Israel

המושבה הקסומה זכרון יעקב

זיכרון יעקב שנמצאת בין תל אביב לחיפה מציעה נופים קסומים, מסעדות מעולות, אתרי נופש ותיירות, טבע ונוף, כרמים ויקבים, אומנות ואטרקציות מיוחדות. בשבועיים האחרונים ביקרתי בזכרון יעקב שלוש פעמים כדאי שהכתבה הזו תצא מושלמת. בכתה מפןורטים כל המקומות השווים שאסור לכם לפספס בהגעתכם לזכרון יעקב! 

המלצה מספר 1: פארק רמת הנדיב 
פארק רמת הנדיב המדהים לא סתם נמצא בהמלצה הראשונה. מדובר על אחד מהפארקים האהובים עליי, ובעיניי אחד מהפארקים הכי מרשימים באיזור שתוכלו להרגיש לגמרי אווירה של חו”ל. הכניסה לגנים ולפארק היא ללא עלות וישנה חנייה חופשית במקום. בהגעתכם למקום תקבלו מפה עם האזורים השונים בפארק. הפארק גדול מאוד, מתוחזק ונקי ומציע הרבה פינות יפות בטבע, צמחייה מיוחדת ופרחים יפים. יש מקומות המיועדים לפיקניק ואין אפשרות לאכול בכל המקומות בפארק. כמו כן, אין לעלות על המדשאות. 

 

המלצה מספר 2: כלים לחיים- סדנת קדרות עם קרן אור
אחת מהסדנאות הכי מיוחדות שהייתי בהן היא סדנת הקדרות והקרמיקה של קרן אור דובינסקי בסטודיו שלה “כלים לחיים” שנמצא במדרחוב הקסום בזכרון יעקב .  קרן אור היא אמנית מוכשרת, יוצרת בחימר, קדרית מזה 20 שנה, ומורה לקרמיקה וקדרות. אני התנסיתי בסדנת הקדרות ויצרתי קערה קטנה. קרן אור ליוותה אותי בתהליך היצירה בסבלנות רבה, נתנה הסברים והנחיות ותיקנה במידת הצורך.
בסדנת הקדרות תתנסו בעבודה על האובניים ותיצרו כלים מדהימים בעצמכם! משך הסדנא ד שעתיים וחצי עד שלוש שעות בהם עובדים בזוג על 2 גלגלים. כל אחד מכין 2 כלים בסיוע והנחייה של קרן אור + כלי ההדגמה במתנה ובסיום ההכנה צובעים את הכלים. היצירות יהיו מוכנות כעבור שבועיים אחרי 2 שריפות וגלזורה. עלות הסדנה 600 ש”ח לזוג. 
אפשרות נוספת היא לסדנת קרמיקה שאורכה שעתיים וחצי עד שלוש שעות בה מפסלים,מרדדים, צובעים ויוצרים כל רעיון אפשרי שעולה לכם בהתאם לזמן הסדנה.  בסיום היצירות מועברות  ליבוש ושריפות ובהמשך גם גלזורה , כעבור שבועיים העבודות תהיינה מוכנות ותוכלו להגיע לקחת אותן בתיאום מראש. עלות הסדנה 250 ש”ח למשתתף. הסדנאות מתקיימות בימים ראשון עד שלישי בשעות הבוקר ובימים רביעי עד שישי במהלך כל שעות היום. יש לתאם הגעה מראש מול קרן אור. הסדנה מתאימות מאוד לקבוצות קטנות, לימי כיף של חברות ואפילו לזוגות. סדנאות מיוחדות מאוד ומומלצות!

מספר טלפון של קרן אור ליצירת קשר ולפרטים נוספים: 052-899-7790
כתובת: רחוב המייסדים 37, זיכרון יעקב 

המלצה מספר 3: מרכז תרבות היין של יקבי כרמל
 יקב כרמל הוא אחד מהיקבים הגדולים והוותיקים ביותר בארץ. מרכז תרבות היין הינו מרכז חוויתי המשלב סיורים, סדנאות וטעימות יין ביקב ההיסטורי, הפותח שעריו ומציג את הסיפור המרתק מראשית תעשיית היין בישראל ועד העולם החדש של היין כיום. במרכז תרבות היין של יקבי כרמל בזיכרון יעקב יש צוות מדריכים מקצועי ובעל ניסיון רב. בסיור תקבלו הסבר על תהליך ייצור היין, על ההיסטריה במקום ותשמעו מידע מעניין על היקב ועל תהליך התפתחותו. ביקבי כרמל הגעתי לסיור טעימות VIP בהדרכתו של רואי. האירוח שלנו בסיור החל בקבלת פנים במרכז תרבות היין , סיור ביקב שכלל מבט היסטורי על תחילת ההתיישבות ותעשיית היין הישראלית. נכנסנו למרתפי היקב ונחשפנו לטכנולוגיות מסורתיות וחדשניות בעולם היין. בסיום הסיור התנסינו בטעימה של יינות מעולים, פלטת גבינות, פירות העונה, לחם ושמן זית. רואי נתן לנו הסברים על היינות שטעמנו. משך הסיור כשעתיים, בתיאום מראש בלבד. עלות הסיור 150 ש”ח למשתתף ומותנה בהרשמה של 4 משתתפים לפחות. 

כתובת: יקבי כרמל, רחוב דרך היקב 2, זכרון יעקב. 
שעות פעילות:
ימים א׳-ה׳: 09:00 עד 17:00
יום ו׳: 09:00 עד 14:00
מספר טלפון ליצירת קשר, לתיאום סיוריפם ולפרטים נוספים: 054-6458846 רואי

 

המלצה מספר 4: מלון עדן אין 
מלון עדן אין השוכן בזיכרון יעקב מציע אירוח באווירה כפרית ומיוחדת. במלון שטחים גדולים להתרווחות ולהרגעות, ערסלים, בריכה הפעילה בחודשי הקיץ, גינות וחצרות מהממות ואפילו מגרש כדורסל. 
בימי חמישי בשעה 19:00 בערב תוכלו להנות מערב פויקה (עוף וירקות שורש במדורה) מיוחד בחצר המלון בליווי נגן גיטרה. המלון מתאים בעיקר לקבוצות, אירועים, כנסים ולמשפחות. ארוחת הבוקר במלון מגוונת ועשירה מאוד. 
אני ישנתי בחדר מספר 119, התמונות המצורפות בבלוג ובעמוד האינסטגרם שלי הן מהחדר הזה. ניתן להתרשם מתמונות וסרטונים נוספים מהמלון בעמוד האינסטגרם שלי. החדר הוא חדר סטנדרטי, מרוהט וכולל טלוויזיה וערכת קפה וצופה לשטחים הירוקים של המלון. 
המלצה חמה: הצטיידו בדוחה יתושים!!  

כתובת: דרך אהרון 2, זכרון יעקב
קישור להזמנה ישירה של המלון: https://www.booking.com/hotel/il/tooly-eden-inn.en.html?aid=1947084&no_rooms=1&group_adults=2

 

המלצה מספר 5: מסעדת “נחמן”
אוהבים בשרים? זאת כנראה המסעדה המושלמת בשבילכם. אחת מהמסעדות הכי טובות שאכלתי בהן בזמן האחרון היא מסעדת נחמן שנמצאת במדרחוב של זיכרון יעקב. כשהגענו למסעדה קיבל את פנינו בחצר המדהימה של המסעדה השף רונן רביב שהוא שף מוכשר ובעל המקום. מסעדת נחמן היא מקום שהוא כולו על טהרת בשר בדגש על בשר מעושן ואיכותי.  מסעדת נחמן קרויה על שם אביו – נחמן רביב ממשפחת מייסדי המושבה, שהיה בעצמו איש כפרי ועממי,  אשר היה מבלה את זמנו בין מטבחים מקומיים לבין האדמות אותן עיבד. נחמן היא מסעדה בשרית כשרה, המתמחה בעישון בשרים וגריל, עם נגיעות כפריות איכותיות ויחודיות למקום. המסעדה מתאימה מאוד לזוגות, למשפחות ואפילו לאירועים קטנים שניתן לקיימם בחצר המסעדה. המחירים של המסעדה בהתאם למחירים של מסעדת בשרים איכותית, בין 160 ש”ח ל215 ש”ח לסועד. בסמוך למסעדת “נחמן” נמצאת המסעדה “סנוויץ’ בתיה” שגם היא שייכת למשפחת רביב. בסנוויץ’ בתיה מציעים סנוויצ’ים מפנקים במיוחד במילוי בשר מעולה. מצרפת לכם פה למטה תמונות משני המקומות.
אחת מההמלצות היותר שוות שהיו פה- תאמינו לי שלא תתחרטו!! 

כתובת: המייסדים 37, “חצר רביב”, מדרחוב המושבה זכרון יעקב
טלפון ליצירת קשר ולהזמנות:
050-6443433
שעות פתיחה של המסעדה: ימי ב’-ה’ בשעות 18:00-21:00. בימים שישי, שבת וראשון המסעדה סגורה. 
אתר המסעדה: https://www.nach-man.co.il/ronen-kitchen

המלצה מספר 6: מסעדת המייסדים 16
המייסדים 16 היא מסעדה בשרית כשרה בהנהלת השף אלון פינגולד ובת זוגו, סיגל. המסעדה ממוקמת בתחילת רחוב המייסדים ההיסטורי והמדרחוב הקסום של זכרון יעקב. במסעדה ישנה אווירה אינטימית ושירות מעולה. המסעדה מציעה אוכל ישראלי, ים תיכוני המוכן במקום עצמו, מחמרי גלם טריים ומשובחים. האוכל היה מעולה ולגמרי השאיר לנו טעם של עוד. 

כתובת: המייסדים 16, זיכרון יעקב.
מספר טלפון ליצירת קשר: 077-7298105
שעות פתיחה של המסעדה:  יום א’-ה’ , 12:00-21:00
יום ו’-שבת – המסעדה סגורה

המלצה מספר 7: ספא ומלון זמרין
ממש בסמוך למסעדת המייסדים 16 נמצא מלון וספא זמרין. הגעתי להתארח בספא ולהנות מטיפולי מסאג’ מפנקים. בספא זמרין ישנה גישה חופשית לבר וכיבוד קל לאורך כל זמן השהות שלכם בספא. כשהגענו למקום חיכתה לנו פלטת פירות מפנקת, גישה ליינות ולשתייה קלה או חמה.  בספא יש שישה מטפלים ומטפלות מקצועיים וניתן לבחור את מין המטפל. בספא יש סאונה ובקרוב מאוד יהיה גם ג’קוזי.  ספא זמרין עבר שיפוץ והוא כולל 3 חדרי טיפולים מרווחים מתוכם שני חדרי טיפולים זוגיים, ומציע מגוון רחב הקף של טיפולים כגון: עיסוי שוודי/רפואי, רקמות עמוק, טריגר פוינטס, רפלקסולוגיה, עיסוי שמנים, אבנים חמות, כוסות רוח, מקלחות זרמים וניתנים ע”י מעסים מוסמכים ומקצועיים. עלות הטיפולים נע בין 270 ש”ח ל300 ש”ח. 
כתובת: המייסדים 16, זכרון יעקב
טלפון להזמנות, לפרטים נוספים וליצירת קשר: 077-6141620
אתר אינטרנט: https://www.zamarin.co.il/spa

 

(התמונות לקוחות מאתר המלון)

המלצה מספר 8: חוות הנדיב
חוות הנדיב נמצאת במרחק מספר דקות מפארק רמת הנדיב. לחוות הנדיב הגעתי ביום שישי בבוקר בשעות הבוקר המוקדמות בסמוך לפתיחת המקום והשעה הייתה נוחה מאוד מבחינת עומס של אנשים במקום. שימו לב שבסופי שבוע המקום יותר עמוס מאמצע שבוע ומומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם למקום. בחוות הנדיב תוכלו להנות מקטיף של מגוון ירקות ופירות בהתאם לעונה (ואם יהיו הרבה ירקות תוכלו גם לקחת איתכם הבייתה), לעזור לצוות החווה בטיפול בחממות וללטף ולהאכיל את חיות המשק. כשהגענו למקום קיבל את פנינו רפאת המקסים שסיפר לנו את הסיפור שעומד מאוחרי הקמת החווה ונתן לנו הסברים על הפירות, הירקות ועל בעלי החיים שנמצאים בחווה. המקום מתאים מאוד למשפחות עם ילדים, יש פינת ליטוף (שפעילה בליווי איש צוות במידה והמקום לא עמוס מידי) ופינת יצירה. עלות כניסה באמצע שבוע 30 ש”ח לאדם ובסוף שבוע 40 ש”ח לאדם. בסופי שבוע יש להרשם מראש בטופס המקוון באתר האינטרנט של החוות הנדיב. מצרפת קישור למטה. 
שעות פתיחה:
ימים ב’-ה’ בשעות 10:00-18:00
בימי שישי שבת 9:00-14:00 
ביום א’ המקום סגור. 
אתר האינטרנט: https://hanadiv-farm.co.il/

הייתם באחד מהמקומות בהמלצתי? איזה כיף! תייגו אותי באינסטגרם https://www.instagram.com/nitzan_avital/

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply