Travels

AMSTERDAM

*אמסטרדם*

וואו אז קודם כל, העלתי את הבלוג ממש לפני שטסתי לאמסטרדם וכשחזרתי ראיתי כבר אלפי צפיות! ממש תודה רבה לכולם, שמחה לקבל מכם את כל ההודעות המחממות 🙂
אז באמסטרדם יש לנו גם חברים וגם משפחה, לכן זו לא הייתה הפעם הראשונה שלי שם. הפעם נסעתי עם אמא שלי, דודה שלי ובת דודה שלי. אספתי לכם מספר המלצות מיוחדות ומקומות ששווה לבקר בהם.
אז למבקרים באמסטרדם פעם ראשונה, העיר פשוט מדהימה ויש המון מה לראות גם באמסטרדם וגם מחוצה לה. כל פעם כשאני מבקרת באמסטרדם אני מרגישה שלא הספקתי את הכל ותמיד יש לי עוד מה לראות שם. בקשר לטיסות, אמנם הטיסות לשם בדרך כלל לא זולות אבל זה יעד שלחלוטין אסור לפספס לדעתי. אנחנו באופן קבוע מתגוררים או אצל החברים שלנו או אצל המשפחה כרבע שעה מאמסטרדם ולכן אין לנו עלויות של מלון (אצרף לכם מלון בוטיק מומלץ בסוף הבלוג). את הטיסה סגרנו דרך אתר “ALICE”, שאני נוהגת להזמין בו בדרך כלל (או בskyscanner) וטסנו טיסת קונקשיין שעצרה באיסטנבול (טורקיה). חברת התעופה הייתה atlas global והיינו מאוד מרוצים מהטיסה. בדרך כלל אני לא טסה בקונקשיין, אבל ההבדלים במחירים היו ממש משמעותיים (בכל זאת שיא העונה), הזמנו את הכרטיסים רק חודש מראש (ולא דקה 90) ולכן שילמנו דיי יקר.

כמו שכבר הצלחתם להבין אני מתה על מסעדות טובות, אוכל טוב ועל מתוקים, אז….
 המלצה ראשונה: מסעדת אבוקדו
אז למסעדה הגעתי דרך סרטון שהופץ בפייסבוק, ולמען האמת אני לא חובבת אבוקדו אבל המשפחה שלי כן. לכל מי שלא מכיר, המסעדה כולה, וכל המנות המוגשות בה מבוססות על אבוקדו. אז כן, גם אני אכלתי אבוקדו ואת האמת שדיי נהנתי המנות היו מעולות. המלצרים במסעדה מדברים רק אנגלית (ולא הולנדית) ורוב ההולנדים לא מכירים את המסעדה. להערכותכם מראש, התשלום במסעדה הוא רק באשראי (ולא במזומן) וניתן לחלק את התשלום רק בשני אשראי ולא יותר. המחירים המסעדה ממש סבירים ולא יקרים, מתאימים לכל כיס והמנות מושקעות וטעימות. התקשרנו להזמין מקום מראש, אמרו לנו שאין הזמנת מקומות מראש ושצריך להגיע למקום. הגענו למקום והיינו צריכים להכנס לרשימת המתנה של 40 דק’ (שלגמרי הייתה שווה את זה). בנתיים ב40 דק המתנה עשינו סיבוב באיזור, והלכנו לספסל מגניב שרציתי לבקר בו, ספסל שלגמרי שווה תמונה איתו שממש נמצא בהמשך הרחוב, אז אם אתם כבר בסביבה שווה להגיע. הלכנו גם לשלט IAMSTERDAM המפורסם שנמצא ממש שבע דקות הליכה מהמקום, היה מתוייר מאוד, המוני ומלא באנשים ולא בדיוק היה אפשר לצלם שם תמונה.

הכתובת של הספסל: Frans Halsstraat 64, 1072 BT Amsterdam, The Netherlands
* למקום הגענו דרך Google Maps, כל הניווטים בעיר עשיתי דרך האפליקציה שהייתה לי מאוד נוחה.
הכתובת של המסעדה: Daniël Stalpertstraat 61, 1072 XB Amsterdam

המלצה שנייה: מוזיאון הייניקן+ שייט בתעלות+ ביקור בAdam’s Lookout :
אז במוזיאון הייניקן הייתי בעבר אבל המקום עבר שיפוץ, שינו אותו לטובה, והחוויה הייתה שונה לגמרי. מוזיאון הייניקן מספר על תהליך ייצור הבירה, חוויה נחמדה מאוד ומומלצת, במהלך הסיור נותנים טעימות של בירה ובסוף הסיור מגיעים כמו לפאב קטן של הייניקן עם מוזיקה ובירה (שכלולה במחיר), הסיור הוא בערך שעה וחצי. כאשר קונים כרטיסים בכניסה למקום ניתן לקנות כרטיס ב-30 יורו לבן אדם, במקום ב21 יורו, הכרטיס היותר יקר שאנחנו קנינו כולל שייט בנהר במשך 40 דק’ עד לAdam’s Lookout כולל כניסה למקום , מדובר על מקום יחסית חדש באמסטרדם (הוקם רק בשנים האחרונות) וכולל תצפית מדהימה על כל אמסטרדם. במקום יש נדנדה מדהימה על קצה הבניין, אשר מתנדנדת מעל כל הנוף של אמסטרדם, למעוניינים בנדנדה יש להוסיף עוד 5 יורו במקום (לא לבעלי פחד גבהים). בבניין למעלה בדרך כלל דיי קר ויש רוחות חזקות, לכן מומלץ להצטייד גם בלבוש ארוך. במקום יש גם מסעדה מעולה (מקורה), ואפשר לשבת שם עם תצפית מדהימה על כל אמסטרדם (אפילו רק לקפה). הכרטיס שקניתם כולל גם תמונה בחינם שמצלמים אתכם במקום ומדביקים אתכם על רקע הנוף, את התמונה מקבלים באמצעות קישור לטלפון ביציאה מהמקום.
אני ממליצה מאוד לקחת את הדיל הזה כולל הסיור במוזיאון, מכיוון שהכרטיס יוצא מאוד משתלם והשייט לשם יחסית יקר בלי זה. בכדי להגיע למקום צריך לחצות את התעלה, לכן תחבורה ציבורית בתוך העיר לא מספיקה וצריך בנוסף לתחבורה הציבורית לקחת גם שייט לשם. אם בחרתם במסלול שמציע מוזיאון הייניקן, בחזור ניתן גם לחזור עם השייט שלהם בחזרה לאזור של המוזיאון.

המלצה שלישית: van Wonderen Stroopwafels
ההמלצה הזו מלאה בקלוריות, ולא מומלצת לשומרי דיאטה!!!
הוופל המפורסם של אמסטרדם!! מדובר על שני וופלים שביניהם יש קרמל, ולמעלה שוקולד עם תוספת לבחירתכם.  ממליצה לאכול אותו במקום ספציפי “van Wonderen Stroopwafels”, שיש לו כמה סניפים ברחבי אמסטרדם. אנחנו אכלנו אותו בסניף שממש קרוב לשוק הפרחים: Bloemenmark,
*הליכה רגלית בערך של שבע דק’ לכן מומלץ לשלב את הביקור בשוק הפרחים יחד עם הוופל, באזור יש גם מגוון חנויות מזכרות וחנויות של גבינות שאפשר לטעום בהן גבינו וכמובן גם לקנות.
הכתובת של המקום : Kalverstraat 190, 1012 XH Amsterdam, Netherlands

המלצה רביעית: חנות גרביים מדהימה NicNic Fashion en Design Socks We Love

מדובר על חנות גרביים מדהימה, לכל הבנות (וגם לבנים) עם שיק. חנות עם מגוון רחב של גרביים מעוצבות ומדהימות. החנות נמצאת מרחק הליכה של עשר דקות בערך מהתחנה המרכזית, ובכללי ממליצה מאוד להסתובב באיזור הכולל מגוון חנויות מעצבים, אזור נחמד מאוד לביקור. הגרביים אמנם לא זולות, אבל החנות מדהימה ובכל זאת קנינו שם כמה זוגות גרביים. (באזור של החנות גרביים ממש קרוב יש עוד סניף של הוופל van Wonderen Stroopwafels).

** גילוי נאות, היה באיזור מסעדה/ מאפייה/ קונדטוריה שרציתי מאוד לבקר בה שיש עליה הרבה המלצות, אך לצערי לא הספקתי כי הגעתי לשם מאוחר מדי בערב. שם המסעדה PLUK , מגישה בעיקר ארוחות בוקר ומאפים מיוחדים, מוזמנים בכל זאת להתרשם:

המלצה חמישית: טיול יום לחיטהורן
ניתן לצאת ליום אחד מאמסטרדם טיול יום לחיטהורן, אנחנו נסענו עם חברים מקומיים (מאמסטרדם) למקום, כך שהייתה לנו הסעה עד למקום מדובר בערך על שעה/ שעה וחצי נסיעה. מקום פשוט קסום, שקט שניתן לעשות בו שייט ולצאת ממש לים הפתוח, השייט עולה 120 ש”ח בערך. ממליצה מאוד על הגעה למקום. ניתן לברר על דרכי הגעה למקום באינטרנט.

המלצה שישית: קניות
למעוניינים למקום הגענו דרך המטרו, ירדנו בתחנת הcentral station, בכללי המקום הכי יפה באמסטרדם בעיניי זה המקום הזה, אפילו סתם להסתובב בשדרה הראשית, מקום ציורי ופשוט מקסים.
יורדים בתחנת הCentral Station ברחוב Damrak, אנחנו את הקניות שלנו עשינו ברחוב: Nieuwendijk שהוא ממש הרחוב המקביל מצד ימין לתחנת מטרו שבה יורדים. ברחוב יש הרבה מותגים מקומיים, ואת החנויות והרשתות שאנחנו מכירים גם מהארץ (zara, mango…) יש גם כניסה לPrimark דרך הרחוב הזה( וגם דרך הרחוב הראשי) וגם יש חנות שאני מאוד אוהבת במחירים מאוד זולים New Yorker שגם נמצאת ברחוב הזה. ברחוב יש גם שלל קונדטוריות מתוקים, את הצ’יפס שהם מוכרים ….

המלצה שביעית: פסטיבל Mystery land
מדובר על פסטיבל שהייתי בו באמסטרדם לפני שלוש שנים והוא מתקיים כל שנה באמסטרדם בסוף אוגוסט/ תחילת ספטמבר. הפעם לא הסתדר לי מבחינת התאריכים להגיע לפסטיבל. מדובר על פסטיבל מוזיקה עם מיטב האומנים והדיג’יים בעולם. הפסטיבל הוא כמה ימים וניתן לקנות כרטיס ליום אחד או לכמה ימים לפי בחירתכם… למי שאוהב מסיבות, מוזיקה ואווירה צעירה זה בדיוק בשבילכם. את הכרטיסים קנינו מראש מספיק זמן לפני מהארץ. בפסטיבל הייתי עם עוד שתי חברות, והייתה חוויה מדהימה, הכרנו אנשים מכל רחבי העולם, אפילו ממקומות שלא חשבנו שנוכל להכיר אי פעם (כמו לבנון..) הייתה בפסטיבל תחושת ביטחון וכשהנפנו את הדגל של ישראל התקהלו סביבנו עוד הרבה ישראליים, ישראליים למחצה, אוהבי ישראל..
חוויה מיוחדת למי שלא היה בעבר בפסטיבל מסוג זה, ממליצה בחום …

המלצה למלון בוטיק Hotel Sint Nicolaas
*יש לשים לב בקיץ שלא בכל הקומות יש מזגן (בעיה רווחת בהרבה מקומות ברחבי אמסטרדם..). המלון ממוקם קרוב לתחנת הרכבת.