Travels

VIENNA

*וינה*

היעד השני שהחלטנו לבקר בו השנה במסגרת המקומות שבהם לא ביקרתי בעבר הוא וינה. חזרנו לפני יותר משבוע ורק עכשיו התפניתי לכתוב לכם את הבלוג. אז, בטיול שלנו החלטנו שאנחנו נעשה טיולי יום מוינה בכיוון שאוסטריה מהממת ולא נשהה הרבה זמן בוינה. בבלוג אני אפרט על המקומות הכי מדהימים שהיינו והמלצות על אטרקציות, מסעדות ומקומות שאסור לפספס!
אנחנו הגענו לוינה שבוע לפני חג הפסחא (שבדרך כלל נופל על חג הפסח שלנו), אז היו שווקים בכל מקום ואווירת חג.

כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים:

* טיסות– את הטיסות סגרנו דרך אתר sky scanner (כמו תמיד), טסנו עם wizz טיסות low cost מזוודה אחת של 20 קילו לשנינו. החופשה שלנו הייתה שלושה וחצי ימים.

* חבילת גלישה- כשנחתנו בוינה קנינו סים מקומי ברשת סופרים שנקראת Hofer, נמצא ממש בכל מקום. עלות הסים 1.5 יורו ועוד 10 יורו עבור חבילת הגלישה לחודש שלם 8 GB (סים של חברת HOT המקומית) כמובן שמדובר על מחיר הרבה יותר משתלם מחבילה שעושים דרך חברות הפלאפון בארץ. יש לשים לב כשמכניסים את הסים לפלאפון בסופר עצמו מתחברים על רשת הWIFI שלהם ולא מפעילים מיד את הסים! נכנסים לאתר האינטרנט ובוחרים את החבילה הרצויה (8 GB לחודש ימים), לנו היה בלבול רציני והיינו צריכים לקנות חבילה חדשה כי אף אחד לא הסביר לנו את זה.

* כרטיס סטודנט- ממליצה מאוד להצטייד בכרטיס סטודנט למי שיש, חסך לנו הרבה מאוד כסף, בהרבה מהאטרקציות קיבלנו הנחות, בהמשך הבלוג אציין ליד כל אטרקציה בה קיבלנו הנחת סטודנט.

* מלון– שהיינו במלון לאונרדו, המלון מעולה היינו מרוצים, ארוחת הבוקר שם הייתה ממש מצוינת ומאוד מגוונת (הוספנו ארוחת בוקר רק עבור בוקר אחד). קישור להזמנה ישירה של המלון (ללא עמלה):

* הסעות זולות מהמלון לשדה התעופה או להפך– היינו במלון לאונרדו, בהלוך מהשדה למלון נסענו בתבורה ציבורית ובחזור (בלילה) הזמנו חברת מוניות דרך קישור שאצרף לכם פה, יצא לנו 25 יורו לזוג, שזה יחסית מאוד זול למחירי המוניות שהציעו לנו מהמלון לשדה. https://www.coolcab.at/

* תחבורה ציבורית והתניידות בעיר– בנחיתה בשדה התעופה יש דלפק קבלה של חברת OBB (הלוגו שלהם בצבע אדום) הם נמצאים ישר ביציאה משדה התעופה בצד ימין. שם ניתן לרכוש כרטיס משולב של הרכבת והתחבורה הציבורית (כרטיס יומי, תלת יומי ושבועי) יש נציג קבלה שיכול לעזור במקום. התניידנו ממקום למקום ברחבי העיר עם גוגל מאפס כמו תמיד, ההתניידות בתחבורה ציבורית יעילה וקלה מאוד. בהשכרת הרכב השתמשנו גם Waze כשיצאנו מהעיר.

* למעוניינים בקניות– אנחנו בטיולים שלנו בדרך כלל פחות הולכים לקניות ולמלא מזוודות בקניות אלא יותר לראות מקומות ולאכול. בכל זאת, היינו בחנות New yorker שאני מאוד אוהבת אותה, ותמיד מבקרת בה כשאני באירופה, מחירים מאוד נוחים וזולים ואופנה מהממת. היה לנו סניף של החנות ממש מול המלון כך שזה הסתדר מעולה. בנוסף, היינו בPrimark בקניון SCS (שיוסי הנהג שאכתוב עליו בהמשך, הוריד אותנו שם בדרך חזרה מהטיול יום לבאדן, כך שלא נסענו לשם במיוחד ולא בילינו שם יותר מידי זמן), הקניון ענק ויש שם אלפי חנויות, כל המותגים (גם היקרים וגם הזולים) לאוהבי קניות אפשר לבלות שם יום שלם וניתן לבדוק דרכי הגעה לקניון מהמיקום שלכם בGoogle Maps.

ההמלצות שלי:

המלצה מספר 1: טיול יום להאלשטאט ועצירות באגמים בדרך:
אז המקום שהכי נהנתי בו בטיול שלנו היה האלשטאט. מדובר על טיול יום שיצאנו מוקדם בבוקר וחזרנו מאוחר בערב. כדי להגיע להאלשטאט יש כמה דרכים, אנחנו השכרנו רכב בsixt ומכיוון שלא עשינו את ההזמנה מראש (כי רצינו לכוון ליום נעים ללא גשם ומזג האוויר היה מאוד הפכפך והשתנה בכל יום) יצא לנו דיי יקר, אבל נסענו עם עוד זוג וכשהמחיר התחלק בין 4 הוא היה קצת יותר סביר (מצאנו זוג צעיר בגילנו בקבוצות להמלצות לוינה בפייסבוק) למעוניינים להשכיר רכב, הייתי ממליצה בכל מקרה כן לבדוק מחירים מראש. מדובר על משהו כמו שלוש שעות נסיעה ברכב בערך, שלדעתי האישית היו לגמרי שוות את זה. במידה ומעוניינים לשכור רכב בחו”ל יש להוציא מראש בארץ רישיון בין-לאומי בנוסף יש לוודא שיש כרטיס אשראי עם מסגרת מתאימה (לא מאפשרים לשלם במזומן עבור הרכב). לדעתי הגעה למקום עם רכב היא הדרך העדיפה ביותר (במידה ויש אופציה כזו כמובן) מכיוון שעצרנו בדרך במקומות מדהימים שלא היינו מגיעים אליהם עם סיור מאורגן או ברכבת. ניתן לברר על סיורים מאורגנים להאלשטאט ועל רכבות באינטרנט, המחיר של השכרת הרכב יצא לנו עדיין יותר זול מטיול מאורגן ונסיעה יותר קצרה מהגעה ברכבת. האלשטאט במלצה מספר אחת, יצאנו מוינה להרים האלפים המדהימים, כל הדרך לשם הייתה פשוט מדהימה עם נופים משגעים, בדרך להאלשטאט עשינו עצירה ראשונה באלטמינסטר (Altmünster am Traunsee) בעיקר בשביל לחלץ קצת עצמות ולנוח מהנסיעה.

עצירה שנייה עשינו בעיירה קטנה בשם Wolfgangsee, הסתובבנו שם רגלית, רצינו לעלות על רכבת מיוחדת (Schafberg Cog Railway) שתעלה אותנו לקצה ההר עם תצפית מדהימה (אבל פעילות הרכבת מתחדשת רק ב11- במאי וניתן לקנות כרטיסים במקום). בכל מקרה העצירה שם הייתה מדהימה מקום ממש שקט עם נופים משגעים, עשינו סיבוב והתיישבנו במסעדה על גדת האגם ואכלנו קינוחים.

משם המשכנו להאלשטאט וראינו את מכרות המלח (יש במקום גם מכרות קרח, אך גם הן היו סגורות ויחדשו פעילות ב-11 במאי) הכניסה לאדם למכרות המלח לא זולה (עלתה 36 יורו לאדם), אבל המקום ממש מושקע ומיוחד ולגמרי שווה את המחיר, בעת התשלום שלפו את כרטיס הסטודנט (במידה ויש) להנחה. הסיור מלווה בהסברים מעניינים והכל מתחת לאדמה. בנוסף, שילמנו גם על חנייה במקום . האלשטאט הייתה לגמרי התאווררות מדהימה מהנופים והעיר של וינה והייתי ממליצה לא לפספס!!! זה היום שהכי נהננו בו בטיול שלנו.
עלינו למכרות המלח עם רכבל, בקצה העלייה למכרות הייתה נקודת תצפית מהממת על האלשטאט ועל ההרים. בסוף היום בערב חזרנו בחזרה לוינה, בדיעבד יתכן והיינו נשארים שם לילה.

תמונות מנקודת התצפית בהאלשטאט:

מכרות המלח האלשטאט:

המלצה 2: ארמון שנברון, הגנים ומופע שטרודל:
בכניסה לארמון היו דוכני פסחא לכבוד החג, הגענו שבוע לפני החג שלהם, בחודש אפריל עשינו סיבוב (לא קנינו כלום, המחירים היו גבוהים), לאחר מכן נכנסנו לארמון שנברון. הגענו דיי מוקדם בבוקר (לפני שעות העומס הכבדות) בחרנו בסיור הבסיסי והוא ממש הספיק לנו, הסיור ערך 50 דקות, וראינו בערך 25 חדרים בארמון, קיבלנו אוזניות עם הסברים באנגלית על ההיסטוריה של הארמון ועל האנשים שהתגוררו בו בעבר (מארי רנטואנט, מריה תרזה, נפוליאון, הקיסרית סיסי..). אורך הסיור מחולק לפי מספר החדרים שאתם מעוניינים לראות. לדעתי הסיור של השעה הספיק, הארמון מרשים מאוד מבפנים ושווה להכנס !

לאחר הסיור בארמון,הלכנו למופע שטרודל בשעה 11.00 בקפה רזידנץ Residenz בסמוך לכניסה לארמון. (בעת הקנייה של הכרטיסים לארמון יש לשאול על שעות המופע) העלות עבור כרטיס הכניסה הבסיסי עלה 6 יורו לבן אדם וכלל רק שטרודל ועלות של 11.5 יורו כרטיס כניסה הכולל שטרודל ומשקה חם, לא היה צורך להזמין מראש אלא לשלם במקום (ללא קשר ובנפרד מהכניסה לארמון) המופע היה 20 דקות והראו בצורה ממש נחמדה ומצחיקה איך מכינים שטרודל, הייתה חוויה ממש מעולה ומומלצת בחום!
אחרי מופע השטרודל הלכנו להסתובב בגנים של הארמון שהיו מהממים וגדולים, הפארק מקיף את כל הארמון ושווה להסתובב ולהנות מהגנים המרהיבים.
(למטיילים עם ילדים: יש במקום גם גן חיות שזהו אחד מגני החיות העתיקים ביותר והראשונים בעולם ומבוך גדול הבנוי משיחים ירוקים ונמצא בשטחי הארמון), כמו כן סמוך לארמון יש את הגלורייטה, לנו לא היה זמן להגיע לשם, אך המקום משמש כנקודת תצפית על השטחים של הארמון ועל העיר וינה.

המלצה 3: פארק פראטר
ההמלצה השלישית היא על פארק אדיר לגמרי, נסענו לשם פעמיים, בערב הראשון שנחתנו וחזרנו לשם פעם נוספת ליותר זמן במהלך השבוע. הפארק פתוח בדרך כלל ברוב ימות השבוע עד שעה 23.00, הכניסה למקום בחינם והתשלום הוא פר כל מתקן. מדובר על פארק שעשועים דיי גדול, יש מגוון גדול של מתקנים מאוד מיוחדים (בתור אחת שהייתה בהרבה פארקים באירופה), המקום נחמד מאוד ומציע מגוון מתקנים. לקראת סוף השהות שלנו גילינו שיש אופציה לקנות דיל לכמה מתקנים במחיר מוזל (ניתן לקנות את זה במתקן ששמו extasy) לא יודעת עד כמה זה משתלם תלוי בכמות המתקנים שאתם מעוניינים לעלות עליהם, שווה לברר עוד פרטים במקום. הפארק מתאים למי שאוהב אקסטרים או אפילו פעילות כמו קליעה למטרה, היו שם גם מתקנים מיוחדים שאין בפארקים רגילים כמו רכבת מפחידה עם אוזניות ומשקפיים של מציאות מדומה, שהיה מגניב בטירוף, עלות של כל מתקן בין 2.5-5€. מתאים לזוגות ולמשפחות עם ילדיםם.

המלצה מספר 4:טיול יום לבאדן

ההמלצה הרביעית היא על טיול יום פרטי ומאורגן שיצאנו עם יוסי, שאסף אותנו מארמון שנברון ועשה איתנו טיול של 3-3.5 שעות. יוסי מדריך ישראלי שמתגורר בוינה, לקח אותנו לכמה יעדים מאוד מעניינים, הטיול לווה בהסברים בעברית. היעד הראשון היה ארמון ליכנשטיין והאגם התת קרקעי הגדול (מקום מרהיב ביופיו..) שם עשינו שייט בסירה. משם הלכנו לבית הספר הגבוה לנזרות (יוסי סיפר לנו קצת על חיי הנזירים במקום), ומשם הגענו לעיר באדן, בנקודת עצירה זו לא היה יותר מידי מה לעשות בעיקר להתרשם מהעיירה.
עלות סיור 55 יורו וכן יש לשלם גם בנפרד על הכניסה לאגם התת קרקעי. הסיור היה שווה מכיוון שלא היינו מגיעים למקומות האלה כנראה באופן עצמאי, וכן כניסה לאגם התת-קרקעי ללא הסברים לא שווה דבר. לחובבי הקניו בדרך חזור אפשר לבקש מיוסי לעצור בפריימארק ולחזור משם עצמאית ברכבת, יש לשים לב שהרכבת בחזור מהקניון היא בתוספת תשלום ולא נכללת בהסדר הנסיעות השבועי.
מצרפת מספר טלפון של יוסי, ניתן להתכתב איתו או להתקשר אליו דרך הווצאפ: +436767851815.
למעוניינים, יוסי מוציא טיולים נוספים לעמק הווכאו (לנו ספציפי לא היה זמן..)
האגם התת-קרקעי:

המלצה מספר 5: בית הפרפרים

בית הפרפרים ממוקם ממש בסמוך לארמון הופבורג והייתי מציעה לשלב את שניהם ביחד. אני באופן אישי מאוד נהנתי בבית הפרפרים הייתי במקום דומה גם באמסטרדם, בוינה המקום היה קצת יותר קטן אך עדיין הייתה חוויה נחמדה (לא יותר משעה), מחיר יחסית זול וגם כאן יש הנחה לסטודנטים, קניית הכרטיסים מתבצעת במקום ואין צורך להזמין מראש, פעילות שמתאימה מאוד גם לילדים. יש לשים לב לשעות הפתיחה שהן בדרך כלל 10:00-15:45 ולהתעדכן בשינויים. לאחר מכן הלכנו הליכה רגלית לארמון הופבורג (לא נכנסנו לתוך הארמון) התרשמנו מהמבנה מבחוץ.
בעיקרון, יום אחד לגמרי הספיק לנו לכל האטרקציות בוינה, עשינו סיבוב רגלי מהבוקר עד אחר הצהריים שהתחיל בבית הפרפרים וארמון הופבורג משם לכיכר היהודי ובית הכנסת הגדול (שגם אליו לא נכנסנו כי היו סיורים מודרכים רק בשעות מסוימות שלא התאימו לנו), וקתדרלת סטפנוש הקדוש.

מקומות מומלצים לאכול:
אז בדרך כלל בטיולים שלנו אנחנו משקיעים מאוד במסעדות, הפעם בגלל קוצר זמן ולוח זמנים מאוד צפוף לא הספקנו יותר מידי…

ופיאנו Vapiano– רשת איטלקית שיש אותה בכמה מקומות באירופה, ובוינה יש לפחות שלושה סניפים. אנחנו אכלנו בסניף שנמצא ליד המלון שלנו (Europaplatz 1, 1150 Wien, אוסטריה) ממש מעבר לכביש. המסעדה הייתה ממש מצויינת, אוכל מעולה וזול, חזרנו למסעדה פעמיים לארוחת ערב, המסעדה פתוחה עד 23.00 ואין צורך להזמין מקום מראש.

קפה מוצרט- המקום אמנם יקר אבל ה*קינוחים* במקום מעולים וממש מיוחדים. לא לקחנו במלון ארוחות בוקר אז פתחנו את הבוקר שלנו בקפה מוצרט, מצרפת תמונות של חלק מהתפריט (עם המחירים) ותמונה מהויטרינה שהיפנטה אותי לגמרי ולא ידעתי במה לבחור.