Travels

Portugal Part 1

הכירו את אחד מהיעדים הכי מפתיעים באירופה- פורטוגל.

מגיעים לליסבון בקרוב? מחפשים מקומות שווים לביקור? מגיעים כדי להוציא את הדרכון הפורטוגלי שלכם? הבלוג הזה בדיוק בשבילכם!

הפעם מטרת הטיול שלי הייתה הוצאת הדרכון הפורטוגלי. אחרי תהליך של שנה וחצי שהגיע לסיומו, הגיע הרגע להביא את הדרכון שלי לארץ (ניתן גם לקבוע תורים בשגרירות הפורטוגלית בארץ, אבל התורים ארוכים מאוד, וזה יכול לקחת זמן רב). אפרט מעט מידע בנושא לטובת אותם אנשים שמגיעים לפורטוגל להביא את הדרכון הפורטוגלי. 

קודם כל, חשוב לציין שנכון לכתיבת שורות אלה, לא ניתן יותר להוציא דרכונים פורטוגלים מההתחלה. כלומר, כל מי שלא נמצא באמצע התהליך, לא יכול להוציא דרכון. פורטוגל הקשיחה את החוק למתן אזרחות ליהודים.

אם אתם סיימתם את תהליך הוצאת הדרכון ועכשיו הגיע רגע ההנפקה יש לכם 2 אפשרויות:

האפשרות הראשונה, להוציא את הדרכון באופן עצמאי ללא סיוע. התהליך יכול לקחת לכם בין יום ליומיים.  אם יש לכם זמן, ואתם לא בלחץ אתם יכולים לבחור באפשרות הזו. אם תבחרו באפשרות הזו, תצטרכו לחקור וללמוד לפני איך לבצע את כל התהליך באופן עצמאי. שימו לב שצריך להוציא קודם את תעודת הזהות, ואחרי זה את הדרכון.
מצרפת פה מדריך מסודר, שמציג את כל השלבים כיצד ניתן לעשות זאת באופן עצמאי.

http://www.darkon-zar.com/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A0%D7%A4%D7%A7%D7%AA-%D7%AA%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%AA-%D7%96%D7%94%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%92/

האפשרות השנייה, לקחת ליווי של אדם מקומי. זו האפשרות שאני בחרתי בה. המלווה המקסימה שלי הייתה איזבל, נפגשתי איתה ישר ביום של הטיסה, הייתי איתה 20 דק׳ בלבד (!!!) בהם מילאתי פרטים אישיים שלי, ולקחו לי טביעות אצבע ואת כל השאר היא עשתה כבר בשבילי. יום וחצי אחרי, איזבל הגיעה עד אלי והביאה לי גם את תעודת הזהות וגם את הדרכון. מה שבעצם נתן לי ראש שקט שהתהליך יתבצע בדיוק כמו שצריך, לא הייתי צריכה להתעסק בזה בכלל.
ובנוסף, הליווי פינה לי עוד יומיים וחצי לטייל.
לפרטים נוספים ומחירים מוזמנים לפנות לאיזבל באינסטגרם או במספר טלפון ‭+351 914 858 020‬
@isabel_cruz1402
@isabelnoronhacruz

* בין אם תעשו את זה באופן עצמאי ובין אם תקחו ליווי, תצטרכו לשלם במשרד הפנים 153 יורו על הוצאת תעודת הזהות והדרכון.

כמה דברים רגע לפני שמתחילים:

* כסף ומחירים- המטבע המקומי הוא יורו. אני המרתי את הכסף מראש בארץ והגעתי עם מזומן (ואשראי שבקושי השתמשתי בו) המחירים בליסבון יחסית זולים (יש אזורים תיירותיים שהם יקרים יותר). 

* לינה– אנחנו לקחנו דירת AIR BNB, שהייתה ממוקמת במיקום מרכזי ומעולה. (במרחק הליכה קצר משער אוגוסטה ומהים). הדירה עצמה הייתה חמודה, היתרון המרכזי שלה באמת היה בעיקר המיקום.  משאירה לכם קישור לדירה שאנחנו ישנו בה. אני ממליצה מאוד להתמקם סביב האזור הזה.

https://he.airbnb.com/rooms/36278246?source_impression_id=p3_1676734695_Za3NOlFIEN6ebLmL

* אינטרנט– רגע לפני היציאה מהארץ עשיתי חבילת אינטרנט Esim עם חברת Multi-Travel. פעם ראשונה שאני מתנסה בשירות מהסוג הזה. תמיד אני קונה סים מקומי, או עושה חבילת גלישה דרך חברת הסלולר שלי (שתוקעת תמיד מחירים מופקעים ברמות). אחרי בדיקה, מצאתי שMulti-Travel זולים הרבה יותר (חברת הסלולר שלי גובה על אותה החבילה פי שלוש בערך). בנוסף למחירים הזולים, השגתי לכם גם קוד קופון של 10% נוספים עם קוד הקופון Nitzan10. 
עוד אפשרות מגניבה- אם אתם טסים למספר יעדים באירופה ניתן לבחור ״אירופה״ והסים יעבוד לכם בכל היעדים. אז איך זה עובד? 
נכנסים לאתר, בוחרים מועד טיסה הלוך וחזור ומדינה אליה רוצים לטוס. מכניסים את קוד הקופון שלי Nitzan10, משלמים ולבסוף, מקבלים ברקוד לסריקה שיפעיל לכם את החבילה! יש שירות לקוחות זמין ונוח מאוד באתר שיסייעו לכם במידת הצורך. משאירה לכם קישור לרכישת חבילת הגלישה:

https://shop.multi-travel.com/?fbclid=PAAaZ41pEugZpVZIWLppqun5hrNH7O75oPQr6bUbMdx5krTRNkbkjhCQkwLuE

* התניידות בעיר-כמה דברים שחשוב לדעת על התניידות בליסבון. ליסבון מאופיינת בעליות וירידות רבות, והרבה מהדרכים מרוצפות באבנים מחליקות. גם מרחקים קצרים בעיר יכולים להיות לא פשוטים להליכה ולכן, ממליצה מאוד להגיע לטיול שלכם עם נעליים נוחות להליכה. תוכלו להתנייד ברחבי פורטוגל בקלות בזכות התחבורה הציבורית היעילה . ניתן לנווט בעיר באמצעות גוגל מפות ולהתנייד במספר דרכים:
ברגל – ההתניידות ברגל אמנם יכולה להיות לא פשוטה, אבל זו לגמרי הדרך הטובה ביותר לראות את העיר.
אוטובוסים- נוח ונגיש, ניתן לרכוש כרטיסים נסיעה במזומן או באשראי בעלייה לאוטובוס אצל הנהג.
רכבות (שלא פעלו כשאנחנו הגענו, בגלל כל מיני הסדרים והפגנות שהיו בתקופה שהגענו).
קורקינטים – ברחבי ליסבון מפוזרים קורקינטיים רבים לשימוש (דרך האפליקציות), אני ממש לא ממליצה על שימוש בקורקינט אחרי התאונה שעברתי בשנה האחרונה. אבל לשיקולכם…
החשמלית המיוחדת– האמת שזו אפשרות שלא ניסינו, רק צילמתי אותה בלי סוף בגלל שזה אחד מהדברים שמאפיינים את הנוף של ליסבון, וזה לגמרי פוטוגני ברמות 🙈
אובר (Uber)- אפליקציה סופר נוחה שאני משתמשת בה הרבה ברחבי העולם והמחירים בה היו יחסית נוחים. למי שלא יודע, מדובר באפליקציה של נהגים המגדירה לכם את המחירים מראש. זו הייתה דרך ההתניידות המרכזית שלנו ברחבי העיר 🚘
טיפ ששוה ניסיון (!!!) גילינו שכשנכנסים לאפליקציה ורושמים יעד מסוים אליו תרצו להגיע, יוצאים ונכנסים שוב ומבקשים להגיע לאותו היעד, המחירים יורדים באופן משמעותי.

תכנון הטיול- את הטיול כמובן תיכננתי לבד, כמו תמיד אני ממליצה מאוד לעבוד עם גוגל מפות, עוזר מאוד בתיכנון הטיול.  אני בדרך כלל מתכננת מראש את כל היעדים שאני מעוניינת להגיע אליהם, מסמנת אותם במשתמש שלי בגוגל מפות בכוכבים או בלבבות (לבחירתכם) ואז מסדרת את הימים שלי לפני המקומות שאני מעוניינת להגיע אליהם (על פי קרבה גיאוגרפית). בנוסף, אם יש אטרקציות שאתם יודעים מראש שאתם מעונינים בהן, אני ממליצה להזמין כרטיסים מראש כדי להמנע מתורים ארוכים.

אוכל- מבחינת אוכל, בפורטוגל נמכרים הרבה דגים בכל מיני סוגים וצורות ותוכלו למצוא הרבה מאכלים שמתאימים לחיך הישראלי. יחד עם זאת, אני בעד לצאת מאזור הנוחות ואני מאמינה שאין כמו להכיר מדינה דרך הבטן! קבלו המלצה לשלושה מאכלים שאתם חייבים לטעום בביקור שלכם בפורטוגל:
-פשטל דה נאטה- מאפה מיוחד שמוכרים אותו כמעט בכל פינה ברחבי ליסבון. מומלץ לאכול אותו באחת מהקונדטוריות הטובות ביותר בליסבון, שנמצאת בבלם ושמה Pasteis de Belem. אנחנו חשבנו שהמאפה הזה דיי דומה לבורקס עם קרם בורלה.
-בולה דה ברלין קון קרם– מאפה שהוא מעין סופגניה טעימה במיוחד במילוי קרם ביצים- עפתי על זה! 
– מאפה בקלה המאכל האחרון מתאים לאוהבי הדגים! ולא, זה לא קובה, מדובר על עוגת בקלאה. מדובר על מאפה מטוגן שממולא בדג הבקלה שהוא הדג הכי פופולארי בפורטוגל והוא נמכר כמעט בכל מקום.

האטרקציות והמקומות שאסור לכם לפספס:

המלצה מספר 1: סדנת אריחים 
בליסבון תוכלו להתרשם מהצבעוניות של הבתים, שחלקם מעוצבים עם אריחים מרשימים- מה שמאפיין מאוד את הנוף של העיר. 
בשהות שלי בליסבון, לקחתי חלק בסדנת אריחים מיוחדת, שאותה הזמנתי דרך AIR BNB. בסדנה צבענו אריחים לפי דוגמאות, למדנו טכניקות מיוחדות, וגם למדנו קצת על ההיסטוריה של האריחים. לא צריך להיות אמנים או ציירים בשביל הסדנה הזו. לקחנו סדנה של שעתיים (שבפועל הייתה קצת יותר) והרגיש שזה ממש ממצה (ראיתי שמציעים גם סדנאות של 4 שעות). 
* שימו לב-  מומלץ לקבוע את הסדנה ביום הראשון או השני של הטיול שלכם, מכיוון שהאריחים צריכים לעבור שריפה (וזה לוקח בדרך כלל כמה ימים). לכן, זה עלול להיות בעייתי לעשות את זה בימים האחרונים של הטיול שלכם. ביום האחרון של הטיול שלנו חזרנו כדי לאסוף את האריחים. באריחים תוכלו להשתמש כתחתיות למשקאות חמים או תחתיות לכלים חמים. תודו שזו מזכרת מושלמת מהטיול!!

מצרפת לכם קישור ישיר להזמנה של הסדנה שאני עשיתי. חשוב לציין שיש באתר עוד אנשים שמציעים את הסדנה הזו, אם לא מסתדר לכם מבחינת תאריכים וימים מציעה לחפש סדנה עם מישהו אחר:

https://he.airbnb.com/experiences/1620567

 
המלצה מספר 2: מתחם האמנים LX Factory 
הכירו את מתחם האמנים LX Factory בליסבון. מקום צבעוני שהוא בעצם מרכז של אומנות שנועד לקדם יזמות והתחדשות בתחומי האופנה, ארכיטקטורה מוזיקה, עיצוב, וכן, להפגיש אמנים ואנשי מקצוע בתחומים אלה. המקום נבנה בפינה יחסית חבויה בליסבון, על הריסות של מחסנים ומפעלים ונטושים ששופצו וחודשו. לחללים במתחם יש מראה תעשייתי, הקירות החיצוניים מקושטים בגרפיטי צבעוני וניתן לפגוש שם את את סצנת האמנות העכשווית התוססת של העיר. מומלץ להגיע בסופי שבוע יותר לקראת שעות הצהריים. 
אנחנו הגענו למקום באוטובוס ונעזרנו בגוגל מפות. 
 
 
המלצה מספר 3: נק׳ תצפית מיוחדות ברחבי ליסבון 

בגלל העליות והירידות הרבות שמאפיינות את ליסבון, תוכלו להנות ממגוון נקודות תצםיות מיוחדות על העיר מכיוונים ואזורים שונים. מציינת לכם פה כמה נקודות תצפית מרכזיות ומיוחדות בעיר! 
– Miradouro de Santa Luzia
– Miradouro das Portas do Sol
Graça Viewpoint
– Miradouro da Senhora do Monte

הכניסה לכל נקודות התצפית היא חופשית וללא תשלום, אני ממליצה להגיע אליהן יחסית מוקדם בבוקר כי הן בדרך כלל עמוסות מאוד. 
 

המלצה מספר 4: האקווריום של ליסבון 
האקווריום של ליסבון, מקום נחמד שמתאים לבילוי עם ילדים ולא רק (היו גם זוגות קשישים בפנסיה שהגיעו). במקום יש מגוון זנים של דגים וכרישים, ועוד חיות ימיות נוספות, במקום מוקרן גם סרט קצר. מבחינת עלויות: למבוגרים ולילדים מעל גיל 12 המחיר הוא 22 יורו. לילדים מתחת לגיל 12 המחיר הוא 15 יורו. בסמוך לאקווריום יש רכבל, שניתן לשלב את הכניסה לאקווריום יחד איתו.  שימו לב !! יש לקנות כרטיסים מראש! כשהגענו למקום היו תורים ארוכים מאוד לקניית כרטיסים, תוך כדי שעמדנו בתור הזמנו כרטיסים וכשהרכישה בוצעה בהצלחה, נכנסנו ישר בלי תור. כדי לקצר תהליכים- ממליצה מאוד להזמין כרטיסי כניסה מראש. מצרפת לכם פה קישור לרכישה:

 
המלצה מספר 5: טיולים עם פורטוגו ברחבי ליסבון
קצת רקע לפני שמתחילים.. מי אלה פורטוגו? 
מדובר על חבר׳ה ישראלים, שגרים בפורטוגל. צוות המדריכים עבר הכשרה מקצועית והם מכירים את פורטוגל על כל סודותיה וכל הסיורים כמובן מתקיימים בעברית.

הסיור הראשון- ״ליסבון הקלאסית״ אורכו של הסיור כשלוש שעות. בסיור עברנו באזורים הכי חשוחבים ברחבי העיר: מהשכונות שיאדו ובאיירו אלטו, שנחשבות לאזור המודרני של העיר, משם המשכנו לעבר אזור הבאיישה דרך כיכר רוסיו המרכזית, תוך שימת דגש על ההיבט היהודי. שמענו את הסיפורים מאחורי הפוגרום וטבח היהודים שהיה לפני שנים רבות בעיר.משם המשכנו לסימטאות הצרות של שכונת אלפמה העתיקה והקסומה וסיימנו בכיכר קומרסיו המפורסמת.


מדובר על סיור חינמי, המבוסס על טיפים ושביעות רצון. מומלץ מאוד לקחת את הסיור הזה בתחילת השהות שלכם בליסבון, זה יסייע לכם להתמצא טוב יותר במהלך השהות שלכם בעיר. 

הסיור השני- סיור קולינרי משך הסיור כשלוש שעות,  בו ביקרנו בסימטאות של ליסבון וטעמנו מגוון מאכלים ומשקאות פורטוגלים מעולים. הסיור כולל טעימות מגוונות מכל הסוגים, מאפים פורטוגלים, סרדינים בשילוב יין מקומי ועוד. אז תכינו את הבטן כי מהסיור הזה אין מצב שתצאו רעבים.  המטבח הפורטוגלי הוא ייחודי ומרתק ומעבר לטעמים המושלמים הוא טומן בחובו היסטוריה ותרבות מעניינת.
בכל הסיורים יש מדריכים סופר מקצועיים, אווירה טובה ונעימה, והזדמנות לפגוש עוד ישראלים, נהננו מאוד מהחוויה. ניתן להזמין את הסיורים מהאתר שלהם, בנוסף, תוכלו להעזר באתר שלהם גם בתכנון ובניית הטיול שלכם. משאירה לכם פה קישור. 

קישור לאתר של פורטוגו: https://portugo.co.il/

המלצה מספר 6: הקזינו של ליסבון 
אם אתם חובבי הימורים וקזינו- ההמלצה הזו בשבילכם! Casino Lisboa, הוא אחד מהקזינו הגדולים והמושקעים ביותר (יש בו כמה קומות). 

המלצה מספר 7: טיול יום לסינטרה 
אין מצב שאתם מגיעים לליסבון ולא יוצאים לטיול יום לסינטרה. עיירה קסומה שנמצאת במרחק נסיעה של 40 דק׳ עד שעה מליסבון. ניתן להגיע אליה באמצעות הרכבת (שלא פעלה כשאנחנו היינו בליסבון), או באמצעות אפליקציית אובר. מומלץ מאוד להגיע לטיול יום בסינטרה עם נעלי הליכה נוחות- תתכוננו להרבה הליכה! 

 שלושה מקומות שאסור לכם לפספס בביקור שלכם בסינטרה:
 ארמון הפנה- אחד מהארמונות המפורסמים של סינטרה, ממוקם בראש הגבעה של סינטרה, בגובה של כ-500 מטרים ומושך אליו תיירים רבים מכל העולם לביקור. ארמון צבעוני ומרשים מבפנים ומבחוץ. מלבד המבנה המדהים, חללי וחדרי הארמון מבפנים מרשימים לא פחות ומומלץ לא לוותר על ביקור בהם! אנחנו רכשנו כרטיסים מראש באתר האינטרנט גם לארמון וגם למצודה שנמצאת במרחק כמה דקות הליכה. שימו לב שיש להגיע לפחות חצי שעה לפני השעה שרשומה לכם בכרטיס כניסה לארמון (מכיוון שיש הליכה עד לארמון). כשאתם רוכשים את הכרטיסים יש אפשרות להוסיף הסעה בתוספת תשלום (מהאזור כניסה עד לארמון למעלה), אנחנו עלינו ברגל.


מצודת המורים– נמצאת במרחק הליכה קצר מארמון הפנה. מדובר על מצודה מדהימה שניתן ללכת לאורכה ולרוחבה. המצודה הרשימה אותי במיוחד, לא פחות מהארמון ולא הייתי מוותרת על ביקור בה!  ניתן לרכוש כרטיסים לארמון ולמצודה בקישור הבא:

https://bilheteira.parquesdesintra.pt/home/en?_ga=2.179354340.1313369088.1674503255-1226830794.1674503255


קינטה דה רגליירה- המקום הזה נמצא קצת מרוחק מהארמון והמצודה., לקחנו טוקטוק שהוריד אותנו לאזור, בערך עשר דק׳ נסיעה. בקינטה דה רגליירה, תוכלו לבקר באחוזה עם ארמון, גנים מדהימים ובאר מיוחדת. גם לכאן מומלץ להזמין כרטיסים מראש. אנחנו הגענו למקום, סרקנו ברקוד שהיה בכניסה וביצענו את הרכישה באשראי דרך הברקוד (במקום לחכות בתור). 

מסעדות ובילויים:

המלצה מספר 1: מופע פאדו
האמת שהמקום הזה היה ממש בסמוך לדירה שלנו, עברנו לידו והבנו שמתוכנן מופע פאדו באותו הערב והחלטנו להגיע. עלות כניסה הייתה 19 יורו לאדם, המופע לא כלל אוכל, רק כוס יין. מדובר על מקום חדש שנפתח ממש לא מזמן! 
אז מה זה בכלל מוזיקת פאדו?
פאדו הוא סגנון מוזיקלי מיוחד. חזמרי הפאדו ליווי של שתי גיטרות: גיטרה קלאסית וגיטרה פורטוגזית. השירים מלנכוליים והנושאים שלהם קשורים בדרך כלל לגעגועים, אך יש גם שירים שמחים. מופע מדהים ומומלץ, חוויה מדהימה שמאפשרת להכיר את פורטוגל דרך המוזיקה! אנחנו היינו במקום שקוראים לו Lisboa em Fado, ורכשנו את הכרטיסים ממש רגע לפני, מדובר על מקום קטן ואינטימי. 
 
המלצה מספר 2: בר The George 
ממש בסמוך למועדון הפאדו ומתחת לדירה שהתגוררנו בה, יש בר מקומי מקסים בשם The George , שמציע אוכל ואלכוהול מעולים ומה שהכי אהבנו- בכל ערב המקום מקיים במה פתוחה שמאפשרת לכל אחד לעלות על הבמה ולשיר יחד עם הרכב מוזיקלי מדהים שעובד במקום. עפנו לגמרי על המקום הזה! 
 
המלצה מספר 3: שוק האוכל של ליסבון Time out market
מדובר על שוק מקורה, בו תוכלו למצוא מגוון דוכנים של מסעדות טובות, מגוון רחב של מאכלים שונים במחירים סבירים (מזכיר קצת את שרונה מרקט בתל אביב).
שימו לב! במתחם ניתן לשלם בכרטיס אשראי בלבד, אז יש להיערך בהתאם. המקום המוני מאוד, ניתן לקנות את האוכל ולצאת החוצה ולשבת בפארק בדשא או בספסלים. 
 
המלצה מספר 4: הרחוב הורוד (Pink street)
רחוב צבעוני שריצפתו צבועה בורוד ולמעלה תלויות מטריות צבעוניות. רחוב מהממם ופוטוגני, מלא ברים ותיירים צעירים מה שמשרה אווירה נחמדה וכיפית, נחמד להגיע באור יום להצטלם ובערב להגיע לבלות. 
 
 
המלצה מספר 5: Pastéis de Belém
Pastéis de Belém היא אחת מהמאפיות/הקונדטוריות הכי נחשבות ומדורגות בליסבון ולא סתם! אנחנו הגענו לפני שהתורים המטורפים התחילו במקום. לא להבהל מהתור! הוא רץ מהר מאוד, יש המון עובדים וחמש קופות במקום – לגמרי שווה את ההמתנה! זה המקום המושלם לטעום את כל הקינוחים המקומיים וכמובן גם את הפשטאל דה נאטה המפורסם! המאפייה נמצאת באזור בלם (Belém) שבליסבון, אזור מקסים, הטיילת כיפית לטיול, ויש גם מנזר מפואר (שהתור כניסה ארוך מאוד)- כמה שעות זה מספיק זמן לטיול בכל האזור של בלם. 
 
 
המלצה מספר 6: Augusto Lisboa
Augusto Lisboa היא מסעדה כיפית, מעוצבת מגניב, עם אווירה צעירה. המסעדה נמצאת ממש בקרבת מקום לסדנת האריחים שעשינו והחלטנו להכנס אליה בספונטניות. המקום מציע בעיקר ארוחות בוקר ובראנצ׳ים טעימים. אין הרבה מקומות ישיבה במסעדה והיא עמוסה מאוד בבקרים (יש אליה תור, ולא סתם… ), בשעות הצהריים היא הרבה פחות עמוסה ויש פחות תור.

אם אתם מגיעים למקום אל תפספסו את המילקשייק שלהם בטעם המאפה ההפורטוגזי פאשטל דה נאטה! 
אגב, הגוגל דירג את המקום הזה כידידותי לקהילת הלהטב״ק (הקהילה הגאה)- אז בכלל עפתי עליהם!

חנויות מיוחדות, קניות ושווקים:

המלצה מספר 1: שוק הפשפשים של ליסבון 
אחד השווקים הכי מרשימים וגדולים שהיית בהם! שוק ענק ומטורף שיש בו הכל מהכל, מחירים טובים ומקום מעולה לקנות בו מזכרות. השוק פתוח אך ורק בימי שלישי ושבת החל מהשעה 9:00 בבוקר ולגמרי שווה ביקור! לחובבי ווינטאג׳- תוכלו למצוא בשוק מלא פרטי וינטג׳ שווים במיוחד! מצאתי שם מעיל שווה ברמות במחיר של 35 יורו בלבד! ממליצה ללכת לבקר בשוק גם אם לא רוכשים כלום.
השוק נמצא במרחק כמה דק׳ הליכה מאזור הטיילת של אלפאמה ומתחנת המטרו Santa Apolonia. ניתן לכוון בגוגל מפות ל- Mercado de Santa Clara.
 
 
המלצה מספר 2: ניו יורקר (New Yorker)
החנות האהובה עליי ברחבי אירופה! אין מצב שאני מגיעה לאירופה ולא מבקרת בה. רשת עם בגדים גם לנשים וגם לגברים. בגדים מלאים בסטייל במחירים סופר זולחים ונוחים! יש לי לא מעט מעילים איכותיים מהחנות הזו! הסניף שאנחנו היינו בו נמצא בכתובת:
Spacio Shopping, R. Cidade de Bolama 4, 1800-079 Lisboa, פורטוגל
המלצה מספר 3: פריימארק (Primark)
לחובבי הפריימארק, אמנם לא במרכז ליסבון, אך יש סניף של רשת פריימארק גם כאן. אנחנו לא ביקרנו בו (הביקור בניו יורקר היה דיי מספק מבחינת קניות). 
 
המלצה מספר 4: Garbags Shop Graça
חנות מגניבה סופר מגניבה ואקולוגית שהגענו אליה ממש במקרה! זו לגמרי אחת מהחנויות היותר מיוחדות שיצא לי לראות בזמן האחרון! האמנים שמאחורי המוצרים מאמינים שהשראה יכולה להגיע מהאיזון הנכון בין אקולוגיה, איכות ועיצוב. החנות מציעה נק׳ מבט שונה על העולם וכל הפריטים בה אקולוגיים ומלאים ביצירתיות וכבוד לטבע. החנות מציעה דרך ייחודית ופרקטית לאנשים המחפשים דרכים להיות ידידותיים לסביבה על ידי המוצרים המיוחדים ועם כל מוצר שאתם רוכשים מהחנות, אתם עוזרים לצמצם את כמות הפסולת שמגיעה להטמנה. מוצרי זבל שעשויים מחומרים ששימשו במקור לאחסון קפה, מזון לחיות מחמד, חלב, צ׳יפס ועוד- הם עמידים וחזקים מספיק כדי להפוך לפריט אופנה. אם תהיתם איך אריזת קפה יכולה להפוך לתיק עמיד או איך להפוך שפורפרת משחת שיניים לקלמר מגניב- אתם חייבים לבוא לבקר בחנות הזו! 
 
מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים מפורטוגל ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   
ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באיסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי!
 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply