Travels

ROME

אחרי ארבעה ימים מהממים ברומא הגיע הזמן לסכם לכם את המקומות הכי שווים ואת הדברים שאסור לכם לפספס! אז רומא לגמרי עיר של רגליים, בקושי השתמשנו בתחבורה ציבורית ויש משהו באמת כיפי בלטייל ברחובות המהממים ובכיכרות (פיאצה נבונה, פיאצה דה ספניה…) ברומא. משתדלים מאוד ברומא לשמר את המבנים העתיקים והתרבות האמריקאית פחות חדרה לרומא (אין סניפי סטארבקס למשל..) מה שיוצר נוף שונה ומיוחד משאר מדינות אירופה.

כמה דברים לפני שמתחילים:
סים- לדעתי סים מקומי או חבילת אינטרנט זה משהו הכרחי (כמו בכל טיול). השתמשנו המון במפות של גוגל לצורך ניווטים. הסים למעשה נמסר לי ממישהו שהיה ברומא וחזר שלושה ימים לפני. בכל מקרה, ניתן לרכוש סים בחנות Vodaphone בערך ב20 יורו או מעט יותר עם אינטרנט חופשי. (ראיתי שיש ביציאה מהשדה סניף, פונים ימינה ויש דוכן של Vodaphone, ייתכן שהמחיר יותר יקר בשדה מאשר בעיר מומלץ לבדוק את הנושא…)

טיסות- את הטיסות הזמנו באתר Kiwi ב1400 ש”ח לזוג (366 יורו) וטסנו עם מזוודה אחת של 20 קילו. בהלוך טסנו עם Alitalia ובחזור עם Ryanair. הטיסות יצאו בזמן והיינו מרוצים (לא היו קפדנים מאוד בנושא המשקל באופן מפתיע לא בהלוך ולא בחזור בערך קילו יותר לא עשו בעיות…).
הסעות– הזמנו מראש מהארץ הסעות הלוך וחזור מהשדה למלון עם רומיאו הסעות, הגיעו בזמן והיו דייקנים. שילמנו לנהג במזומן עבור כל כיוון בנפרד. עלות כל כיוון 15 יורו לאדם. הנהג שלנו יש לציין לא נהג בזהירות רבה והייתה נסיעה דיי מלחיצה עד שגילינו שזה מאפיין את כל הנהגים ברומא….  ליצירת קשר בווצאפ: 0586911946
מזג האוויר ועונת הטיול- אנחנו טסות בחודש נובמבר בתאריכים: 19-24.11. מזג האוויר היה מעט קריר (13-17 מעלות) ומידי פעם גשום לפרקים. הסתובבנו במהלך היום עם מטריה במהלך ומעיל והבאנו 2 זוגות נעליים (שבמחשבה שנייה היה פשוט גאוני והצלה רצינית כשהתרטבו לנו זוג נעליים). חשוב לציין שגם אם יורד קצת גשם אפשר לפתוח מטריה ולהמשיך לטייל כרגיל לא צריך יותר מידי להתבאס או לשנות תוכניות.
אנחנו הגענו חודש לפני הכריסמס בתקופה שכבר מתחילים לקשט את הרחובות מעט, אך לא היו עוד דוכני כריסמס בתקופה הזו. כבר לקראת סוף נובמבר תחילת דצמבר מזג האויר מחיל להתקרר, אבל לגמרי משתנה כל הזמן שווה להתעכן באפליקתיה ממש סמוך לנסיעה כדי להארך עם בגדים. אני אחד שסובלת מאוד מקור אז תמיד מצטיידת בבגדים טרמיים ליתר ביטחון 🙂





היתרון המשמעותי ביותר בתקופה בה נסענו (חודש נובמבר) היא תקופה מאוד לא מתויירת ולכן כל האתרים שהגענו אליהם (שבדרך כלל מאופיינים בתורים רבים) לא היו עמוסים בכלל לעומת תקופת אחרות בשנה.
כרטיס סטודנט– ממליצה מאוד לכל הסטודנטים להצטייד בכרטיס סטודנט לקראת ההגעה לרומא, יש הנחות משמעותיות במספר אתרים: כניסה לותיקן, כניסה לבית הכנסת. הייתי ממליצה בכניסה לכל אתר או מוזיאון לשאול על הנחת סטודנטים.
לינה– אנחנו התגוררנו במעין מלון דירות ששמו “Unicum Vite” אני באופן אישי לא הכי התחברתי אליו. חסרון מרכזי של המלון דירות הוא שאין פקיד קבלה שנמצא במקום וזמין כל הזמן. יתרון מרכזי שהיה לדירה הוא המקום האדיר שלה, הייתה ממוקמת דקה הליכה מרחוב הקניות המרכזי Via del Corso, והייתה ממוקמת במרחק הליכה פחות מ10 דקות למקומות תיירותיים מרכזיים. יתרון נוסף הוא המחיר הזול ששילמנו (1300 ש”ח לארבעה לילות לזוג) הייתי ממליצה להתמקם מבחינת לינה סמוך לרחוב זה, סמוך למזרקת טרוי או סמוך למדרגות הספרדיות שאלו הם המקומות המרכזיים ביותר- מה שנחשב למרכז רומא ולשיא העניינים.
רשת סופרים Coop- אם אתם לנים בדירה ומעוניינים לקנות בסופר כל מיני מוצרים, אני ממליצה על רשת הסופרים Coop. הופתענו מאוד לגלות שברומא אין סופר בכל מקום, היינו צריכים לחפש סופר בנרות. רשת הסופרים שאנחנו קנינו בה היא coop, היה שם את כל מה שהיינו צריכים.
ברזי מים ברחובות– ברחובות רומא פזורים ברזי מים זורמים כל הזמן, מי עדן מעולים וראויים לשתייה, יכולים למלא בקבוקים בברזי המים האלה. 


המלצות של דברים שאסור לפספס:

המלצה מספר 1: סדנת פסטה עם רוברטו המקסים!!! רוברטו איש מדהים ומסקרן, איש שיח בעל ידע רחב. בסדנה הכנו פסטה ועוגיות. רוברטו הכין לנו בנוסף גם מנות ראשונות של גבינות ונקניקים והסביר עליהם קצת. הפסטה הייתה מדהימה ממש- הכי טובה שאכלנו בכל הטיול!!! עלות הסדנה 40  יורו לאדם ואורך הסדנה בערך 3-4 שעות. רובטו מתחשב מאוד בענייני צמחונות או בקשות אחרות. המלצה ממש חמה על הסדנה!!! ניתן להזמין דרך רוברטו ישירות בווצאפ במספר טלפון: +393923207455

המלצה מספר 2: סיור בותיקן עם שמואל המדהים !

לותיקן הזמנו סיור מודרך בעברית מראש. הסיור היה ממש מעניין וארך בערך 4 שעות. שמואל מדריך צעיר ומרתק מעודכן בפרטים מעניינים מאוד (למרות שמדבר קצת מהר…). הסיור בותיקן עם שמואל הרחיב לנו את הידע ולא שיעמם אפילו לרגע. סיפר לנו הרבה על מדינת הותיקן, על האפיפיורים ועל ההיסטוריה של המקום. בסיור היינו קבוצה דיי גדולה 20-30 אנשים, קיבלנו אוזניות ושמואל דיבר ושמענו אותו דרך האוזנייה. כל האזור של הותיקן היה מעניין מאוד לדעתי וחובה ביקור- מדובר על מדינה עצמאית ונפרדת והקטנה ביותר בעולם שיש בה פשוט הכל כמו בכל מדינה אחרת (מלבד בית כלא) ואפילו יש לה מטבעות משלה שעליהם מוטבע האפיפיור ומטבעות אלה לא משמשים ברומא.
המחיר לאדם לסיור היה 70 יורו (לפני ההנחה של הסטודנט, קיבלנו 9 יורו הנחה), מחיר לא זול בכלל, אך לדעתנו היה לגמרי שווה את זה.
מספר טלפון להזמנה: 0587438743

המלצה מספר 3: גלריה בורגוזה המהממת

לאוהבי אומנות וכאלה שאפילו סתם רוצים לבקר בגלריה מהממת.. אם אתם מעוניינים לבחור רק בגלריה אחת זו אחת הגלריות הנחשבות ביותר ברומא. אני לא אחת שהולכת לגלריות או חובבות אומנות מושבעת אבל נהנתי מאוד בגלריה הזו. משך השהות במקום בין שעה לשעתיים.

* חשוב לציין שאחרי שהיינו בסיור בותיקן שכלל המון אומנות והסברים על התקופה וסגנון האומנות,הרבה דברים התחברו לי מהביקור בגלריה.
ליד הגלריה יש פארק מהמם שכיף להסתובב בו ואם יש מזג אוויר נעים אפשר אפילו לעשות פיקניק.

המלצה מספר 4: כל המקומות התיירותיים שכדי לבקר בהם בביקור שלכם ברומא: הקוליסאום, המדרגות הספרדיות, מזרקת טרוי, פנתאון ואנדרטת ויקטוריו עמנואל
הקוליסאום:

אחד המבנים הכי מרשימים לדעתי ברומא, אנחנו היינו ביום יחסית גשום שם (למרות שלא רואים בתמונה…) הסתובבנו עם מטריות, אם היה גשם קצת יותר חזק נכנסנו לאכול פיצה טובה במקום סמוך, לא ביטלנו את התוכניות. את הכרטיסים לקוליסאום הזמנו מראש באינטרנט, מדובר על כרטיס משולב של הקוליסאום עם עוד מספר מקומות. המבנה של הקוליסאום לדעתי מבפנים לא מרשים כמו מבחוץ (מצרפת לכם תמונה למטה), אם אתם לא חובבים ארכיטקטורה מושבעים אולי שווה לוותר על הכניסה למבנה ולהסתפק בצפייה בו מבחוץ. אם בכל זאת בחרתם להכנס לבפנים, השהייה במקום בערך אורכת שעה עד שעתיים, ניתן להשכיר בתשלום של 5 יורו אוזניות להסברים באנגלית. ההסברים בעיקר נגעו לגלדיאטורים ולמשחקים שהתבצעו במתחם, איפה כל אחד מוקם וכו’. במחשבה שנייה הייתי מוותרת על הכניסה.

* יש נקודת צילום מהממת שנמצאת ממול הקוליסאום פשוט צריך לעלות מדרגות למעלה, שממש סמוך אליה יש פיציריה טובה, אם מזג האוויר מאפשר אפשר לשבת בחוץ ולצפות בנוף המדהים בכיף.


מזרקת טרוי:
אז למזרקת טרוי קמנו מוקדם בבוקר קצת אחרי הזריחה, כדי להספיק להנות ממנה לפני שכל ההמון והתיירים מגיעים. מדובר על מזרקה יפייפיה מתקופת הבארוק שמקובל לעמוד עם הגב אליה, לזרוק מטבע ולהביע משאלה, אומרים שמי שזורק מטבע למזרקה יחזור לרומא בעתיד. מדובר על אחת מהמזרקות הרווחיות ביותר בעולם  מזרקה שמושכת אליה כמויות אדירות של תיירים מכל העולם ורוב הזמן היא ממש עמוסה.

 * יש באזור הרבה שוטרים וחיילים, ששומרים שאנשים לא ישבו על שפת המזרקה (מקפידים על זה בכל מיני מקומות).

המדרגות הספרדיות:

ממש בקרבת מקום למזרקת טרוי במרחק הליכה של כמה דקות,ףנמצאות המדרגות הספרדיות, מקום מהמם שנמצא סמוך לכיכר פיאצה דה ספניה. פשוט כיף לטייל ולהסתובב במקום.
* גם על המדרגות הספרדיות אסור לשבת ויש שומרים שמעירים.

הפנתאון:

מבנה מטריף מתקופת רומא העתיקה, אחד המבנים הכי יפים ברומא לדעתי אנחנו בחרנו לא להכנס אליו- בכל מקרה מרשים מאוד לראות את המבנה מבחוץ, שווה ביקור. מסביב יש לכם מלא מסעדות ובתי קפה שאפשר לשבת בהם 🙂

אנדרטת ויקטוריה עמנואל:
מדובר על אנדרטה מהממת (לדעתי… המקומיים היו חולקים עליי) וענקית זכרו של המלך הראשון של איטליה המאוחדת, האנדרטה מזכירה ממש ארמון, בניית האנדרטה עוררה הרבה חילוקי דעות ומהומות בקרב המקומיים שקיבלו בעין לא יפה את בנייתה של האנדרטה הבולטת.
האנדרטה היא מבנה מרשים ביותר ששווה לבקר בו (היא נמצא ממש בסוף רחוב Via del Corso).

*** אזהרה רצינית לכל המקומות המתויירים האלה!!! באזורים האלה מסתובבים כמויות אדירות של כייסים, ינסו לשים עליכם צמידים, למכור לכם מטריות, פרחים ועוד… 

להסיט מבט מינימום תקשורת המקומות האלה מפוצצים לגמרי בכייסים, שמרו על הדברים שלכם, תסתובבו עם מינימום דברים יקרים, מינימום כסף, דרכונים תשמרו בכספות ותסתובבו עם צילומים בפלאפון זה לגמרי מספיק. שמעתי יותר מידי מקרים על גנבות ברומא.

מסעדות ומקומות מתוקים שאסור לפספס:אז מסתבר שהיינו בקצת יותר מידי מסעדות ממה שחשבתי וההמלצות הן רבות, צימצמתי ואני כותבת כמובן רק את המקומות הכי טובים שהיינו בהם !
המלצה מספר 1: Osteria da Fortunata
מסעדה איטלקית מצויינת שמגישה מגוון פסטות, רביולי וניוקי שנעשו לעיני הלקוחות בחלון הראווה של המסעדה. התלבטנו מאוד אם ללכת למסעדה הזו כי היו דעות חלוקות מאוד לגביה ממה ששמענו מאחרים, רגע לפני שוויתרנו המסעדה הומלצה לנו על ידי רוברטו מהסדנת בישול והחלטנו ללכת אליה- ולא הצטערנו! חשוב לציין: המחירים במסעדה יחסית יקרים למסעדות מקומיות אחרות ברומא, התפריטים באיטלקית בלבד (אך המלצרים מתרגמים לאנגלית בעל פה). מומלץ !

המלצה מספר 2: Sciascia Caffe 1919
מדובר על בית קפה איטלקי מקומי לגמרי בלי אף לא תייר אחד (והאמת שנכנסנו לבית הקפה הזה בטעות..). הגענו אליו בשעות הבוקר המוקדמות והוא היה עמוס ביותר עם תורים דיי ארוכים. אכלנו קורסונים ממולאים בגבינת “מוצרלה בופלו”, נקניקים ומה שרק תרצו ולקינוח טרמיסו מעולה!!

*היתרון של בית הקפה הזה הוא שנפתח יחסית מוקדם בבוקר ביחס לשאר המקומות.
*מומלץ להגיע לבית הקפה בשילוב עם הותיקן (קרוב מאוד לאיזור).
כתובת:
80/a, Via Fabio Massimo, 00192 Roma RM, איטליה

המלצה מספר 3: גלידת Venchi

ביקרנו וטעמנו ברומא מספר גלידות בגלידריות שונות. הגלידה המדהימה והמוצלחת ביותר הייתה גלידת Venchi.
חשוב לציין שבעונת התיירות התורים לגלידריה ארוכים מאוד ומשתרכים עד לרחוב, אנחנו המתנו בתור קצר של כמה דקות בלבד. בגלידריה מפל שוקולד ענקייייי שמפיץ ריח מדהים לכל עבר, הגלידה האיטלקית בכלל והגלידה בVenchi בפרט פשוט מעולה וממליצה בחום להגיע לטעום!!! לגלידריית Venchi יש מספר סניפים (ראיתי אחד אפילו בשדה תעופה בחזור!!) אנחנו היינו בסניף בכתובת:
Via del Corso, 335, 00186 Roma RM, איטליה

המלצה מספר 4: מסעדת that’s amore

מסעדה איטלקית מדהימה שהזמנו אליה מקום מראש באתר האינטרנט שלהם. בעונת התיירות המסעדה הרבה יותר עמוסה כשאנחנו הגענו היא הייתה כמעט בתפוסה מלאה. אכלנו במקום ארוחת ערב שהתפנקנו בה לגמרי עם יינות, מנות ראשונות, פסטות מצויינות וקינוח. מחיר לא זול ולדעתי היקר ביותר ששילמנו מכל המסעדות- אך לגמרי שווה את זה (מחיר לא יותר יקר ממסעדה טובה בארץ…).
* לקחו במסעדה 3 יורו עבור ישיבה במקום (מקובל במקומות מסוימים באירופה, אך זה המקום היחיד שנתקלנו בו ברומא שלקח חיוב זה).
אתר להזמנה:https://www.google.com/maps/reserve/v/dine/c/ul4qI3D0yEE?source=pa&hl=he-IL&gei=8nfdXe6ONNWd1fAPqvWU8AM&sourceurl=https://www.google.com/search?q%3Dthats%2Bamore%2Brome%26rlz%3D1C1WHCN_enIL586IL588%26oq%3Dthats%2Bamor%26aqs%3Dchrome.2.69i57j0j35i39j0l3.5044j1j8%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8

 כתובת המסעדה: 
Via in Arcione, 115, 00187 Roma RM, איטליה


המלצה מספר 5: פיצת Alice

מדובר על רשת פיצות מעולה שלה כמה סניפים, הפיצרייה מציעה טעמים ממש מיוחדים של פיצה.

הפיצה שאני לקחתי הייתה מעולה, פיצת ביאנקה שהיא בעצם פיצה עם רוטב שמנת במקום רוטב עגבניות עם פטריות. הפיצה הייתה ממש טעימה, מיוחדת ושונה ממה שאני אוכלת בדרך כלל בישראל. אנחנו ביקרנו בסניף שקרוב לותיקן, ולקחנו את הפיצה איתנו לדרך (לא היה יותר מידי מקום לשבת שם גם…)

המלצה מספר 6: גלידת מגנום
אמנם לא חוויה איטלקית אותנטית ולכן זו ההמלצה שממוקמת אחרונה. גלידת מגנום טעימה בטירוף, המקום מציע גם ארוחות בוקר, ונמצא ממש בסמוך למזרקת טרוי.
כתובת: 
Via di S. Vincenzo, 4, 00187 Roma RM, איטליה

קניות:

אז כמו בכל טיול, לא הגענו במטרת קניות, אבל בכל זאת יצאנו עם כמה רכישות.

חנות וינטג’: Stavaganze Romane
חנות בגדים מהממת, שנכנסו אליה לגמרי במקרה, עם בגדים גם לגברים וגם לנשים. בחנות יש כל מיני מותגים איטלקיים ומותגים אחרים ידועים עם מחירים ממש מעולים. חלק מהבגדים יד שנייה, כל הבגדים במצב ממש מעולה!!
* נמכרה בחנות חליפה מדהימהההה של Max Mara במחיר ממש מצחיק (50 יורו), שלצערי היא הייתה גדולה עליי… בקיצור לגמרי אפשר למצוא מציאות בחנות הזו.
הכתובת של החנות:

Corso Vittorio Emanuele II, 146, 00186 Roma RM, איטליה

רחוב Via del Corso:
רחוב קניות ענק עם כל הרשתות שאנחנו מכירים בארץ, יחד עם חנויות איטלקיות מקומיות חנויות בגדים וחנויות איפור (H&M, ZARA,MANGO).

אני בדרך כלל לא לא נוהגת לקנות בחנויות ורשתות שיש גם בארץ, אך הפעם חטאתי…. ביום האחרון של הטיול שלנו היו מבצעים מטורפים לקראת הבלאק פריידי, אז עשיתי קנייה בH&M.

ברחוב יש חנות זאררה ענקית של שש קומות, מטורף לגמרי יש שם הכל כולל הכל מבחר מדהים והמון דברים שאין גם בחנויות אצלנו בארץ.

קניון Rinascente:
מדובר על קניון מותגי על (כמו גוצ’י, פרדה וכו’..), מחירים יקרים כמובן, קניון של לפחות שש קומות (למעוניינים). מה שמיוחד בקניון הזה הוא שבקומה העליונה שלו יש בר מסעדה עם מחירים נוחים ולא יקרים עם תצפית נחמדה, אפשר לשבת שם בשקיעה. במקרה שלנו, אחרי 10 דקות שהתיישבנו שם התחיל מבול (של חמש דקות בדיוק) וברחנו יחד עם כולם לקניון. בנוסף, בקומה התחתונה ביותר בקניון בסמוך לתקופת הכריסמס יש מכירה של כל מיני פריטים לכריסמס כיף להסתובב ולראות ולספוג קצת אווירת כריסמס גם אם לא קונים כלום.
*הקניון ממש קרוב למסעדה that’s amore.
כתובת:
Via del Tritone, 61, 00187 Roma RM, איטליה



קניית פסטה: בשוק Campo de’ Fiori

אם אתם מעוניינים לקנות פסטות, אני קניתי בהתחלה את הפסטות בסופר ואז בדיעבד גיליתי (באופן מפתיע) שהן יותר יקרות במעט מאשר לקנות אותם בשוק קמפו די פיורו (Campo de’ Fiori). הם מוכרים את הפסטות 3 חבילות ב10 יורו בשוק ואפשר להוציא מהם גם 4 חבילות ב10 יורו, מקום מאוד מתויר והרבה מהמוכרים מדברים גם עברית. ממליצה להסתובב בשוק, גם אם לא קונים כלום שוק כיפי, מקום מקסים להסתובב בו ואפילו לשבת מסביב באחד בתי הקפה. אחרי שקניתי את הפסטות שלי ראיתי שמוכרים גם פסטות טריות ושומרים אותם במקררים (הפסטות הטריות הן הטעימות ביותר לדעתי), יכול להיות ששווה לקנות את הפסטות האלה ממש סמוך לטיסה. 

מבחינת אוכל וקניות, מציעה לכם פשוט להכנס למסעדות מקומיות ולחנויות מקומיות גם בלי המלצות- ככה אנחנו גילינו מקומות מדהימים!

מקווה שאהבתם את הבלוג!

לעוד תמונות וסרטונים ממקומות שהייתי בהם ברומא ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital 

You Might Also Like...

5 Comments

  • Reply
    Solo Pine
    14/10/2016 at 05:31

    Kale chips proident chillwave deep v laborum. Aliquip veniam.

  • Reply
    Solo Pine
    14/10/2016 at 05:31

    Stumptown tote bag Banksy, elit small batch freegan sed. Craft beer elit seitan exercitation, photo booth et 8-bit kale chips proident chillwave deep v laborum. Aliquip veniam.

    • Reply
      Solo Pine
      14/10/2016 at 05:31

      Four loko tempor duis single-origin coffee.

  • Reply
    Solo Pine
    14/10/2016 at 05:31

    Drinking vinegar jean shorts fixie consequat flexitarian four loko.

  • Reply
    שקד
    04/06/2021 at 12:37

    היי לגבי הסדנה, צריך להזמין הרבה זמן מראש או שאפשר גם יום לפני ? ואם את יודעת במקרה אם הוא גם מלמד להכין פסטה ללא גלוטן

Leave a Reply