Travels

PARIS

*פריז*

פריז, אחת הערים היותר מדהימות ורומנטיות שהייתי בהן. טסנו לפריז לכבוד חגיגות השנה שלנו. אני ורועי החלטנו דווקא בגלל המחירים הגבוהים של בתי המלון בפריז להשכיר דירה בAirbnb שקיבלנו עליה המלצות ( למי שלא מכיר, אתר שניתן להשכיר בו דירות בכל העולם).פעם ראשונה שבחרנו להתגורר בדירה במקום במלון והיו לנו הרבה התלבטויות לגבי זה, אני יכולה להגיד לכם שהיינו ממש מרוצים מההחלטה, התמקמנו בדירה מעולה ברובע יהודי שקרוב למטרו. עשינו כל כמה ימים קנייה בסופר (שהייתה מאוד זולה) והכנו לעצמנו ארוחת בוקר וכריכים להמשך היום. אנחנו נסענו לפריז באוקטובר והיה מזג אוויר ממש מעולה, בבקרים ובערבים היה מעט קריר ובמהלך היום היה חם ונעים. ההתניידות ממקום למקום בפריז מאוד נוחה באמצעות תחבורה ציבורית, המטרו שלהם שם יעיל מאוד, כמעט ואין המתנה, אנחנו התניידנו ברחבי פריז רק בתחבורה ציבורית. בטיול שלנו לפריז, אנחנו פחות באנו לקניות, אם רוצים לעשות קניות בפריז צריך להצטייד בהמון כסף, ניתן למצוא מגוון מותגים כמו: ג’וצי, שאנל.. בקיצור שיא האופנה בפריז למעוניינים.

מקומות שאסור לפספס בפריז:

המלצה מספר אחת!!! דיסנילנד-

גם לחובבי דיסני (כמוני) וגם לאנשים שפחות חובבים דיסני (כמו רועי), זה בהחלט מקום שפשוט אסור לפספס. בדרך כלל חושבים שהפארק מתאים רק לילדים קטנים, אז ממש לא, יכולה להגיד שאנחנו כזוג נהננו שם מאוד, וזו בהחלט הייתה אחת החוויות הכי טובות שלנו בטיול. אז הפארק מחולק לשני חלקים. יש לכם אופציה לבחור יום אחד בדיסני לשני הפארקים או לפארק אחד, או יומיים לשני הפארקים אנחנו לקחנו שם יום אחד שהוא לשני הפארקים, כמובן שהזמנו את הכרטיסים מראש כדי לא לעמוד בתורים. אחרי שלקחנו יום אחד לגמרי הצטערנו על זה, לכן מי שבאמת מעוניין בחוויה של דיסני ממליצה יומיים שני הפארקים, מי שמעוניין רק בטעימה והדיסני לא החוויה העיקרית בביקור בפריז יום אחד לגמרי מספיק. אז הפארק הראשון והמרכזי, שבו השקענו את רוב הזמן בעצם מורכב מכל הדמויות והמתקנים. בפארק השני שלצערי, השקענו בו פחות זמן יש הצצה מרתקת אל מאחורי הקלעים של אחת מתעשיות הסרטים המשגשגות ביותר בעולם המתאפשרת באולפנים, חוויה מדהימה ומלמדת. בפארק המרכזי בכל יום מתקיימת תהלוכה מדהימה, של כל הדמויות עם מייצגים מדהימים של בערך עשר דקות- לא לפספס! לפארק עצמו הייתה לנו נסיעה אורכה מאוד בתחבורה ציבורית מהדירה (הוא לא ממוקם בדיוק בפריז) אבל לגמרי היה שווה את זה .

כתובת: Boulevard de Parc, 77700 Coupvray, צרפת

המלצה מספר שתיים: קיר האהבה

המקום הזה דווקא הרבה פחות מוכר ותיירותי, מקום ממש מגניב שיש בו קיר שעליו כתוב “אני אוהב אותך” בשפות שונות, וכמובן שגם בעברית. נחמד להגיע למקום להצטלם על הקיר. מצרפת תמונה שלנו משם, עם מפה, וכתובת מדויקת של המקום.

כתובת: Square Jean Rictus, Place des Abesses, 75018 Paris, France

המלצה מספר שלוש: תליית מנעול על גשר המנעולים
נראה לי שזו האטרקציה המרכזית לזוגות אוהבים בפריז, הנצחת האהבה ותליית מנעול על הגשר וזריקת המפתח לנהר. אז למען האמת, שאני הצטיידתי מראש מהבית במנעול יקר (ולא יפה), כשהגענו למקום הבנתי שמוכרים שם מנעולים יפים ובמחירים ממש סבירים, ככה שאין צורך להגיע עם מנעול מראש.
עיריית פריז כל תקופה, מסירה כמויות ענקיות של מנעולים בעקבות המשקל הרב שלהם וקריסה של חלק מהגשר בעבר בגלל משקלו הכבד. 
ממש בסמוך לגשר המנעולים נמצא מוזיאון הלובר המפורסם ובו מוצג הציור המפורסם מונה ליזה של ליאונרדו דה וינצ’י. גם אם לא מעניין אתכם להכנס לתוך המוזיאון, שווה מאוד להגיע לאזור מסביב יש גנים מקסימים. 

כתובת: Pont des Arts, 75006 Paris, צרפת

המלצה מספר ארבע: השכרת דירה

כמו שכתבתי כבר קודם, ממש ממליצה בפריז להשכיר דירה, אנחנו השכרנו דירה ברובע היהודי, אזור שקט וקרוב למטרו. השכרנו מבחורה נחמדה מאוד בשם פלור (היא לא ידעה ממש אנגלית, אז התכתבו עם הבן שלה), הדירה גדולה וממוקמת במקום נהדר ובטוח, מומלצת מאוד- מצרפת קישור לדירה שלה דרך AIRBNB:

https://www.airbnb.com/rooms/9945473

המלצה מספר חמש: מגדל אייפל ושייט בלילה

כמובן, אין מצב להגיע עד לפריז ולא לבקר במקום המדהים הזה שמושך תיירים רבים מסביב לכל העולם. 
האייפל בלילה: ממליצה מאוד על שייט בתעלות הסיין בלילה וצפייה במגדל האייפל המנצנץ והזוהר, אמנם ממש קשה לפספס אותו בלילה ואפשר לראות אותו מהרבה מקומות בעיר אבל אני חושבת בכל זאת ששייט בהחלט חוויה מרגיעה שנהננו ממנה מאוד. את הכרטיסים לשייט אפשר להזמין במקום ואין צורך בהזמנת כרטיסים מראש. החוויה של מגדל אייפל בלילה שונה לגמרי מהחוויה ביום, לכן אני ממליצה להגיע למקום גם בשעות היום וגם בשעות הערב.
האייפל ביום: בדרך כלל יש עומסים מאוד גדולים (בכל זאת אחד המקומות הכי תיירותיים בעולם..) ניתן לרכוש כרטיסים לזה מראש, אנחנו הגענו בשעה שלא היה עומס ולכן עמדנו בתורים קצרים (שלא היו מוגזמים). שווה להגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר ומומלץ גם לבדוק מזג אוויר לפני שמגיעים למקום, החויה בגשם קצת פחות נעימה שם.

המלצה מספר 6: שער הניצחון ורחוב השאנז אליזה:

עוד נקודה מהממת בעיר היא לגמרי שער הנצחון בפריז. שער הנצחון הנמצא ממש בקצב של הרחוב המפורסם שאנז אליזה פריז, והוא אחד מהסמלים המוכרים, המפורסמים והבולטים ביותר של עיר האורות. גם רחוב השאנז אליזה הוא אחד מהרחובות המפורסמים ביותר בעולם שבו מותגי יוקרה וגם רשתות מוכרות שיש לנו גם בישראל. 

לכל החוששים לנסוע לפריז:

אחרי שהזמנו את כרטיסי הטיסה לפריז, שמענו מכל מיני אנשים משפטים כמו: ״איך אתם טסים למקום הזה?״ ״ממש מסוכן שם״…. חברים, אני יכולה להגיד לכם שהחוויה האישית שלי מפריז הייתה מאוד חיובית. נהננו מאוד ולא נתקלתי אפילו לא בגילוי גזענות אחד כלפינו, כל המקומיים עזרו לנו כמה שאפשר (קצת קשה לחלקם עם האנגלית) והיו מאוד נחמדים!

אזהרות:

במקומות התיירותיים לשמור מאוד על החפצים שלכם, יש הרבה קייסים והרבה גניבות(במגדל אייפל בשעות הצפיפות, וגם בדיסני).

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply