Travels

Cyprus

במרחק 50 דקות טיסה בלבד נמצא האי הקסום קפריסין. בקפריסין תוכלו להנות ממסעדות מצויינות, חופים מעולים, אטרקציות כיפיות ומקומיים אדיבים. אחרי ארבעה ימים מושלמים בפאפוס שבקפריסין הגיע הזמן לסכם לכם את ההמלצות הכי שוות ואת המקומות שלא כדאי לכם לפספס בשהות שלכם באזור. 

כמה דברים חשובים: 
הסעות מהשדה
: בקפריסין היה לנו שירות הסעות הלוך וחזור משדה התעופה למלון עם נהג מקסים בשם אנדראס. השירות היה מעולה, היו דייקנים מאוד בזמנים. חברת הסעות מעולה, מומלץ מאוד!
טלפון ליצירת קשר: 35796379000 +
אימייל ליצירת קשר: info@steviespapostaxis.com
התניידות ברחבי פאפוס: הוצאתי מראש בארץ רישיון בין לאומי בכדי להשכיר רכב בפאפוס ולבסוף החלטנו לוותר מכיוון שהתנועה בקפריסין בכיוון ההפוך. ההתניידות באוטובוסים נוחה ועלות כרטיס יומי באוטובוס 5 יורו לאדם, ניתן לנווט בעזרת גוגל מפות.
אינטרנט: אנחנו רכשנו סים לטלפון באחד מהסופרים ברחבי העיר. החברה שרכשנו את הסים שלה היא epic. רכשנו ב2 יורו את הכרטיס עצמו והוספנו עוד כסף לפני הכמות של האינטרנט שהיינו מעוניינות בה. ניתן כל פעם להוסיף ולחדש את החבילה לפי הצורך באחד מהסופרים ברחבי העיר או בחנות הרשמית של epic. 
הערות נוספות: שימו לב שיש להביא איתם מתאם שקעים במידה ויש ברשוכם. השקעים בקפריסין שונים מהשקעים בארץ. 

המלצה מספר 1: מלון Asimina Suites Hotel
הוזמנתי לחמישה ימים לסקר את אחד מהמלונות המטורפים בפאפוס שבקפריסין. לא סתם המלון נמצא בהמלצה הראשונה! המלון Asimina Suites Hotel הוא מלון סוויטות חמישה כוכבים מפנק במיוחד, אחד ממלונות הרשת של Constantinou Bros. המלון מתאים לזוגות צעירים, למבוגרים (מקבל ילדים מעל גיל 16 בלבד) ולכל מי שמחפש שקט, רוגע ושלווה ולהתנתק מהכל. את רוב החופשה שלנו בלינו במלון עצמו ופשוט לא רצינו לצאת ממנו.למלון יש חוף צמוד, שתי בריכות שחייה חיצוניות, בריכה אחת מקורה, חדר כושר, ספא עם מגוון טיפולים, מספרה ואפילו מגרש טניס. לחלק מהסוויטות האקסקלוסיביות יש יציאה למרפסת ובריכת אינפיניטי מפנקת. לכל סוויטה יש בקתה מקש שמעוצבת מדהים ונמצאת על החוף (הבקתה נקראת קאבנה). בקאבנה מחכה לכם לוקר אישי עם מפתח לשמירה על החצפים וטלפון בו תקבלו שירות עד לקאבנה, ניתן להזמין אוכל ומשקאות. 
המלון מציע מגוון שירותים ופעילויות ספורט כיפיות במהלך כל ימות השבוע (מלבד יום ראשון) כמו יוגה, פילאטיס, פעילויות בבריכה ואימוני כושר ואירובי. השירות במלון היה מדהים, ומפנק, הצוות היה אדיב מאוד ונענה לכל בקשה שלנו (סייעו לנו בניווט ברחבי פאפוס, נתנו לנו עצות, סייעו לנו בהזדמנת בדיקת הPCR למלון, בהעברות משדה התעופה). 

במלון 2 מסעדות מעולות ומומלצות. מסעדות המלון מקבלות אך ורק את אורחי המלון ובשתי המסעדות מידי ערב יש נגן וזמר.
המסעדה הראשונה היא Esetia (שבה גם מוגשת ארוחת הבוקר). המסעדה נמצאת על שפת הבריכה והיא בסגנון בופה. במסעדה זו, מידי יום שישי בערב יש מופע פעלולים, מופע ריקודים מסורתי ואווירה מדהימה.
המסעדה השנייה היא Kymata Restaurant. המסעדה נמצאת ממש על שפת הים והיא לגמרי המקום המושלם לצפות בשקיעה. אם שילמתם עבור חצי פנסיון תוכלו להנות ממנת פתיחה, מנת עיקרית וקינוח ורק עבור השתייה תצטרכו לשלם. המסעדה מציעה מנות פתיחה, ארוחות בשריות, מאכלי ים, תוספות, בסגנון ים תיכוני, קוקטיילים וקינוחים מצויינים והמחירים בערך כמו המחירים בארץ. מסעדה מעולה ברמה גבוהה מאוד.
שימו לב שלמסעדה זו יש להגיע בלבוש הולם ולהזמין מקום מראש.
קישור להזמנה ישירה של המלון: 

https://www.travelor.com/he/hotels/place/cy/4304390?fid=65694&check_in=2024-08-23&check_out=2024-08-24&guests=a,a&country=IL&currency=ILS&session=99f7217c-ea84-4978-9775-332254fc15db&filters=


המלצה מספר 2: מסעדת Muse 
מסעדת Muse היא אחת מהמסעדות המומלצות ביותר בפאפוס. המסעדה משקיפה לנוף מדהים של העיר. האוכל במסעדה מעולה, קוקטיילים מומלצים ושירו מצוין. המחירים ביחס לארץ זולים, אך ביחס למסעדות אחרות בקפריסין, המסעדה מעט יותר יקרה. מומלץ להזמין מקום במסעדה מראש (ניתן לבקש סיוע מבית המלון בשמירת מקום במסעדה). 
כתובת: Andrea Ioannou 16, Paphos
מספר טלפון: +357 26 941951
שעות פתיחה: כל יום בין השעות 9:00-2:00 


המלצה מספר 3: טיול יום ברחבי פאפוס עם המדריכה אלכסיה 
יצאנו מטעם משרד התיירות של קפריסין לטיול יום עם המדריכה המדהימה אלכסיה שלקחה אותנו לכל המקומות הכי פוטוגניים שאסור לפספס בעיר פאפוס ובסביבתה. אלכסיה היא מדריכת טיולים מוסמכת ונהגת מזה 30 שנה, דוברת אנגלית שוטף, מקצועית, בעלת ידע רב, אדיבה, אנרגטית וחייכנית.  אלכסיה נתנה לנו המלצות לחופים, מסעדות ולמקומות מיוחדים נוספים. אפרט לכם את המקומות היפים ביותר שביקרנו בהם בסיור.
ניתן ליצור קשר עם אלכסיה בוואצאפ בטלפון:  35799698769+
אימייל: alexchr2010@hotmail.com
כתובת אינטרנט : https://www.privatetourscyprus.com/

בעצירה הראשונה הגענו לכפר ירוסקיפו שנמצא במרחק 20 דקות נסיעה מפאפוס שם ביקרנו בכנסייה מיוחדת ומפורסמת ובמפעל מקומי של הממתק הטורקי רחת לוקום. במפעל ניתן להינות מטעימה וצפייה בתהליך הייצור של הממתקים. במפעל ניתן גם לרכוש את הממתק באריזות יפות , מתנה נהדרת להביא איתכם לארץ! 
הכתובת של המקום : Arch Makariou III Avenue 49, Yeroskipou 8200

בעצירה השנייה שלנו הגענו לחוף אפרודיטה. אחד מהחופים המפורסמים יותר בפאפוס. על פי האמונה מי שיקיף בשחייה את סלע אפרודיטה 3 פעמיים יזכה לאריכות ימים. החוף מותר לרחצה ויש פינות כיפיות ושקטות במקום. שימו לב שיש בחוף זה הרבה אבנים ויש לקחת זא בחשבון בגישה ובכניסה למים ולהגיע עם נעליים מתאימות. 
כתובת: MJ7H+R23, Kouklia, קפריסין


בעצירה השלישית הגענו לטירת פאפוס, אחד מהאתרים המומלצים בפאפוס. הטירה נמצאת ממש על שפת הנמל והיא שריד שנבנה כמבצר על מנת להגן על הנמל. עלות כניסה לטירה 2.5 יורו לאדם וניתן לעלות למעלה לתצפית מהממת על הנמל ועל העיר. הטירה פתוחה למבקרים בימים אלה עד השעה 17:00. בקרבת מקום נמצא האתר הארכיאולוגי בית דיוניסוס שנמצא במרחק של מספר דקות של הליכה בלבד מהטירה. מדובר על שרידים  של פסיפסים צבעוניים של וילה רומאית מהמאה השנייה שהשתמרו. בביקור שלנו באתר אלכסיה סיפרה לנו סיפורים מרתקים שהתרחשו במקום . 
כתובת: Kato Paphos Harbour, Coastal Broadwalk, Paphos, קפריסין

בעצירה הרביעית הגענו לעיר פאיה שנמצאת במרחק של כ-25 דקות נסיעה ממרכז פאפוס. באיזור זה תמצאו מערות ים מקסימות וספינה טרופה מרשימה ששמה אנדראו השלישי (Edro III Shipwreck). בשנת 2011 הספינה נתקלה בתקלה טכנית, מאז נשארה במים וכיום משמשת כמייצג לתיירים.
כתובת: V8FQ+6PQ, Peyia, קפריסין

בקיצור, הטיול עם אלכסיה לגמרי יהיה שווה את הכסף שלכם, לא תצטרכו להתעכב על נסיעות ממקום למקום והיא תארגן לכם את הטיול המושלם!

המלצה מספר 4: צלילה במרכז הצלילה ABC Diving Center
מרכז הצלילה ABC Diving Center הנמצא בפאפוס מציע צלילה לצוללים מוסמכים וצלילת היכרות שמתאימה למי שמעוניין לצלול בפעם הראשונה או לצוללים לא מוסמכים. כחלק מהשירות של מועדון הצלילה, המחיר שאתם משלמים כולל הסעות הלוך וחזור מבית המלון. בהגעה למקום קיבלנו הדרכה מקצועית מהצוות במקום. בשונה ממקומות צלילה אחרים בהם צללתי, במרכז הצלילה ABC הצוות מעודד התנהלות עצמאית מתחת למים. 
חשוב לציין שאין באיזור עושר ימי, אין דגים או אלמוגים מיוחדים במקום. עלות צלילת היכרות במקום 68 יורו. 
מוקד צלילה מומלץ שמתאים לצוללים מוסמכים נמצא בלרנקה שם נמצאת הסירה הטבועה “זנוביה” הנחשבת לאחד מאתרי הצלילה המפורסמים ביותר בעולם. 
שעות פתיחה: כל יום בשעות 9:00-13:00. יום ראשון סגור. 
כתובת:  21Ikarou Street CY 8041, Paphos 
קישור לאתר האינטרנט: https://www.abcdivecyprus.com/


המלצה מספר 5: קניות ברחבי פאפוס
המקום הראשון המומלץ לקניות הוא השוק בעיר העתיקה. השוק זול יותר מהמקומות המתויירים ברחבי העיר. השוק נמצא כרגע בהרצה ועם הזמן יהיו יותר ויותר חנויות. בשוק מוכרים בגדים, תיקים, משקפי שמש, מזכרות, חיקויים של מותגים ועוד וכל זה במחירים זולים. 
כתובת: Ayoras, Paphos, קפריסין
שעות פתיחה: כל ימות השבוע בין השעות 9:00-14:00, יום ראשון סגור. 


המקום השני המומלץ לקניות הוא קניון King Avenue 
מדובר על קניון גדול שיש בו את כל הרשתות המוכרות כמו: זארה, מנגו, פוקס, סטרדיוריוס וגם רשתות מקומיות. בקניון זה יש גם את החנות JUMBO, אחת מהחנויות המפורסמות ברחבי יוון. חנות ענקית של 3 קומות, שהיא מעין כל בו ונמכר בה בגדים, צעצועים, חפצי נוי, דברים לבית ועוד. אני אהבתי מאוד את חנות הבגדים Kellys, מצאתי בה מציאות במחירים ממש זולים, בגדים ונעלים שוות. שימו לב שכל חנויות הקניון נסגרות בשעה 20:00, מלבד הסופר והJUMBO שנסגרים שעה לאחר מכן. ההגעה למקום ממש נוחה, ניתן להגיע בתחבורה ציבורית או במונית עד לקניון. 
כתובת:  Corner St. Paul &, Tombs of the Kings Ave 2, Paphos 8046, קפריסין

המלצה מספר 6: שייט ללאגונה הכחולה
יצאנו לטיול יום מפאפוס ללאגונה הכחולה מטעם משרד התיירות של קפריסין. הלאגונה הכחולה היא אחד מהיעדים המומלצים למבקרים בקפריסין. כדי להגיע ללאגונה הכחולה יש לנסוע כשעה ממרכז העיר פאפוס עד לנמל Poli Crysochous שם ניתן לעלות על הפלגה ללאגונה הכחולה. אנחנו לקחנו הפלגה של חברת Latchi Queen שארכה בערך 3 שעות. בהפלגה עגנו בסמוך ללאגונה הכחולה וקפצנו למים (מי שמעוניין, ניתן להביא שנורקלים איתכם). עלות השייט 15 יורו לאדם. 
כתובת: Unnamed Road, Poli Crysochous, קפריסין

מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים מקפריסין ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   
ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באיסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי!

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply