Israel

יומיים חורפיים בצפון הארץ

החורף בפתח ומזג האוויר מתקרר, החלטתי בבלוג הזה לאסוף לכם כמה מקומות שווים ברחבי הצפון שניתן לבקר בהם במזג אוויר חורפי וקריר.


המלצה מספר 1: מעיינות חמים באזור הצפון 
החורף בפתח, מזג האוויר מתקרר וזה זמן מושלם לביקור במאגרי מים חם וכיפיים.
מאגר בנטל– אחרי לא מעט ביקורים במאגר בנטל סוף סוף היו מים חמים במאגר! ביקרתי במקום כמה פעמים ורק לפני כמה שבועות זכיתי להיות במקום שהוזרמו אליו מים חמים. המים מגיעים למאגר דרך צינורות מלאכותיים שמוזרמים על ידי מי גולן למקום ואין לדעת מתי יהיו מים חמים בצינור. בכל מקרה גם אם אין זרימה של מים חמים מהצינורות, המקום מקסים ממש עם שטחים גדולים ומתאים לטיול כיף באזור, לפיקניק ואפילו לקאמפינג. 
– שימו לב שהרחצה במקום על אחריות המתרחצים בלבד, אם אתם נכנסים למים מומלץ להכנס אך ורק באזור של הצינורות שמזרימים את המים ולא במאגר מים עצמו 🙏🏾
בכדי להגיע למקום המדויק יש לכוון בוויז: מאגר בנטל באב אל אווה.
קישור לנסיעה: https://waze.com/ul/hsvckw1he2


עין ג׳ונס-  ‏בתוך בניין בטון בסמוך לחמת גדר נמצאת בריכה כיפית שטמפרטורת המים בה כ42 מעלות!  לתוך הבריכה נובעים מים חמים המועשרים במגוון מינרלים כמו גופרית ומגנזיום. מומלץ להגיע למקום באמצע שבוע ולא בסוף שבוע כשפחות עמוס, כשקר ויש גשם בחוץ החוויה אפילו יותר מיוחדת! 
* שימו לב , המעיין נמצא בסמוך לגבול ישראל – ירדן והצבא נמצא באזור ולפעמים ייתכנו חסמים של הצבא.
*המקום לא הכי מתוחזק , אז אם אתם מגיעים למקום תשאירו אחריכם נקי!
קישור לנקודת ציון המדויקת למקום: https://www.google.com/maps?q=32.683807,35.668228


חמת טבריה- בגן הלאומי חמת טבריה נובעים 17 מעיינות תאמומינרליים בטמפרטוקה של 60 מעלות צלזיוס בערך ומוזרמים ל3 בריכות מרכזיו במתחם. הראשונה, בטמפרטורה של 30 מעלות צלזיוס. השנייה, בטמפרטורה של 35 מעלות צלזיוס והשלישית, 40 מעלות צלזיוס. מומלץ לתאם ביקור מראש באתר של רשות הטבע והגנים ולהגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר (לפני שהמקום מתמלא באנשים). עלות כניסה למתחם 14 ש״ח לאדם. 

המלצה מספר 2: זרימת השחר:
מי שמכיר אותי יודע שתמיד הייתה לי בעיה עם קור וכניסה למקורות מים קרים והחלטתי לאתגר את גבול היכולת שלי ולהתנסות בחוויה מיוחדת שכנראה לא אשכח בחיים- טבילה באמבט קרח ב5 מעלות צלזיוס!! 
הגענו למרכז ההדרכה גוף ונפש “זרימת השחר” במעלה גמלא לסדנה מנטלית להתמודדות עם מצבי קיצון, לחץ וסטרס. הסדנה מתחילה בשיחה מקדימה עם אסף וקרן בעלי המקום, הם סיפרו לנו על המקום על החוויה שאנחנו עומדים לחוות, על היתרונות (שלא הכרנו) של טבילה באמבט קרח ועל התגובות וההתמודדות של הגוף במצבי סטרס. לאחר מכן, תירגלנו נשימות שסייעו לנו להתמודד במידה ונצטרך זאת לרגעי הטבילה עצמה, נשימות שמחממות אותנו מבפנים ומשם קפצנו למים (תרתי משמע…). במהלך כל הסדנה למדנו להתמודד עם אתגרים ועם לחץ שמלווים אותנו הרבה במהלך החיים. מדובר על חוויה עם המון יתרונות פיזיים, רגשיים ומנטליים. חוויה שמעניקה לנו כוח פנימי עצום – קשור לאזורי נוחות ואי נוחות, מספק לראש ולנפש שלנו שקט מופתי לרגע, כזה שרובנו לא מכירים בגלל ובזכות החיים המהירים שלנו.

אז למה בעצם אנחנו עושים את הדבר הזה וטובלים באמבטיית קרח?
✅ משפרת את החוסן הנפשי/רגשי
✅ מחזקת את מערכת החיסון
✅  מאיצה התאוששות של שרירים
✅ מאלחשת כאבים
* הסדנה מתאימה גם במזג אוויר חורפי והחוויה אפילו קלה יותר מכיוון שהפרשי הטמפרטורות נמוכים יותר.
* יש לתאם הגעה מראש. 

ליצירת קשר עם קרן: 0524800084

המלצה מספר 3: מתחם הלינה עין תאנה
תזכרו איפה ראיתם את ההמלצה הזו בפעם הראשונה! התארחנו במתחם הלינה החדש והמיוחד- עין תאנה. עין תאנה ממוקם בדרום רמת הגולן בלב הטבע ומציע הרבה שקט. המתחם נכון לעכשיו מציע צימר אחד וגלאמפינג אחד (אוהל ספארי). ישנם עוד שלושה אוהלים שנמצאים נכון לעכשיו בתהליכי הקמה.
אז מה זה בכלל גלאמפינג?
גלאמפינג הוא בעצם קמפינג מפואר, אוהל יוקרתי, מבחוץ הוא נראה כמו אוהל ומבפנים מלון לכל דבר. בדרך כלל תכלו למצוא בגלאמפינג- מזגן,  שירותים, מקלחת ומיטה. בקיצור- קאמפינג למפונקים.
בעין תאנה, תהנו מאוהל המוגבה מעל הקרקע על דק מרחף, עשוי מבד קנבס מבודד ובתוכו רצפת פרקט עץ. האוהל בנוי מחלל מרווח וכולל מיטה זוגית, ספה, פינה להכנת קפה או תה, מקרר קטן, מזגן, תנור קטן ומאוורר תקרה. בתוך האוהל עצמו ישנו גם חדר שירותים ומקלחת. 
אוהל הספארי יכול להכיל בנוחות עד ארבעה אנשים (ניתן להוסיף מזרן על הפרקט במקרה הצורך). גם ממחוץ לאוהל יש מטבח מאובזר בכלי אוכל ובישול, תבלינים בסיסיים, כירת גז, מקום למדורה ושולחן אוכל. בקיצור מושלם.. 


שימו לב: בעין תאנה לא משתמשים בכלים חד פעמיים. אנא הימנעו מלהביא אותם. כמו כן, מערכת המים באתר הינה אקולוגית, ולכן את הסבונים מספקים עבורכם במקום עצמו: הם אקולוגים, איכותיים, וידידותיים לסביבה ויש להשתמש בהם בלבד גם בגלאמפינג וגם בצימר. שני מקומות האירוח מאובזרים ברמה גבוהה מאוד, תוך חשיבה על כל הפרטים הקטנים. האירוח היה מפנק במיוחד. המקום ממש חדש ועדיין לא מופיע בבוקינג, אז לגמרי הרווחתם.

ליצירת קשר ופרטים נוספים : 054-4784677 נועה 
קישור לאתר האינטרנט: https://ein-teina.com/

המלצה מספר 4: מסעדת מושבוצ
מסעדת מושבוצ הנמצאת ברמות, היא מסעדה שהביקוש אליה רב ומומלץ מאוד להזמין מקום מראש. במסעדה מוגשות מנות בשר ברמה גבוהה מאוד ורובם המכריע של המנות ונתחי בשר הבקר המוגשים במסעדה, מגיעים מעדר הבקר של משפחת שניידר הגדל בשטחי המרעה הפתוחים של רמת הגולן ללא אנטיביוטיקה מניעתית וללא זרזי גדילה ועומד בפרוטוקול הגידול המחמיר של תו התקן “חי בריא”.
הידעתם?
מושבוצ היא צורת ההתיישבות הראשונית של היישובים ברמת הגולן. המילה מורכבת משילוב של המילים מושב וקיבוץ.

שעות פתיחה:
ימים א’-ד’ בשעות 13:00-21:00 
יום ה’ 13:00-22:00 
ימים ו’- שבת בשעות 12:00-22:00 
טלפון ליצירת קשר ולשמירת מקום במסעדה:04-679-5095
קישור לאתר האינטרנט: https://moshbutz.co.il/

המלצה מספר 5: מסעדת אלטה 
הגענו לארוחת צהריים למסעדת אלטה. המסעדה ממוקמת על שפת הכנרת מול הרי גולן. אלטה מציעה תפריט המתמחה בדגים ופירות ים טריים מאגן הים התיכון לצד תפריט יין וקוקטיילים ייחודי. בימים אלהיש מבצע מיוחד במסעדה, בוחרים עיקרית ותוספת ולצידה מקבלים לשולחן פתיחים – צלחות קטנות של סלטים שונים.  מסעדה ים תיכונית מומלצת! 

שעות פתיחה:
יום א’ המסעדה סגורה
ימים ב’-ו’ בשעות 12:00-16:00, 18:00-23:00 
יום שבת בשעות 13:00-22:00
טלפון ליצירת קשר: 04-887-0040
אתר אינטרנט: https://www.aleta.org.il/

המלצה מספר 6: יקב תל שיפון
יקב תל שיפון השוכן בקיבוץ אורטל ברמת הגולן הוא יקב בוטיק, המציע נוף כרמים מדהים ויינות מעולים. היקב מייצר עד 50,000 בקבוקי יין בשנה. במרכז המבקרים של היקב תוכלו ליהנות מטעימות ממגוון היינות שלנו, מהסבר על הכרם, תהליך הייצור ועצירה שקטה מול הנוף המדהים . ביקב תל שיפון מציעים 5 מזיגות של יין ופלטת גבינות מפנקת של 5 סוגים של גבינות קשות, 2 סוגי סלטים ולחם וסיור בכרמים במחיר של 140 ש”ח למשתתף.

שעות פתיחה:
ימים א’-ד’ בשעות 11:00-16:00
יום ה’ 11:00-16:00 , 17:00-23:00 
יום ו’ 11:00-23:00 
יום שבת 10:00-17:00
טלפון ליצירת קשר: 0503566578
כתובת לאתר האינטרנט: https://telshifonwinery.co.il/?gclid=Cj0KCQiA47GNBhDrARIsAKfZ2rD7blCyyO-HRY3uNwwd1SOr2_eyMUCqUSfAJUZCei_luPciMsLwxaMaAsxTEALw_wcB


המלצה מספר 7: פוד טראק קונפאפא 
אחרי 30 שנה שמוזי חלם לפתוח מקום משל הרגע הזה קרה ותהיו בטוחים שכדאי לכם מאוד להיות שם! מדובר על פודטראק בין המוצלחים שנמצא במרום גולן ותוכלו למצוא שם את אחד ההמבורגרים המיוחדים שתאכלו! השירות היה מעולה, מוזי נותן יחס אישי לכל אחד ואחד במקום ואפילו בזמן ההמתנה בקור בחוץ דאג לנו ופינק אותנו במרק מרוקאי חם. אווירה נעימה וכיפית במקום!

שעות פתיחה: 
בכל יום שישי ושבת בין השעות 13:00-17:00
טלפון ליצירת קשר: 054-7799330

המלצה מספר 8: בית קפה ״הר קפה״
בית קפה שנפתח ממש בימים האחרונים והיינו בין הראשונים להגיע למקום. ״הר קפה״ מציע ארוחות בוקר, מאפים מיוחדים ושתייה חמה. 
המקום חדש לגמרי, אין עדיין מיקום בוויז, אתר אינטרנט או מספר טלפון, פשוט להגיע פיזית למקום.  בנתיים, אפשר לכוון בוויז : קונפאפ מרום גולן וזה נמצא ממש ממול! המקום פתוח גם בסופי שבוע. 

המלצה מספר 9: בית קפה מטרלו 
בית הקפה מטרלו שנמצא בעין זיוון שבצפון רמת הגולן מציע מגוון של כריכים, קוראסונים וסלטים מעולים. 
חשוב לציין שבסופי שבוע המקום עמוס סמיוחד ויש תורים ארוכים מאוד, מומלץ להגיע בסופי שבוע ישר בפתיחה של המקום. יש מקומות ישיבה גם בפנים וגם בחוץ וניתן לקחת את ההזמנה שלכם גם איתכם בטאקאווי . 
שעות פתיחה: ימים ג’-שבת בשעות 9:00-13:00
טלפון ליצירת קשר: 054-2468019
כתובת אינטרנט: https://mattarello.co.il/


המלצה מספר 10: סיור עם בן לפינות הנסתרות בצפון
בן מוציא סיורים בצפון בהתאמה אישית המשלבים קולינריה במקומות אותנטיים, ביקור במעיינות נסתרים ותצפיות מיוחדות לשקיעה.  
כחלק מהטיול יומיים לצפון שיצאנו עם בן הגענו לשתי המסעדות (מושבוצ ואלטה), למסלולים מיוחדים ולנקודות תצפית שוות במיוחד .אחת מנקודות התצפית אליה הגענו היא תל רקת שנמצאת בטבריה. 
🧭 נקודת ציון מדויקת בכדי להגיע למקום:
(32.8062737, 35.5246638)
ליצירת קשר עם בן: 050-6953212

ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באינסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי! 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply