Travels

Athens

לאתונה אני רוצה להגיע כבר תקופה ארוכה וסוף סוף הגיע הרגע והגעתי לבירת יוון שמציעה למבקרים בה חוויה מושלמת של טעמים וריחות והיסטוריה ארוכת שנים. אחרי שלושה ימים, אספתי לכם את כל ההמלצות למקומות ולאטרקציות שאסור לכם לפספס בעיר היוונית שיש בה הכל!

רגע לפני שמתחילים…

התניידות בעיר– רוב ההתניידות שלנו באתונה הייתה ברגל, הגענו עם נעליים נוחות והתמקמנו עם המלון במיקום מרכזי ורוב ההתניידות שלנו הייתה ברגל. 
במידה ולא תזמינו נהג מראש, כשתצאו משדה התעופה יחכו לכם מוניות מחוץ לשדה, יש להם תעריף נסיעה קבוע שרשום ליד התחנת מוניות. לנסיעות (שבקושי היו לנו) בתוך העיר, השתמשנו באפליקציית Uber (שאותה מומלץ להוריד מראש טרם הגעתכם לאתונה). 

מחפשים מקום לינה באתונה? אספתי לכם כמה המלצות שוות. 
הבחירה המושלמת באתונה היא קולקציית מלונות בראון שנכון לעכשיו יש להם 12 מלונות פעילים ביוון, מתוכם 5 באתונה וכל היתר בקו החוף היווני ובאיים, ועוד כ-30 פרויקטים בשלבי הקמה ופיתוח שונים.

אני שהיתי במלון בראון לייטהאוס אתונה (Brown Lighthouse Athens a member of Brown Hotels) שנמצא במרחק 40 דק׳ נסיעה משדה התעופה, ומרחק הליכה קצר ממרכז העניינים ומרחוב הקניות המרכזי. המלון ממוקם על כיכר אומוניה , אחד מהמקומות המרכזיים בעיר שהתפתתחו מאוד בשנים האחרונות. 

במלון יש 199 חדרים מעוצבים, רופטופ בר עם נוף אורבני ובריכת אינפיניטי מפנקת. המלון מציע ארוחת בוקר יוונית מעולה, אווירה צעירה ושירות מושלם.

קישור להזמנה:
 https://www.travelor.com/he/hotels/place/gr/15396872?fid=65694&check_in=2023-09-10&check_out=2023-09-15&guests=a,a&country=IL&currency=ILS&session=99f36a8d-5db1-4600-bb5a-9bb38fd44f30&filters=
 

אם אתם מחפשים מלון להשתקע בלי לצאת ממנו, מלון איסלה מרשת מלונות בראון Isla Brown Corinthia Resort & Spa, a member of Brown Hotels הוא הבחירה המושלמת בשבילכם. המלון נמצא במרחק נסיעה של שעה ממרכז אתונה, וכ-45 דקות משדה התעופה. ריזורט חדש ומסוגנן, ברמה גבוהה בו תוכלו להנות ממסעדות, בריכות, מרכז ספא, חדרים מפנקים וסוויטות מאובזרות שמתאימות לכל המשפחה. 

קישור להזמנה:
https://www.travelor.com/he/hotels/place/gr/15134740?fid=65694&check_in=2023-10-16&check_out=2023-10-20&guests=a,a&country=IL&currency=ILS&session=99f36f4c-0f3a-4847-b7a5-d2e3229dadb9&filters=

המלצה מספר 1: הפרתנון באקרופוליס 

איך אפשר שלא להתחיל מההמלצה על אחד מהמקומות המפורסמים ביותר ביוון- הפרתנון באקרופוליס. מדובר במקדש יווני שניצב על האקרופוליס של אתונה העתיקה ונחשב למבנה המפורסם ביותר מתקופת יוון העתיקה, ולאחד המבנים המפורסמים ביותר בעולם כולו. 


בדרך לפרתנון עצרנו באודאון של הרודס אטיקוס, שהוא תיאטרון משופץ שנבנה בשנת 161 לספירה שכיום מתקיימים בו קונצרטים ומופעים נוספים. 
אנחנו קנינו את הכרטיסים במקום (לא היה תור לקניית הכרטיסים) ולא הזמנו מראש, אבל כן היה תורי ענק לכניסה לאתר עצמו. העלייה לאקרופוליס לא קשה, ומתאימה לאנשים מבוגרים וגם לילדים ומספיק להקדיש למקום כמה שעות. 

מבחינת מחירי כניסה רק לאתר עצמו: 
ישראלים מתחת לגיל 25- 10 יורו. בעלי דרכון אירופאי מתחת לגיל 25- כניסה חינם. ישראלים מעל גיל 25- 20 יורו. ניתן לקנות כרטיס משולב המאפשרת לכם כניסה לאתרים נוספים בתוספת תשלום.

שימו לב- המקום עמוס מאוד ובתקופת הקיץ אפילו עוד יותר! מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם אם אתם רוצים להמנע מעומסים כבדים. בנוסף, מומלץ להגיע כשיש ראות ומזג אוויר טוב, כדי שתוכלו להנות מהנוף שנשקף מלמעלה. 

אחרי הביקור בפרתנון, הגענו לבקר במוזיאון האקרופוליס, שנחשב לאחד מהמוזיאונים הטובים ביותר בעולם ומהווה מוקד מרכזי בתיירות ביוון. למוזיאון שלוש קומות שמציגות את ההיסטוריה של האקרופוליס, ניתן לצפות גם בסרטון קצר של 20 דק. 

המלצה מספר 2: אטרקציות מעניינות:

1) סיור קולינרי ואומנות ״הסודות של אתונה״- את היום הראשון שלנו באתונה פתחנו בסיור ״הסודות של אתונה״ של אלה וצליל האלופות. מדובר על סיור קולינרי שמשלב גם אומנות וגרפיטי. אורכו של הסיור בין שלוש לארבע שעות ותוכלו להכיר בו את אתונה האותנטית דרך האוכל, הגרפיטי והסיפורים המרתקים. 

המדריכה שלנו בסיור הייתה צליל, שעברה מישראל ליוון בשנת 2017 יחד עם בעלה והילד והיא מכירה היטב את אתונה, את המנהגים, התרבות היוונית וכמובן תוכל לתת לכם המלצות שוות למסעגות באזור אתונה והסביבה. לכן, מומלץ מאוד להתחיל את השהות שלכם באתונה עם הסיור.  תבואו רעבים ופתוחים לטעות מאכלים חדשים!

עלות הסיור 75 יורו לאדם. לפרטים נוספים והזמנות ניתן ליצור קשר בווצאפ במספר טלפון:
⁦+30 698 666 9025⁩

2) טקס חילופי המשמרות (Hellenic Parliament)- בבניין הפרלמנט תוכלו לצפות בטקס חילופי המשמרות הקצר שכולל צעידה של חיילי משמר לבושים מדים מסורתיים, הנפת דגלים ונשק. הטקס מתקיים בכל שעה עגולה, בכל שעות היממה למרגלות הפרלמנט היווני. חוויה חביבה ומצחיקה. 

3) מוזיאון התעתועים והאשליות (Museum of Illusion Athens)-  אם עדיין לא ביקרתם במוזיאון התעתועים בתל אביב, או באחת מערי אירופה- זו ההזדמנות שלכם לבקר בו באתונה! מוזיאון שמתאים לכל הגילאים בו תמצאו כל מיני מצגים שיגרמו לכם להטיל ספק בחושיכם. חוויה מיוחדת וכיפית למי שעדיין לא ביקר במוזיאון. מספיק ביקור של חצי שעה, מתאים גם למשפחות עם ילדים. 
אנחנו הזמנו כרטיסים מראש לתאריך ושעה ספציפיים (מחיר כניסה 40 ש״ח). 

כתובת: Ermou 119 Entrance from, Astiggos 12, Athina 105 55, Greece

המלצה מספר 3: טברנות, מאפיות ומסעדות טובות 

1) Attic Urban Rooftop– אין מצב שאתם מגיעים לאתונה ולא קופצים לאחד מהרופ טופים בעיר לצפות בשקיעה. Attic Urban Rooftop הוא אחד מהמקומות הכי יפים עם נוף מושלם לאקרופוליס. אם אתם מעוניינים לשבת בחוץ ולאכול מומלץ מאוד להזמין מקום מראש, אם תרצו רק לשתות קוקטיילים ניתן להגיע על בסיס מקום פנוי. קוקטיילים טעימים מאוד, אבל שימו לב שמחיריחם לא זולים בכלל. במקום, תוכלו להצטלם במקום בנדנדה מהממת מעוטרת בפרחים ורודים על רקע הנוף של האקרופוליס. מומלץ מאוד להגיע בשקיעה. 

כתובת: Ermou 86, Athina 105 54, Greece

2) Stou Thoma- אם אתם מחפשים טברנה טובה זה בדיוק המקום בשבילכם! במקום תוכלו להנות מאוכל יווני טעים וכמובן מהופעה חיה, מוזיקה יוונית, אווירה טובה וריקודים. שימו לב- יש להזמין מקום לפחות עשרה ימים מראש. הם זמינים בעמוד האינסטגרם שלהם וניתן ליצור איתם קשר שם. אגב, מדובר על אחד מהמקומות הבודדים באתונה שניתן עוד לשבור בהם צלחות (בתוספת תשלום).

כתובת: Mavromichali 22-24, Pireas 185 45, Greece

3)  מאפיית Bougatsadiko psirri– מאפייה מעולה שהגענו אליה בסיור הקולינרי עם צליל- ואתם חייבים לבקר בה! טעמנו מגוון מאפים מעולים שמוכנים לעיניכם במקום. ממליצה על הבורקס המתצוק בציפוי דבש. 

4) The Grecos Project– מסעדה יוונית מקומית שנכנסנו אליה לגמרי בספונטניות ועפנו עליה ברמות! הזמנו מוסקה עם חצילים, בשר וגבינות- מנה מעולה וסופלקי. אבל שיא השיאים היה הקבב- שהיה אחד הקבבים הכי טובים שאכלתי בזמן האחרון. מחירים יחסית לארץ זולים. 

כתובת: Mitropoleos 5, Athina 105 57, Greece

  

המלצה מספר 4: מסעדות ובתי קפה פוטוגניים:
איך אפשר להגיע לאתונה ולא לבקר בכמה מבתי הקפה הפוטוגניים והיפים ביותר בעיר? קבלו הצצה קטנה לכמה מהם.

ההמלצה הראשונה היא Littel Kook– בית קפה/ מסעדה מיוחד שכל תקופה משנה קונספט. כשאנחנו הגענו, הקונספט היה אליסה בארץ הפלאות. 
מקום סופר פוטוגני ואינסטגרמי, רבים מגיעים רק כדי להצטלם במקום ולא נשארים לשבת. שימו לב שלא מדובר במקום מיוחד מבחינת האוכל, והשירות לא משהו בכלל. מומלץ להגיע להצטלם ולהמשיך. 
כתובת:Karaiskaki 17, Athina 105 54, Greece

ההמלצה השנייה היא Ellyz Athens, בית קפה פרחוני וורוד בעיצוב מיוחד מוכר מאפים וקינוחים ורודים ופוטוגניים. גם אם לא נכנסים אליו, אחלה מקום לתמונה עם השער הפרחוני בכניסה. 
כתובת:Ἁγίου Φιλίππου 11, Athina 105 55, Greece

ההמלצה השלישית היא FairyTale, מקום שמעוצב מדהים, ליד המנות הפוטוגניות יש לכם סימון של אינסטגרם. 
כתובת:Leokoriou 16, Athina 105 54, Greece

  • שימו לב, שבמקומות האלה לא ישבתי לאכול, הגעתי רק להתרשם ולהצטלם.

    מקווה שאהבתם את הבלוג! 
    לעוד תמונות וסרטונים מאתונה ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   

    ביקרתם באחד מהמקומות שהמלצתי בבלוג?? איזה כיף! תייגו אותי באיסטגרם nitzan_avital שאראה ואפרסם אתכם אצלי בסטורי!

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply