Travels

Mexico

אחרי טיול מדהים של שלושה שבועות במקסיקו מסכמת לכם את כל הטיול שלי, המלצות ונקודות חשובות לקראת הטיול. 

✈️ טיסות – אני טסתי בחודש למקסיקו בחודש יולי 2022 ונכון לתקופה זו, אין טיסות ישירות למקסיקו. טסתי עם חברת Air France, עם עצירת ביניים ראשונה בפריז, ושנייה במקסיקו סיטי.
אני ממליצה מאוד בתקופה הזו, במיוחד שמדובר על יעד רחוק שכולל כמה טיסות, להזמין את הטיסות דרך סוכן נסיעות למקרה של ביטולים או שינויים כלשהם.

🚖 התניידות- אחרי המסע הארוך, נחתנו בקנקון ולקחנו מונית לפלאיה דל כרמן שהיא הייתה היעד הראשון שלנו בטיול. הנסיעה מקנקון לפלאיה עורכת בין שעה לשעה וחצי וניתן להגיע אליה במספר דרכים משדה התעופה. אנחנו נחתנו באמצע הלילה ולא היו אוטובוסים. התארגנו עם עוד כמה אנשים שהיו בשדה התעופה ונסענו לפלאיה במונית משותפת, שהורידה אותנו במקום מרכזי בעיר. 
אתם נוחתים בשעות היום, ישנה אפשרות נוספת-  אוטובוס של חברת ADO שיוצא מידי שעה ומגיע עד למרכז פלאיה דל כרמן 🚌
במהלך הטיול שלנו, ברוב המקומות ברחבי מקסיקו התניידנו במוניות, או ברגל. בטולום המוניות היו יקרות מאוד אז איפה שיכלנו, לא לקחנו מוניות והלכנו ברגל או השכרנו רכב לנסיעות ארוכות. ניתן להשכיר בטולום רכב, אופנוע, אופניים או קורקינט, זה יוצא הרבה יותר משתלם ממוניות.
התניידנו באופן קבוע עם גוגל מפות וכשנהגנו ברכב באופן עצמאי ניווטו גם עם אפליקציית Waze.
 ממליצה להתקין את אפליקציית UBER, אם עדיין אין לכם אותה! מדובר על אפליקציה להזמנת נהגים, שעובדת במקומות רבים ברחבי העולם. בדרך כלל, המחירים המוצעים באפליקציה, הרבה יותר זולים מנהגי המוניות המקומיים. האפליקציה עובדת בחלק מהמקומות ברחבי מקסיקו וחסכה לנו מאות שקלים!

💸 כסף- המטבע הוא פסו מקסיקני, 6 פסו הם בערך 1₪ נכון לעכשיו.
מבחינת כסף הגענו מהארץ עם סכום התחלתי של דולרים והמרנו אותם לפסו בהגעה שלנו למקסיקו, ערך ההמרה נע בין 19.10-19.50, תלוי בשער הדולר. אל תמהרו להמיר בשדה לפסו, השער יקר מאוד ביחס למקומות אחרים. עד שתמירו את הכסף, תדעו שבהרבה מקומות מרכזיים מקבלים גם תשלום בדולרים.
קנינו מראש כרטיס אשראי נטען בדואר בישראל, ניתן להשתמש בו ככרטיס אשראי רגיל, למשוך ממנו כסף ולהטעין אותו במידת הצורך (העמלות שלו הרבה יותר נמוכות מאשראי רגיל) 💳
נשאלתי הרבה פעמיים, כמה כסף להביא לטיול כזה?
זה מאוד תלוי בטיול שלכם. תלוי כמה אתם יוצאים למסעדות, עושים אטרקציות ומתפנקים. קחו בחשבון שמקסיקו לא מאוד זולה.

📲אינטרנט- מבחינת אינטרנט אני עשיתי חבילת גלישה דרך חברת הסלולר שלי בארץ כי הייתי צריכה להיות זמינה כל הזמן במהלך הטיול לצרכי עבודה. ניתן לקנות סים מקומי במחיר של כמה שקלים ולהטעין אותו במידת הצורך. ניתן לעשות את זה ברשת הסופרים OXXO שנמצאת כמעט בכל מקום. 

🏨 לינה- בפלאיה דל כרמן ישנו 7 לילות בדירה שהזמנו בAIRBNB. בחרנו דירה שנמצאת במרחק הליכה קצר מהשדרה החמישית. פלאיה הייתה יעד שעשינו ממנו טיולי יום.
בטולום ישנו 6 לילות בדירה מפנקת מאוד שהזמנו גם בAIRBNB, לילה אחד החלטנו להישאר בספונטניות בקוזומל. לאחר מכן ישנו 3 לילות באיסלה מוחרס במלון קטן בצפון האי, ולבסוף בקנקון ישנו 3 לילות במלון בסמוך לשדה התעופה. בשאר היעדים ביקרנו ליום אחד בלבד. ממליצה מאוד על לינה בדירות- חסך לנו הרבה מאוד הוצאות על אוכל בחוץ, בישלנו וכיבסנו בדירות בעצמנו.

🌮 אוכל- מבחינת אוכל, כמעט בכל מקום מרכזי יש מסעדה ישראלית/ בית חב״ד עם אוכל כשר. במקסיקו יש מגוון רחב של מסעדות, גם מסעדות מקסיקניות מקומיות שאני לגמרי ממליצה לנסות אותן וגם מסעדות עם אוכל בינלאומי. שימו לב שהמקסיקנים אוהבים מאוד לשים שעועית כמעט בכל דבר, אם אתם לא אוהבים חשוב לציין זאת בבירור כשאתם מזמינים את האוכל (גם אם לא רשום במרכיבים של המנה שיש שעועית). 

💊תרופות – ממליצה מאוד להביא תרופות בסיסיות מהבית למקרה שתיהיו חולים בתחילת הטיול (אני חליתי בקורונה ביום השלישי של הטיול וזה הציל אותי), שאר הדברים תוכלו לקנות בבתי מרקחת מקומיים (יש בתי מרקחת כמעט בכל פינה ואין צורך במרשמים).

🦠קורונה והגבלות – נכון להיום, הכניסה למקסיקו חופשית, ללא כל הגבלות. אין דרישה להציג בכניסה למדינה בדיקות קורונה או חיסונים.  כל המקומות פתוחים ואין דרישה לעטות מסיכות. היו פעמיים בודדות שביקשו מאיתנו לעטות מסיכה: במעבורת בדרך לקוזומל ובחנות אחת בקנקון. תדאגו שיהיו לכם כמה מסיכות בתיק. 

🌦מזג אוויר- אנחנו הגענו למקסיקו בתחילת חודש יולי, מזג האוויר חם מאוד וברוב המקומות לח מאוד, מידי פעם היה גשם שהפסיק דיי מהר.
רוב היום הסתובבנו עם בגדי ים (גם ברחובות ולא רק בים), בדיעבד לא הייתי מביאה את רוב הבגדים שלי. ממליצה להביא איתכם בגדים כמה שיותר מאווררים, נעליים נוחות וכפכפים. 

🏖 חופים – בתקופה בשנה שאנחנו הגענו, היו הרבה אצות בחופים, שלא איפשרו כניסה לים. האצות היו בעיקר בפלאיה דל כרמן, קנקוןו טולום. לעומת זאת, באיים שביקרנו בהם לא היו אצות (איסלה מוחרס, קוזומל, בקלאר, הולבוש).

פלאיה דל כרמן (Playa Del Carmen)

פלאיה דל כרמן הייתה היעד הראשון שלנו בטיול למקסיקו. בפלאיה נשארנו 7 לילות בדירה גדולה ומרווחת שהזמנו באתר AIRBNB והיא שימשה לנו כיעד לטיולי יום.

פארקים שאסור לכם לפספס בפלאיה דל כרמן:
XCARET- פארק שנמצא במרחק 10 דק׳ נסיעה מפלאיה דל כרמן והוא לגמרי נחשב יעד חובה בעת הביקור במקסיקו!
מדובר על פארק שהוא מעין ספארי המשלב מגוון אטרקציות ופעילויות מים בהם תוכלו להנות משנורקלינג, צלילה, מצנחי רחיפה והשיא מסלול שחייה תת קרקעי בנהר מדהים שחוצה את כל הפארק!
במהלך היום תוכלו להנות ממגוון הופעות וגם מחופים וערסלים כיפים למנוחה. בפארק 5 סוגים של מסעדות שונות בהן מנות אוכל מקסיקניות מקומיות וגם מסעדות בין לאומיות טעימות. 
מחיר הכניסה לפארק לא זול, אבל שווה את זה! המחיר נע בין 100-140$ לאדם וניתן לרכוש את הכרטיסים בכל סוכנות תיירות בשדרה החמישית בפלאיה דל כרמן או באתר הרשמי.

Xplor- פארק אקסטרים כיפי, שרובו היה מתחת לאדמה וכלל מגוון אטרקציות: רפטינג, מסלול בשחייה תת קרקעית, נסיעה ברכבי שטח ומסלול אומגות ארוך במיוחד מעל צמרות העצים. היו שני מסלולים של אומגות: מסלול ארוך וקצר. המסלול הארוך כלל 7 אומגות שלקחו לנו בערך שעה וחצי- זו האטרקציה המרכזית והמיוחדת ביותר בפארק ולכן התורים אליה בהתאם. חלק מהאומגות באוויר, אחת נכנסת לתוך מים ואחת אפילו עוברת בתוך טבעת אש. 

מחיר כניסה לפארק עלה 117$ לאדם וקנינו אותו מראש בחברת תיירו  מקומית בפלאיה דל כרמן. הכניסה לפארק היא בשני סבבים, אנחנו היינו בסבב השני (של הערב) שהתחיל בשעה 17:00 ונמשך עד שעות הערב המאוחרות. בערב יש אווירה שונה ומיוחדת בפארק, מדליקים לפידי אש בכל הפארק, ואחת מהאומגות אפילו עוברת בתוך טבעת אש. 


טיפים והערות חשובות:
חשוב מאוד לכל הפארקים להגיע עם נעליים נוחות לשחייה במים (שורש לגמרי עשו את העבודה). 
בנוסף, ממליצה מאוד להגיע עם מגן שקוף לטלפון שנתלה על הצאוור. ניתן לקנות אותו בכל מקום בשדרה החמישית בפלאיה. השימוש בכיסוי הכרחי בפארק ומוכרים אותו במחיר מופקע בפארק עצמו.

מסעדות מומלצות בפלאיה דל כרמן:
Ilios- מסעדה יוונית הנמצאת בשדרה חמישית בפלאיה דל כרמן. מסעדה ברמה גבוהה מאוד, מעוצבת מדהים, השירות יוצא דופן, האוכל מעולה והמחירים יקרים מאוד. בערב יש אווירה שונה לחלוטין מהצהריים ויש מעין חגיגה יוונית (שכוללת אפילו שבירת צלחות). 

Restaurante pizzeria Don Mario- מסעדה איטלקית מעולה, שנמצאת ממש קרוב לשדרה החמישית בפלאיה דל כרמן, במקום תוכלו להנות ממגוון פסטות עם רטבים מעולים ופיצות טעימות- והכל במחירים ממש נוחים.

Taishi– גלידה מעולה שאסור לכם לפספס! גם הגלידה נמצאת בשדרה החמישית בפלאיה דל כרמן. יש אפשרות למספר סוגי טעמים לגלידה, והיא מוגשת בתוך גביע מיוחד- עוגיה חמה, רכה וטעימה! תוכלו להוסיף לגלידה שלכם תוספות מעל.

קניות בפלאיה דל כרמן:
Sandmade– חנות בגדי ים מעולה, מבחר דגמים וצבעים. בגדי ים באיכות מאוד גבוהה, מחיר 1,200 פסו לשני חלקים, שזה בערך 200 ש”ח. יש בחנות גזרות שמאימות גם לבנות עם חזה גדול. יש עוד שני סניפים של sandmade גם בהולבוש ובטולום. 

Caravan- חנות מקסימה שגם לה יש כמה סניפים ברחבי פלאיה דל כרמן. חנות שאנטי צבעונית. קנינו כמה לונגים מהממים ושימושיים ואפילו יצאתי עם סט מושלם של חולצה ומכנסיים. גם החנות הזו נמצאת בשדרה החמישית.

הקוקו בונגו: אחד מהמועדונים המפורסמים ביותר במקסיקו הוא הקוקו בונגו שיש לו 2 סניפים. סניף אחד בפלאיה דל כרמן (שהוא המועדון הקטן יותר) וסניף אחד גדול ומרכזי בקנקון. אנחנו היינו במועדון בפלאיה דל כרמן ונהננו מאוד. ההופעות היו מרשימות מאוד, מוזיקה טובה. מחיר כניסה נע בין 70-110 יורו לאדם וניתן לרכוש אותו בכל סוכנות תיירים בשדרה החמישית בפלאיה דל כרמן. המחיר כניסה למועדון כולל גם שתייה חינם.
מומלץ מאוד להגיע מוקדם ככל האפשר, גם אם רכשתם כרטיס כניסה מראש, אתם עלולים לחכות בתור אפילו שעה בכניסה למועדון!

טיולי יום מומלצים בפלאיה דל כרמן: 
מפלאיה דל כרמן יצאנו לשני טיולי יום עם חברת התיירות הישראלית שנמצאת במקסיקו- טרוולינגוס. טרוולינגוס יכולים לסייע לכם בתכנון יעדים ובניית מסלול, סגירת מלונות,  סגירת אטרקציות, ייעוץ והמלצות בכל יעד וכמובן טיולי יום שווים במיוחד!

טיול יום לבקלאר עם Travelingos:  טיול יום לאחד היעדים היפים ביותר במקסיקו- בקלאר והלגונה הכחולה המדהימה שנמצאת בה. מים צלולים ונופים נדירים שכנראה לא תמצאו בשום מקום אחר, מקום שקט מאוד ולא צפוף מתיירים.
לא הסתדר לנו מבחינת הימים לטייל בבקלאר ובכל זאת לא רצינו להחמיץ טיול שם והחלטנו לצאת לטיול יום עם טרוולינגוס.
נפגשו בשעה 7:00 בבוקר בנקודת איסוף בפלאיה דל כרמן ונסענו כ-3.5 שעות היישר לעיירת בקאלר. הגענו לארוחת בוקר והתחלנו את השייט בסירה. משך השייט בערך שעתיים וחצי עד שלוש שעות. עצרנו במספר מקומות יפים בלגונה וקפצנו למים.  השייט כלל נשנושים, מוזיקה טובה, אלכוהול חופשי ואווריה מעולה! מנו המדריך ליווה אותנו לאורך כל היום ולגמרי הרים לנו את האווירה! בסיור נהננו מארוחת צהריים ישראלית וטעימה!! 
הטיול לבקלאר יוצא מידי יום שני. 
עלות הטיול 2000 פסו לאדם.
לפרטים נוספים ולהזמנות ניתן ליצור קשר עם אסף בטלפון: 052-9841355797

טיול יום להולבוש עם Travelingos: נפגשו בשעה 8:00 בבוקר בנקודת איסוף בפלאיה דל כרמן ונסענו כשעה וחצי לאזור הולבוש. הגענו לארוחת בוקר ישראלית בעיירה סולפרינו ומשם המשכנו לשייט כיפי בסירה. משך השייט בערך שלוש עד ארבע שעות. במהלך השייט עצרנו במספר מקומות מיוחדים להתרעננות במים ובנקודת תצפית מדהימה ב״אי התשוקה״ שבסופו הגענו לאי הולבוש. 
השייט כלל נשנושים, פירות קרים, מוזיקה טובה, אלכוהול חופשי ואווירה מושלמת! 
מנו המדריך ליווה אותנו לאורך כל היום ולגמרי הרים לנו את האווירה! בסיום נהננו מארוחת צהריים ישראלית וטעימה ולבסוף, חזרנו לפלאיה דל כרמן.
הטיול יוצא מידי יום חמישי מפלאיה דל כרמן.
עלות הטיול 2000 פסו לאדם.
לפרטים נוספים ולהזמנות ניתן ליצור קשר עם אסף בטלפון: 052-9841355797

באחד מימי השישי שהינו בפלאיה, הפלגנו במעבורת במטרה לעשות טיול יום בקוזומל. תיכננו להשאר לארוחת שישי בבית חב״ד ולחזור לאחר מכן לישון בפלאיה. המעבורת האחרונה הייתה בשעה יחסית מוקדמת מה שאילץ אותנו להישאר לישון בקוזומל בספונטניות. 
אחרי ששמענו המלצות רבות, הגענו לבית חב״ד בקוזומל, המקום גדול מאוד, אנשים אדיבים- נתנו לנו מידע על האי וסייעו לנו בתיאום אטרקציות. אם אתם מעוניינים להשאר לארוחת שישי בבית חב״ד בקוזומל, יש להגיע להרשם ולשלם מראש (בערך 30$). האוכל לא היה ברמה גבוהה אבל הייתה אווירה נעימה מאוד. 
בנוסף, סגרנו דרך בית חב״ד טיול שנורקלינג של כמה שעות, לראות חתולי ים וכוכבי ים. בדיעבד, הייתי מוותרת על הטיול הזה. היו לנו מוקדי צלילה הרבה יותר מרשימים בהמשך הטיול. 


לקראת המעבר שלנו ליעד הבא, השכרנו רכב מפלאיה לשלושה ימים. יש כמה סוכנויות רכב מוכרות ומומלצות ברכבי פלאיה דל כרמן שהמחירים בהם זהים: Firefly, Hertz ו- Alamo. אנחנו השכרנו רכב בHertz, מחיר השכרת הרכב היה 1,500 פסו ליום כולל כיסוי מלא!
ממליצה מאוד לקחת את הכיסוי המלא, הכבישים במקסיקו שונים ממה שאנחנו רגילים בארץ וכך גם תנאי השטח. 
השכרנו רכב בכדי לטייל באזור, לנסוע לסנוטות מיוחדות ובשביל המעבר לטולום. 
* אין צורך ברישיון בין לאומי, מספיק להציג את הרישיון הישראלי. 


אספתי לכם את כל הסנוטות הכי יפות שאסור לכם לפספס בביקור שלכם במקסיקו, לחלקן תוכלו להגיע עם הרכב בדרך מפלאיה לטולום! 

לפני שמתחילים מה זה בכלל סנוטה?
סנוטות הן בולענים או בורות טבעיים שנוצרו כתוצאה מקריסה של מסלעי גיר, שהתמלאו במי תהום צלולים ובמי גשמים לאורך הזמן. בסנוטות תוכלו למצוא דגים שונים, צמחים ואפילו צבים! קיימות אלפי סנוטות שמרביתן מצויות בחצי האי יוקטן שבמקסיקו, ובחלק מהאיים הקריביים הסמוכים. יש כמה סוגים של סנוטות: סנוטות פתוחות, סנוטות פתוחות למחצה וסנוטות בתוך מערה. 

Hacienda Cenote Oxmán– סנוטה מדהימה ובין האהובות עליי! יש אפשרות להתנדנדב בנדנדה מגניבה וגבוהה לתוך המים, אם לא תרצו להכנס למים דרך הנדנדה, תוכלו להכנס דרך המדרגות או דרך קפיצה ממקום נמוך יותר. 
💰עלות כניסה 150 פסו לאדם.


Cenote Dos Ojos- סנוטה מושלמת לשנורקלינג- במקום תוכלו להנות מדגים, צבים ושפע של נטיפים וזקיפים מדהימים. יש במקום אזורים גדולים להתייבש בהם בכיף בערסלים על שפת המים. הסנוטה נמצאת בין פלאיה דל כרמן לטולום (ובסמוך יש עוד שתי סנוטות שניתן להכנס עליהם בתשלום נוסף). 
💰עלות הכניסה 200 פסו לאדם.

Cenote Nicte-Ha– סנוטה שנמצאת בסמוך לסנוטה דוס אוחוס. סנוטה מושלמת באוויר הפתוח, עם מים צלולים וחבצלות מים מהממות שצפות על פני המים, סנוטה שמוקפת בג׳ונגל טבעי מסביבה. יש אפשרות לקפוץ למים.
💰עלות כניסה 200 פסו לאדם. 

Cenote Jaguar– סנוטה נוספת שנמצאת בסמוך לסנוטה דוס אוחוס, סנוטה מדהימה עם אומגה מעליה! האומגה חוצה את האגם מצד אחד לשני. האומגה והציוד כלול במחיר כניסה . סנוטה גדולה שנמצאת מתחת לכיפת השמיים, יש פינות ישיבה מוצלות. למעוניינים, יש אזורי קפיצה גבוהים מאוד למים (זו הסונטה הכי אטרקטיבית במקום לדעתי אבל ממליצה מאוד להגיע לכל השלוש ולנצל שם חצי יום בכיף).
💰עלות כניסה 180 פסו לאדם.


Cenote Suytun– אחת מהסנוטות הכי פוטוגניות במקסיקו, בתוכה שביל אבן למשטח עגול באמצע הבריכה. נמצאת ליד ויאדוליד.
סונטה כיפית אבל צפופה במיוחד, תרצו להיות במקום לבד מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר, אבל קחו בחשבון שהשמש מכה במים בעיקר בצהריים.
💰עלות הכניסה 200 פסו לאדם. 

 Cenote Tankah– במקום תוכלו למצוא מפרץ בים שיש בו לאגונה מהממת עם מים טורקיז ודגים מושלמים וגם סנוטה מהממת עם המים הכי צלולים ושקופים שראיתי. מלא סוגים של דגים מיוחדים. מקום מושלם לשנורקלינג! כשהגענו בקושי היו אנשים במקום, רק אנחנו והטבע.
💰עלות כניסה 300 פסו, המחיר כולל כניסה לסנוטה, ללאגונה, לחוף וכיסא שיזוף.

‏ Cenote Calavera– סונטה מהממת עם מים צלולים מאוד, המקום מתאים לצלילה, תביאו איתכם שנורקל! תוכלו למצוא במקום כיסאות וערסלים, וגם נדנדה מושלמת ופוטוגנית במיוחד לתמונות.
💰עלות הכניסה 100 פסו לאדם. 

Cenote casa tortuga– ״קאסה טורטוגה״ הוא פארק ענק הכולל ארבע סנוטות גדולות ומרשימות! שתיים מהן במערה מתחת לאדמה ושתיים פתוחות עם אפשרות קפיצה למים.
עלות הכניסה לפארק 600 פסו לאדם. המחיר כולל סיור וליווי של מדריך בפארק, חגורת הצלה ומסלול אומגה כיפי המשקיף על הפארק מלמעלה.


*שימו לב שבכניסה לכל הסנוטות עליכם לציין מראש האם אתם מתכננים לצלם את המקום עם גופרו או רחפן, ואם כן יש לשלם בכניסה לכל מקום עבור הצילום ברחפן. 

טולום (Tulum)

טולום היא אחד מהיעדים הפופולרים, הפוטוגניים והיקרים ביותר במקסיקו. בטולום השכרנו דירה וישנו 6 לילות. המחייה בטולום מאוד יקרה, מחירי המוניות עולים פי 5 ממקומות אחרים במקסיקו. אני ממליצה על טיול יום לטולום או לשהות בה יומיים. אם בכל זאת בחרתם להשאר יותר זמן בטולום, אני ממליצה על לינה בדירה, ועל השכרת רכב. זה יחסוך לכם המון כסף. 

התניידות בטולום: המוניות בטולום יקרות מאוד ביחס למקומות אחרים במקסיקו (מוניות בתוך העיר עלו לנו 300-500 פסו, אפשר להתווכח עם הנהגים). אם אתם מתכננים נסיעות ארוכות, או מספר נסיעות במהלך היום אני ממליצה להשכיר רכב, אננו היינו עם רכב שלושה ימים בטולום וזה יצא לנו משתלם. 
בנוסף, ניתן להתנייד ברחבי טולום ברגל, באופניים, או באמצעות קורקינט של Bird (שיש אותם גם בארץ, אותה אפליקציה- מומלץ להוריד אותה מראש) .

המלצות למקומות פוטוגנים לצילומים:
Cerveza Tulum- שלט ענק ומרשים של ״Tulum”, במרכז השלט יש ערסל שניתן לשבת עליו ולהצטלם.
💰 כניסה חופשית ללא צורך תשלום.


Escultura “Ven a la Luz”- אם לא הצטלמתם עם הפסל מעץ- לא הייתם בטולום! אחד מהמקומות הכי אינסטגרמים ומפורסמים בטולום הוא הפסל הענק שנמצא בכניסה למלון Ahau. הפסל עשוי מעץ ומחבלים ובמקום יש גם כנפיים יפות שאפשר לעשות איתן תמונה. בדרך כלל יש תור ארוך לתמונה עם הפסל, מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם למקום. 
💰התמונה עם הפסל עולה 120 פסו.


 FOLLOW THAT DREAM Sign- שלט פוטוגני במיוחד שנמצא באמצע הרחוב. שלט ירוק וגדול, נמצא על השדרה בסמוך לים, ליד החנות Lolita & Lolita boutique.
💰הכניסה חופשית כמובן, ללא צורך בתשלום.


 Conestesia Beach Club- פסל ארנב ענק שנמצא ממש על הכביש, פעם שימש כשער כניסה לביץ׳ קלאב שכיום כבר לא פעיל, רק הפסל נשאר במקום וזה לגמרי מקום פוטוגני ומושלם לתמונה עם כל הטבע מסביב.
💰 כניסה חופשית ללא תשלום.


Bagatelle Tulum- ספוט מושלם ופוטוגני לתמונה, נמצא בחוף של המלון Bagatelle Tulum. דרך המלון עצמו לא ניתן להכנס, אלא אם אתם מעוניינים להכנס לביץ׳ קלאב. כדי להגיע למקום יש ללכת לאורך החוף עד שתגיעו למלון דרך החוף ותראו את הפסל של הלב.
💰 כניסה חופשית ללא תשלום.


מוזיאון SFER IK
מוזיאון פוטוגני במיוחד לתמונות וצילומים. מקום קטן, משמש בעיקר לתמונות, אין יותר מידי מה לעשות שם, 20 דקות ממש מספיק.
המקום פתוח כל יום בין השעות 10:00-22:00. 
💰עלות כניסה 200 פסו לאדם (ניתן לקנות כרטיסים בכניסה).

המלצות למסעדות טובות בטולום:
Itzam-Na rexturante mexicano- מסעדה זולה בטולום! יש דבר כזה! למסעדה הזו הגעתי במקרה, מסעדה מקסיקנית מקומית מעולה, עם מחירים טובים ואוכל מצוין, התפריט רק בספרדית, אבל המלצרים מסבירים בעל פה. 


Matcha Mama- ארוחת בוקר כיפית במקום קטן ונחמד בטולום, עם נדנדות שניתן לשבת עליהן, יש מעט מקומות ישיבה. מגישים במקום פרישייקים וצלחות בריאות מפנקות. 


ביץ׳ קלאב Vaglume- על רצועת החוף בטולום יש ביץ׳ קלאב רבים. במהלך השהות שלנו בטולום, החלטנו לשבת בביץ׳ קלאב אחד בגלל המחירים המופקעים. בחרנו באחד מהביץ׳ בר הפוטוגניים בטולום- Vaglume. 
בביץ׳ בר תוכלו להנות ממוזיקה טובה, כיסאות שיזוף, שימשיה, מגבות, וכניסה לבריכה קטנה שנמצאת במקום. בכדי להכנס לביץ׳ בר יש להזמין בסכום של לפחות 2 קוקטיילים לאדם. כל אחת הזמינה קוקטייל ומנה קטנה לנשנוש, האוכל היה מעולה, המחירים היו יקרים מאוד (שילמנו בערך 55 ש״ח לבקבוק מים). 


יציאות בערב:
בטולום יש את השדרה על החוף שמתאימה מאוד לבילויים אבל קחו בחשבון שהמחירים שם גבוהים מאוד! יש אזור נוסף בטולום שבו תוכלו להנות מבילויים הרבה יותר זולים – C. centauro Sur. 

Batey- בר שהמחירים בו זולים מאוד! בכל ערב יש הופעות לייב והמקום פעיל כבר משעות אחר הצהריים, אווירה כיפית, קוקטיילים מעולים.  

Mistico shisha bar– לבר מיסטיקו הגענו בספונטניות ותוך זמן קצר מאוד הפך למסיבה רצינית. היינו ביום שהיה בו ליין מיוחד של מוזיקה שחורה, הליין מחליף כל פעם מקום. רגע לפני שהלכנו התחיל במקום מופע אש מרשים. הכניסה למקום הייתה ללא עלות. אווירה מעולה ומחירים זולים של האלכוהול.


איסלה מוחרס (Isla Mujeres)

איסלה מוחרס הוא אי מהמם שנמצא מול חופי קנקון ולגמרי אחד מהיעדים האהובים עלי בטיול למקסיקו!
ההגעה לאיסלה מוחרס היא דרך מעבורת מקנקון.  רכישת הכרטיסים למעבורת מתבצעת בהגעה למקום, אין צורך להזמין מראש.
מבחינת לינה- אין הרבה אפשרויות, אנחנו נשארנו שלושה לילות במלון בוטיק קטן בצפון האי (במרחק כמה דקות הליכה מהמעבורת) והיינו מרוצות מאוד מהמיקום של המלון. 
ניתן להתנייד באיסלה באמצעות מוניות, ברגל וכן, ניתן להשכיר רכב גולף ליום שלם שבאמצעותו תוכלו להקיף את כל האי. ניתן להשכיר את הרכב בסוכנויות ברחבי האי במחירים דומים.  

צלילה עם כרישי ליוויתן- אחת מהחוויות המדהימות באיסלה שאסור לכם לפספס היא שנורקלינג עם כרישי ליוויתן . קנינו את האטרקציה דרך מועדון הגלישה של PADI, מוכרים את האטרקציה כמעט בכל סוכנות טיולים באיסלה מוחרס במחיר אחיד של 2000 פסו. 
כמה נקודות חשובות מאוד לגבי הטיול הזה :
– בדרך כלל אני אוהבת מאוד הפלגות, אבל ההפלגה הזו הייתה קשה במיוחד. שעה וחצי הפלגה לכל כיוון- חובה חובה חובה לקחת כדור נגד בחילות (גם מי שלא סובל בדרך כלל מבחילות). תתכוננו גם לכאבי גב רציניים אחרי ההפלגה הזו. 
– הכרישים צמחוניים וידידותיים לבני אדם, כמובן שלא מתקרבים אליהם יותר מידיף או נוגעים בהם. 
– צריך להיעזר בסבלנות, הכרישים שוחים באוקיינוס, הם משוחריים כמובן. על פעם נכנסים למים בזוגות עםהמדריך וקופצים כשמתקרב לסירה כריש- חוויה מדהימה! 
– אם יש לכם גופרו אני ממליצה מאוד להביא איתכם!! המדריך לוקח 70$ על תמונה וסרטון- מוגזם!
חוויה מדהימה של פעם בחיים- ממליצה מאוד!


צילום: מיה רבינוביץ׳

המלצה לשני פארקים מקסימים באיסלה מוחרס: 
 Garrafon Reef Park & Beach Club
פארק עם 3 אומגות, מסלול שנורקלינג, קאייאקים, בריכה, מסעדה בסגנון בופה.
* בפארק גארפון אתם מחוייבים בכל כניסה למים להכנס עם חגורת הצלה.
* אין חוף עם חול, יש אפשרות כניסה למים במסלול שנורקלינג בלבד עם חגורות הצלה.
⏱שעות פתיחה: כל יום בין השעות 10:00-17:00 . יום שני הפארק סגור.
💰מחיר כניסה 1000 פסו לאדם, המחיר כולל אוכל ושתייה.

Parque de Los Sueños
פארק נוסף, שנמצא בקרבת מקום לפארק הראשון. הפארק מציע קאייקים, סאפ, שנורקלינג, קיר טיפוס קטן בתוך המים, בריכות, הכל כלול במחיר שאתם משלמים. כשהגענו היו הופעות חיות במקום- מוזיקת רגאטון, ואנשים קמו לרקוד- הייתה אווירה ממש טובה.
* אין חוף עם חול, יש ירידה למים דרך מדרגות או דרך מזח, אין חובה לשים חגורת הצלה.
⏱שעות פתיחה: כל יום בין השעות 10:00-17:00.
💰מחיר כניסה 480 פסו לאדם, מתוכם תוכלו להשתמש ב- 300 פסו לקניית אוכל או שתייה במסעדה במקום.

Punta Sur– הנקודה הדרומית ביותר באיסלה מוחרס, נקודת תצפית מדהימה ששווה ביקור! במקום טיילת מקסימה, צוקים מרשימים, צמחייה, וים מהמם. במקום יש גם מתחם עתיקות ופסלים,  עלות כניסה אליו 30 פסו לאדם.


מסעדות מומלצות באיסלה מוחרס:
Cafe mogagua- מסעדה מעולה שיש בה הכל מהכל! ארוחות בוקר, צהריים וערב, אוכל מעולה, פרי שייקים מצויינים ומחירים זולים! 
⏰ שעות פתיחה 7:00-23:00.

Mama Rosa– אחת המסעדות המוצלחות ביותר שאכלנו בהן באיסלה מוחרס! מסעדה איטלקית מושלמת לארוחת ערב, הכל מואר מסביב ואווירה טובה. האוכל מעולה והקוקטיילים טעימים, והמחירים נוחים! 
⏰שעות פתיחה 16:30-21:30.


Tacos La Patrona– הארוחה הזולה ביותר שאכלנו במקסיקו!
מדובר על פודטראק שעומד ברחוב ומציע אוכל מקסיקני מקומי מעולה הכולל טאקו עם מגוון סוגים של בשר. 
⏰ שעות פתיחה 9:00-20:00.


Aroma Isla- בית קפה שמזכיר את Cafe mogagua. המקום גם מציע הכל מהכל בדגש על ארוחות בוקר בריאות כמו קערות אסאי, מיצים טבעיים, פודינג צ׳יה ועוד.
⏰ שעות פתיחה 7:30-23:30.


כשהסתובבנו באי, עצרנו לבקר בבית חב״ד, לברר לגבי ארוחת הערב. לא התרשמנו בכלל מהמקום, היה נראה מוזנח וקטן מאוד בניגוד לבתי חב״ד אחרים שביקרנו בהם במהלך הטיול והחלטנו לאכול במקום אחר.
* מי ששומר כשרות, תדעו שהם עושים גם מנות שאתם יכולים לקחת איתכם במהלך כל השבוע ולא רק בסופ״ש.  

קנקון (Cancun)

בקנקון היינו יומיים והוא היה היעד האחרון שלנו בטיול במקסיקו. ישנו במלון שקרוב לשדה התעופה, בכדי להקל על המעברים. 

התניידות בקנקון- בקנקון התניידנו בעיקר באמצעות אפליקציית Uber. 

את היום הראשון שלנו בקנקון פתחנו במרכז קניות La Isla Cancun Shopping Village, שבסמוך אליו במרחק הליכה קצר ישנו מרכז קניות נוסף. במרכז הקניות תוכלו למצוא את כל הרשתות המוכרות לנו מישראל זארה, פול אנד בר, ברשקה וסטרדיווריוס. המחירים קצת יותר זולים מהארץ (היו המון מבצעים והנחות כשאנחנו הגענו). יש גם מותגים של אופנה עלית כמו גוצ׳י, לואי ויטון וכו׳. במרכז קניות היו כמה חנויות מיוחדות שאין אותן בארץ, מפרטת לכם את החנויות שאהבתי במיוחד:

Sasha– חנות בגדים אופנתית וזולה תוכלו למצוא המון בגדים ליום יום, לערב, אקססוריז ונעלים במחירים ממש נוחים- תכינו מקום במזוודה!


Oysho- חנות לבנות שעושות ספורט מבנינו, בגדי ספורט איכותיים מאוג ונוחים, והלבשה תחתונה- בדים נעימים מאוד.  המחירים לא זולים. 


Aldo’s – רשת גלידות שראינו סניפים רבים שלה ברחבי מקסיקו ונכנסנו לטעום רק בסוף הטיול! יש מגווןן אפשרויות, אנחנו בחרנו בגלידה בתוך וופל חם. 


ממש בסמוך למרכז הקניות יש גלגל ענק מושלם, שצופה על קנקון מלמעלה. הגלגל ממוזג מבפנים ועושה שלושה סיבובים. 
💰עלות כניסה 350 פסו לאדם. 


מכיוון שכבר היינו בקוקו בונגו בפלאיה דל כרמן החלטנו ללכת למתחם חדש של הקוקו בונגו שנפתח בשנה שעברה – מסיבת בריכה בשעות הצהריים בין השעות 13:00-18:00. מסיבה עם מוזיקה מעולה (מיינסטרים והרבה רגאטון), הופעות ואפילו תחרויות והפעלות לקהל! 
אנחנו רכשנו מראש כרטיסים למסיבה, בדוכן של הקוקו בונגו במחיר של 30$, בדיעבד הבנו שניתן לקנות את אותו הכרטיס בדיוק ב10-15$ בכניסה למתחם אצל נציגים שמוכרים כרטיסים (יום לפני או באותו היום). המחיר כלל כניסה למסיבה ואלכוהול חופשי. יש במקום אפשרות להשאיר את החפצים שלכם בלוקרים בתוספת תשלום. במסיבה היו הרבה אנשים ממקסיקו וגם תיירים מרחבי כל העולם. לפי מה שהבנו ממקומיים שהיו במסיבה, בסופי שבוע המקום הרבה יותר מלא ועמוס.

מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים ממקסיקו ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   
ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באיסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי!

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply