Travels

BUDAPEST

*בודפשט*
אחרי שהייתי בכל כך הרבה מקומות כמה פעמיים, החלטתי שהשנה אני מגיעה למקומות שעוד לא הייתי בהם- והיעד הראשון הוא בודפשט!

אני לגמרי התאהבתי בבודפשט, לא הגעתי עם ציפיות מאוד גבוהות והעיר לגמרי הפתיעה אותי! אתחיל מזה שבודפשט בתקופה הזו של השנה (אמצע/סוף נובמבר עד דצמבר) פשוט קסומה!!! כל הרחובות מקושטים לכבוד הכריסמס, שירי כריסמס, דוכנים והאווירה פשוט מדהימה! מזג האוויר היה קר, אני אחת שמאוד סובלת מקור ופעם ראשונה שאני באמת נוסעת בשיא הקור לאירופה אבל לגמרי היה שווה את זה! הצטיידנו בבגדים חמים וטרמיים, מטריה ויצאנו לטייל ברחובות.
בתמונות: קישוטים מקסימים לכבוד חג המולד, ממוקמים בקצה של רחוב Vaci, ברחוב Deák Ferenc. בכדי להגיע לרחוב, יש לרדת בתחנת המטרו: Deák Ferenc tér
זה רחוב מאוד מרכזי שקשה לפספס, בקצה הרחוב, מול המסעדה “הארד רוק קפה” תמצאו הרבה דוכני כריסמס. נמצא בקרבת מקום לגלגל הענק, שמשמש נקודת תצפית מדהימה על העיר ואני לגמרי ממליצה לעלול עליו לסיבוב.

כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים:

* טיסות- את הטיסות סגרנו דרך אתר sky scanner (כמו תמיד), בהלוך טסנו עם אל על ובחזור עם wizz. בכללי ממליצה מאוד לנסוע בנובמבר, זו תקופה מאוד זולה (בין החגים שלהם) ולכן הטיסות יצאו לנו זולות. היינו ארבעה ימים מלאים בבודפשט ולדעתי זה לגמרי מספיק.

* מלון- אנחנו לנו במלון Museum hotel, ארבעה כוכבים, מחיר ממש סביר, היינו מאוד מרוצים מהמלון הצוות היה שירותי ואדיב וענה לנו על כל שאלה, היה קרוב מרחק הליכה של 3 דקות מהמטרו והיה מרחק הליכה של 5 דקות מהרחוב של הבילויים (הברים, הפאבים..) קישור להזמנה ישירה של המלון ללא עמלות :
https://www.booking.com/hotel/hu/hotel-museum-budapest.en.html?aid=2001135&no_rooms=1&group_adults=2

* ניווט בעיר- בבודפשט התניידנו ממקום למקום עם גוגל מאפס שהיה ממש מעולה! (עשיתי חבילה בארץ, אבל יש אופציה בשדה תעופה לעשות במחיר מעולה).

* הסעות- למעוניינים בהסעות משדה התעופה ובחזרה: 36302075728+ אלכסנדרה, שילמנו לה 15 יורו (לזוג) לשדה התעופה בלילה מבית המלון. 36308466221+ מיקי , נהג מונית נוסף שעושה הסעות לשדה התעופה. אנחנו בהלוך נסענו בקו 100e משדה התעופה לעיר, היה נוח וזול, הטיסה בחזור הייתה בלילה לכן חזרנו עם ההסעה.

* התניידות בעיר- קנינו כרטיס של 72 שעות שהוא היה לנו מאוד שימושי, הכרטיס הוא לכל התחבורה הציבורית שלהם, כולל השייט בנהר הדנובה שלקח אותנו עד לפרלמנט ויצא מרציף 8.

* כרטיס סטודנט- אם אתם סטודנטים אני ממליצה לכם להיות מצויידים בתעודת סטודנט לאורך הטיול (יש מקומות בהם מקבלים הנחות, אני אציין בהמשך את המקומות שבהם מקבלים הנחה).

* בקניות- יש בבודפשט רשתות כמו בארץ: ברשקה, מנגו, זארה… מחירים מעט יותר זולים מהארץ. אני באופן אישי קניתי ב-New yorker את הבגדים שלי, מחירים ממש ממש זולים ואני אוהבת את האופנה שלהם מאוד. ניתן לבדוק את הסניפים שלהם בGoogle maps.

* לגבי סכום שיש להביא לטיול: אנחנו היינו ארבעה ימים מלאים (שילמנו טיסות, מלון וארוחת בוקר מראש), וכל אחד הגיע עם 2000 ש”ח, לאוכל, אטרקציות, ביזבוזים… ואשראי בינלאומי ליתר ביטחון. יכולה להגיד שהסכום הזה לגמרי הספיק (ואפילו לקצת קניות). מטרת הטיול שלנו לא הייתה קניות ולא השארנו לזה יותר מידי מקום גם.

* המרת כסף- אנחנו הגענו עם יורו והמרנו בבודפשט לפרויינט (שזה המטבע המקומי במדינה). ממליצה על צ׳איינג מעולה עם השער הכי טוב שראינו.
הכתובת שלו: Budapest, 1b Király utca, 1075 הונגריה

לבודפשט הגענו בעיקר לאכול ולהנות מהאוכל המקומי, לכן רוב ההמלצות יהיו של מסעדות ומקומות לאכול 🙂
מסכמת לכם את הדברים הכי שווים שעשינו (ושאכלנו) שאסור לפספס:
המלצה מספר 1: סיור קולינרי עם עופר ורדי
ביום השני שלנו בבודפשט עשינו סיור קולינרי שכלל 15 מנות ומשקאות מקומיים. מי שמעוניין באמת להכיר את האוכל והמטבח ההונגרי לדעתי זו הדרך הטובה ביותר. את הסיור הזמנו מראש מהארץ דרך האתר בקישור הבא: https://budapestfoodtours.simplybook.it/v2/?fbclid=IwAR2H_QUfKq_Rk7IdidZSW-DuoEjo1pdaMMZoWYgwAhtG7j6UuZIzkQj4DfY
ממליצה בחום, עופר לקח אותנו למקומות המקומיים, הסביר לנו על האוכל המקומי ומאפייניו והיה טעים ומהנה מאוד. הסיור אמנם ממש לא זול במונחים של בודפשט, אך לגמרי שווה את המחיר לדעתי, מדובר על מקומות שלא תגיעו אליהם לעולם ללא הסיור. יש אופציה לסיור בוקר או סיור ערב לבחירה. הסיור ארך כ-4 שעות. * לא בטוחה שהסיור מתאים לצמחונים/ טבעוניים, כי הרבה מהאוכל ההונגרי מבוסס על נקניקים ובשר. כמו גם לשומרי כשרות, יש לברר את הנושא מראש עם עופר (יש לו גם עמוד בפייסבוק והוא זמין לכל שאלה). https://www.facebook.com/BudapestFoodTours/
מצרפת טעימה קטנטנה של כמה תמונות מהסיור הקולינרי:



המלצה מספר 2: מסעדת comme chez soi
אמנם מדובר על מסעדה איטלקית ולא מסעדה הונגרית מקומית אך זו אחת המסעדות הטובות ביותר שהייתי בחיי (ואני לא מגזימה). הזמנו מקום שבועיים מראש באינטרנט, שלחנו להם מייל שאנחנו מעוניינים להזמין מקום למסעדה בתאריכים גמישים והם נתנו לנו מועד אחד שהיה פנוי. מדובר על מסעדה עם שירות פשוט מדהים, קיבלנו מנה ראשונה על חשבון הבית, קינוח קטן ויין על חשבון הבית. האוכל טעים בצורה יוצאת דופן. ממליצה מאוד לא לפספס את המסעדה הזו !!!!!

המלצה מספר 3: Mr Funk
המלצה מתוקה על MR Funk שמוכרים שם דונאטים ממש מיוחדים (הדונטים לא רק מקושטים אלא ממולאים גם בפנים).
המקום קרוב בהליכה רגלית לבזיליקה ולכן ממליצה לשלב את הביקור במקום ביחד. 
בתמונה: מילקשייק תות (טעם כמו של ארטיק תותי פרוטי) טעים בטירוף, עם דונאט חד קרן ממולא בקרם תותים.

 

 

 

 

 

 

 

המלצה מספר 4: Tiki Bar
אני ורועי בטיולים בדרך כלל פחות יוצאים בערבים אלא יותר מטיילים מהבוקר עד הלילה, הפעם ביקרנו בכמה ברים והבר הזה לגמרי לא איכזב !! ממליצה מאוד ! בר בעיצוב מטורף שקשה למצוא בארץ, אווירה מצויינת, קוקטיילים יפייפים והכי חשוב סופר טעימים ! המקום נמצא בקצה שדרה מקושטת ויפה מלאה במסעדות וברים. לאוהבי מתוק אני לקחתי liquid love והיה טעים בטירוף!

 

 המלצה מספר 5: החלקה על הקרח ומרחצאות חמים- סצ’ני:
ההחלקה על הקרח הייתה שונה לגמרי ממה שאנחנו רגילים (במתחמים הקטנים והסגורים בישראל), החלקה על רקע נופים פשוט מדהימים ומרהיבים תחת כיפת השמיים. המתחם לא פתוח בכל ימות השנה לכן יש לבדוק שעות וימי פתיחה לפני ההגעה למקום. אנחנו בדקנו מול פקיד קבלה במלון שלנו והוא בירר לנו שעות פתיחה של המקום באותו היום. מקבליחם לוקר מסודר במקום ומשכירים שם את נעלי ההחלקה (יש הנחה לסטודנטים במקום לכן יש להצטייד מראש בכרטיס סטודנט).
מתחם ההחלקה על הקרח ממוקם בכיכר הגיבורים, בקרבת המרחצאות החמים סצ’ני, לכן אני ממליצה לשלב באותו יום את הכניסה למרחצאות.
למרחצאות כדאי להגיע עם מגבות מראש (אם אתם נמצאים במלון ויש אופציה לקחת) גבו מחיר יחסית גבוה במקום עבור מגבת…אנחנו היינו במקום כשבחוץ היה מזג אוויר מאוד קר (שואף לאפס מעלות), היינו במתחם הפתוח (שהוא הרבה יותר יפה, מרשים ואטרקטיבי מהמתחמים המקורים) והיציאה מהמים הייתה מאוד קשה ומקפיאה. לא היינו במקום הרבה זמן אבל באופן כללי נחמד מאוד. יש במקום סאוונות ואופציה למאסג’ים (אנחנו לא עשינו). 

המלצה 6: טיול יום (באופן עצמאי) לבודה:
בודפשט מחולקת לשני חלקים: בודה ופשט. המלון שלנו היה ממוקם בפשט (רוב האטרקציות ומוקדי העניינים נמצאים באיזור זה) ויום אחד עשינו טיול לצד השני- לבודה. בודה מהממת! נופים מדהימים, במקום נקודת תצפית מרהיבה ! את כל האטרקציות בבודה עשינו ביום אחד (לקח לנו כמה שעות בלבד). בבודה יש מספר מקומות שאפשר לבקר בהם: ארמון בודה ,כנסיית מתיאש, גבעת גרלט , מצודת הדייגים.. מצודת הדייגים (שבתמונה המצורפת) פשוט מדהימה ושווה ביקור, נוף פנורמי מדהים נשקף מהמקום . לכנסיית מתיאש ניתן לרכוש כרטיסים במקום במידה ואתם מעוניינים להכנס לבפנים. לגבעת גרלט לא הגענו, כי מזג האוויר לא איפשר לנו.

המלצה מספר 7: בית הכנסת הגדול
לבית הכנסת הגדול קנינו כרטיסים במקום שעלו לנו 8000 פרוינט לזוג שזה בערך 100 ש”ח, המחיר כלל גם את הכניסה למקום וגם סיור בבית הכנסת. הייתה לנו מדריכה בשם סוזנה, הסיור היה מעניין מאוד, וסוזנה סיפרה לנו על יהדות הונגריה בשואה וגם כיום, ענתה על כל השאלות, סיפרה על המבנה המרהיב של בית הכנסת ועוד.. ממליצה מאוד לא לפספס!

* למעוניינים בסיור בפרלמנט, יש להזמין באתר הרשמי שלהם סיור בעברית באינטרנט למראש. לדעתי, הבניין של הפרלמנט יפה ומרשים מאוד אבל אותי באופן אישי (ועוד ישראלים שהיו איתנו) הסיור היה מאוד משעמם, מוצף בפרטים… בכל מקרה מי שאינו מעוניין בסיור בתוך הבניין עדיין ממליצה מאוד להגיע לאזור ולהתרשם מהאיזור ומאנדרטת הנעליים (לזכר יהודי הונגריה) המוצבת על שפת נהר הדנובה.

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply