Israel

התערוכה שכבשה את העולם הגיעה לישראל

אחרי שכבשה את כל העולם ומיליונים צפו בה, התערוכה של האמן האמריקאי קית׳ הרינג נוחתת בפעם הראשונה בישראל והגעתי לצלם ולכתוב לכם על התערוכה הכי נחשקת בישראל.

הרינג, אמן אמריקני ופעיל חברתי, אחד מאמני הפופ ארט המסקרנים, הבולטים, החצופים והמצליחים בעולם, התפרסם כשצייר ברכבת התחתית של ניו-יורק והושפע מאוד מתרבות הגרפיטי המפותחת של ניו-יורק.

קית’ הרינג, אמן אמריקני ופעיל חברתי, נולד ב-1958 בפנסילבניה, למד ועסק באומנויות מגיל צעיר ובגיל 17 יצא מהארון. הרינג השיג לראשונה תשומת לב ציבורית בזכות ציורי הגיר שלו במעברים התת-קרקעיים בניו יורק וציור “התינוק הזוהר” נהפך לסמלו שהופיע ברבים מציוריו. ב-1981, שרטט את ציור הגיר הראשון שלו על נייר שחור וצבע פלסטיק, מתכת וחומרים אחרים.
הציורים הזכירו אמנות פרימיטיבית ולצד תמימות וכישרון, היו בהם גם הרבה הומור ומוטיבים חוזרים. הרינג שילב בציוריו הרבה מהנושאים של לידה, מלחמה ומוות. עם דמויות אייקוניות של בני אדם וחיות, הוא זכה להערכה גם ממבקרים ואנשי אמנות, שקלטו שיש כאן משהו אמנותי שנישא מעל הגרפיטי הרגיל של ניו יורק.

שפתו הוויזואלית הפכה למוכרת בכל רחבי העולם וחלק מהתרבות של המחצית השנייה של המאה ה-20 והוא עצמו הפך לחלק בלתי נפרד מאמני הפופ ארט. ביוני 1989, על הקיר האחורי של המנזר של הכנסייה של סן אנטוניו בפיזה, צייר את ציורו האחרון שפרסם, ציור קיר בשם “טוטומונדו”. בשנת 1990, בגיל 32 הרינג, נפטר בעקבות סיבוכים רפואיים שנגרמו ממלחת האיידס. קית’ נחשב לפורץ דרך ומהאמנים המשפיעים בדורו על אף גילו הצעיר.

התערוכה “קית’ הרינג'” שכבשה את העולם מציגה כ-200 יצירות מקוריות בשווי של עשרות מליוני שקלים, של אמן הפופ ארט הנודע ואחד האמנים החשובים והמשפיעים של היסטוריית אומנות הרחוב והגרפיטי בעולם. התערוכה הבינלאומית יובאה לארץ בעלות של חמישה מיליון שקלים.

התערוכה מוצגת במתחם התרבות והאמנות ארנה הרצליה (BLACK BOX) בקומה הראשונה עד ה-30.6.2023 בלבד! 

מעבר לציורי המקור של קית’, התערוכה עוצבה בעזרת מספר אמנים ומאיירים ישראליים שיעצבו את נראות התערוכה בהשראתו של קית’ הרינג, עוצב חלל מטורף שמדמה את הרכבת התחתית בניו יורק, בר\לאונג’ ניו יורקי מחתרתי וחדרי צילום מושקעים שמדמים חשיפה למוחו של אמן הגרפיטי והפופ ארט המוכר בעולם.

שעות וימי פעילות:
ימים א-ד (וחג) – 10:00-19:00
ימי שישי וערבי חג- 09:00-15:00
ימי חמישי ושבת – 10:00-21:00
עם DJ שילווה את החוויה החל משעות הערב (כניסה אחרונה בשעה 19:00).

מומלץ מאוד לרכוש כרטיסים מראש. ניתן לרכוש כרטיסים במחירים מוזלים דרך אשמורת, חבר, ישראכרט, מנוי פיס, ארגון המורים, ארגון עובדי בנק הפועלים, ועוד.

ניתן לרכוש כרטסיים רגילים בקישור הבא:

https://www.tmisrael.co.il/event/FHE01/ALL/iw#

 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply