Travels

Jordan

אחרי שחלמתי  תקופה ארוכה להגיע לירדן, סוף סוף הרגע הזה קרה! במרחק נסיעה בלבד מחכה לכם אחד מהיעדים היותר מיוחדים.
נכון להיום, מדינות רבות בעולם לא מאפשרות כניסה לישראלים או מחייבות בידוד בחזור. ירדן היא אחת מהמדינות הירוקות שנכון לעכשיו מאפשרת כניסה לישראלים. אחרי כמה ימים ללא קליטה הגיע הזמן לסכם לכם את ההמלצות שלי לשהייה בירדן, את המקומות שהכי שווים שאתם חייבים לבקר בהם ואת הנחיות הקורונה שחשוב לדעת.

מעבר גבול:
– אתחיל מהנקודה החשובה ביותר- *לא* להמיר כסף במעבר הגבול- השער מופקע ברמות, זה יוצא קנס רציני (עלה לנו יותר בכמה מאות שקלים!!!). שימו לב, לא ממירים בכל צ׳ינג בישראל לדינר ירדני ושווה לקחת את זה בחשבון ולהערך מראש עם ההמרה של הכסף.
– במעבר גבול מישראל לעקבה אין אפשרות לכניסה עצמאית וחובה לתאם עם סוכן מקומי את מעבר הגבול. אנחנו תיאמנו עם סוכנת ישראלית שגרה בירדן בשם אלונה והיא תיאמה עבורנו את העברת הגבול והעברות הלוך חזור מהגבול למלון. היא זמינה בווצאפ במספר טלפון: ‭+962 7 9237 8697
– נכון לתקופה זו מעבר הגבול יצחק רבין פתוח בימים א׳-ה׳ בשעות 8:30-15:30 ויש להתעדכן בשינויים באתר. בדרך כלל מעבר הגבול פתוח בכל ימות השבוע ולטווח שעות גדול יותר אך נכון לעכשיו אלה השעות. 
– בכדי להכנס לירדן יש לקנות מראש אגרת מעבר לירדן בעלות 100₪ באתר האינטרנט של חברת מילגרם, להדפיסה ולהציגה במעבר הגבול.
קישור לרכישת האגרה דרך אתר האינטרנט: https://borderpay.metropolinet.co.il/
– הבנו מגורמים שונים שבמעבר הגבול הכנסת ציוד צילום כמו גופרו, רחפן וכו׳ עלולה להוות בעיה. לא הצלחנו לאמת את הדברים והחלטנו לא להסתכן.
– שימו לב, במעבר הגבול יש חנייה חופשית חינם לנוחיותכם. 

הנחיות קורונה:
נכון להיום, עקבה נחשבת לאזור ירוק, ורוב התושבים כבר מחוסנים. 
– נוסעים שלא מחוסנים ושאינם בעלי תעודת מחלים מחוייבים בבדיקת PCR בכניסה לירדן ומחויבים בבידוד מלא בחזרה לארץ.
– נוסעים שמחוסנים ובעלי תעודת מתחסן צריכים להציג בכניסה למעבר הגבול את תעודת המתחסן באנגלית, ואין צורך בבדיקת PCR.
– בדיקות קורונה בחזרה לארץ: בחזור אם שהיתם פחות מ72 שעות בירדן , תצטרכו לבצע בדיקת קורונה אחת בלבד במעבר הגבול בחזרה לארץ (על הבדיקה תשלמו בהלוך, בכניסה לעקבה 100₪ באשראי או במזומן). אם שהיתם יותר מ72 שעות בירדן תצטרכו לבצע 2 בדיקות קורונה. את הראשונה תצטרכו לבצע באחת מהמרפאות המקומיות בירדן במהלך 72 השעות לפני החזרה לארץ, ואת השנייה במעבר גבול בחזרה בארץ. אנחנו תיכננו את הזמן כך שחזרנו 71 שעות לפני ונמנענו מבדיקת קורונה נוספת. שימו לב בדיוק לשעה בה חציתם את הגבול ותקפידו להגיע בחזרה למעבר גבול לפחות (!!) שעתיים לפני. אם תחצו את 72 השעות ותיהיו ללא בדיקת קורונה שלילית נוספת אתם עלולים לקבל קנס של 5,000 ש”ח.  

מבחינה ביטחונית: 
קיבלתי שאלות רבות על המצב הביטחוני בירדן ואיך הרגשנו שם מבחינת עוינות כלפי ישראלים. טרם היציאה מהארץ התעדכנו באזהרות המסע כדי להבין את המצב בירדן והבנו שנכון לעכשיו אין בעיה ביטחונית עבור ישראלים. שוחחנו עם הרבה מקומיים וכשנשאלנו מאיפה אנחנו , קיבלו אותנו בחיוך ובאהבה רבה. המקומיים היו נחמדים ואדיבים מאוד אלינו ועזרו לנו בכל מה שהיינו צריכות.
בנות, החלק הבא בעיקר בשבילכן, אם אתן מסתובבות רק בחורות ללא גבר איתכן, אני מאוד ממליצה ללבוש צנוע (לא מיני, מחשופים, חולצות בטן או גופיות). ביום הראשון התלבשנו בלבוש יום יומי הרגיל שלנו וקיבלנו הרבה נעיצות מבטים ופניות מהמקומיים שלעיתים אף העיקו עלינו וגרמו לנו להרגיש אי נוחות. לקחנו איתנו צעיפים דקים ובמידת הצורך התכסינו מה שחסך מאיתנו הרבה חוסר נעימות. בדרך כלל אם יש גבר לצידכן גברים לא יתקרבו או יפנו אליכן.
*חשוב לציין שהיינו אך ורק באזורים מתויירים ולא הגענו לשווקים או לאזורים של המקומיים.

המלצה מספר 1: Tala Bay resident 
אם בא לכם להגיע לחופשה משפחתית מפנקת במיוחד, במרחק נסיעה ולא לקרוע את הכיס בחופשה בארץ, זה בדיוק המקום בשבילכם !! לירדן אני חולמת להגיע כבר תקופה ארוכה וסופסוף הגיע הרגע! הוזמנתי לשלושה ימים לסקר את הריזורט חמישה כוכבים המטורף- Tala Bay ותיהיו בטוחים שמדובר על אחת מההמלצות הכי שוות שהיו פה בזמן האחרון. הריזורט כולל וילות זוגיות, משפחתיות, מלון חמישה כוכבים, 5 בריכות, חדר כושר, מכון יופי, ספורט ימי, מרינה, מסעדות מצויינות ואפילו חוף פרטי. בקיצור, יש בו פשוט הכל.


אנחנו התארחנו במתחם וילות בTala bay resident שנמצאת ממש על הבריכה. השם של הוילה Duplex Cabana. הוילה מרווחת, מפוארת ומאובזרת כוללת מטבח מאובזר, שני חדרי שינה שני חדרי שירותים ומקלחת ואפילו 2 מרפסות שאחת מהן עם ג׳קוזי. הוילה מתאימה למשפחה. השירות לאורך כל השהות שלנו במקום היה מעולה ונענו לכל בקשה שלנו!
יש מספר אופציות ללינה במקום. ניתן לישון במלון חמישה כוכבים, וניתן לישון בוילות שאחנו ישנו בהן (מתאימות למשפחות). המחיר תלוי ביחידה בה תחליטו להתארח ובמספר האורחים. מצרפת לכם קישור לבוקינג בו תוכלו להתרשם מכל יחידות האירוח במקום. 
קישור להזמנה ישירה של הריזורט:

https://www.travelor.com/he/hotels/place/jo/11655985?fid=65694&check_in=2024-08-23&check_out=2024-08-24&guests=a,a&country=IL&currency=ILS&session=99f72214-1c05-4bf6-acb7-d0c13a97cef4&filters=

מצרפת כמה מספרי טלפון במידה ואתם מעוניינים לבצע הזמנה טלפונית או דרך הווצאפ: 
באסם 962778405040+ 
קרישאן 962795257400+ 
זובי 962778445331

המלצה מספר 2: המסעדות בריזורט Tala Bay
גם אם אתם לא לנים בריזורט, ממליצה מאוד להגיע לפחות לאחת מהמסעדות המעולות במקום. 
המסעדה הראשונה, היא מסעדת Sea Bass Restro Bar. נתחיל מהעיצוב המטורף של המסעדה. כבר מהכניסה למקום התרשמנו מאוד מהעיצוב ומהחשיבה על הפרטים הקטנים במקום, אווירה מיוחדת מאוד. המסעדה ממוקמת ממש על המרינה ומגישה מאכלי ים, מאכלים ירדנים מקומיים (סאיידיה), בשרים וגם מנות צמחוניות. בבמקום תוכלו להנות מתפריט יינות ואלכוהול ובר כיפי וכל זה במחירים ממש נוחים. 
שעות פתיחה של המסעדה: בכל ימות השבוע בשעות 12:00-23:00 

המסעדה השנייה, היא מסעדת C4 Shoots. בר-מסעדה שנמצא ממש על המרינה. המקום מציע אווירה צעירה וכיפית, אחלה מקום לבלות בו באחד מהערבים שלכם. יש במקום מוזיקה מעולה ומשחקים כמו סנוקר וכדורגל שולחן. במקום אוכל מעולה: מגוון סלטים, פיצות פסטות, בשרים ומנות עיקריות נוספות. אנחנו אהבנו במיוחד את הפיצה במקום ואת הסלט עם העוף שמצולמים פה בתמונות. מנה מעולה נוספת שאכלנו במקום היא מנת נאגטס עם גבינת צ’דר (שמרוב שהיה טעים, נזלל מבלי שצילמנו). כמובן שבמקום מציעים גם מגוון משקאות אלכוהוליים ומשקאות ללא אלכוהול. 
שעות פתיחה של המסעדה: החל מהשעה 12:00 ועד הלילה. 
 

המסעדה השלישית, היא מסעדת Beach Club. המסעדה נמצאת ממש מחוץ למקום הלינה שלנו בסמוך לבריכה. במקום גם מוגשת ארוחת הבוקר. ארוחת הבוקר אינה בופה אלא בהזמנה מהתפריט. המחירים ממש זולים.  אז אם אתם רוצים להנות מאוכל מעולה, מחירים זולים ושירות מצוין- זה בדיוק המקום בשבילכם!
שעות פתיחה של המסעדה: בכל ימות השבוע בשעות 9:00-20:00

המלצה מספר 3: מרכז הצלילה Camel Diving Center
אחת מהחוויות הכי טובות שהיו לנו בטיול היו במרכז צלילה Camel Diving Center. כבר במפגש הראשוני שאספו אותנו מהמלון, קיבלנו וייבים צעירים וכיפים מהצוות ואפילו לא ידענו מה עוד מחכה לנו!
מועדון הצלילה ממוקם בחוף הדרומי של עקבה שזהו האזור המומלץ לצלילה. כשהגענו למקום הצוות ישב בדיוק לארוחת צהריים והזמינו אותנו להצטרף לארוחה ירדנית מקומית טעימה. אחרי ארוחת הצהריים, הכירו לנו את כל הצוות במקום ונתנו לנו קצת מידע על מועדון הצלילה. מדובר על אחד ממועדוני הצלילה המקצועיים ביותר בעקבה. כשהגענו קיבלנו מצוות המדריכים המקצועי במקום הסברים ותדרוכים על סימנים מוסכמים מתחת למים. הצוות היה רגיש מאוד לצרכים שלנו במהלך כל השהות שלנו במקום וגם מתחת למים בדקו כל הזמן שאנחנו בטוב. 


קיימות מספר אפשרויות לצלילה במקום. אנחנו בחרנו בצלילת היכרות שנמשכת בערך כשעה בשם Discover Scuba Dive , בעלות של 35 דינר לאדם. המחיר כולל כמובן את כל ציוד הצלילה.  הצלילה מתאימה לאנשים שאינם מוסמכים ואין להם הכשרת צלילה וגם לכאלה שזוהי הצלילה הראשונה שלהם. המדריכים מתאימים את עצמם אליכם וניתן לרדת בצלילה מסוג זה עד 12 מטרים. אם אתם מעוניינים לעשות הכשרה של כמה ימים ולהיות מוסמכים לצלילה עצמאית- זה בדיוק המקום בשבילכם! בירדן יש מוקדי צלילה מרשימים ביותר שתוכלו לבקר בהם עם מדריכי הצלילה אם אתם מוסמכים (מצרפת תמונה מאתר האינטרנט של מועדון הצלילה מאחד המוקדים המיוחדים לצילה באזור).
טלפון ליצירת קשר: 962795857544+ איסמאיל 
אימייל ליצירת קשר: info@cameldivecenter.com
כתובת אינטרנט: www.cameldivecenter.com

Camel Dive Center

המלצה מספר 4: טיול יום לפטרה
כמה זמן רציתי להגיע לפטרה וסוף סוף הרגע הזה הגיע! יעד כל כך קרוב לישראל ואחד מאתרי המורשת העולמית המיוחדים והמרשימים ביותר.
עלות הכניסה לפטרה כ100 דינר,כמעט 450₪ ש”ח לאדם! במידה ותשנו בירדן לפחות לילה אחד לפני, העלות תרד ל50 דינר שזה בערך 225₪ ש”ח. מדובר על אחד מאתרי הארכיאולוגיה היקרים ביותר בעולם! אנחנו בחרנו לעשות טיול יום מעקבה לפטרה אותו סגרנו עם מוסעב. עלות הטיול 150 דינר לאדם והטיול כלל: הסעות הלוך חזור מהמלון עד לפטרה (כשעתיים וחצי נסיעה), את כרטיס כניסה לפטרה, ארוחת צהריים, מדריך דובר אנגלית טובה לסיור של שעתיים בתוך פטרה.
בדרך עשינו עצירה (בRajf) לתמונות וקפה בלוקיישן שנשקף ממנו נוף מהמם. במקום יש חנות של מוצרים מקומיים. לאחר בדיקה, הבנו שהמחירים בחנות יקרים מאוד ביחס למחירים שיהיו לכם בפטרה (בפטרה מוכרים סחורה זהה ועם הסוחרים בפטרה ניתן להתמקח).

למדריך שליווה אותנו לאורך היום בפטרה קוראים סמי. מאוד ממליצה לבקש אותו ספציפית כמדריך. לסמי אנגלית מעולה וידע רב על האזור ועל ההיסטוריה של המקום ושמח לענות לנו על כל שאלה. סמי מכיר את כל הפינות המיוחדות בפטרה שכנראה לא תגיעו אליהם באופן עצמאי.
מספר טלפון ליצירת קשר עם מוסעב: 962787426287+

טיפים חשובים לקראת הנסיעה לפטרה:
* אחת מההמלצות הכי טובות שקיבלנו מהנהג ומהמדריך שלנו- במהלך הטיול שלכם בפטרה יגשו אליכם הרבה מקומיים ויציעו למכור לכם שלל של דברים מתכשיטים ועד רכיבה על חיות. תחסכו לכם בעיות ואל תגידו להם ״אולי״ או ״אחר כך״ כי הם יראו בכך התחייבות וידרשו כסף על כך שחיכו לכם. תגידו בנימוס לא תודה.
* יש מספר נקודות צילום מהממות שהמדריך שאתם מטיילים איתו יוכל לקחת אתכם אליהן. שימו לב שמקומיים רבים יציעו לקחת אתכם בתשלום לנקודת תשלום מרהיבה, אך תדעו כי ההגעה למקום אינה חוקית ועלולה לסכן אתכם. במידה ובכל זאת תרצו להגיע לנקודת הצילום הזו דעו שישנה דרך חוקית ובטוחה (מעט ארוכה יותר) כדי להגיע למקום. תשאלו את המדריך שמלווה אתכם לגביה.
* אני ממליצה לצאת כמה שיותר מוקדם לפטרה (בצהרי היום חם מאוד). המסלול בשעות המוקדמות יחסית מוצל ונעים יותר. חשוב להצטייד בהרבה מים איתכם, כובע, קרם הגנה ונעליים נוחות. האתר הארכיאולוגי פטרה ענק וניתן לטייל בו אפילו שלושה ימים.
– יש המשלבים את הטיול עם פטרה יחד עם ואדי רם (ממליצים להגיע לואדי רם בשקיעה). עבורנו זה היה מעט עמוס והחלטנו לוותר. 

המלצה מספר 5: מתחם Ayla
ביום הראשון שלנו, הגענו למתחם המדהים Ayla שנמצא באזור הצפוני של עקבה. במתחם בתי מלון, מגוון מסעדות, חופים שמעוצבים מדהים ואטרקציות מגניבות (כמו רכיבה על סוסים, מגרשי כדורסל וכדורגל ואפילו מגרשי גולף).
עלות הכניסה 30 דינר לאדם והמחיר כולל מגבות, גישה חופשית למים קרים לשתייה וגישה חופשית למיטות שיזוף כיפיות. בתמונות מצולם האזור 12 Beach Club שיש בו חופים מקסימים ומסעדה ובר מעולים. ההתניידות ממקום למקום במתחם היא במונית. 
* שימו לב שלא ניתן להכניס אוכל וחטיפים למקום.
כתובת אינטרנט: http://www.ayla.com.jo/

המלצה מספר 6: מסעדת Shelikh Alhara
בסוף היום הראשון שלנו בעקבה אכלנו ארוחת ערב במסעדה ירדנית מקומית מעולה בשם Shelikh Alhara. המסעדה נמצאת בקרבת מקום למלון הילטון. במסעדה טעמנו את אחד מהמאכלים המפורסמים בירדן- מנסף. המנסף הוא תבשיל מסורתי של בשר כבש מבושל ברוטב יוגורט ומוגש עם אורז. מדובר על המאכל הלאומי של ירדן, אך ניתן למצוא אותו במדינות ערב נוספות. 
שעות פתיחה: המסעדה פתוחה מידי יום בשעות 8:00-23:00
כתובת: Capital bank، Aqaba, ירדן

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply