Travels

THAILAND

* תאילנד*

בתאילנד היינו שלושה שבועות, ביקרנו בצ’אנג מאי, בצ’אנג ריי, בבנקוק ובאיים (קופנגהן, קוסמוי, קופיפי).  בגלל שהיינו בתאילנד הרבה זמן, תאילנד מלאה בהמלצות, אבל אני אמליץ באמת על ששת הדברים העיקריים שאני חושבת שממש אסור לפספס.
אני ורועי טסנו לתאילנד בפברואר, דווקא בחג שאנחנו הכי אוהבים- פורים. הגענו לבנקוק והיינו שם ארבעה ימים, בדיוק בתחילת השנה הסינית החדשה, בית המלון שלנו היה ממוקם ליד הצ’יינה טאון אז הייתה לנו חגיגה גדולה ואפילו הזדמנות להתחפש.

אז קודם כל, לפני שאתם מגיעים בכלל לתאילנד ממליצה מאוד להוריד את האפליקציות: Uber או Grab. אחרי שקונים סים מקומי, או מגיעים עם סים מישראל עם חבילת גלישה ויש אינטרנט ניתן להשתמש בהן. האפליקציות עזרו לנו המון בעיקר בבנקוק. מדובר על אפליקציות שמזמינות נהגי מונית במחירים ממש ממש זולים יחסית לנהגי מונית שתראו ברחובות. האפליקציות נוחות לשימוש (לא רק בתאילנד, אלא בעוד מדינות) וחסכו לנו המון כסף. את כל הטיול סגרנו בעצמנו ללא סוכנויות למיניהן, את הטיסה הזמנו באתר: Alice, במחיר מעולה.

לתאילנד חזרתי פעם שנייה. בפעם הראשונה הייתי עם המשפחה בבת מצווה ובפעם השנייה חזרתי עם רועי אחרי הצבא. החוייה הייתה שונה לגמרי. בפעם הראשונה שלי בתאילנד, הייתי במופעי פילים ובקרקסי חיות המעודדים התעללות, לא הייתה יותר מדי מודעות לנושא. בפעם השנייה שהייתי בתאילנד עשיתי חוויה מתקנת בחוות פילים טיפולית שמשקמת פילים שעברו התעללות, חווה המעודדת רכיבה טבעית על הפילים (בשונה מהרכיבה התיירותית, רכיבה על גבו של הפיל ללא הוספת מושבים).

 

אז ממש על קצה המזלג: המלצה ראשונה: חוות פילים Baan Chang
חוות הפילים אמנם הרבה יותר יקרות מה”חוויה” התיירותית הטיפוסית עם הפילים, אבל החוויה הזו לדעתי הרבה יותר מיוחדת, לומדים על הפילים, מכינים להם אוכל, מאכילים אותם, מקלחים אותם, יום שלם יחד עם מדריך מקצועי שמלווה במהלך כל היום עם אנגלית ברמה גבוהה ונותן הסברים מעניינים מאוד על הפילים ועל הקשר שלהם עם בני האדם שמטפלים בהם. במקום קיבלנו גם ארוחת צהריים מקומית טעימה מאוד.  אם אתם מעוניינים בחוויה אמיתית עם הפילים שלא גורמת להם נזק או מעודדת התעללות- תבחרו בחוות פילים טיפוליות/שיקומיות , אל תעודדו את הקרקסים המתעללים, לנו כתיירים יש כוח. יש מספר חוות כאלה בתאילנד, ואת החוויה הזו ניתן לרכוש במרכז למטייל (דרך נציגים ישראליים) שידאגו לכם להסעות הלוך חזור מהמלון. אנחנו רכשנו את כל האטראקציות במרכז למטייל בבנקוק (שדרך אגב גם מציע ארוחות ישראליות מעולות) והאטראקציות היו בצ’אנג מאי. 

המלצה שנייה: סדנת בישול תאילנדי 
חוויה מהנה מאוד מיוחדת ואותנטית, ניתן למצוא אותה במקומות רבים. אנחנו הזמנו את הסדנה מהמרכז למטייל בבנקוק, במחיר זול מאוד הסדנה הייתה בצ’אנג מאי. ניתן לבחור חצי יום/ יום שלם לבחירתכם של בישול תאילנדי. יש הסעות מאורגנות מבית המלון שלכם אל המקום בו מבשלים. לנו הייתה מדריכה תאילנדית נחמדה מאוד שיודעת אנגלית מצוין, היא יצאה איתנו לשוק ונתנה לנו הסברים על הירקות שלהם ועל התבלינים התאילנדים שאיתם אנחנו עומדים להשתמש והמליצה לנו לרכוש גם תבלינים מסוימים, בנוסף קיבלנו ספרון בישול של כל התבשילים שבישלנו מתנה.

 

 

המלצה שלישית: חווית אומגות בצ’אנג מאי – Flight of the gilbon

גם את האטרקציה הזו הזמנו דרך המרכז למטייל, הדרך לשם הייתה ארוכה מאוד, ההסעה אספה אותנו מהמלון והסיעה אותנו במעלי ההרים, שם פגשנו מדריכים מצחיקים שיודעים עברית עממית יחד עם זאת מאוד מקצועיים. היום נגמר מאוד מאוחר ומומלץ להגיע בלבוש ספורטיבי, מקבלים ארוחה במהלך היום. זו חוויה אקסטרימית שלא הייתי ממליצה לוותר עליה.

מצרפת בסוף ההמלצות קישור לסרטון ביוטיוב שניתן ממש לראות שם את האומגות שעשינו בסרטון.

 

 

 

 

 

 

 

המלצה רביעית: מופעי הדראג
יש כאלה שפחות מתחברים למופעי הדראג, אבל אני חושבת שאם הגעתם עד לתאילנד כדאי לכם ללכת למופע כזה, חוויה נהדרת. אנחנו היינו בהופעה בקוסמוי במקום הנקרא: STARZ CABARET, היה מופע מעולה ולא ארוך. לא קונים כרטיסים למופע, אלא משלמים מחיר יחסית גבוה על משקה במועדון (שזה התשלום עבור המופע). 

 

 

 

 

 

המלצה חמישית: חנויות בגדי הים של לונה:
החנות נקראת Luna Lena, למי שמעוניין לחפש ב-GoogleMap . לבנות שמעוניינות בקניית בגדי ים בתאילנד, בתור אחת שקנתה בתאיךנד המון בגדי ים גם איכותיים וגם פחות, אני מאוד ממליצה על קניית בגדי ים בחנות “לונה”. יש שני סניפים של חנות בגדי הים של לונה, גם בקופנגן וגם בקוסמוי, בגדי ים באיכות גבוהה, אמנם במחירים מעט יותר גבוהים ממה שתמצאו ברחובות תאילנד, אך עדיין מחירים זולים ולא יקרים ביחס לארץ ובגדי ים מיוחדים מאוד. בחנות יש הרבה גזרות שונות ומבחר דיי גדול בשני הסניפים. מצרפת תמונה שלי עם אחד מבגדי הים שלי משם. 

המלצה שישית: ארוחת שישי בבית חב”ד בבנקוק
אחת מארוחות השישי שלנו היינו בבית חב”ד בבנקוק, אנחנו לא שומרי מסורת אבל הייתה חוויה מדהימה לפגוש כל כך הרבה יהודים וישראלים במקום אחד, קידוש, שירים, ארוחה חמה ובכל זאת קצת תחושה של בית אחרי תקופה ארוכה שלא.. ממליצה לכל המבקרים בבנקוק.

פולמון:
אז לגבי הפולמון, הפולמון מתקיים בקופנגן והגענו לשם למלון למעולה (Panviman) שהוא בצד השקט של האי, יש נסיעה דיי ארוכה לפולמון משם, היינו בקופנגן ממש רק ליומיים בשביל הפולמון. בערב של הפולמון הגענו מוקדם מאוד (אחר הצהריים) למקום בגלל שרצינו לראות גם את הצד השני של האי וגם בגלל שבשעות השיא בפולמון מפוצץ בטירוף ואם רוצים להספיק לעשות את ציורי הגוף הזוהרים בחושך מומלץ מאוד להגיע מוקדם. את האמת שאנחנו הגענו יותר לחופשה בתאילנד ופחות לחגיגות ולמסיבות, אז אני באופן אישי קצת פחות התחברתי… מאוד עמוס והמוני, ורוב הדברים שיש בפולמון (ציורי גוף, מופעי אש וכו’) יש גם באיים כמו קופיפי ממש כל ערב על החוף… ואני באופן אישי יותר נהנתי במסיבות חוף בקופיפי.

תמונה מהפולמון בקופנגן

תמונה ממסיבת חוף בקופיפי:

בתאילנד עברנו בין עשרות בתי מלון ואני אמליץ פה על בתי המלון שהכי אהבתי :

* קודם כל, אם אתם מגיעים כזוג אני ממליצה לכם בכל מלון שאתם מזמינים, לציין שאתם מגיעים לירח דבש (HoneyMoon), ברוב המלונות חיכו לנו הפתעות ופינוקים בחדר.

1. The Kala Samui Resort- בקוסמוי היינו בשלושה בתי מלון וזה בית המלון הכי יפה מתוכם, מלון מדהים בקוסמוי, חדרים ברמה גבוהה מאוד, שירות מעולה (ניתן להזמין אוכל לחדר), הפאד תאי הטוב ביותר שאכלנו בתאילנד היה במלון הזה, בריכה מדהימה (הייתה לנו גם בריכה פרטית בחדר אבל בכל זאת הבריכה החיצונית מהממת, מצורפות תמונות גם של הבריכה החיצונית וגם של הבריכה הפרטית בחדר) הארוחת בוקר הייתה קצת פחות טובה משאר בתי המלון אבל המלון היה מדהים, ממליצה. קישור להזמנה ישירה של המלון ללא עמלות:
https://www.booking.com/hotel/th/the-kala.en.html?aid=1947084&no_rooms=1&group_adults=2

תמונה מהבריכה המרכזית:

תמונה מהבריכה הפרטית בחדר עם הפאד תאי:

  1. Panviman Resort Koh Phangan- מלון מעולה מעולה בקופנגן, המלון מרוחק מהאיזור של הפולמון והוא נמצא בצד השקט של האי (פחות במרכז העניינים), בכל זאת מלון מצוין, הקבלת פנים הייתה מדהימה, הביאו לנו משקאות להתרעננות, קישטו אותנו בפרחים….
    אוכל וחדר אוכל מעולים, בריכה מדהימה של המלון, ממליצה!! (ניתן להזמין הסעות לפולמון דרך המלון בצורה מאורגנת באותו הערב והמלון גם עורך מסיבה קטנה לפני הפולמון במלון עצמו). בערב ניתן לרדת אל החוף ויש מסעדות מעולות בחוף, אווירה נעימה, שקטה ורומנטית המלווה לפעמיים במופעי אש. במהלך היום, המלון מציע בחינם (בחוף של המלון): קאייקים, סאפ ועוד. קישור להזמנה ישירה של המלון ללא עמלות:
    https://www.booking.com/hotel/th/panviman-koh-phangan.en.html?aid=1947084&no_rooms=1&group_adults=2

תמונה מהמרפסת בחדר:

תמונה מהבריכה של בית המלון:

 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply