Travels

The Secret Forest- Cyprus

מתי בפעם האחרונה נתתם מתנה לגוף ולנפש שלכם והתנתקתם מהשגרה הקשוחה של היום יום? הפעם החלטתי לצאת לחוויה מסוג אחר!

מי שמכיר אותי יודע שאני סטודנטית שמשלבת לימודים אינטנסיביים ועבודה. בלחץ היומיום ורגע לפני שמתחילות הבחינות החלטתי שאני צריכה פסק זמן מהלחץ ומהשגרה המעיקה ויצאתי לחוויה אחרת. חוויה שונה לגמרי ממה שהכרתי עד היום. בדרך כלל, כשאני מגיעה ליעד בחו״ל אני בתחושה שצריך להספיק לראות ולחוות כמה שיותר (יש שיגידו פומו..) , אבל הפעם החלטתי להתנסות ולהתמסר לחוויה מסוג אחר לגמרי.

ארזתי מזוודה קטנה וטסתי לסופ”ש ארוך בפאפוס שם קיבלה את פניי נטע המקסימה עם שלט ענק (שחלילה לא אלך לאיבוד), חיבוק, ויצאנו לדרך בהסעה מיוחדת אל עבר ההרים. 40 דקות של נסיעה בדרך עקלקלה בנופים של ירוק וחורש טיבעי ומצאתי עצמי בפתח ״היער הסודי״.


צילום: ניר דוידסון 

לא רחוק מהכפר מיליו  (Miliou), בעיקול הדרך בהרי האקמס בקפריסין נכנס המיניבוס אל “היער הסודי” -מתחם Wellness ומרחב בריאות לגוף ולנפש, המציע פיסת טבע חלומית, הרחק מהעיר הסואנת ומטרדות היומיום. המעבר בשער הכניסה קורא לך לעבור ליקום אחר, לסביבה סבלנית, מקבלת, מחוברת לטבע ועוזרת לבאים הנה להתחבר אל עצמם, לגוף שלהם ולנפש.

דקות קצרות לאחר קבלת הפנים הלבבית, התמקמתי בחדר שהוצע לי . חדר נעים, מאובזר בכל הנדרש, ליווי של צוות מקצועי ומיומן קיבל אותי במאור פנים והיה זמין לכל בקשה שלי (לא היו הרבה..) מיהרתי לצאת דרך המרפסת הצמודה לחדר אל הטבע במתחם. צפצוף ציפורים, עצי פרי, כחול של מי הבריכה כבר הכניסו אותי לאווירה של רוגע ושלווה.

למדתי שה״יער הסודי” מציע תכנית עשירה הממוקדת באורח חיים בריא שמשתנה משבוע לשבוע. בדיוק מה שאני צריכה עכשיו. סוג של Restart  לגוף. פסק זמן לנשום, להתנתק ולהירגע. לא לחשוב על כלום. אימצתי את רוב הפעילויות שהמקום הציע.

ביום הראשון הצטרפתי לטיול רגלי עם עמית, מדריך טיולים ישראלי, מטעם ״היער הסודי״. סיירנו בחורש הקסום שמסביב, למדנו מפיו על תופעות טבע מעניינות וביקרנו בכפר מיליו הקטן שנמצא בסמוך (שם עמית גר), שמענו על ההיסטוריה של הכפר וסיפורים מרתקים על התושבים החיים בו. 


ביום השני יצאתי לטיול ג׳יפים מאורגן במשך שלוש שעות, הכרתי את חוף הים והמרינה של לאצ׳י, משם גם ניתן לצאת להפלגה ללאגונה הכחולה (לא הפעם.. אולי בפעם אחרת). ובסיום, האמבט של אפרודיטה, המקום בו רחצה אלת האהבה והיופי- אחד המקומות המפורסמים באי קפריסין.

תירגלתי מדיטציה, יוגה, מיינדפולנס, התנסיתי לראשונה בצ’י קונג, כל אלו היו מבחינתי הזמנה להתמסר לחוויה: לעצום עיניים, לנשום ולהרגיש את השקט מבפנים. אין לאן למהר ואפשר גם לא לעשות כלום (ולקבל את המצב גם אם לעיתים נראה אבסורד), להיפתח ללמידה חדשה לשיפור ה- Wellbeing. בערבים השתתפתי במעגלי שיח, הרצאות, ערבי שירה ובעיקר פגשתי אנשים מעניינים. היו גם כמה שעות שרבצתי על שפת הבריכה, התמכרתי לשמש החמימה עם ספר טוב ומוזיקה רגועה. יכולתי בזמני גם להשתכשך במעיין מי הגופרית החמים בספא במקום. 


הייחוד של המקום הוא ההזדמנות לפגוש את האחר, השונה ממך ולפתח שיח של סובלנות וקבלה.
מרחב ״היער הסודי״ מדגיש את ערך הפלורליזם והאחדות .יש כאן מקום לכל אחד, לכל דעה, לכל בחירה מתוך כוונה שכולם ירגישו בנוח, כל אחד על פי אמונתו ואורח חייו. מי שבוחר לשמור את השבת ולהתפלל בבית הכנסת יוכל ליהנות באותה המידה כמו מי שבוחר לבלות את השבת בבריכה, בטיול או ביוגה. במקום נהנתי מספא מפנק עם מגוון טיפולים ובסלון יכולתי לקחת ספר מהספרייה, להתרווח וליהנות ממרחב משותף המזמין לשיחה, מוזיקה, היכרויות וחיבורים חדשים. בבר נהניתי משייק בריא בבוקר ויין מעולה בערב. ואם הזכרתי יין, אז המקום מאפשר אירוח של מבוגרים בלבד (מגיל 16 ומעלה) .


בסוף השבוע הזה יכולתי ליהנות ממופע של הזמרת נרקיס שביקרה במרחב והפליאה בשירה בליווי גיטרה כשמסביבה יכולנו לשבת על שטיח או להשתרע על הספות ולחבק כרית ,להתמסר לקולה הערב ולהצטרף עם הקבוצה כולה למילות השירים המוכרים. בסוף השבוע הזה לקחנו חלק גם בהרצאה של סיגל שחמון על אורח חיים בריא, גוף ונפש. הרצאה מלאה בתובנות, כלים וחשיבה מעמיקה על יחסים ועל בריאות הגוף והנפש.

  
אם מדברים על קולינריה…ואורח חיים בריא.. דנה שפירא השפית במקום, מבשלת אוכל צימחוני (בתוספת דגים) המבוסס על חומרי הגלם הגדלים בחממה הסמוכה שהוקמה בחודשים האחרונים על ידי האגרונום רון אחירז. ביקור שלי בחממה המקומית גרם לי לחוש חיבור לאדמה, מעין חוויה ראשונית שהירקות הללו תיכף יהיו אצלי בצלחת.

התפריט המשלב מאכלים מהמטבח היווני-קפריסאי ומהמטבח ישראלי היה מגוון וטעים.  המזון טרי, איכותי, תוך דגש על בישול ואפייה מופחתי סוכר וללא קמח לבן. תזונה המתאימה לצמחוניים, טבעוניים או לאלה הנמנעים מגלוטן. המקום מציע 3 ארוחות בופה ביום ובשפע, וארוחות שישי משותפות עם שאר באי המרחב סביב שולחן גדול, אוכל כשר ובריא וברכות לקראת השבת במרתף היין המיוחד.

 יוני כהנא, הבעלים של המקום, ישראלי, הגיע במקרה לריזורט שהיה כבר פעיל התאהב בו מיד, והחליט כמשימה להשקיע במקום ולהפוך אותו למרחב להתחדשות פנימית בטבע. אחרי שנים בעולם התיירות והמלונאות, החלום של יוני היה לעזור לאנשים שאינם מאמינים בכוחם להבריא ולהתחדש. הוא הכניס תוכן התואם את תפיסתו ,שינה את המקום לחלוטין והפך אותו ל”פנינה” המאפשרת התנתקות משגרת החיים האורבנית כדי להבריא, להתחדש ולהטען באנרגיה חדשה.


לסיום אוכל לומר שעם העזיבה את מתחם היער הסודי, הבנתי שני דברים. הדבר הראשון שזו המתנה הכי טובה שיכולתי להעניק לעצמי ושהיער הסודי הוא העולם האמיתי, הטיבעי, באמצעותו התחברתי למקורות, הסרתי מחיצות ומחסומים והנחתי לטרדות היום יום וקצב החיים המטורף שאני חיה בו. והדבר השני שאני עוד אחזור למקום הקסום הזה. שגיליתי את הסוד של “היער הסודי”.

מה המחירים?
חבילה לסופ”ש החל מ-3,200 שקלים לאדם כולל טיסות, העברות ואירוח על בסיס פנסיון מלא. המחירים ללילה על בסיס פנסיון מלא החל מ1,500 שקלים לזוג. 

להזמנות ולפרטים נוספים מוזמנים לאתר של היער הסודי: https://secretfo.rest 

מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים מ״היער הסודי״ בקפריסין ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply