Travels

Portugal Part 2

דווקא בימים של מלחמה, החלטתי לקחת פסק זמן ומנוחה, ובחרתי במדינה שאף פעם לא מאכזבת- פורטוגל. בפברואר האחרון ביקרתי בליסבון והתמקדתי בעיקר בה, הפעם הגעתי לטיול יותר מקיף בפורטוגל ויותר מעמיק בליסבון. 

טסים פעם ראשונה לפורטוגל? כל המידע למבקרים לראשונה בפורטוגל, וגם הכתבה המלאה על ליסבון (מהביקור הקודם שלי) מחכה לכם בקישור הבא:

https://www.travelnitzan.com/2023/02/27/portugal/

יום 1 : נחיתה בליסבון + שווקי כריסמס
טסנו טיסה ישירה ונחתנו בליסבון אחרי כמעט 6 שעות. הגענו ישר למלון שלנו My Story Hotel Figueira . בביקור הקודם שלי בליסבון בחרתי להתמקם בדירה במיקום מרכזי, עליה כתבתי בכתבה הראשונה על פורטוגל. הפעם, בחרתי לישון במלון My Story Figueira Hotel, מלון ארבעה כוכבים, שגם הוא ממוקם באזור מעולה ומרכזי- שזה היה היתרון העיקרי שלו. במלון יש גם מסעדה שמושכת אליה מבקרים רבים והיא מקום מעולה לארוחת ערב. 

הפעם הגעתי לליסבון באחת מהתקופות הכי קסומות בשנה- תקופת הכריסטמס. כל העיר מתקשטת ומציעה מספר שווקי כריסטמס. אם אתם מגיעים בין אמצע נובמבר לסוף דצמבר לליסבון, אספתי לכם את כל המידע על השווקים שתוכלו למצוא בליסבון בתקופה הקסומה הזו של השנה

‏📍 Rossio christmas market 
שוק כריסמס מהמם עם מלא דוכני עץ שמוכרים עבודות יד, יין חם, אוכל טעים ומזכרות. בערבים יש אפילו דיג׳י שמנגנים במקום. השוק נפתח ב-17 בנובמבר ויהיה פעיל עד 23 דצמבר.
ימים ושעות פתיחה:
א’-ה’ 10.00-22.00
שישי-שבת וחגים 10.00-23.00
הכניסה חינם.

‏📍Wonderland Parque Eduardo VII 
אחד משווקי חג המולד הגדולים בפורטוגל וגם בו יש דוכנים רבים המוכרים אומנות, תכשיטים מאפים ועוד. השוק יפתח ב-30 בנובמבר ויהיה פעיל עד ה-1 בינואר.
ימים ושעות פתיחה:
ב׳-ה׳ 12:00 עד 21:00
שישי – 12:00 עד 24:00
שבת וחגים – 10:00 עד 24:00
ימי ראשון וחגים של 1 ו-8 בדצמבר – 10:00 עד 22:00.
24 ו-31 בדצמבר – 10:00 עד 16:00.
25 בדצמבר ו-1 בינואר – 16:00 עד 24:00.

‏📍Campo Pequeno 
שוק חג המולד Campo Pequeno מתקיים בדרך כלל במהלך הימים הראשונים של דצמבר. גם כאן תוכלו למצוא מגוון דוכנים שמוכרים צעצועים, אוכל ותכשיטים.
השוק יהיה פעיל בתאריכים: 30 בנובמבר – 3 בדצמבר ו-7 עד 10 בדצמבר 2023
מחיר כניסה: 2 יורו לאדם.

יום 2: ליסבון 

פתחנו את היום הראשון שלנו בליסבון בסיור החינמי ״ליסבון הקלאסית״ של פורטוגו. קצת רקע לפני שמתחילים.. מי אלה פורטוגו? 
מדובר על חבר׳ה ישראלים, שגרים בפורטוגל. צוות המדריכים עבר הכשרה מקצועית והם מכירים את פורטוגל על כל סודותיה וכל הסיורים כמובן מתקיימים בשפה העברית. 

המדריכה שלנו בסיור ״ליסבון הקלאסית״, הייתה מאיה, שהיא מדריכה בפורטוגו, מתגוררת כבר 4 שנים בליסבון. אורכו של הסיור כשלוש שעות, בהם עברנו באזורים הכי חשובים ברחבי העיר: מהשכונות שיאדו ובאיירו אלטו אשר נחשבות לאזור המודרני והאנרגטי של העיר, משם המשכנו לעבר אזור הבאישה דרך כיכר רוסיו המרכזית, תו שימת דגש על ההיבט היהודי, שמענו את הסיפורים מאחורי הפוגרום וטבח היהודים שהיה לפני שנים רבות בעיר. 
משם המשכנו לסימטאות הצרות של שכונת אלפאמה העתיקה והקסומה וסיימנו בכיכר קומרסיו המפורסמת ששוכנת על גדות נהר הטז׳ו. 
מדובר על סיור חינמי, המבוסס על טיפים ושביעות רצון. מומלץ מאוד לקחת את הסיור הזה בתחילת השהות שלכם בליסבון, זה יסייע לכם להתמצא טוב יותר במהלך השהות שלכם בעיר.
להרשמה ולפרטים נוספים על הסיור ״ליסבון הקלאסית״ של פורטוגו תוכלו למצוא כאן: 
https://portugo.co.il/tour/lisbon-tour

יום 3: ליסבון 
פתחנו את הבוקר בטירת סאו ז׳ורז׳ה שעומדת על הגבעה הגבוהה ביותר במרכז ההיסטורי של העיר, והיא לגמרי אחת מאתרי התיירות המרכזיים בה. ניתן להגיע אליה בקו 737 ממרכז העיר או להגיע ברגל בסיוע גוגל מפות (שזה לא היה כזה נורא). את הכרטיסים ניתן לרכוש בקופות בכניסה לטירה. 

אחרי הביקור בטירה הגענו לסיור נוסף של פורטוגו בליסבון, הפעם סיור קולינרי- כי אין כמו להכיר מדינה ותרבות דרך הבטן. משך הסיור כשלוש שעות,  בהם ביקרנו בסימטאות הקסומות של ליסבון וטעמנו מגוון מאכלים ומשקאות פורטוגלים מעולים. הסיור כולל טעימות מגוונות מכל הסוגים, מאפים פורטוגלים, סרדינים בשילוב יין מקומי ועוד. אז תכינו את הבטן כי מהסיור הזה אין מצב שתצאו רעבים.  המטבח הפורטוגלי הוא ייחודי ומרתק ומעבר לטעמים המושלמים הוא טומן בחובו היסטוריה ותרבות מעניינת.

משך הסיור: כשלוש שעות.
מחיר הסיור: 55 יורו לאדם. 

להרשמה ולפרטים נוספים על הסיור הקולינרי בליסבון תוכלו למצוא כאן:
https://portugo.co.il/tour/colinary-lisbon

בנוסף, אם תרשמו לסיור של ״ליסבון הקלאסית״ (שהוא סיור ללא עלות), תיהנו מ-5 אירו הנחה בכל סיור נוסף בליסבון:
https://portugo.co.il/packages/%d7%94%d7%97%d7%91%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%9c%d7%99%d7%a1%d7%91%d7%95%d7%9f

יום 4: נסיעה לכיוון פורטו ועצירות בפארק הבודהה עדן ובעיירה אובידוש

Bacalhôa Buddha Eden:
מדובר על הגן האוריינטלי הגדול ביותר באירופה, פארק מרשים שכולל אוסף ענק של בודהות, פגודות, פסלים מכל מיני סגים, אגם ומלא צמחייה וירוק מסביב. 
בשנת 2001 שלטון הטליבאן באפגניסטן פוצץ שני פסלי בודהה ענקיים לאחר שהגדירם כפסלי אלילים. איש העסקים ואספן האומנות הפורטוגלי, ג׳ו ברארדו, כמחאה על מעשה ההרס, קנה אוסף ענק של פסלים בודהיסטים ויצר את הגן המדהים הזה. אנחנו שוטטנו בפארק ברגל, אבל יש אפשרות גם להסתובב ברכבת קטנה שחוצה את הפארק. 

אובידוש (Óbidos)
המשכנו בנסיעה עד לאובידוש- עיירה מקטנה ומדהימה שמוקפת כולה בחומה, תוכלו למצוא בה סמטאות קסומות וצבעוניות, חנויות מזכרות, ותוכלו לטייל בעיירה, לטפס על החומות ולהקיף אותן ברגל, תוכלו גם לטעום בכל פינה את משקה הז׳ינזינייה המפורסם. מדובר על ליקר דובדבנים מחוזק המכיל בין 15-20% אלכוהול. מקור השם מגיע מזן הדובדבנים ממנו מכינים את המשקה- זן הז׳ינז׳ה. מדובר על משקה טעים במיוחד. 

יום 5: פורטו 

פורטו, העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה בפורטוגל. היא מציעה נופים, מבנים עתיקים, היסטוריה, קניות ועוד. פתחנו את הביקור שלנו בפורטו בחנות הספרים Livraria Lello, יש האומרים שמדובר על חנות הספרים היפה ביותר בעולם. החנות זכתה להכרה בזכות המבחר המרשים של הספרות שנמכרת בה והיא מזוהה לעיתים עם סדרת הארי פוטר של הסופר ג׳יי קיי רולינג. יש האומרים שרולינג, שהתגוררה בפורטו שאבה השראה מחנות הספרים לתיאור שלה את הוגוורטס. במשך השנים הפכה חנות הספרים כמוקד עלייה לרגל למעריצי הארי פוטר ומדובר על אחת מחנויות הספרים הוותיקה והמפורסמת ביותר בפורטוגל שמושכת אליה תיירים מרחבי כל העולם. 

הכניסה לסיפרייה היא בתשלום, וניתן לרכוש כרטיסים דרך אתר האינטרנט הרשמי שלהם:
https://www.livrarialello.pt/en/about-livraria-lello?fbclid=PAAaY7vE0l1doiJ3uAJLvaFgTDGvsvfy65ikyReX8N6amHuGbGefoYKrw9xfI_aem_ATCVI3AprK3vj_zKSepQJwMzzcc9SwXF_Jj_r0Lpep8m67ICzJpWovn-nEgRige36S0
שימו לב שגם בתקופות לא מתויירות יש תורי ענק ומומלץ להגיע לפחות חצי שעה לפני הזמן שקבעתם לכניסה. 

 


בפורטו יש מספר מבנים מרשים ששוים ביקור, וכנסיית סאו פרנסיסקו (Igreja de Sao Francisco) היא לגמרי אחד מהם. מדובר על כנסייה מדהימה מזהב. בשנת 1910 הוכרזה הכנסייה כמונומנט לאומי בפורטוגל, ובשנת 1996 נכללה בהכרזה על החלק ההיסטורי של העיר כאתר מורשת עולמית של אונסק״ו. 
הכנסייה ממוקמת לצד ארמון הבורסה, בסמוך לרובע ריביירה המפורסם.

ארמון הבורסה נמצא בקרבת מקום- במרחק כמה דקות הליכה בלבד. ניתן להכנס לארמון רק עם סיורים מאורגנים (יש שעות ספציפיות בהן יוצאים הסיורים, אנחנו קנינו כרטיסים בכניסה ולא הזמנו מראש). הסיור באנגלית היה מעניין מאוד ולא חופר, היה בערך חצי שעה. מדובר במבנה מדהים בן שתי קומות, עם חדרים וחללים שמעוצבים בצורה יוקרתית ומרשימה. 

בעודכם מבקרים בפורטו, ונהנים מנופו של נהר הדורו, אתם למעשה מביטים על עיר אחרת לגמרי מצידו השני של הנהר, העיר וילה נובה גאיה (Vila Nova de Gaia).  האטרקציה המרכזית בעיר גאיה היא ביקור במרתפי היין, אשר רובם מציעים מרכז מבקרים וחחנות יינות. ואיך תבקרו בגאיה בסטייל? פורטוגו מוציאים סיור טעימות יין מיוחד באזור. בסיור למדנו על אופיו של היין ותהליך הייצור שלו, תהליך היישון וכמובן טעמנו סוגי יין פוורטו שונים. ביקרנו בבתי עסק ותיקים ואותנטיים ובמרכז טעימות מקומי ליינות הפורט. 
משך הסיור: שעתיים וחצי.
מחיר הסיור: 45 יורו לאדם. 

בנוסף, פורטוגו מציעים סיור היכרות חינמי עם העיר ״פורטו״. להרשמה ולפרטים נוספים על סיור הטעימות בפורטו לחצו כאן:
https://portugo.co.il/tour/porto-tastings-tour

בנוסף, אם תרשמו לסיור של ״פורטו הקלאסית״ (שהוא סיור ללא עלות), תיהנו מ-5 אירו הנחה בכל סיור נוסף בפורטו 
https://portugo.co.il/packages/%d7%94%d7%97%d7%91%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%98%d7%95

ואיזו דרך יש לסיים את הביקור בפורטו אם לא עם קצת שופינג?
הכירו את מדרחוב הקניות המפורסם והמרכזי של העיר- סנטה קתרינה (Rua de Santa Catarina). ברחוב תוכלו למצוא רשתות מוכרות כמו זארה, פול אנד בר, אייץ׳ אנד אם ועוד. בנוסף, במרכז הרחוב יש גם קניון קטן בשם ViaCatarina.

לינה: בפורטו אנחנו ישנו במלון טורים (Turim) שממוקם באזור מרכזי מאוד, במרחק הליכה מאתרי תיירות מרכזיים, מלון מפואר עם חדרים מרווחים. 


יום 7: עמק הדורו 

עמק הדורו בפורטוגל נחשב לאחד מאזורי היין היפים והעתיקים ביותר בעולם, בו מייצרים יין במשך כ-2,000 שנים, והוא מקום הולדתו של יין הפורט המפורסם והידוע. אז מה תוכלו לראות באזור? ברחבי העמק תוכלו למצוא עשרות חוות לייצור יין, שנקראות קינטות (Quintas). רבות מהקינטות מציעות סיורים וטעימות שניתן לעשות באופן עצמאי במקום, או אפילו סתם לעשות סיבוב ולהתרשם מהמקום. בקינטות תוכלו ללמוד על יין הפורט ועל תהליך הייצור הייחודי שלו. ישנן קינטות גדולות ומודרניות ואחרות שהן יותר קטנות ומשפחתיות באופיין. אלה הקינטות המומלצות שאנחנו בחרנו לבקר בהן:
Quinta da Pacheca: יקב משפחתי וקסום המתפרש על שטח ענק לצד נוף מדהים. מדובר על אחד מהיקבים היותר יפים ופוטוגניים שביקרנו בהם. כבר מהכניסה למקום תוכלו ליהנות מאווירה מיוחדת של גפנים קסומים שנמצאים ממש בכניסה ותוכלו ליהנות גם מסדרה של טעימות יין. 


 * ואם תרצו לישון בתוך חביות יין ענקיות, יש לכן הזדמנות. היקב משמש גם כבית מלון ומציע מתחם לינה מיוחד בתוך חביות יין ענקיות.
Sandmem: היקב של סאנדמן ידוע ומפורסםֿ ניתן לסייר במקום או לחילוטין לשבת בר לצד הנוף המדהים של הנהר ולטעום את היינות המיוחדים. הנסיעה עד ליקב ולמתחם המבקרים עכלכלה וקצת מפחידה אבל לגמרי שווה את הנסיעה. 
Quinta da Roêda: יקב מקסים בעל מורשת והיסטוריה עתיקה, עם נוף לכרמים, שמציע מרכז מבקרים, חנות יין וגם סיורים באנגלית. 

לינה: מבחינת לינה ישנו במלון Douro royal valley hotel & spa, מלון חמישה כוכבים יוקרתי ומפנק, וצופה לנהר הדורו. מלון ברמה גבוהה מאוד, מציע חדרים מרווחים, בריכה מקורה, ספא ומגוון טיפולים וכן, מציע גם בריכת אינפיניטי שפעילה בחודשי הקיץ. 

מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים מפורטוגל ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   

You Might Also Like...

1 Comment

  • Reply
    anna kedem
    01/04/2024 at 00:09

    שלום לכולם, אני כאן כדי לחלוק עדות קטנה. שמי נעמי שמואל, אני בת 40, התחתנתי בגיל 31, יש לי רק ילד אחד וחייתי באושר ועושר. אחרי שנה של נישואים בעלי הפך להיות כל כך מוזר ואני לא ממש מבינה מה קורה, הוא עמוס מהבית לאישה אחרת, אני כל כך אוהבת אותו שאני לא חולמת לאבד אותו, אני מנסה כמיטב יכולתי לוודא שלי הבעל חוזר אליי, אבל הכל בלי עזרה, בוכה ובוכה מבקש עזרה, דיברתי על זה עם המשפחה שלו אבל לא קיבלתי תשובה. אז חברתי הטובה אנה ג’והנסון הבטיחה לעזור לי. היא סיפרה לי על אדם בשם ד”ר אפטה, אמרה לי שהוא איש גדול מאוד וגבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ואין לו שום קשר לבעיות אהבה שהוא לא יכול לפתור והיא סיפרה לי איך הוא עזר לאינספור אנשים בבנייה מחדש של מערכת היחסים שלהם. הייתי ממש משוכנע, יצרתי קשר במהירות עם כתובת האימייל שלו, drapata4@gmail.com או שלו, Whatsapp או VIBER עם המספר הזה (+447307347648). אני מסביר לו את כל הבעיות שלי, הוא אמר לי שאני לא צריך לדאוג שכל הבעיות שלי ייפתרו מיד. הוא אמר לי מה לעשות כדי להחזיר את בעלי, ואמרתי את זה, הוא אמר שאחרי 3 ימים בעלי יחזור ויתחיל להתחנן, וזה באמת קרה כמו שהוא אמר, מאוד הופתעתי, זה כל כך מדהים. התהילה של מערכת היחסים שלנו עם אלוהים קרובה מאוד עכשיו ושנינו חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה. אם נתקלתם בבעיה דומה, פנו אליו מיד ופתרו את הבעיה אחת ולתמיד. אני גם עד חי..

Leave a Reply