקנות, סמיר קנה והמליץ לנו לקנות גם. חששנו לסחוב אבטיח שלם וכבד עד הרכב ולבסוף וויתרנו. לפני שהלכנו סמיר חתך לנו רבע מהאבטיח שלו, פינק אותנו במנות ראשונות ודובדבנים ותה לקינוח על חשבון הבית. כיף להכיר אנשים טובים באמצע הדרך שמארחים מכל הלב ועושים את זה תוך אהבה אמיתית. השירות היה מעולה והאוכל היה מצויין!!! אכלנו דג לוקוס חצי קילו שהיה נפלא, סלט מעולה ועראיס- המחירים נוחים.
שעות פתיחה של המסעדה: יום א’-ד’ 10.00-19.00
יום ה’-שבת 10.00-22.00
יום שני המסעדה סגורה!
בקיצור- מומלץ בחום! ואם אתם שם, ד”ש לסמיר המקסים ממני!
  מסעדת טורקיז עכו מסעדת טורקיז עכו

המלצה מספר 5: סיור עם מדריכת הטיולים ורד עדי
כשהגענו לעכו קיבלה את פנינו מדריכה עכואית מקסימה בשם ורד. ורד ילידת עכו, לקחה אותנו לראות את המקומות הכי מיוחדים (וטעימים!) בעכו בליווי הסברים על העיר. לפני ארבע וחצי שנים ורד פתחה עם שותפתה שרית עסק בשם 2Ladies בו היא מוציאה נשים למגוון סיורים בחו”ל ובארץ. ורד בסיור שלה בעכו, נכנסת להיבטים שונים על העיר: היסטוריים, אדריכליים, קולינריים ואומנותיים. הסיור מתחיל בחוף הסוסים שם יש מקומות חנייה (בחינם) ומשך הסיור הוא 3 שעות. הייחוד בסיורים של ורד הוא שישנה אפשרות לסיור קולינרי כשר (ורד מביאה מאכלים עירקיים מבית אמא).  בסיור, ורד תקח אתכם למקומות הכי יפים ושווים ותכיר לכם אנשים מדהימים בשוק ובעיר העתיקה. עלות הסיור 150 ש”ח לקבוצה מעל 8 משתתפים, סיור לזוג במחיר 500 ש”ח וכולל טעימות- הסיור כרוך בתיאום מראש.
*הסיורים מתאימים לימי כיף, למשפחות, לקבוצות ולטיולים של ועדי עובדים.
* ורד מארגנת גם מלבד סיור יום בעיר עכו, גם סיור לילי וגם סדנת פסטה. הסיור הלילי (לפי הזמנות- לקבוצות מינימום 8 אנשים) בו מטיילים על החומות המוארות בלילה, וסדנת פסטה בעלות של 340 ש”ח לאדם כוללת סיור קצר בשוק בעכו העתיקה וסדנת בישול איטלקית עם השף משה גלפרין (למינימום 15 אנשים). ניתן ליצור קשר עם ורד לפרטים נוספים ולתיאום סיור יום בעכו/ סיור לילי/ סדנת פסטה.
מספר הטלפון של ורד ליצירת קשר: 0524200373


בסיור שורד לקחה אותנו עצרנו בכמה נקודות מיוחדות מאוד ואכתוב על אלה שהקסימו אותי במיוחד:
העצירה הראשונה- חומוס פול שמסייה: מסעדה מעולה שנמצאת בשוק בעיר העתיקה, נחמד גם לעצירה קצרה בדרך (לא חייב לשבת במקום) ואפשר לחפש את המסעדה בגוגל מפות ולכוון לשם. קיבל את פנינו בחור נחמד בשם אחמד שהכין לנו פלאפל מהסרטים! עצירה שהיא לגמרי חובה.  המקום פתוח כל יום בשעות 10.00-17.00.


המקום השני- קונדטוריית כרמל (Caramel) קונדטוריה קטנה ומיוחדת מאוד המבוססת על קינוחים ללא גלוטן. לקונדטוריה מגיעים אנשים מכל הארץ כדי לטעום קינוחים מצוינים ללא גלוטן במחירים נוחים. מוכרים במקום אפילו כנאפה ללא גלוטן!! המלאי מתחדש כל יום ולא מקפיאים את הקינוחים ליום שלמחרת- לגמרי שווה ביקור אם אתם רגישים לגלוטן (וגם אם לא!).
שעות פעילות: כל ימי השבוע 8.00-22.00.
כתובת: כיכר נמל, עכו


המקום השלישי- סמטת וליד קשאש: אחד המקומות שהכי הרשימו אותי בסיור ובכלל בביקור שלי בעיר!  וליד קשאש הוא אומן מוכשר, יליד עכו שיוצר יצירות אומנות מחומרים ומוצרים ממוחזרים ודואג להכניס אומנות, צבע וחיים אל תוך הסמטאות האחוריות של העיר עכו. הסמטה של וליד קשאש קסומה ולגמרי שווה ביקור! לא הצלחתי לבחור תמונה אחת כי כל היצירות שלו היו כל כך מדהימות, אז פשוט שמה לכם בבלוג את כל התמונות מהמקום המושלם הזה. בכדי להגיע לשם תצטרכו לכוון בגוגל מפות: כנסיית הגבירות מנצרת.
* אגב הסמטה ממש קרובה במרחק הליכה של שלוש דקות מחמאם גטאס.

המקום הרביעי-גלריית ארט 192 בגלריה מגוון עבודות של עשר אומניות מוכשרות. לכל אחת מהן עמדת תצוגה אישית מרשימה שאינה דומה לאחרת. לכל אחת ייחוד בבחירת החומרים לעבודות- קרמיקה, זכוכית, נייר וחומרים ממוחזרים, בטכניקות, בסגנון, במקור ההשראה ועוד. כשאנחנו הגענו לגלריה הכרנו את אילנה פור המקסימה והמוכשרת (ואמא של ניר מהתכנית “חתונה ממבט ראשון”) ושוחחנו איתה, היא סיפרה לנו על טכניקת העבודה המרתקת והמורכבת שלה. כל יום נמצאת אמנית אחרת בגלריה וניתן לשוחח איתה שיח אישי ומרתק!
הגלריה פתוחה בכל ימות השבוע בשעות 8.00-17.00 וביום שישי 8.00-15.00.
ניתן לקרוא עוד על האמניות המוכשרות וליצור קשר בכתובת האינטרנט: https://www.westgalil.org.il/ent/art-192-art-gallery/



המקום החמישי- גלריית תכשיטים אורוקא של המעצבת אורלי:
מדובר על גלריית תכשיטים, אומנות ועבודת יד. אישה מוכשרת מאוד שיוצרת תכשיטים בעבודת-יד מכסף, פליז, גולדפילד ובציפוי זהב 18 קראט בשילוב אבני חן, זכוכית וחימר.
המקום פתוח בימי חמישי עד שבת 11.00-16.00 או בתיאום מראש (כדאי להתקשר גם לפני ההגעה).
מספר הטלפון של אורלי ליצירת קשר: 0508711430
קישור לאתר האינטרנט: https://www.ijma.org.il/members/%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%93%D7%99%D7%95-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%90/

המלצה מספר 6: שמורת טבע עין אפק
במרחק נסיעה של 15-20 דקות נמצאת שמורת הטבע עין אפק. מדובר על שמורת טבע ששייכת לרשות הטבע והגנים. בדומה לשאר האתרים של רשות הטבע הגנים, בשל הגבלות משרד הבריאות על מספר המבקרים ברגע נתון, יש לתאם ביקור ולהרשם באתר. מסלול מעגלי וקליל עם נופים מהממים.
*מחיר כניסה למבוגר 22 ש”ח, מחיר כניסה לסטודנט 19 ש”ח ומחיר כניסה לילד 9 ש”ח. 
כתובת אינטרנט: https://www.parks.org.il/reserve-park/%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%98%D7%91%D7%A2-%D7%A2%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%A4%D7%A7/

ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באינסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי! 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply