Travels

Milan

אחרי כל כך הרבה ביקורים באיטליה, הגעתי בפעם הראשונה למילאנו בשיא שבוע האופנה וגיליתי את כל המקומות הקסומים שיש למילאנו להציע. החל ממסעדות מעולות, חיי לילה תוססים, קניות, ועד לאומנות והיסטוריה. 

כמה דברים חשובים: 
הגעה משדה התעופה מלפנסה למרכז מילאנו: במילאנו יש כמה שדות תעופה. אנחנו נחתנו בשדה התעופה מלפנסה במילאנו (נמצא כשעה נסיעה ממרכז מילאנו). בכדי להגיע למלון, נסענו ברכבת למרכז העיר ומשם לקחנו מטרו עד למלון שלנו. עלות נסיעה ברכבת משדה התעופה  13 יורו לאדם ולאחר מכן קנינו כרטיס נסיעה חופשי לשלושה ימים במטרו (ששימש אותו המון והיה משתלם מאוד) במחיר של 12 יורו לאדם. כל עוד אתם לא נוחתים בלילה, ממליצה מאוד על הגעה למרכז העיר בתחבורה ציבורית. נסיעה נוחה מאוד וחוסכת עלויות רבות. בדרך כלל מוניות והסעות משדה התעופה למרכז העיר יקרות מאוד וגובים בין 100-130 יורו להסעה. אם אתם נוחתים בלילה או מעוניינים בכל זאת בהסעה ממליצה על שירות ההסעות של עמוס ורינתי, שמציעים הסעות במחירים זולים (בערך 70-75 יורו להסעה) ניתן ליצור קשר בווצאפ בטלפון : 393886050005 + 
בדיקות קורונה במילאנו: המחירים של בדיקות PCR במילאנו יקרים מאוד. אני בדרך כלל בטיולים שלי מזמינה את הבדיקה עד למלון אבל הציעו לנו דרך המלון בדיקת PCR מחירים מופקעים של 120€ או 140€ עבור בדיקת PCR לאדם.  את בדיקת PCR עשינו בסוף במרפאה פרטית בעלות של 95€ לאדם. עשינו את הבדיקה במכשור אמריקאי מתקדם וקיבלנו את תוצאות הבדיקה תוך 10 דקות (חיכינו במקום עד לתוצאות הבדיקה). הרופאה במקום לא הייתה הכי נחמדה ושירותית, והמחיר עדיין דיי גבוה. אם קורה ואתם נתקעים וצריכים תוצאת בדיקת PCR מהרגע להרגע זה יכול להיות פתרון מתאים עבורכם. ניתן להזמין תור בווצאפ במספר טלפון: 393755058876 +
בדיעבד, הבנתי שניתן להזמין בדיקת קורונה דרך מרפאות Synlab שנמצאת בכל רחבי איטליה וגם במילאנו במחירים הרבה יותר נוחים .
אינטרנט: בהגעה למילאנו רכשנו סים בחברת Windtre , שיש להם סניפים בכל רחבי מילאנו. רכשתי את הסים ב35 יורו ופתחנו נקודת גלישה לפלאפון השני (לא קנינו שני סימים).  לאחר הרכישה של הסים המתנו שעה והאינטרנט התחיל לעבוד. הסים תקף לחודש ויש בו 70 ג’יגה. לאחר חודש ניתן לחדש אותו ב10 יורו נוספים. זוהי החבילה המתאימה ביותר לתיירים שמגיעים לאיטליה. תקבלו יחד עם הסים טופס רכישה של הסים, אם תהיה בעיה כלשהי תוכלו לחזור לאחד מהסניפים של Windtre והם יסייעו לכם. אחרי שהסתובבתי במילאנו ראיתי גם שיש את החברה VodaPhone, ניתן לברר גם שם לגבי סים ואינטרנט. 

לינה: אנחנו ישנו במלון Dei Cavalieri שדעותיי חלוקות עליו. היתרון המרכזי שלו שהוא נמצא במרחק הליכה של ארבע דקות מהדואמו. שילמנו יחסית הרבה כסף על המלון, קיבלנו חדר קטן וצפוף ובקושי היה לנו מקום לפתוח את המזוודות, הייתה לנו תקלה עם הדלת של החדר שלא הצליחה להפתח והשירות במלון היה לא משהו. אחרי שהתלוננו שודרגנו לסוויטה מרווחת מאוד, משופצת ומאובזרת. יש אזור במלון שעבר שיפוץ ואזור אחר במלון של חדרים ישנים. ארוחת הבוקר במלון יחסית בסדר, לא מאוד מגוונת ובגלל הקורונה היא בהגשה של צוות המלון. מצרפת לכם תמונות מהסוויטה אליה שודרגנו וקישור להזמנה או צפייה בחדרים נוספים במלון: 

https://www.travelor.com/he/hotels/place/it/4149041?fid=65694&check_in=2024-08-23&check_out=2024-08-24&guests=a,a&country=IL&currency=ILS&session=99f7208f-d928-4972-bbb1-43acb1e04ba4&filters=

המלצה מספר 1: מקומות מרכזיים במילאנו
ארשום לכם ממש בקצרה מקומות תיירותיים שמומלץ לבקר בהם בשהות שלכם במילאנו. תוכלו למצוא מידע נוסף על המקומות האלה באינטרנט. 
קתדרלת דואמו– אחת מהקתדרלות המפורסמות ביותר ברחבי איטליה. הקתדרלה מרשימה מאוד גם מבפנים ומומלץ מאוד להכנס לבפנים ואפילו מומלץ עוד יותר לעלות למעלה. מחיר מחיר כניסה לקתדרלה 5 יורו לאדם, וכניסה לקתדרלה כולל עליה במעלית לנוף למעלה 19 יורו לאדם.
קסטלו ספורצ’סקו (Castello Sforzesco)– מצודה מרשימה מוקפת סביבה בגנים. במקום יש יותר מ10 מוזיאונים עם יצירות של אמנים איטלקיים גדולים כמו דה וינצ’י ומיכלאנג’לו.  הטירה נמצאת בתוך פארק סמפיונה שהוא מהמם בפני עצמו, פארק ענק וירוק שכיף מאוד להסתובב בו, יש בו גנים מקסימים, הרבה צמחייה ובעלי חיים המקום מתאים מאוד לפיקניק. גם אם אין ברצונכם לבקר במוזיאונים, עדיין מומלץ לבקר במצודה עצמה, הכניסה למקום ללא תשלום. 

שער השלום של מילאנו (Arco della Pace)– נמצא גם הוא בכניסה לפארק סמפיונה במרחק הליכה מקסטלו ספורצ’סקו. 

המלצה מספר 2: מסעדות
בר-מסעדה Dry Milano-
אחת מהמסעדות המעולות שהיינו בה. יש במקום אווירה מיוחדת מאוד וחבר׳ה צעירים. השף לורנזו מכין מנות איטלקיות מעולות , הקוקטיילים מעולים והאוכל ברמה גבוהה מאוד. בתפריט יש מאכלים מיוחדים שלא תוכלו למצוא מקום במקומות אחרים. כל האוכל מיוצר במקום, הבצק של הפיצות ושל הפוקצ’ות במצב תפיחה בין יומיים לשלושה. אנחנו טעמנו במסעדה את מנות הדגל במסעדה בהמלצת השף. המנה הראשונה הייתה נקניקים מעולים על פוקצ’ות עם קרם מוצרלה, מדובר על אחת מהמנות הנמכרו ביותר במסעדה. בנוסף, אכלנו פיצה עם זוקיני ומוצלה שהייתה מעולה.  
מומלץ מאוד להזמין מקום מראש, ניתן לבצע זאת דרך האתר. 
שעות פתיחה: כל ימות השבוע בין השעות 19:00-2:00, המקום סגור ביום שני. 
כתובת: Via Solferino, 33, 20121 Milano MI
אתר אינטרנט: https://drymilano.it/

 Panzerotti Luini- אחת ההמלצות הכי משמינות וטעימות! מדובר על מאפים שהם בטעם של סופגניה מטוגנת ממולאים בכל טוב. אני לקחתי את המאפה עם הפיצה בפנים, והוא היה פשוט ואוו. בשעות הצהריים המקום עמוס במיוחד, כשהגעתי היו 2 תורים ארוכים מאוד. אל תבהלו התורים עוברים ממש מהר וזה לגמרי שווה את ההמתנה שלכם!!! המקום נמצא ממש קרוב לדואמו ולגלריה עמנואל. אין במקום אפשרות לשבת ולוקחים את המאפים לדרך.
שעות פתיחה: כל ימות השבוע בין השעות 10:00-20:00, המקום סגור ביום ראשון. 
כתובת: Via Santa Radegonda, 16, 20121 Milano MI


 פיצריית Piz –  המקום מעוצב מהמם, הפיצה דקה וטעימה , הבצק מעולה והשירות מצוין. כבר בקבלת פנים כשהמתנו כמה דקות כל אחת קיבלה יין לקבלת פנים. שימו לב שמשלמים על ההושבה במקום (בדומה למסעדות נוספות ברחבי מילאנו). יש במקום אווירה כיפית וצעירה. ניתן לשבת גם בתוך המסעדה וגם בחוץ. 
שעות פתיחה: כל ימות השבוע בין השעות 12:00-15:00, 19:00-23:15. 
כתובת: Via Torino, 34, 20123 Milano MI

פיצריית Spontini– פיצרייה מעולה הפיצה טעימה מאוד, מוכרים במקום גם לזניות. הבצק של הפיצה עבה מאוד (לא מתאים למי שלא אוהב פיצות עבות). אין כיסאות לשבת במקום, רק שולחנות גבוהים והאכילה בעמידה, ניתן להזמין פיצה ולקחת איתכם לדרך. התור התקדם יחסית מהר. 
שעות פתיחה: כל יום בשעות 12:00-15:00, ו- 18:30-23:00 
כתובת: Via Gaspare Spontini, 4, 20129 Milano MI


המלצה מספר 3: מתוקים ברחבי מילאנו:
Cafe Napoli- לאוהבי הקפה רשת cafe napoli מציעה קפה איכות ומיוחד מאוד במחירים נוחים. מדובר על קפה חברתי, אנשים שמגיעים למקום יכולים לתרום סכום כסף עבור כוס קפה ובמקום יש לוח בו כותבים מי תרם וכמה. כך ,מי שאין ביכולתו לקנות כוס קפה, יכול להגיע לקפה נאפולי ולשתות קפה ללא עלות. לקפה נאפולי יש סניפים רבים בכל רחבי מילאנו. מומלץ! 

גלידת Venchi – איך אפשר בלי הגלידריה האיטלקית המפורסמת Venchi. אחד המקומות שהכי חיכיתי להגיע אליהם מאז הביקור האחרון שלי ברומא לפני שנתיים! אין מצב שתגיעו עד לאיטליה ולא תטעמו את גלידת Venchi. מדובר על אחת מהגלידריות הכי מפורסמות וטעימות ברחבי איטליה. לגלידריית Venchi סניפים בכל רחבי איטליה וגם במילאנו תוכלו למצוא מספר סניפים.

חנות ממתקים-ODStore Building Milano Duomo – אם אתם מכורים לממתקים זה בדיוק המקום בשבילכם. החנות ממוקמת ממש על הדואמו . בחנות יש מגוון ממתקים וחטיפים מיוחדים שאין בארץ. אחלה מקום לקנות בו מתנות.  
שעות פתיחה: כל יום בין השעות 8:30-1:00
כתובת: P.za del Duomo, 20123 Milano MI

המלצה מספר 4: קניות 
לאיטליה הגענו בדיוק שבוע האופנה, הייתה אווירה מיוחדת ברחובות והמחירים בכל מקום היו בהתאם. הכניסה לתצוגות האופנה סגורות לבעלי הזמנה בלבד ומגיעים אליהם בדרך כלל מפורסמים ומעצבי האופנה. מבחינת קניות תוכלו למצוא הכל מהכל. תוכלו למצוא אופנה עילית של מעצבי העל (גוצ׳י, פרדה, שאנל וכו’), רשתות איטלקיות מקומיות ואת חנויות הבגדים שאנחנו מכירים מהאארץ. אז איפה עושים קניות במילאנו בירת האופנה?
קניון Il centro – אחרי שביקרנו בכמה קניונים יכולה להגיד לכם שזה הקניון המוצלח ביותר! קניון ענק שיש בו הכל מהכל, חנויות גדולות מאוד (חלקן כמה קומות!). בקניון יש מבחר ענק של חנויות: גם הרשתות שאנחנו מכירים מהארץ וגם חנויות איטלקיות מקומיות מיוחדות (בקניון הזה יש סניף של Primark למעוניינים). המחירים בקניון הזה יחסית נוחים. החסרון היחיד של הקניון, שהוא יחסית רחוק ופחות נגיש. ממליצה להגיע לקניון עם אוטובוס שיוצא דרך התחנה Centrale. לאחר בדיקה, זו הדרך הנוחה והזולה ביותר.

רחוב Corso Bueno Aires – אחד מרחובות הקניות המומלצים ביותר. מדובר על רחוב קניות ארוך מלא בחנויות במחירים יחסית נגישים (רוב החנויות שברחוב הזה נמצאות גם בקניון Il centro, בקניון היה מבחר גדול יותר).
חנות וינטג׳ יד שנייה- Humana vintage Milano. חנות עם הרבה סטייל , בגדים איטלקיים יד שנייה. נמצאת יחסית בקרבת קתדרלת דואמו. למעוניינים, חנויות יוקרה של מותגי העל יש ממש בכל מקום ברחבי מילאנו. תוכלו למצוא חנויות יוקרה במתחם של ויקטוריו עמנואל, במתחם רינצ׳נטה ועוד.

רובע Naviglli – רובע נאבילי המכונה גם רובע התעלות של מילאנו, הוא אזור עם תעלות יפייפיות בתי קפה נחמדים באזור . בערב המקום תוסס והאזור מתאים מאוד למקום בילוי. ביום ראשון האחרון בכל חודש יש שוק ענק ברובע Naviglli שאסור לכם להחמיץ! בשוק מוכרים הרבה פרטי וינטג׳, עתיקות ובגדים מיוחדים מאוד. אנחנו יצאנו עם כמה מציאות במחירים זולים מאוד. הגענו ביום גשום והכל היה פתוח כרגיל. 

המלצה מספר 5: סיור עם רינתי “מילאנו שלי”
באחד מהבקרים שלנו יצאנו לטיול עם רינתי ברחבי מילאנו. רינתי היא צלמת ישראלית המתגוררת במילאנו יותר מעשור יחד עם בעלה. רינתי והצוות שלה מוציאים סיורים מיוחדים ברחבי מילאנו: סיור קלאסי, סיור קפוצ’ינו, סיור אופנה, אדריכלות, אומנות ואפילו סיור שמותאם לילדים. אורכם של כל הסיורים שלוש שעות (מלבד סיור האדריכלות שאורכו 4 שעות). סיור קלאסי במרכז העיר הכולל אתרים מרכזיים ,המחיר שלו 60 יורו לאדם. כל הסיורים האחרים (קפוצ’ינו, אדריכלות, אומנות, אופנה, סיור המותאם לילדים) במחיר של 80 יורו לאדם.  
הסיורים מוצעים בשפה העברית, אנגלית וגרמנית וככל שיש יותר משתתפים בסיור המחיר זול יותר (ישנה הנחה לקבוצות). רינתי תגלה לכם את מילאנו כפי שלא הכרתם אותה לפני כן, תספר לכם סיפורים מעניינים ותגלה לכם פינות קסומות בעיר. במהלך הסיור רינתי צילמה אותנו דרך הטלפון שלה ויצאנו עם מזכרות מקסימות .
רינתי נתנה לנו טיפים להמשך השהות שלנו במילאנו, לגבי לוחות זמנים, סייעה לנו בהזמנת בדיקת קורונה, קישרה אותנו לבית חב”ד וכו’. רינתי מארגנת הכל מהכל, סיורים, טיולי יום, הסעות משדה התעופה ובחזרה והמחירים זולים ביחס למחירים אחרים המוצעים.  
ניתן ליצור קשר עם רינתי  דרך הווצאפ (אין מענה בשבתות וחגים):  393209548486 +
כתובת לאתר האינטרנט: https://milano-mia.com/


המלצה מספר 6: צילומים במילאנו 
במילאנו פגשתי 2 צלמות מדהימות. אם אתם מעוניינים במזכרת מדהימה מהטיול שלכם זו לגמרי הכתובת!  
הצלמת הראשונה, שמה לילה והיא מתגוררת בעיירה המהממת קומו. פגשתי את לילה בקומו ויצאנו ליום צילומים משותף. לילה מצלמת, עושה סיורים ברחבי קומו, יוצאת עם מטיילים להסתובב ומגיעה גם למילאנו . אם אתם מתכננים טיול בקומו לילה תוכל להתלוות אליכם לטיול ולעשות תמונות מעולות. לפרטים נוספים ומחירים, ניתן ליצור קשר עם לילה בווצאפ במספר טלפון: 380995101597+ 


הצלמת השנייה, שמה טניה והיא מתגוררת במילאנו. את טניה פגשתי במקום המרכזי והפוטוגני ביותר במילאנו- הדומאו. נפגשנו ביום החורפי והגשום ביותר בטיול, ולמרות זאת היא דאגה להרים את מצב הרוח ולהוציא תמונות מדהימות למרות מזג האוויר הקודר. טניה מגיעה עם הרבה אנרגיות ועם וייבים כיפים. למחירים ופרטים נוספים, ניתן ליצור קשר עם טניה בווצאפ במספר טלפון: 393284994145+ 

 

המלצה מספר 7: טיול יום לאגם קומו
באחד מהימים החלטנו לנסוע לבקר בעיירה הקטנה קומו, שנמצאת צפונית למילאנו. ניתן להגיע לקומו גם ברכב וגם בתחבורה ציבורית. אנחנו בחרנו לנסוע בתחבורה ציבורית. נסענו במטרו עד לתחנה המרכזית Centrale ומשם לקחנו רכבת עד לתחנה Como San Giovanni, הנסיעה הייתה נוחה מאוד וארכה בערך כחמישים דקות. אגם קומו מוקף סביבו בכפרים ציוריים והרים ומציע אווירה שקטה, מיוחדת ושונה מאוד ממילאנו.  בקומו יש מספר אפשרויות: ניתן לקחת הפלגה לאזור בלאג’יו. אנחנו וויתרנו על ההפלגה מכיוון שהיה תור והמתנה ארוכה מאוד. אם אתם מעוניינים בהפלגה מומלץ מאוד להזמין מראש כרטיסים באינטרנט!! אפשרות נוספת היא לעלות בפוניקולור (רכבת שעולה להר) לנקודת תצפית מהממת על קומו וסביבתה. גם פה היה תור דיי ארוך, אבל הוא התקדם יחסית מהר ולגמרי היה שווה את ההמתנה!
אם יש לכם מספיק זמן ואתם מעוניינים בטיולי יום נוספים ממילאנו ישנן מספר אפשרויות נוספות: אגם גארדה והעיירה סירמיונה, העיר ורונה, חמשת הכפרים (Cinque Terre), לוגאנו (שוויץ), ניתן גם לעשות טיול יום ברכבת לונציה. 
 

מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים ממילאנו ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   
ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באיסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי!

You Might Also Like...

1 Comment

  • Reply
    גיל
    26/07/2022 at 20:21

    וואו התמוגגתי מהבלוג מהכתיבה ומהתמונות המשגעות שלך

Leave a Reply