Travels

Guatemala

אחרי שבועיים בגואטמלה הקסומה, הגיע הזמן לסכם לכם את כל ההמלצות שלי למקומות הכי מיוחדים שאסור לכם לפספס בגואטמלה. 

רגע לפני שמתחילים: 

הגעה מהשדה למרכז העיר- נחתנו בגואטמלה סיטי והזמנו דרך אפליקציית Uber הסעה משדה התעופה למלון שלנו באנטיגואה,המחיר היה בערך 230 קצאל לזוג, הנסיעה ארכה שעה וחצי.
ממליצה להתקין את אפליקציית UBER, אם עדיין אין לכם אותה! מדובר על אפליקציה להזמנת נהגים, שעובדת במקומות רבים ברחבי העולם. בדרך כלל, המחירים המוצעים באפליקציה, הרבה יותר זולים מנהגי המוניות המקומיים.

התניידות- ההתניידות ברחבי גואטמלה שונה ממקום למקום. באנטיגואה, לרוב התניידנו עם אפליקציית Uber למקומות רחוקים או ברגל למקומות קרובים (המלון שלנו היה במיקום דיי מרכזי).
 באנטיגואה, הופתענו לגלות שיש עניין עם רוב נהגי הUber שכנראה עשו יד אחת והם לא מוכנים לקחת א המחיר שרשום באפליקציה והם עושים משא ומתן על המחיר, לפי המקום שאתם נוסעים אליו וכמות האנשים שנוסעים (לוקחים לפחות מחיר כפול ממה שרשום באפליקציה) , מה שלא פעם עיקב אותנו עד שמצאנו מונית.
בסן פדרו ההתניידות הייתה בעיקר ברגל או בטוק טוק. מסביב לאגם אטיטלן ההתניידות היא עם סירה, המחירים נעים בין 15 ל-30 קצאל לאדם, תלוי לאן אתם מפחיגים. אין צורך לקנות כרטיסים מראש, פשוט להגיע ולשלם במקום. ניתן גם להפליג בסירה פרטית למעוניינים. 

מזג אוויר– אנחנו הגענו לגואטמלה בתחילת חודש אוגוסט ומזג האוויר היה הפכפך, מידי פעם יורד גשם ובערב קריר. מבחינת ביגוד, אני ממליצה להביא איתכם כמה בגדים ארוכים. 

מטבע– גואטמלה נחשבת למדינה זולה יחסית שתוכלו לקבל בה תמורה גבוהה לכסף שלכם. המטבע המקומי בגואטמלה הוא קצאל והשווי שלו חצי שקל. כלומר, כשרוצים להמיר מקצאל לשקלים פשוט מחלקים בחצי. 

אינטרנט– מבחינת אינטרנט, אני הייתי צריכה להיות זמינה באופן קבוע ולכן עשיתי חבילת גלישה בארץ. יש אפשרות לרכוש סים מקומי כמעט בכל מכולת, הסים של חברת Claro עובד מעולה (יש אפשרות לבחור בכמה ג׳יגה תרצו להטעין). המוכרת בסופר התקינה לנו את זה בטלפון בלי בעיה. 

קורונה– נכון להיום. בגואטמלה אין הגבלות הקשורות לקורונה. אין חובת עטיית מסיכה. בכניסה למדינה דרשו מאיתנו להציג חיסוני קורונה. 

רפואה– יום אחרי שחזרנו מהטיול להר הגעש הרגשתי חולשה, כאבי בטן, והתחיל לעלות לי החום, יום לאחר מכן המצב החמיר ופניתי לבית חולים פרטי שהיה בסמוך למלון שלנו, לאחר סדרת בדיקות התגלתה לי סלמונלה. כשהתעניינתי ממה נובעת המחלה, הרופאה אמרה לי שייתכן שזה נגרם מאוכל (ביצים או בשר) או ממים לא נקיים- חשוב לציין ששתינו מים רק מבקבוקים סגורים ואכלנו אך ורק במסעדות מסודרות! 
חשוב חשוב לעשות ביטוח בריאות!! הביטוח כיסה לי את כל התרופות ואת כל הבדיקות בבית החולים שעלו אלפי שקלים! 
בית החולים שטיפל בי נמצא באנטיגואה – Hospital privado Hermano Pedro. בית חולים קטן מאוד שהיה בסמוך למלון שלנו. הרופאים היו מקצועיים, עשו לי את כל הבדיקות שדרושות, אך חשוב לציין שלא מדברים אנגלית בכלל- השתמשנו בגוגל תרגום. הרופאה הייתה סבלנית מאוד ותירגמה לנו את כל התוצאות של הבדיקות והסבירה לנו במדויק על כל התרופות שעלי לקחת. 

בתי חב״ד בגואטמלה– בגואטמלה ביקרנו בבתי חב״ד באנטיגואה ובסן פדרו, שניהם היו מסודרים, אוכל טעים מאוד. המלצה חמה על בית חב״ד באנטיגואה, חד משמעית הבית חב״ד הכי מושקע. בבית חב״ד תוכלו להנות מארוחות שישי מפנקות,  להכיר ישראלים נוספים, לסגור הסעות ממקום למקום, אטרקציות וגם לקבל המלצות. וגם ממקום ללון בו במחיר זול במיוחד (למעוניינים). חיים הרב במקום קיבל את פנינו, עשה לנו סיור בבית חב״ד, הראה לנו את המקום, ואת ההכנות לקראת יום שישי. ארוחת השישי בבית חב״ד באנטיגואה הייתה שווה במיוחד, העלות 100 קצאל לאדם (שזה בערך 50 ש״ח לאדם), יש אוכל גם לצמחונים. יש להרשם מראש לארוחה בבית חב״ד. 

אנטיגואה (Antigua)

המלצה על מלון Postada de la luna – מלון קטן, חדר נוח וקטן עם מרפסת ארוחת בוקר בהגשה לשולחן, הזמנה דרך תפריט (ארוחה מגוונת) 
והסיבה שאני רושמת עליו היא השירות המעולה שקיבלנו במלון והמיקום המרכזי שלו. המלון נמצא ממש במרכז העניינים , במרחק הליכה קצרה מכל מקום, חסך לנו הרבה נסיעות בUber. 
במהלך השהות שלנו באנטיגואה היינו הרבה במלון בגלל שחליתי בסלמונלה, צוות המלון ובעיקר מנהל המלון היו נעימים מאוד, הכינו לי תה ואוכל כשהיה צריך, דאגו להכל ואפילו הביאו לנו המלצות למקומות מיוחדים שהכנסתי לכם פה בבלוג! 

קישור להזמנה ישירה של המלון:

https://www.travelor.com/he/hotels/place/gt/5951432?fid=65694&check_in=2023-09-21&check_out=2023-09-22&guests=a,a&country=IL&currency=ILS&session=99f71b82-2994-495e-a4e9-0d35e231c236&filters=

טיול להר הגעש אקטננגו– הוא לגמרי טיול חובה בביקור שלכם באנטיגואה בגואטמלה. בטיול תטפסו לפסגה של הר געש רדום (אקטננגו), ממנו תצפו בהתפרצויות של הר געש פואגו- תופעת טבע מדהימה של הר געש פעיל ונוטף לבה 🌋

ישנן כמה אפשרויות לטיול בהר געש:
אפשרות ראשונה: עלייה רגלית, דרגת קושי גבוהה כ- 4-6 שעות לכל כיוון. הטיול כולל לינה באוהלים בפסגת ההר וחזרה בבוקר למחרת. לטיול תצאו בשעות הצהריים ותחזרו יום למחרת. 
ניתן לסגור את הטיול דרך כל סוכנות טיולים ברחבי אנטיגואה.
💰מחיר הטיול בערך 400-500 קצאל.

אפשרות שנייה: האפשרות בה אנחנו בחרנו, עלייה ברכב שטח למשך שעה וחצי ולאחר מכן עלייה רגלית נוספת של שעה עד להר געש. אפשרות לינה ב״בקתות״ (שהן מעין מחנה- לינה בשקי שינה על מזרונים).
חשוב לציין, שגם ברכב, הדרך לפסגה לא פשוטה, הנסיעה ברכב מטלטלת מאוד, ויש חלק שיושבים בחוץ במהלך הנסיעה. ארבעה מקומות ישיבה בתוך הרכב והשאר יושבים בחוץ (מדובר על חוויה פחות נעימה לשבת בחוץ, ירד גשם במהלך הנסיעה והיה קר מאוד). לטיול יוצאים מבית חב״ד בשעות הערב (נפגשים בשעה 19:30 ויוצאים בערך שעה אחרי) המאוחרות וחוזרים בוקר למחרת. 
טיול זה ניתן לסגור דרך בית חב״ד באנטיגואה.
💰 מחיר הטיול 900 קצאל.

נקודות חשובות על הטיול:

*מזג האוויר קר מאוד בפסגה של ההר! בטיול הארוך מספקים לכם בגדים חמים וארוחות ובטיול הקצר בית חב״ד מספקים מעילים חמים, כובעים וכפפות, ונשנושים בלבד. מומלץ להביא איתכם עוד כמה שכבות חמות, כולל גרביים חמות ועוד אוכל!

*מומלץ להגיע עם תרופות ורצוי להצטייד בכדור לגבהים (עולים לגובה 3800-4200 מטרים). 

*חשוב לבדוק את מזג האוויר לפני היציאה הטיול, מומלץ לצאת ביום שיש ראות טובה.

* ממליצה יום אחרי הטיול לנוח ולעשות יום קצת יותר רגוע, מדובר על טיול לא פשוט ואינטנסיבי. 

אטרקציות מומלצות באנטיגואה:

פארק הוביטננגו– במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד מאנטיגואה נמצא פארק קטן בשם הוביטננגו. בפארק תוכלו למצוא מלא מקומות פוטוגניים לתמונות, אטרקציות ופעילויות כיפיות כמו נדנדה בשמיים, חץ וקשת ועוד. במקום תוכלו למצוא גם את נקודת התצפית כף היד המדהימה שמשקיפה לנופים של העמקים.
מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים אם אתם רוצים להמנע מהתורים הארוכים לתמונה בנקודת התצפית. מומלץ להגיע ביום שהראות טובה. 
💰מחיר כניסה 50 קצאל לאדם.

טיול טרקטורונים- סיור כפרים דרך חברת Simoon – יצאנו לטיול טרקטורונים כיפי דרך חברת סיימון שנמצאים ממש מול להוסטל סלינה. סיימון מציעים מגוון סיורים, אנחנו בחרנו בסיור כפרים שהוא הסיור המומלץ שלהם. בסיור התחלנו בנקודת תצפית של הצלב (עליה אכתוב בהמשך), לאחר מכן יצאנו מאנטיגואה ועשינו כמה עצירות מעניינות: במפעל שוקולד, בו שמענו על תהליך ייצור השוקולד ומפעל מיוחד של אלכוהול. מקום מעולה לקנות בו מתנות. לאחר מכן המשכנו  למפעל להכנת תכשיטים ולמדנו על אבני חן ולבסוף הגענו לחווה של מקדמיה, למדנו על השימושים השונים של האגוז וראינו את התהליך שהוא עובר מהעץ ועד המוצר הסופי. יוצאים בקבוצות קטנות, יש מדריך על בערך כל 3-4 טרקטורונים ומקבלים הדרכה על הכלים לפני היציאה. יש צורך ברישיון נהיגה (רגיל). חשוב לציין שכל המקומות שהגענו אליהם מאוד מתויירים ולא מדובר על מקומות קטנים ואותנטיים. 
הסיור היה בין השעות 9:00-15:00 (לא כלל ארוחת צהריים, עצרנו במקום בשם Annie Felix לארוחת צהריים, מקום שלטעמי היה פחות מוצלח). 
מבחינת עלויות: המחיר של הבסיור 470 קצאל לאדם בטרקטורון יחיד. אם מעוניינים להיות זוג על טרקטורון אחד (שזה יותר חוויתי לדעתי, ניתן להתחלף בניכם והנסיעה מתחלקת) המחיר הוא 740 קצאל לזוג. 

נקודת תצפית לא פעילה Cerro de la cruz- אחת מהתצפיות המפורסמות ביותר באנטיגואה, מדובר על נקודת תצפית שיש בה צלב משנות ה-30 של המאה הקודמת, נוף ותצפית ישירה ךהר הגעש אגואה. כשהגענו, התבאסנו לגות שהמקום נמצא בשיפוציפ וסגור לקהל. עשו איזו חלטורה שאפשר לעלות על סולם מעץ ולהצטלם, אבל זה לא באמת מוצלח. המקום יהיה בשיפוצים בחצי שנה הקרובה בערך עד חודש מרץ 2023. אם אתם מגיעים לאנטיגואה לפני, לא הייתי מתאמצת להגיע למקום. 

המלצות למסעדות ומקומות בילוי שווים באנטיגואה:

Mulan– מסעדה אסייתית מעולה! ממליצה על מנה מצויינת של אננס ממולא באורז מטובל מושלם עם חתיכות אננס ובשר, יש אופציה גם למנה צמחונית.

‏ Hector’s Bistro – אחת מהמסעדות הטובות באנטיגואה שמציעה הכל מהכל: פיצות, פסטות, סלטים, מגוון בשרים. אכלנו פיצה עם תפוח שהייתה סופר מיוחדת ובשרים שהיו מעולים! מסעדה ברמה גבוהה מאוד. אפילו תמצאו במסעדה סיפרייה שיתופית וחצר כיפית.

 Finca San Cayetano- אחת מהמסעדות הכי מיוחדות שהיינו בהן בטיול! מסעדה יוקרתית שנמצא בלב הטבע, הכל ירוק מסביב עם נקודות פוטוגניות לתמונות. וחד משמעית, מדובר במסעדה עם הנוף הכי יפה באזור אנטיגואה! המסעדה מציעה אוכל איטלקי מעולה, בשרים, דגים, סלטים ועוד. מסעדה ברמה גבוהה מאוד, אוכל מצוין והמחירים בהתאם.
במסעדה תוכלו לראות ממש מקרוב את ההתפרצות הגעשית המדהימה של הר פואגו! 
* מומלץ להגיע ביום שהראות טובה, בשעות אחר הצהריים ולהשאר גם לשעות החשוכות כדי לצפות בהתפרצות הגעשית.

Antigua Brewing Company -בר חמוד שמציע נשנושים קלים עם ומגוון קוקטיליים ובירות. מומלץ לשבת על הגג- אחלה מקום לצפות בשקיעה ואפילו תוכלו לראות מרחוק את ההתפרצות הגעשית של הר פואגו.

Ulew Cocktail Bar- בר קטן שמציע קוקטיילים מיוחדים בהגשה הכי מיוחדת שראיתי! במקום תוכלו להנות מאחלה אווירה ומוזיקה כיפית

* ברוב המסעדות העובדים לא מדברים אנגלית בכלל אז תכינו את הגוגל תרגום.

שווקים באנטיגואה:
הגענו לשוק Mercado central Antigua שנמצא ממש כמה דקות הליכה מהמלון שלנו. תוכלו למצוא בשוק מלא חיקויים של נעליים, כובעין ואפםילו דיסקים למחשבשאף אחד כבר לא משתמש. 
ממש בסמוך נמצא שוק האמנים הצבעוני שנקרא Artisan Market שיש בו בעיקר עבודות יד, ציורים ועוד יצירות אומנות. 

חנות יד שנייה Megapaca– חנות יד שנייה ענקית שיש בה הכל מהכל: בגדים לגברים ולנשים (ליום יום ולערב ואפילו שמלות כלה ותחפושות), נעליים, תיקים ואפילו דברים לבית כולל כלים ופסלים. החנות מבולגנת ולא מסודרת לפי מידות, אז צריך להגיע עם הרבה סבלנות. יש בחנות הרבה דברים בלויים אבל גם המון מציאות! שווה ביקור! החנות יחסית רחוקה, ניתן להגיע אליה עם אפליקציית Uber. 

אפשרויות נוספות שלא עשינו באנטיגואה:
מכיוון שהייתי חולה באנטיגואה, רוב השהות שלנו שם הייתה עבור התאוששות שלי מהסלמונלה, לכן נאלצנו ולוותר על מספר דברים, מצייינת אותם פה עבורכם. 

טיול להר הגעש פקאיה (Pacaya), טיול ששמענו עליו המלצות רבות. הטיול אמור להיות קל יותר מהטיול להר אקטננגו , ניתן לסגור אותו דרך בית חב״ד. 

שמורת טבע אל פילאר (El Pilar) – שמורת טבע, שיש בה מספר מסלולי הליכה, ובריכות טבעיות גדולות.

סן פדרו (San Pedro)

היעד השני שלנו אחרי אנטיגואה, היה סן פדרו. בכדי להגיע מאנטיגואה לסן פדרו שילמנו 100 קצאל לאדם, דרך בית חב״ד להסעה שאספה אותנו מהמלון באנטיגואה עד למרכז בסן פדרו. הנסיעה הייתה בערך 3.5 שעות והייתה עצירה אחת בדרך לשירותים.

נתחיל מההמלצה המרכזית בסן פדרו- סבבה ריזורט!
הכירו את הריזורט הכי שווה בסן פדרו שנמצא בבעלות ישראלית- ״סבבה ריזורט״. ריזורט כיפי שנמצא במיקום מרכזי, אווירה צעירה, מגוון סוגי חדרים שמתאימים לכולם- לזוגות, לקבוצות חברים ולמשפחות. במלון תוכלו להנות ממסעדה ברמה גבוהה עם אוכל מעולה, וקוקטיילים טובים. נקודות פוטוגניות לצילום ברחבי כל המלון, בריכה מושלמת ונוף לאגם אטיטלן.
גם אם לא תיהיו אורחים במלון, תוכלו להגיע להנות מהמסעדה המפנקת במלון שפתוחה לאורך כל שעות היום. 
קישור ישירה להזמנה של המלון:

שיעור יוגה עם מאיה
שיעורי היוגה מתקיימים בסבבה ריזורט ופתוחים לא רק לאורחי המלון. מאיה מדריכת יוגה מקצועית והתחילה לנו את היום בצורה מושלמת עם יוגה לצד הנוף של האגם. השיעורים מתאימים לכל הרמות.
💰מחיר 50 קצאל לאדם
ניתן ליצור קשר עם מאיה בווצאפ: 50237359174+
או בעמוד האינסטגרם שלה: 
https://instagram.com/maya__yoga?igshid=ODBkMDk1MTU=

סדנת ציור עם פסקוואל
סדנת ציור עם איש מקסים, שעובד כמה שנים עם ישראלים. סדנת ציור בצבעי שמן, מותאמת לקצב שלכם ונמשכת בין שעתיים לשלוש. הסדנה מתאימה גם לאנשים שלא יודעים לצייר. לפני הסדנה בוחרים תמונה (ללא תווי פנים), שולחים אותה לפסקוואל הוא מצייר את קווי המתאר ואתם אחרי זה צובעים. לאורך כל הסדנה פסקוואל מלווה אתכם, עוזר בצביעה במידת הצורך ומבצע תיקונים. 
ניתן לבחור גדלים שונים של הציור, אנחנו לקחנו את הגודל הקטן ביותר וזה היה לגמרי מספיק. היינו שם בערך שעתיים. 
בנוסף, יש אפשרות להזמין ציור מבלי לקחת חלק בסדנה, מתנה מושלמת למשפחה או לחברים.

ניתן ליצור קשר עם פסקוואל  בעמוד האינסטגרם שלו: 
https://instagram.com/artist_pascual_apq?igshid=ODBkMDk1MTU=
💰 מחיר 150-350 קצאל לאדם (תלוי בגודל הציור שתבחרו).

 שיעור ספרדית עם פרנסיסקו
בשיעור קיבלנו את כל הכלים הבסיסיים לדבר ספרדית. פרנסיסקו אדם מקסים, חברותי מאוד, מדבר ומבין עברית אחרי שעבד שנים רבות עם ישראלים. מומלץ לקחת את השיעורים בתחילת השהות שלכם בגואטמלה. אורך השיעור כשעה. 

☎️ניתן ליצור עם פרנסיסקו קשר בווצאפ:
+50253154949
💰 מחיר 50 קצאל לאדם.

 
סדנת בישול עם אניטה
התחלנו את הסדנה בשעה וחצי הראשונות בקניות בשוק המקומי ולמדנו על הפירות והירקות המקומיים.  אחרי הקניות הגענו למקום של אניטה, שם התחלנו בבישולים. הכל היה מאוד סטרילי ונקי (אניטה הכינה איתנו אוכל מסורתי שמוכרים ברחוב ששם לא תמיד מבושל ומוכן בתנאים סטריליים).

בסיום הארוחה אניטה שיתפה איתנו את הסיפור האישי שלה. מדובר באישה חייכנית ושמחה, שמוכירה תודה על החיים שלה ועל העבודה שלה. אישה מדהימה שתורמת רבות לכפר ולקהילה, אכפת לה מאוד והיא עובדת קשה כדי ליצור שינוי

עלות הסדנה 275 קצאל לאדם, בין השעות 9:00-14:00. בשעה 14:00 בערך סיימנו את הארוחה ונישארנו לשמוע את הסיפור של אניטה.

☎️ניתן ליצור קשר עם אניטה בווצאפ:
50258247440+
💰 מחיר 275 קצאל לאדם.

מסיבת יאכטה
מסיבת יאכטה שווה במיוחד, מתקיימת מידי יום שלישי בין השעות 12:00-17:00. בשעתיים הראשונות מתנגנת מוזיקה ישראלית ורגאטון ולאחר מכן עוגנים בחוף יפה ואז יש בערך שלוש שעות מוזיקת טראנס. כרטיס הכניסה כולל אלכוהול חופשי. האחראית על המסיבה היא נעמה גל, ישראלית שגרה בסן פדרו ומנהלת את ליין המסיבות . 
* יש אפשרות להפליג למסיבה ולקחת מעבורת פרטית בחזור (לפני סיום המסיבה). 

☎️ לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים ניתן ליצור קשר עם נעמה בווצאפ: 50256131515+
💰 מחיר 200 קצאל לאדם

צילום: יהונתן איים

טיול יום מסן פדרו לתצפית ״האף האינדיאני״
בשעה 4:00 לפנות בוקר אספו אותנו מהמלון לטיול זריחה ל״אף האינדיאני״. לאחר נסיעה של שעה הגענו למסלול שלנו. טיפסנו 40 דק׳ עד שעה את ההר, בכדי לצםות בשקיעה מלמעלה. הטיול נגמר בשעה 7:30 בבוקר. 
ניתן לסגור את הטיול בכל חברת טיולים ברחוב בעלות של 100 קצאל לאדם. המחיר כולל הסעה ומדריך שמלווה אתכם בטיול. מומלץ להצטייד במים, נשנושים, בגדים חמים ונעלי הליכה טובות. 
* אחרי שעשינו את הטיול לאקטננגו הטיול הזה היה הרבה פחות מרשים בעיננו, העלייה הייתה קשה מאוד, היה מעונן והראות לא הייתה טובה. בדיעבד, יכול להיות שהיינו מוותרות על הטיול הזה. 

טיול יום מסן פדרו לסאן חואן
מסאן פדרו לקחנו טוקטוק ונסענו כ-20 דק׳ עד לסן חואן להסתובב באופן חופשי, ולעשות טיול באזור. הגענו לאחת מהתצפיות המרשימות ביותר בטיול שלנו בגואטמלה Mirador Kiaq’Aiswaan. מחיר הכניסה 30 קצאל לאדם, יש עלייה רגלית שכוללת הרבה מדרגות. העלייה בערך 20 דק׳ שבסופה תגיעו לנקודת תצפית מדהימה וצבעונית של 360 מעלות על האגם

סן מרקוס ( San Marcos)

סן מרקוס הוא כפר הוליסטי ורוחני הנמצא על שפת אגם אטיטלן וניתן להגיע אליו בהפלגה. בסן מרקוס יש אווירה שקטה ורגועה מאוד והוא משמש בעיקר כמרכז מדיטציה ויוגה ותוכלו למצוא שלל של קורסים והתנסויות בסגנון. הכפר הוא אקולוגי ותוכלו למצוא בו הרבה מסעדות טבעוניות/צמחוניות/בריאות. אם אתם מתחברים ליוגה, מדיטציה, סדנאות רוחניות, אווירה רגועה ומסאג׳ים סן מרקוס זה לגמרי המקום בשבילכם!
בדיעבד, אני באופן אישי, הייתי מוותרת על לינה בסן מרקוס, ההגעה אליה נוחה מאוד עם המעבורת והיה מספיק לי יום אחד להתנסות בסדנה. מעבר לזה אין מה לעשות בעיירה. 

מלון El dragon– אם  תרצו להשאר בכפר מספר ימים, תוכלו להתארח במלון El dragon שנמצא ממש על האגם ומציע מגוון חדרים במחירים נוחים. אנחנו ישנו בחדר קווין עם נוף לאגם, חדר מרווח ונקי במחירים נוחים.


מרכזי יוגה ומדיטציה
בסן מרקוס כמעט בכל מקום תוכלו להתנסות בשיעורי יוגה, אבל יש כמה מקומות מפורסמים בכפר במיוחד בשביל זה !
המקום הראשון הוא איגל נסט, אחד מהמקומות הכי מפורסמים בכפר עם נוף מדהים לאגם. מתחם אקולוגי המציע מגוון סדנאות ושיעורים כמו סדנת נשימות, שיעורי יוגה פרטיים או בקבוצות ועוד. אם אתם מתחברים לאווירה, המקום מציע גם לינה ותוכלו להשאר לישון בחדרים פרטיים או משותפים.  
אגיד ואומר שזה לא מקום שמתאים לכל אחד וצריך ממש להתמסר לחוויה. את שיעורי היוגה עושים מול הנוף המדהים של האגם. יש אפשרות להיות יום שלם במקום ויש אפשרות להגיע לסדנה/ שיעור אחד ואם אתם מתחברים לאווירה ניתן גם להשאר לישון במקום כמה ימים. כדי להגיע למקום יש לקחת טוקטוק.

קישור להזמנה ישירה ללינה במקום:

https://www.travelor.com/he/hotels/place/gt/10064119?fid=65694&check_in=2024-06-21&check_out=2024-06-22&guests=a,a&country=IL&currency=ILS&session=99f71de3-889d-403d-93ee-cbb2b2de6b6f&filters=


המקום השני הוא יוגה פורסט, גם פה תוכלו למצוא מגוון שיעורים וסדנאות יוגה, מדיטציות ועוד. אני באופן אישי לא ביקרתי בו, אבל הבנתי שהוא דומה מאוד לאיגל נסט, נמצא מעט יותר מרוחק. 
כדי להגיע למקום יש לקחת טוקטוק ולהמשיך בהליכה רגלית בערך עוד 10-15 דק׳, ניתן לכוון בגוגל מפות ולהגיע בקלות.

בשני המקומות שיעורי היוגה מתקיימים פעמיים ביום בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הצהריים ואחר הצהריים. מומלץ לבדוק מראש באתר האינטרנט את השעות של השיעורים או להגיע פיזית יום לפני למקום.

המלצה למסעדות בסן מרקוס:
יקב Casa Zapote– ביקב תוכלו למצוא חצר גדולה, שירות מעולה, יינות מצויינים ופלטת גבינות מפנקת במיוחד! 
בעלות של 290 קצאל לזוג תקבלו פלטת גבינות שווה ומושקעת, עם כ- 23 סוגים שונים של גבינות! עבור בקבוק יין אדום יש להוסיף עוד 140 קצאל.
רצוי להזמין מקום מראש ביקב, ניתן ליצור קשר דרך עמוד האינסטגרם שלהם:
https://www.instagram.com/lacasazapote/

⚠️שימו לב שההגעה למקום קצת מאתגרת, יש לכוון בגוגל מפות, זה מביא למקום המדויק. יש ללכת בתוך יער בערך 10 דקות (תגיעו עם נעליים נוחות).

Circles & Cafe Bakery
מקום מושלם לארוחות בוקר, חצר כיפית ושירות מעולה. אחת מהמסעדות הכי טובות שיש! הזמנו 2 מנות של וופל עם כל טוב מעל (המנות היו נראות לי סופר בריאות ולא הייתי בטוחה במבט ראשון שאתחבר לזה- אבל וואו זה היה מושלם!) מומלץ מומלץ מומלץ!!!

Il Giardino
המלצה שקיבלנו ממקומיים שגרים באזור- מסעדה איטלקית מעולה! האוכל היה מצויין, וכיאה לסן מרכוס, לא מוכרים מנות בשריות במסעדה- אוכל צמחוני בלבד. 

מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים מגואטמלה ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   
ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באיסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי!

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply