Travels

CRETE

אחרי תקופה של שנה וחצי שהייתי בארץ וסיקרתי לכם אטרקציות, מלונות ומקומות מיוחדים בארץ הגיע הזמן לחזור לטיולים ברחבי העולם! אחרי שיעד הטיסה השתנה לי שלוש פעמיים בעקבות ביטולי טיסות, בסוף היעד הנבחר – כרתים. רגע לפני שמתחילה עם כל ההמלצות למקומות שאסור לכם לפספס בכרתים, קיבלתי המון בקשות ושאלות בעמוד האינסטגרם שלי על טיסה ליוון בתקופת הקורונה. ולכן אפתח בזה. בעייני, מעט מאתגר לטוס בדקה ה90 בתקופת הקורונה בגלל שיש צורך בהיערכות לקראת הטיסה מבחינת בירוקרטיה וטפסים. ולכן, אמליץ לפחות כמה ימים של תכנון מראש בתקופה זו.  

*עדכון נכון ל12.4.2023 אין הנחיות קורונה והכניסה לאי חופשית*

כרתים:
האי כרתים הוא אחד מהאיים הגדולים באזור הים התיכון והאי הגדול ביותר ביוון. אנחנו הגענו לכריתים לארבעה ימים בלבד והזמן שלנו היה מוגבל. רצינו להספיק ולעשות הרבה דברים אך בפועל, לא הספקנו הכל במגבלת הזמן שלנו.  נחתנו בשדה התעופה בהרקליון והחלטנו להתמקם באזור חרסוניסוס (שנמצא במרחק 40 דקות נסיעה מהרקליון).
בנחיתה בשדה התעופה הרקליון:
* ישר לאחר הנחיתה בשדה התעופה רכשנו ביציאה כרטיס סים עם אינטרנט ב בVoda Phone במחיר מופקע של 30 יורו. בדיעבד, לא שווה את המחיר, יקר מאוד וניתן לרכוש בעיר סים בחצי מחיר. 
* אם נחתתם בהרקליון ואתם מתכננים לשהות בחרסוניסוס- *אל* תסעו משדה התעופה למלון במונית!! המחירים יקרים מאוד ויעלו לכם פי 20, ואפילו פי 30 מאשר בתחבורה ציבורית. משדה התעופה יוצא אוטובוס לכיוון חרסוניסוס ומגיע תוך 40 דקות. האוטובוס מסודר, נוח מאוד עם מזגן והמחיר יורו וחצי בלבד לאדם! המקומיים נחמדים מאוד וישמחו לסייע לכם. אם אתם לא מוצאים את תחנת האוטובוס תשאלו ותבקשו עזרה! 

בנחיתה שלכם בהרליון רגע לפני שאתם מגיעים למלון שלכם… אין מצב שאתם מוותרים על המסעדה Kouzeineri אחת מהמסעדות הטובות ביותר שאכלנו בהן! המסעדה מדורגת פצצה ולא סתם! המחירים נוחים ולא יקרים, אלנו צ’ייס בורגרים מעולים עם לחמניה שצרובה בחמאה. פשוט וואו. תודו לי על ההמלצה הזו אחר כך… 
כתובת: Αγίου τίτου, Evropis &, Iraklio 712 01, יוון

חרסוניסוס: 
המלצה מספר 1: מלון Creta Blue Boutique Hotel 
המלון  Creta Blue Boutique Hotel  הוא מלון בוטיק, ארבעה כוכבים הממוקם בקונטוקאלי (שוכן על הר, במרחק חמש דקות נסיעה במונית או ברכב מחרסוניסוס). גילוי נאות, כשהזמנתי את המלון ראיתי במפה שהוא דיי קרוב לים במרחק כמה רחובות, אבל לא תיארתי לעצמי שהוא נמצא על הר. מצד אחד, המלון היה מעט מרוחק ממרכז העניינים אבל הוא היה ממוקם בפינה שקטה עם רחובות קסומים ואווירה מיוחדת מאוד מסביב. מידי יום ירדנו את הירידה לעיר ברגל (רבע שעה) ובחזור לקחנו מונית בעלות של 7 יורו. 
בעל המלון ג’ורג’ היה מדהים ונענה לכל בקשה שלנו, החל מסיוע בהזמנת בדיקות הקורונה עד למלון ועד השכרת רכב (הוא ביצע עבורנו השוואת מחירים וטלפונים לסוכנויות רכב שונות). ג’ורג’ היה אדיב מאוד והיה זמי עבורנו כל הזמן בווצאפ. 
המלון הוא מלון בוטיק עם נוף מדהים לעיר, ועם בריכת אינפיניטי מטורפת! אנחנו היינו בחדר מספר 421 עם יציאה לבריכה המשותפת. החדר היה נקי ומעוצב בסגנון בוהו מיוחד מאוד, החדר שלנו כלל סלון מרווח עם ספה, כספת, חדר שינה עם מיטה גדולה ונוחה, וחדר שירותים ומקלחת חדשים ומשופצים. חשוב לציין שכשרצינו להתקלח בשעות הערב המאוחרות לא תמיד היו לנו מים חמים. ארוחת הבוקר אינה בסגנון בופה אלא מוגשת אל השולחן. הארוחה דיי מצומצמת אך אם תבקשו תוספת תקבלו בשמחה על ידי צוות המלצרים. כמו כן, יש התחשבות בהעדפות שלכם מבחינת האוכל- יש לציין זאת מראש לצוות. המלון לא היה עמוס בכלל בזמן השהות שלנו והחוויה שלנו מהמלון הייתה טובה מאוד. 
המחיר לשלושה לילות בערך 850 ש”ח (בתקופה שאנחנו הגענו) על בסיס לינה וארוחת בוקר.  קישור להזמנה ישירה של המלון

https://www.travelor.com/he/hotels/place/gr/6976456?fid=65694&check_in=2024-08-23&check_out=2024-08-24&guests=a,a&country=IL&currency=ILS&session=99f722ab-9548-42df-8f3f-6c8c4e38c2bf

כתובת: Ipsilantou Street, Koutouloufari 700 14, יוון

המלצה מספר 2:  King Scorpio Beach Bar Restaurant
אחת מהמסעדות היפות שנמצאות על החוף בחרסוניסוס. בבעלות המסעדה חוף פרטי וניתן גם לשבת בחוף. המסעדה מהממת ומעוצבת בסגנון בוהו מגניב. הגענו למסעדה ממש במקרה, היא נראתה לנו יפה ומשכה לנו את העין מבחוץ, נכנסנו אליה ללא שום המלצות ולא התאכזבנו! המלצר שלנו מנוס, היה מאוד נחמד וסבלני והשירות היה מצוין. עד שהאוכל הגיע ירדנו להנות מהחוף למטה וכשעלינו הפתיעו אותנו ועיצבו לנו את שולחן מדהים עם פרחים . הקוקטיילים במקום היו מעולים והאוכל היה מצוין. הזמנו ברסקוטה וסלט יווני, קוקטיילים, ולסיום פינקו אותנו בקינוח מתנה! המסעדה לא יקרה ביחס למסעדות האחרות. לגמרי מומלץ! אנחנו לא הזמנו מקום מראש למסעדה, ולא היה עומס בכלל. אך חשוב לציין שבתקופה זו כרתים באופן כללי לא עמוסה וכך גם המסעדות ובתי המלון. ממליצה להתעדכן מול המסעדה לפני ההגעה לוודא שאין צורך להזמין מקום. 
קישור לאתר האינטרנט של המסעדה: https://www.scorpiobeachbar.com/
כ
תובת: 25is martiou Chersonisos, 25is Martiou, Limenas Chersonisou 700 14, יוון

 

המלצה מספר 3: Kahlua Premium Beach Bar
אחת מהמסעדות המומלצות באזור! אחת מהמסעדות שהמליצו לנו עליה הכי הרבה מקומיים והחלטנו שאנחנו חייבות להגיע ולראות במה מדובר. גם למסעדת Kahlua בדומה למסעדת King Scorpioיש חוף פרטי מהמם. יש במקום אווירה מצויינת ואוכל וקוקטיילים מעולים. הזמנו פסטה פנה עם עוף שמנת ופטריות, בנוסף הזמנו מנה של בשר לבן בתוספת פירה בטטה ופלטת פירות מפנקת וקוקטייל מצוין. המנות היו מעוצבות ומצולחתות כמו במסעדת גורמה. בערב כשמחשיך יש דיג’י שמנגן והמקום מואר בצבעים. המקום פתוח בכל שעות היום ונמצא ממש על החוף בחרסוניסוס. המחירים היו סבירים, מעט יותר ירים ממסעדות אחרות באזור. לא הזמנו מראש מקום במסעדה והיא לא הייתה עמוסה, שווה להתעדכן מראש מול המסעדה אם יש מקומות פנויים. 
קישור לאתר של המסעדה: https://www.scorpiobeachbar.com/
כתובת: 25 Martiou, Giampoudaki &, Chersonisos 700 14, יוון

המלצה מספר 4:  Palm Beach 
גם על ה- Palm Beach שמענו הרבה מאוד המלצות ממקומיים.  Palm Beach נמצא על הטיילת בחרסוניסוס ומשמש גם כמסעדה וגם כבר/מועדון הפתוח בשעות הערב והלילה. במהלך כל הטיול שלנו בכרתים הייתה מגבלה של השמעת מוזיקה במרחבים הציבוריים בגלל הקורונה ובערב האחרון שלנו מגבלה זו בוטלה ולכן החלטנו להגיע למקום. יש במסעדה קוקטיילים מצויינים, מעוצבים מיוחד מאוד, אוכל מצוין במחירים סבירים לגמרי. בערב המקום משמש כסוג של מועדון (רוב האנשים לא קמו לרקוד בשעות שאנחנו היינו, אבל עדיין הייתה אווירה טובה).  היה במקום דיג’י שניגן והיו הרבה אנשים במקום. מומלץ מאוד להזמין מקום מראש (הרבה אנשים חיכו בתור ארוך בחוץ). אנחנו היינו בטוחות שאנחנו קופצות למסעדה בקטנה עם קצת מוזיקה ובסוף גילינו שאנחנו לא לבושות בהתאם למקום ולאווירה. אפשר להגיע למקום בלבוש אלגנט, עקבים וכו’. 
קישור לאתר האינטרנט של המקום: https://www.palmbeachclub.gr/en
כ
תובת: 25is Martiou, Limenas Chersonisou 700 14, יוון

המלצה מספר 5: שייט בסירה דרך סוכנות הטיולים המקומית Touristline Travel
בביקור שלנו בחרסוניסוס ראינו חברת תיירות מקומית בקרבת המלון שלנו, נכנסנו והתעניינו באטרקציות המוצעות במקום. נטלי הנציגה במקום הייתה נחמדה מאוד, לא ניסתה לדחוף לנו אטרקציות שאנחנו לא מעוניינות בהן ונתנה את דעתה הכנה על כל אחת מהאטרקציות במקום.  בחרנו בשייט שאורכו כשעתיים בעלות של 25 יורו לאדם. המחיר כלל איסוף הלוך חזור מהמלון. במהלך השייט עצרנו פעמיים וקפצנו למים לשנרקל. באחת מהעצירות,  עצרנו במקום עם מערה מיוחדת ושחינו עד אליה. את השנורקלים קנינו באותו הבוקר בחנות הנמצאת בסמוך לסוכנות הטיולים. הבנו מנטלי שאין יותר מידי מה לראות במים באזור זה ולכן היא לא המליצה על צלילה עם בלוני גז. באמת לא היו דגים או אלמוגים מיוחדים במקומות שהגענו אליהם בשייט עם הסירה. אם יש לכם שנורקל בבית אתם יכולים להביא איתכם במקום לרכוש אחד חדש. השייט לא היה פרטי והיינו חלק מקבוצה (בערך 10-15 אנשים נוספים שהיו איתנו על הסירה). 
בסוכנות מציעים מגוון טיולי יום ואטרקציות שונות. 
כתובת של הסוכנות: El. Venizelou 209, Limenas Chersonisou 700 14, יוון
 

כמה נקודות אחרונות על חרסוניסוס:
* היינו בסטאר ביץ’- הגענו בעקבות המלצות… ממש לא וואו. לא התלהבנו בכלל מהמקום, ולא מהאווירה במקום. לא נשארנו בו והמשכנו הלאה. 

כותבת לכם עוד דברים שרצינו לעשות בחרסוניסוס ולא הספקנו… אמנם לא ביקרתי במקומות האלה אבל כותבת לכם בנקודות אפשרויות נוספות לאטרקציות בחרסוניסוס: 2 פארקי מים, הראשון Watercity Waterpark והשני Acqua Plus, טיול ג’יפים, פארק נושאי- מוזיאון לזאולוגיה Dinosauria Park. 

טיול יום מחרסוניסוס לחאניה:
ביום השני לטיול שלי ושל קורל החלטנו לשכור רכב ולנסוע מחוץ לחרסוניסוס. ג’ורג’ מנהל המלון סייע לנו בהשכרת רכב אוטומט בעלות של 55 יורו ליום שלם כולל ביטוחים. אנחנו הוצאנו מראש רישיון בין לאומי, אך בפועל הרישיון הרגיל שלנו הספיק. הדלק בנסיעה הזו עלה לנו בערך עוד 30 יורו. לטיול לחאניה יצאנו מוקדם בבוקר ועשינו מספר עצירות בדרך. 
עצירה מספר 1: Agia Pelagia
לאחר 40 דקות נסיעה מחרסוניסוס הגענו לעצירה הראשונה שלנו בכפר אגיה פלאגיה, שבעבר היה כפר דייגים מסורתי,  וכיום ידוע כאתר נופש לחוף הים. באגיה פלאגיה ישנו חוף צר השוכן בתוך מפרץ מוגן. אחד החופים היפים והמיוחדים באזור. הגענו בשעה מוקדמת בבוקר (בערך בשעה 8:00-8:30) שרוב המסעדות עוד היו סגורות. אבל יכלנו להנות מחוף כמעט ריק לגמרי ולא היה צורך לשלם על מיטות השיזוף. המסעדות במקום נפתחות לקראת השעה 10:00. ממליצה מאוד לא לוותר על המקום המקסים הזה ולהגיע כמה שיותר מוקדם אם אתם מעוניינים להנות מחוף ריק ולא עמוס, תמונות טובות ואווירה שקטה. 
כתובת: Agia Pelagia 715 00, יוון

עצירה מספר 2: Kamari Beach 
בעצירה השנייה עצרנו להתרעננות בחוף יפייפה נוסף בשם Kamari Beach . החוף נמצא באזור המערבי שבעיר רתימנון. במקום יש מסעדה (שהייתה סגורה כשאנחנו הגענו בבוקר) ומשאית נחמדה מאוד שמציעה בעיקר פרי-שייקים, קוקטיילים למיניהם ומשקאות חמים. אחלה עצירת התרעננות עם נוף מדהים. כדי להגיע לחוף היפייפה שבתמונה עם הסלעים, בהגעתכם לחנייה שליד המסעדה יש לפנות ימינה ברגל ולצעוד כמה דקות לחוף. אנשים שהיו במקום לא הגיעו לחוף הזה שהוא הרבה יותר מרשים בעייני והלכו לחוף שנמצא בסמוך למסעדה ולכנסייה.  
כדי להגיע לאזור של החנייה יש לכוון לכתובת: Nikiforos Fokas 741 00, יוון

*בדרך לחאניה ניתן לעצור במקומות נוספים, מקום מומלץ נוסף שאנחנו לצערי לא הספקנו לבקר בו הוא אגם קורנה שאמור להיות מקום יפייפה. 

חאניה:

המלצה מספר 1: Beach Agios Stefanos
השיא של הטיול שלנו היה לדעתי בהגעה לחוף סטפנו- אחד מהחופים היותר מיוחדים בכרתים, המים בחוף בצבע טורקיז, והחוף מוקף בצוק גבוה מרשים מאוד. חשוב לציין שהנסיעה לחוף אחת מהמפחידות שעשיתי בחיי אבל היא לגמרי הייתה שווה את זה (לא לבעלי פחד גבהים). מומלץ להקדיש למקום יחסית הרבה זמן כי הנסיעה וההגעה למקום לוקחת כמה שעות. בדרך לחוף נהגנו בכביש צר ותלול מאוד, ללא מעקה בטיחות, כביש דו סטרי ללא שוליים. אחרי שמגיעים לאזור של החנייה צריך לרדת ברגל בערך עוד 20 דקות עד ההגעה לחוף. מומלץ להגיע עם נעלי הליכה נוחות לירידה הרגלית, אנחנו היינו עם כפכפים והיה מאתגר מאוד. מומלץ להסחב איתכם עם כמה שפחות דברים ושיהיו לכם ידיים פנויות לירידה וגם לעלייה בסיום. מצרפת לכם תמונות של החוף המדהים הזה (גם מלמעלה וגם מלמטה)! הוויז וגם הגוגל מפוץ מכוונים בקלות למקום. 
כתובת: Akrotiri 731 00, יוון

המלצה מספר 2: הנמל הוניציאני
הנמל הוונציאני העתיק בעיר חאניה מקום יפייפה לטייל ולהסתובב בו. בנמל יש מבחר רחב של מסעדות מקומיות וטברנות וחנויות מקומיות ולגמרי מדובר על אחד מהמקומות הפוטוגניים והמתויירים באי. אני וקורל החלטנו להתיישב במסעדה הראשונה שאנחנו רואות באזור כי היינו רעבות מאוד. והתיישבנו במסעדה יוונית מקומית בשם Vasiliko. בעל הבית היה נחמד מאוד ושירותי והאוכל היה מעולה. המסעדה נמצאת ממש על הנמל הוניציאני ואפשר להגיע אליה בקלות בניווט של גוגל מפות. בחרנו לקחת מנה ראשונה סאראנקי שזה אחד מהמאכלים המקומיים (הטעימים!) והפופולאריים-גבינה מטוגנת. מגישים את המנה הזו בהרבה מסעדות יווניות מקומיות, ממליצה לכם לאכול את המנה הזו גם אם לא במסעדה הזו. אם אתם אוהבים גבינה זו לגמרי מנה מעולה. אחרי המנה הראשונה לקחנו עיקריות בליווי אוזו- משקה יווני מקומי. המסעדה מציעה בשרים, עופות ומאכלי ים למיניהם. 
כתובת: Akti Enoseos 3, Chania 731 32, יוון

המלצה מספר 3: Jerry’s The Sweet Foodtruck 
אחרי שהסתובבנו ברחובות העיר חאניה הגענו ממש במקרה למשאית מתוקים מדהימה הנקראת  Jerry’s The Sweet Foodtruck – המשאית מציעה מבחר קינוחים מיוחדים מאוד במחירים ממש זולים (יחסית למחירים בארץ). יש גם קינוחים אישיים וגם קינוחים שהם יותר גדולים ומתאימים לזוג ואפילו לקבוצה. אין איפה לשבת במקום, אבל תוכלו לקחת איתכם לדרך או לאכול במקום עצמו בעמידה. לכל אוהבי הסוכרים, המתוקים והשוקולד… מומלץ מומלץ מומלץ!!!!! בתמונה: חתיכות לחם בריוש מתוק ורך ברוטב קינדר בואנו ופררו רושה. 
כתובת: Chalidon 77, Chania 731 00, יוון

אם יש לכם זמן והטיול שלכם יותר ארוך מארבעה ימים אני ממליצה מאוד להשאר באזור של חאניה, יש טיולים מדהימים באזור שאנחנו לצערי הרב לא הספקנו בגלל קוצר זמן. לא רצינו לרוץ יותר מידי והעדפנו להתמקד באזור מסוים ולמצות אותו. חופים נוספים שלא הספקנו להגיע אליהם אבל בנו שהם יפים ומומלצים מאוד: Balos Beach, Elafonisi

תהנו! 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply