Travels

North California

יצאתי לטיול של 11 ימים בצפון קליפורניה והגשמתי חלום של טיול מטורף בקארוון! חזרתי עם המלצות לטיול ראשון בקארוון והמלצות למקומות הכי שווים בצפון קליפורניה. 

רגע לפני שמתחילים:
כניסה לארה״ב– נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין נדרשת ויזה בכדי להכנס לארצות הברית (למרות שנראה כי תהליך הפטור מויזה לישראלים מתקרב יותר מתמיד). לשדה התעופה הגעתי עם הדרכון הזר שלי בלבד, אך בדיעבד מומלץ להגיע עם הדרכון הזר ועם הדרכון הישראלי. זה בעיקר עיקב אותי ביציאה מהארץ. בכניסה לארה״ב הייתי צריכה להציג את הדרכון הזר ולמלא מראש את טופס ESTA בקישור הבא:
https://esta.cbp.dhs.gov/?fbclid=PAAaYtDahdIpzF9CTxKROpts3tHoUZlhosEN-MuXRN4vnM_iLo7FK1YoFNlMg

בנוסף, נדרש להציג בשדה התעופה בארץ טרם הטיסה תעודת מתחסן. נכון להיום, למי שאין תעודת מתחסן של משרד הבריאות עם לפחות 2 חיסונים, לא יכול להכנס לארה״ב.

אינטרנט- רגע לפני היציאה מהארץ עשיתי חבילת אינטרנט Esim עם חברת Multi-Travel. פעם ראשונה שאני מתנסה בשירות מהסוג הזה. תמיד אני קונה סים מקומי, או עושה חבילת גלישה דרך חברת הסלולר שלי (שתוקעת תמיד מחירים מופקעים ברמות). אחרי בדיקה, מצאתי שMulti-Travel זולים הרבה יותר (חברת הסלולר שלי גובה על אותה החבילה פי שלוש בערך). בנוסף למחירים הזולים, השגתי לכם גם קוד קופון של 10% נוספים עם קוד הקופון Nitzan10. 
 אז איך זה עובד? 
נכנסים לאתר, בוחרים מועד טיסה הלוך וחזור ומדינה אליה רוצים לטוס. מכניסים את קוד הקופון שלי Nitzan10, משלמים ולבסוף, מקבלים ברקוד לסריקה שיפעיל לכם את החבילה! יש שירות לקוחות זמין ונוח מאוד באתר שיסייעו לכם במידת הצורך. משאירה לכם קישור לרכישת חבילת הגלישה:

https://shop.multi-travel.com/?fbclid=PAAaZ41pEugZpVZIWLppqun5hrNH7O75oPQr6bUbMdx5krTRNkbkjhCQkwLuE

טיסה- טסתי עם united airlines, טיסה נוחה וישירה של 14.5 שעות, יצאה בזמן (יש להם שעות טיסה קבועות). היה אפילו WIFI חינם חופשי (עם גישה להודעות ווצאפ בלבד) ,ניתן לרכוש גם חבילה מורחבת. 

ניווטים במהלך הטיול– השתמשנו הרבה באפליקציות וויז וגוגל מפות, מה שמיוחד בגוגל מפות, הוא נוח לניווט גם כשאין אינטרנט וקליטה. בהרבה מהמקומות שהגענו אליהם לא הייתה לנו קליטה. 

מזג אוויר ומסלול– נחתתי באחד מהחורפים הקשים שהיו בקליפורניה ב40 שנים האחרונות, ‏והמסלול השתנה לנו 1000 פעם ממש עד הדקה האחרונה, בהתחשב בזמן הקצר שאני מגיעה אליו. 

‏רצינו לנסוע דרומה בדגש על כביש מספר אחת שנחשב לאחד הכבישים היפים ביותר. ‏שבוע לפני הטיול הייתה סופה שגרמה לקריסה של מקטע משמעותי מהכביש שנראה כי יקח זמן רב עד שהוא יתוקן. ממליצה להתעדכן באתר על חסימות כבישים, טרם יציאתכם לטיול:
https://www.bigsurcalifornia.org/highway_conditions.html

‏שינינו מסלול והחלטנו לנסוע ישירות ליוסמיטי פארק, ואז הבנו שיש ‎-18 מעלות צלזיוס, שלג כבד והרבה מהדרכים והצירים חסומים ‏וגם חלק נכבד מהפארק.

אחרי שכבר היינו אובדי עצות פנינו לתמי המדהימה שהיא ישראלית לשעבר, מדברת עברית, אנגלית וספרדית, היא חברה של המשפחה וגרה בקליפורניה כבר שנים ומכירה אותה מצויין. היא מתכננת ובונה מסלולים בכל קליפורניה ויש לה ידע בקארוונים, שזה היה חשוב לא פחות במיוחד למי שאין ידע בזה. תמי התאימה לנו מסלול מושלם שמותאם למזג האוויר, ולרצונות שלנו ועזרה לנו לסגור את כל החניונים של הRV, משימה שהייתה לא פשוטה בכלל, בעיקר שסגרנו את הטיול ממש ברגע האחרון ולא היה לנו מושג מאיפה להתחיל לחפש! הכבישים והנופים בדרך היו מדהימים לא פחות ולא אכזבו אותנו! אם זה טיול ראשון שלכם בקארוון לא הייתי מוותרת על הכוונה ובניית מסלול, וגם אם אתם מעוניינים להספיק ולראות כמה שיותר ואת המקומות הכי מרכזיים וחשובים תמי היא לגמרי הכתובת בשבילכם. 

ניתן ליצור קשר עם תמי בווצאפ:

8218631(408) 1+

מתכננים טויל עם קארוון בקליפורניה? כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון רגע לפני שיוצאים לדרך:

זמן- חשוב מאוד לתכנן טיול עם קארוון מספיק זמן מראש! תצטרכו כל לילה במהלך הטיול למצוא חניון ולהזמין בו מקום מראש (אנשים מזמינים גם חצי שנה מקום מראש למקומות חנייה של הRV במיוחד בתקופת הקיץ, ובדגש על שמורות הטבע והמקומות התיירותיים). אם אתם מתכננים טיול לתקופה ארוכה תוכלו להזמין חניונים גם תוך כדי תנועה.

מחיר– טיול קארוון הוא לא בהכרח יותר זול מטיול רגיל. מבלבד ההוצאות של השכרת הקארוון עצמו, צריך לשלם על החניונים, מילוי גז בעת הצורך, הדלק יקר מאוד וכו׳, יש לקחת את כל זה בחשבון. אם אתם מתכננים טיול של כמה חודשים יכול להיות שעדיף לכם לרכוש קראוון ובסיום למכור אותו.

רישיון– בקליפורניה מספיק רישיון ישראלי רגיל על רכב אוטומט בשביל להשכיר את הרכב, לא נדרש רישיון מיוחד.

סוג רכב-שימו לב שיש כמה סוגים שונים של רכבים ולכל אחד יתרונות וחסרונות.
הקארוון הממונע RV- הוא רכב שבנוי כיחידה אחת. כלומר, תא הנהג והבית נמצאים יחדיו. אנחנו בחרנו ברכב מסוג זה. שימו לב, שיש מספר סוגים וגדלים שונים לקארוון הממונע, אנחנו בחרנו ב-Class C, שהיה לנו נוח מאוד, מתאים גם למשפחה וילד מבחינת הגודל שלו. 


קארוון נגרר (טריילר)- מדובר על טריילר שנגרר על ידי רכב, יש צורך ברכב גדול בכדי לגרור אותו. היתרון המשמעותי הוא שניתן לנתק את הטריילר מהרכב בהגעה לחניון הקארוונים ולטייל עם הרכב בלבד. 
יחד עם זאת, הנסיעה איתו מצריכה תרגול והיא הרבה יותר מורכבת במיוחד בנסיעות ברוורסים.

כמה המלצות אם בחרתם לשכור קארוון:
-קודם כל- תיהיו סבלניים! אם זו פעם ראשונה שלכם (וגם אם לא) יכולות לקרות תקלות בדרך במיוחד בימים הראשונים עד שלומדים את הכלי.

-תעזרו באנשים – בארה״ב אנשים מבינים מאוד בקארוונים וברכבים מהסוג הזה, פגשנו אנשים רבים בחניונים שיש להם ידע רב והם אפילו מכרו את הבית שלהם לטובת טיול בקארוון. במקרה של תקלות נעזרנו באנשים במחנות ובחניונים ובתחנות דלק וסייעו לנו בשמחה. 

– יש דבר שנקרא Full Hookup שמומלץ להזמין אותו במחנה (זה חיבור לחשמל ומים)

יום 1: נחיתה בסן פרנסיסקו 
בן הזוג שלי מתן גר במילפיטאס ליד סן חוזה, ומטרת הטיול הייתה בעיר ביקור אצלו וזמן משותף יחד. את היום הראשון הקדשנו לטיול בסן פרנסיסקו. 

מקומות שאסור לפספס בסן פרנסיסקו:
ביקור בגשר שער הזהב– שהוא אחד מהסמלים המוכרים והמזוהים ביותר עם סן פרנסיסקו. יש מספר נקודות תצפית לגשר. הגשר מחבר בין העיר סן פרנסיסקו לבין מחוז מרין (בסמוך לעיר סוסליטו- שהיא עיר מדהימה וציורית ולגמרי שווה ביקור).


ביקור במזח מספר 39, שהוא אחד מהמקומות המתויירים ביותר בסן פרנסיסקו. שם תוכלו לצפות באריות הים המתוקים שנמצאים על הדק ומושכים מדי יום המוני תיירים. במתחם המזח תמצאו גם מדרחוב מקסים עם חנויות מיוחדות (כמו חנות שמיועדת רק למתנות ומזכרות לכלבים) ומסעדות ולפעמיים אפילו הופעות רחוב. אם הרווחתם מזג אוויר שמשי ונעים, תוכלו לשכור אופניים ולצאת לטיול לאורך הרציפים והמרינה של העיר עד גשר הגולדן גייט המפורסם.


בין המסעדות במזח 39 חפשו את מרק הצדפות המיוחד (clam chowder) המוגש בקערה העשויה מלחם- אל תפספסו! אני פחות מתחברת לדגים ומאכלי ים, אב להחלטתי בכל זאת לנסות וזה היה מעולה!

במפרץ סן פרנסיסקו מול המזח, נמצא אי אלקטרז ועליו נמצא כלא אלקטרז. מדובר בבית כלא עתיק, שפעל קרוב ל-30 שנה וזכה בספר שיאי גינס לתואר “הכלא השמור ביותר בעולם”. השמירה בכלא הייתה קפדנית והוא נחשב בזמנו לכלא שבלתי אפשרי לברוח ממנו, עקב מיקומו על אי המוקף במים. במשך השנים, ניסו מספר אסירים להימלט מהכלא חלקם נורו ונהרגו או טבעו והשאר נלכדו מחדש והוחזרו אל הכלא. סיפור הבריחה המפורסם ביותר מכלא אלקטרז התרחש ביוני 1962 כאשר שלושה אסירים נעלמו, הם היחידים שהצליחו להעלם מאלקטרז ועד עצם היום לא התקבל שום מידע על מיקומם. בביקור שלכם תוכלו לצאת לשייט ולבקר בבית כלא אלקטרז המפורסם, שנפתח לאחרונה לסיורים של 3 שעות. ניתן להזמין כרטיסים מראש או במקום עצמו. 

ביקור בצ׳יינה טאון– ממליצה להסתובב ברחובות הצבעוניים של הצ׳יינה טאון, שמלאים בגרפיטי מדהים, להכנס לחנויות המקומיות ולטעום מהאוכל המקומי. תפס אותנו גשם מטורף, אז החלטנו להכנס בספונטניות לאחת מהמסעדות המקומיות. נכנסנו למסעדה מגניבה שהזכירה לי קצת את הביקור שלי ביפן עם מסוע של מאכלים ששטים במים וניתן לבחור משם איזה מאכל שתרצו. השף נמצא ממש ממול ומכין את האוכל מול העיניים שזו הייתה חוויה בפני עצמה. 

אם יש לכם עוד זמן, ואתם בעניין של אקסטרים, תוכלו לבלות יום שלם בפארק six flags  (מי שלא מכיר, מדובר על רשת פארקים שיש להם 27 פארקים מטורפים ברחבי ארה״ב, מקסיקו וקנדה). 

יום 2: השכרת RV ונסיעה צפונה

לאחר בדיקה בחרנו לשכור רכבת מסוג RV Class C בחברת Family RV. הגענו בבוקר, קיבלנו תדרוך של בערך שעתיים, ראינו סרטוני הדרכה, עברנו על הרכב וחתמנו שאין נזקים. בנוסף להשכרת הרכב עצמו שילמנו גם על ערכה שכוללת מגבות, שמיכות ומצעים וגם עבור כלי מטבח מכיוון שלא רצינו להסחב עם זה. 

השארנו את הרכב במתחם של ההשכרה ונסענו הבייתה למילפיטאס עם ה-RV שלנו (במרחק של חצי שעה נסיעה בערך). הגענו הבייתה, אספנו את ברונו הכלב של מתן, והעמסנו במשך שעתיים בערך את הרכב (בכל האוכל שקנינו, סידרנו את כל הבגדים בארונות וכו׳). את הדברים בארונות צריך לסדר בצורה מאוד ספציפית וצפופה, כדי שדברים לא יעופו וישברו במהלך הנסיעה. 

היום הראשון היה מוקדש בעיקר להתמקמות ולמידה של הרכב, ונסיעה 4.5 שעות צפונה. בדרך מסן פרנסיסקו עברנו דרך סנטה רוזה ומנדוסינו עד שהגענו למחנה הראשון שלנו. המחנה הראשון שהתמקמנו בו הוא Caspar Beach RV Park, ושילמנו 71$ ללילה כולל חיבור מלא לחשמל, מים, ביוב וWIFI. 
בכל פעם שמתמקמים במחנה, פותחים ומרחיבים את הרכב והוא מכפיל ואפילו משלש את הגודל שלו. בתמונות כאן הרכב לפני הפתיחה שלו, המסדרון הצר הופך לסלון רחב. 

יום 3: המשך נסיעה צפונה 

בבוקר התעוררנו ונסענו לחוף מיוחד מאוד בשם Glass Beach שנמצא במרחק 10 דק׳ נסיעה מהמחנה. מדובר על אחד מהחופים הכי יפים שנמצאים באזור. חוף הזכוכית מכוסה בחתיכות קטנות של זכוכית חלקה. אזור זה שימש בעבר כמזבלה לאשפה ובמהלך השנים האוקיינוס השתטח, שבר את הזכוכיות והפך את החוף למה שהוא היום.

אחרי הביקור בחוף הזכוכית, המשכנו בנסיעה לכיוון המבולדט (Humboldt) ועשינו מספר עצירות בדרך. העצירה השנייה שעשינו בדרך היא ב Sea Side Creak Beach, עצרנו בה בספונטניות בגלל שראינו את הנוף מרחוק ויצאנו ללסיבוב בים שנמצא מתחת לצוק. 

משם המשכנו בנסיעה צפונה בכביש הסמוך לים, והנופים היו פשוט מטורפים לאורך כל הדרך, רצינו לעצור כל רגע. אחת מהעצירות היפות ביותר (בעיני) הייתה קצת לפני הפנייה ימינה – Hardy- נקודת תצפית מיוחדת כל כך מהצוק מלמעלה. 

לאחר מכן המשכנו בנסיעה עד שהגענו לפארק Drive Thru tree, שילמנו כניסה 15$ (התשלום הוא פר רכב). אחת מהאטרקציות המרכזיות בפארק היא העץ הענק שעומד במרכזו, Chandelier tree, עץ בן יותר מ-2,400 שנים שניתן לנסוע דרך הגזע שלו עם רכב קטן. 

בפארק עצמו יש מספר יצירות אומנות שגילפו אותם מהעצים במקום, ומסביב תוכלו להנות גם ממדשאות, שטחים ירוקים ואגם יפייפה- בקיצור שווה ביקור!

הגענו יחסית מוקדם למחנה שלנו, Giant Redwood RV and Cabin Destination. המקום היפה ביותר שהתמקמנו בו! בגלל שלא היינו בעונה, היינו לגמרי לבד, לא היה מסביבנו אף אחד- בחרנו מיקום ממש על האגם. שילמנו מחיר יחסית יקר, עלה לנו 85$ ללילה כולל חיבורים למים, חשמל, ביוב. המקום מציע כל מיני שירותים נוספים כמו שירותים, מקלחת, כביסה יש רשת של כדורעף וכו׳. 

יום 4: יער Founders Grove

אם חשבנו שאתמול ראינו טבע ועצים מטורפים, שום דבר לא הכין אותנו לקראת היער המדהים הזה, חד משמעית העצים הכי מטורפים שראיתי בחיים שלי. אלפי עצים מיוחדים, שחלקם נפלו וניתן לראות את השורשים שלהם. יש מספר מסלולים קלילים באזור, כל המקום מלא בטבע ונופים מדהימים. לא היו הרבה אנשים במקום בגלל שלא הגענו בתקופת הקיץ. 
ממליצה לכוון למקום מספיק זמן מראש מכיוון שאין באזור קליטה כשמתקרבים למקום. בכל מקרה ניתן להשתמש בגוגל מפות גם כשאתם מאבדים את הקליטה, זה עוקב אחרי המיקום שלכם. 

המיקום המדוייק: Founders Grove Nature Trail Loop Trailhead

משם המשכנו לטיול הבא שלנו בChandler Grove, מסלול הליכה קליל, מאוד בתולי, נקי, ראינו בו פטריות מיוחדות, והייתה חנייה בסמוך למקום. היו עוד כמה מסלולים שרצינו לעשות בקרבת מקום באותו הכביש אבל הגישה לשם עם ה-RV הייתה בעייתית ולכן וויתרנו. 

הגענו ללילה אחד במחנה הבא שלנו, Ancient Redwood RV Park, שזה היה הלילה הראשון שהם פתחו. מחנה יחסית קטן אבל מוקף במדשאות מסביב. שילמנו 60$, עבור חיבור לחשמל, מים, ביוב ואינטרנט חופשי. 

יום 5: Redwood National Forest

לפי התכנון המקורי היינו אמורים לטייל באזור Six Rivers National forest ו- Klamath- מומלץ להקדיש יום עד יומיים לאזור הזה, יש המון מקומות יפים לראות שם. חיכיתי הרבה זמן להגיע לטיול באזור אבל לצערי דווחה סופה רצינית בדיוק באזור הזה ולכן, העדפנו לא להגיע לשם ולשנות כיוון.

החלטנו לנסוע לצפון מערב לאיזור Redwood National Forest. הגענו למרכז המבקרים Prairie Creek Visitor Center, קיבלנו מידע על המסלולים ומשם יצאנומ לדרך. מהנקודה הזו יוצאים למספר מסלולים ואפשר גם לעשות שם יום שלם אם אתם מטיבי לכת. הדרכים במסלול פשוט מושלמות, תוכלו לעשות מסלולים ארוכים או קצרים, לבחירתכם. הייתי בטוחה שהמסלולים יהיו דומים ליער שהיינו בו אתמול, אב להופתעתי לגלות שלא. 

יש אפשרות למסלול אחד שהוא ארוך במיוחד ויש להערך לקראתו מראש, מסלול שאמור להיות ממש יפה Fern Canyon, שגם הוא יוצא מאותה נקודה במרכז המבקרים. המרכז מבקרים פתוח כל יום מ9:00 עד 17:00. 

באזור תוכלו למצוא את האלק (שהוא סוג של צבי), אם תחפשו היטב. בדרך כלל הם נמצאים באזור הזה בכמויות, אבל בגלל החורף והגשמים הם מסתתרים ביערות. אנחנו ראינו אותם מרחוק, כמובן שאסור להתקרב יותר מידי. 

את היום סיימנו במחנה שסגרנו בספונטניות עקב השינויים בטיול, המחנה היה יחסית עמוס וצפוף ביחס למקומות האחרים שהיינו בהם. למקום קוראים Emerald Forest Cabins & RV, הוא נמצא ביישוב טרינידד ושילמנו עבורו רק 45$ ללילה, שזהה היה המחיר הכי זול ששילמנו על חניון בטיול. המחיר כולל חיבורים לחשמל, מים, ביוב ואינטרנט. 

יום 6: lassen volcanic national park

התכנון שלנו היה לבקר ולטייל בLassen volcanic national park. הכניסה לפארק Lassen הייתה חסומה, וגם כל המקומות בפנים. מדובר על אזור וקלני עם פעילות הידרותרמית, ארבעה סוגים של הרי געש, גייזרים וכו׳. אבל כשהגענו לשם בשיא החורף הכל היה מלא בערימות שלג מסביב שלא איפשרו לנו להנות מכל היופי מסביב. בקיץ האתר פתוח וניתן להנות מכל המקומות בו ובאזור. מציינת אותם פה בכל מקרה: 
Kings Creek Falls
Boiling Springs Lake 
Terminal Geyser

המשכנו למסלול מדהים ב-Burney Falls, מפלים מדהימים ומרשימים. ניתן להנות מהמפלים מהתצפית למעלה וניתן לעשות גם את המסלול. מסלול מעגלי וכיפי של בערך 40 דק׳ עד שעה. כמויות מים מטורפות, המסלול היה מחליק מאוד ומלא בקרח בתקופה שאנחנו ביקרנו בה, אבל חד משמעית זה היה שווה את זה. יש ספסלים ופינות ישיבה חמודות לאורך המסלול ואפילו אפשרות לדייג. 

בסיום, המשכנו למחנה שלנו שהזמנו בו 2 לילות Living Springs RV and Cabins Resort. יצאנו לסיבוב באזור שהיה מהמם, היה אגם מקסים והכל היה מושלג מסביב. הנופים מסביב והמיקום היה מהמם. כל לילה עלה לנו 69$ כולל חיבור לאינטרנט, מים וחשמל, או כך לפחות הובטח לנו. 
החיבור לאינטרנט לא ממש עבד לנו, והמערכת של המים קפאה לנו לגמרי ולא יכלנו להשתמש בה, מכיוון שכל האזור של לאסן היה מושלג לגמרי, וכל המערכות קפאו, החלטנו לוותר על לילה נוסף בחניון הזה, ולהמשיך בנסיעה לעבר היעד הבא שלנו.

הצעה למסלול אפשרי: אם יש לכם זמן, ואתם לא בלחץ, הייתי ממליצה לעלות לכיוון המדינה אורגון, מדינה עם נופים מטורפים ומעיינות חמים, שנמצאת יחסית קרובה לצפון קליפורניה ומקובל לשלב אותה אם אתם באזור. אנחנו לא הגענו לאזור אבל קראתי המון המלצות על האזור- שווה בדיקה!

יום 7: Reno

אחרי כל הטבע שראינו בשבוע האחרון, החלטנו שזה הזמן להתאוורר בעיר ויצאנו בנסיעה ארוכה של כמה שעות לכיוון רינו בנוודה. כיוונו את ההגעה שלנו לרינו לקראת ערב פסח, מכיוון שאחות של מתן גרה ברינו ורצינו לחגוג את החג ביחד. הגענו יום אחד לפני התכנון המקורי והחלטנו לצאת לטייל בעיר ולחוות אותה מקרוב. הגענו לקניון אווטלט The Outlets at Legends, שמציע מגוון מותגים וחנויות. החנות הראשונה שנכנסתי אליה היא פוראבר 21, שרוב הסניפים שלה נסגרו בארץ. היה אזור ענק של סיילים עם מחירים מעולים. משם המשכנו לחנות המפורסמת ושווה בארה״ב Bath and Body Works חנות ענקית של מוצרי טיפוח, קרמים, כל מיני פטנטיים ריחניים לבית וגם לרכב ואחלה של מקום לקנות בו מתנות גם לגברים וגם לנשים! לרשת יש מספר סניפים. 

בגלל שלא תיכננו להשאר בלילה הזה ברינו הזמנו בדרך לרינו, ברגע האחרון לילה בחניון GSR Resort and Casino ושילמנו מחיר של 95$ ללילה, שזה המחיר הכי גבוה ששילמו על חניון! מדובר על מתחם ענק שמציע בריכה, ספא, מגרש גולף מגניב, באולינג, קזינו, מלון ועוד. כשהגענו לחניון השעה הייתה מאוחרת מאוד, והקבלה של חניון הקארוונים הייתה כבר סגורה, והיינו צריכים להכנס לתוך המתחם כדי לעשות צ׳ק אין, וכמובן שנשארנו קצת בקזינו לבזבז. 

עפנו על המקום לגמרי והחלטנו להשאר בו לילה נוסף! הפעם, הזמנו את הלילה הנוסף בקבלה של החניון בשעה מוקדמת כשהקבלה עוד הייתה פתוחה וקיבלנו בדיוק את אותו המקום ב-30$ פחות, שילמנו 65$ עבור הלילה השני. המקום עצמו של החניון, לא מפנק במיוחד וכשמו כן הוא- חניון. מדובר על חניון מאוד עירוני ושונה מאוד מהחניונים שהיינו בהם לפני. 

יום 8: Reno + Olympic Vally

התעוררנו בבוקר למזג אוויר נהדר ויצאנו לעיר התחתית של רינו. נכנסנו להמר קצת בקזינו וביקרנו בכמה חנויות מיוחדות מאוד. אחת מהחנויות שהגענו אליה, היא Sierra Silver & Gold Buyers, חנות מיוחדת שמוכרת וקונה פריטים עתיקים בעלי ערך. יש שם אנשי מקצוע שעובדים בתחום 30 שנה , והם יודעים לזהות מה מקורי ומה חיקוי ויודעים לתת הערכה של שווי פריט עתיק וכמובן מוכנים לקנות אותו מכם. אם יש לכם איזה שעון עתיק או פריט מיוחד שתמיד תהיתם כמה הוא שווה והייתם רוצים למכור אותו- זה המקום להביא אותו. התמונה המצורפת היא תמונה מהחזית של החנות. 

לאחר מכן, יצאנו בנסיעה של שעה לכיוון Olympic Valley, תיכננו לעשות את המסלול Shirley Lake Trail, אבל נחשו מה? הכל היה מושלג לגמרי וחסום ולא התאפשר לנו לעשות את המסלול. שנינו תוכניות, כבר הגענו למקום אחרי הנסיעה, אז החלטנו לעלות ברכבל שנפתח לפני חצי שנה עד לקצה ההר לגובה של 8,200 רגל. שילמנו 120$ לזוג עבור עלייה ברכב הגדול והגבוה ביותר באזור, היה מרשים מאוד, אבל בדיעבד לא שווה את המחיר אם אתם לא מגיעים לגלוש במקום (הרכבל משמש בעיקר את הגולשים). 
אם אתם חובבי סקי או סנואובורד המקום הזה לגמרי בשבילכם! עיירת סקי מטורפת עם מספר מלונות (שהם לא זולים בכלל), מסעדות ואווירה קסומה מסביב, אם תרצו להקדיש כמה ימים לבילוי בשלג זה המקום. 

יום 9: Lake Taho

את הבוקר פתחנו בנסיעה מכיוון רינו לאגם טאהו. עצרנו ב-Kings beach חוף מהמם באגם טאהו, שהוא לגמרי אחד מהאגמים הפוטוגנים והאינסטגרמיים. חלקו של האגם שייך לקליפורניה וחלקו לנוודה. גובה האגם הוא כ-1,899 מטרים מעל פני המים. 


בחורף תוכלו להנות באזור האגם ממסלולים, נקודות תצפית מדהימות על האגם שמסביב ההרים המושלגים וגם מאתרי סקי באזור שמושכים גולשים רבים. בקיץ תוכלו להנות מרחצה באגם, משייט בסירה, מסאפ, ממסלולי הליכה מדהימים באזור ועוד. מסביב לאגם עצרנו במספר נקודות תצפית, שהיפה ביותר הייתה Memorial Point Scenic Overlook, היה מקום לעצור את הרכב למרות שהחנייה קטנה ודיי עמוסה. 


לאור מזג האוויר הקיצוני, החלטנו שלא להישאר לישון באגם טאהו והחלטנו לחזור לפני הזמן לכיוון סן פרנסיסקו (יומיים לפני) לסדר ולנקות את הרכב לקראת ההחזרה שלו. נדרשנו להחזיר אותו נקי ומסודר בדיוק כמו שקיבלנו אותו ומסתבר שזו לא משימה קלה בכלל, למרות שלאורך כל הזמן הקפדנו כמה שניתן על הניקיון והסדר ברכב.
השהות עם ה-RV לא הייתה לנו פשוטה בכלל והחלטנו שאנחנו רוצים את הימים האחרונים להעביר בלעדיו והתחלנו את הנסיעה הארוכה (בערך 4 שעות) בחזרה לסן פרנסיסקו. 

בדרך חזרה פתאום באמצע הדרך ראינו על הכביש הראשי מפל מטורף והחלטנו לעצור ולראות אותו מקרוב. השם של המפל Bridal Veil Falls, מפל מהמם ועוצמתי. צריך לחצות את הכביש ממש בזהירות, מדובר על כביש מסוכן מאוד. אין מסלול במקום, המפל נמצא ממש על כביש ראשי, אפשר להתקרב אליו, להתרשם ממנו ולהצטלם איתו.

אחרי נסיעה ארוכה של כמה שעות הגענו עייפים ומוטשים הבייתה למילפיטאס, רוקנו את הרכב לחלוטין, מכל הבגדים והאוכל, מה שלקח לנו בערך שעתיים והלכנו לישון. 

יום 10: ניקיונות, החזרה של הרכב וביקור בפולסום 
בבוקר התעוררנו מוקדם והחלטנו לשלם עבור הניקיונות של הרכב. קראנו בביקורות שמשלמים הרבה כסף עבור הניקיון של הרכב ולכן, החלטנו לעשות את זה מראש עם אנשים שמתן הכיר. שילמנו עבור ניקיון חיצוני במקום ששוטף רכבים ולאחר מכן, הבאנו את הרכב למקום אחר שעשה לנו ניקיון יסודי בכל הרכב מבפנים- כולל מטבח, שירותים, סלון. שילמנו על הניקיון מבפנים ומבחוץ בערך 250$. כשסיימנו עם כל הניקיונות נסענו להחזיר את הרכב. כשהחזרנו אותו עברו איתנו על הרכב מבפנים ומבחוץ לבדוק שאין נזקים ושיחררו אותנו (בעת היציאה שלנו לטיול גבו מאיתנו 1,000 דולר לביטחון עבור נזקים ובסיום הטיול החזירו לנו את הסכום לאשראי ממנו הוא חויב). שילמנו עבור הק״מ שנסענו עוד תוספת תשלום קטנה. 

לקחנו את הרכב של מתן ונסענו ליעד הבא- פולסום. בפולסום גרה משפחה מיוחדת שקרובה מאוד לליבי, משפחת קסבס. חברים של המשפחה מאז שנולדתי. נטי וקארן, חברות ילדות שלי שעברו לקליפורניה והחלטתי להגיע ולהפתיע אותן בבית בלי שהיה להן מושג. חסמתי אותן מכל הרשתות החברתיות שלי שלא יראו שאני בארצות הברית וסוף סוף רגע לפני שאני חוזרת הבייתה זה קרה! 

אחרי האיחוד המרגש, ניקו, אב המשפחה שהוא במקור ארגנטינאי הכין לנו בשרים טעימים ואיכותיים, אכלנו על האש בחצר הבית שלהם ויצאנו לטיול קצר בפולסום. ביקרנו בגלידריה מיוחדת בפולסום (שיש לה עוד כמה סניפים בדרום קליפורניה). במקום מציעים מבחר מטורף של טעמים (הזויים, מיוחדים וטעימים), וכמובן שיש תור ארוך במיוחד, אבל זה לגמרי שווה את ההמתנה שלכם! השם של רשת הגלידות Handel’s . 


בחזור מפולסום בחזרה למילפיטאס בלילה, ראינו פתאום מרחוק פארק שעשועים והחלטנו לבדוק מקרוב במה מדובר. חנינו ליד והבנו שמדובר בפארק שנפתח באופן זמני לסוף השבוע בלבד. פארק מדהים, עם גלגל ענק, מתקנים שמתאימים גם לילדים וגם למבוגרים וכל מיני דוכנים ומשחקים כיפיים של קליעה למטרה ועוד. הכניסה עלתה לנו 20$ וזה כלל 15 כרטיסים (שזה הספיק לנו לכמה מתקנים או לחילופין לכמה משחקים בודדים), אפשר היה לקנות מסלולים יותר יקרים. אבל שוב, לצערי הפארק המטורף והכיפי הזה לא פה באופן קבוע. מציינת פה בכל מקרה את המיקום שלו, תמיד שווה לבדוק לפני שמגיעים אולי יש אירוע מיוחד או חג כלשהו והוא נפתח.
3200 Naglee Rd, Tracy, CA 95304, United States

יום 11: מילפיטאס 
תיכננו לעשות קניות באווטלטים באזור, אבל התברר לנו שמדובר על חג הפסחא והכל היה סגור. אז החלטנו לעשות יום רגוע רגע לפני הטיסה, יצאנו לאכול ארוחת בוקר מפנקת בParis Baguette, שגם להם מספר סניפים, תוכלו לבדוק מה הסניף שקרוב אליכם. בייקרי מדהים עם מאפים, כריכים ועוגות – הכל טעים ברמות! 


מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים מצפון קליפורניה ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   
ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באיסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי!

 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply